Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kovsol #90 üzenetére

    Én is teljesen jól elvagyok az Xbox és PC társaságában. Nálam is minden elmegy PC-n, de mellé van Xbox is. Már egy jó ideje nem kellett gépet fejlesztenem, mert a konzol portok többsége már egyáltalán nem nagy falat egy mai alsó-közép kategóriás gamer PC-nek.

    Én például a GTA IV-et jobban szerettem konzolon. Amikor meglett a jelenlegi PC-m, akkor Steam akcióban megvettem erre is (a videó készítő miatt), de nem csíptem a billentyűzetes irányítást. Imádok motorral szaltózni vagy helikopterrel hajmeresztő trükköket csinálni és a fedezék rendszer is kontrollerhez van kidolgozva. A GFWL támogatás miatt meg konfigurálás nélkül pont ugyan úgy használhatom az Xbox kontrollert, mint Xboxon.

    De ott van a nagy kedvenc Fable sorozatom. Annak a második része meg sem jelent PC-re. De azt is jobban csíptem Xboxon játszani (de 2000 Ft-ért megvettem PC-re is a teljes sorozatot, DLC-kkel együtt, szintén Steam akcióban).

    De másik példa a Battlefield Bad Company 2, az is először Xboxon lett meg, aztán megvettem PC-re is (kb fél évvel később), azt meg számítógépen élveztem jobban (van is benne 550-600 játékórám csak PC-n). De ez nem jelenti, hogy Xboxon játszhatatlan volt. Megszoktam a gamepad-es irányítást ott is, simán beadtam a fejest ott is, akkor is ha nem olyan precíz "rántással" mint PC-n, de ez kit érdekel akkor, ha mindenki ugyan azokkal az esélyekkel JÁTSZIK.

    Egyesek túl komolyan veszik a játékot, azt hiszik, hogy az igazuk állandó hangoztatása valamilyen szent háború.

    ----------------------

    Jakuu: Én is csatlakozom. A játékipar végtelenül sablonos lett, sajnos már nincs választásod, hogy casual címekkel akarsz-e játszani vagy sem, mert a PC is teljesen a konzol után ment ebben. Ott van a Skyrim: az Elders Scrolls sorozat az egyik legősibb, kőkemény PC-s hardcore szerepjáték... aztán jött az Oblivion, mely egyszerűsödött a Morrowindhez képest, majd az Oblivion után a Skyrim még egyszerűbb, már-már teljesen casual lett.

    Ott van a CoD. A fantasztikus első része (meg a még királyabb United Offensive kiegészítője) igazi klasszikus PC-s FPS volt. Majd a második rész megjelent konzolra, robbant a sláger bomba és a történetet onnantól már ismerjük. Casual, casual, casual... ez lett a csapásirány és az eredeti klasszikus formula egyetlen első részt élt meg.

    De ez mára már nem Konzol vs. PC kérdés. Manapság már PC-n is szinte csak ugyan az a casual felhozatal van, mint konzolon. Ezért sem értem, hogy miért hőbörögnek itt egyesek, meg magyaráznak hardcore FPS játékokról. Szerintem egyikük sem nyomja a Day of Defeat-et, ARMA-t vagy a Red Orchestrát.... fingom sincs mit lehet egy Battlefield-ben vagy CoD-ban hardcore-nak nevezni.

    De nem leszólni akarom ezeket a casual címeket sem. Roppant szórakoztatók tudnak lenni. Én a részemről csak azt sajnálom, hogy a kompetitívebb játékok már teljesen kivesztek. Emlékszik még valaki a bonyolult fejtörőkkel tarkított advanture játékokra? Emlékszik még valaki az ultrabrutál realisztikus, 278364 millió kapcsolót nyomkodós hardcore repülő szimulátorokra? Komplett játékstílusok tűntek el...

    Jó persze ez nem igaz. Egy szűk rétegnek még készülnek, ritkán van új alkotás, de nem is olyan egyszerű felkutatni őket. Én imádom a hardcore repülő szimulátorokat, de csak fórumokon szájhagyomány útján terjed ha valamihez új kiegészítő érhető el vagy jön egy új kiadás, mert a sajtó egy betűt nem írna le róluk... úgysem érdekel senkit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák