Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kazso #53 üzenetére

    Mi az, hogy alkalmatlan? Mi az, hogy KELL érteni? Miért TE mondod meg, hogy mit KELL érteni?

    Én játszom PC-n és Xbox360-on is (bár főleg a PC-t szeretem, mert szimulátor buzi vagyok). Játszottam nem egy FPS-t, akár multiban is konzolon. Mindenki egyenlő eséllyel indul, mindenkinek ugyan annyi esélye van a szemed feletti szemöldök összenövés kellős közepébe beletalálni egy golyóval. Én is jobban szeretek PC-n játszani FPS-t, de például Battlefield-ben van mindkettővel tapasztalatom és mindegy, hogy mennyivel lassabb egy ráfordulásból fejlövést leadni ha a másik félnek is pont ugyan annyi esélye van, mint neked.

    További előny, hogy például beülve egy járműbe az sokkal jobban irányítható a kontroller analóg karjaival (főleg a repülő és helikopter). Ezért kell nekem PC-hez is az Xbox kontroller ami az asztalon hever és bármikor felkaphatom ha kell.

    Ahogy a kolléga mondta, az autoaim nem úgy működik, az csak minimálisan segít, ráadásul kikapcsolható. Én is mindig kikapcsolom ha konzolon tolok valamilyen lövöldét, mert zavar. Nélküle is simán lehet célozni, csak megszokás kell hozzá és nem az az 5 percnyi tapasztalat amit a teszkóban az Xbox pultnál szerzel. Emlékezz vissza az első napokra amikor életedben először játszottál egérrel egy FPS-t... biztosan percek alatt ráéreztél és mesterien adtad be a fejeseket. Ott is eltartott napokig, hetekig míg annyira hozzászoktál, hogy magabiztosan használd.

    (#56) krx21: Én ezért imádom a Steam Big Screen-t. Szerintem hatalmas ötlet volt a Valve-től! :) Most költözés miatt kicsit kusza minden, de majd összeházasítom a PC-met a TV-vel és akkor valószínűleg elköltözik az Xbox egy másik tulajdonoshoz. Amúgy is ritkán játszok már vele, de a kanapé kényelme hiányozna ha nem lenne. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    Emberek, mi a franc bajotok van? A francért kell állandóan arról vitázni, hogy a konzol vagy a PC jobb...

    Abu összehordott egy igen részletes hírt a következő konzol generáció mélylélektanáról, olyan minőségben amit magyar nyelven máshol nem kaptok meg. Biztosan lennének olyanok (köztük én is), akik inkább erről csacsognának más felnőtt emberekkel. Erre csak bohóckodni meg fanboykodni tudtok.

    Jesszusom de unalmas! Minden hírben, minden cikkben, minden átkozott posztban ahol PC-ről vagy konzolról (esetleg mindkettőről) szó van. Az idióta PC-s csak a teszkóban látott konzolt, nem tetszett, ezért fikázza, az idióta konzolos meg sosem tudott érvényesülni olyan játékban, melynek PC-s gyökerei vannak, ezért fikázza a PC-t.

    Nem tetszik? Nem veszed meg! Kényszerít rá valaki? Nem! Nagyobb lesz a pöcsöd tőle ha mindenbe belemártod? Nem! Muszáj megváltanod a világot és mindenhol azt hangoztatni, hogy milyen rohadt okos vagy és milyen jól választottál? Nem! Fizikai fájdalmat okoz ha valaki nem azt vásárolja amit te szeretsz? Mégis mi a bánatért érdekel az?

    Francot se érdekli, hogy ki mihez béna, ki mit tart szarnak és ki szerint mi nem hardcore és mi valóban hardcore!

    Menjetek igyatok egy sört vagy vágjátok gerincre a párotokat, rátok férne már egy kis monitor/televízió megvonás és gőzkieresztés!

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz kovsol #90 üzenetére

    Én is teljesen jól elvagyok az Xbox és PC társaságában. Nálam is minden elmegy PC-n, de mellé van Xbox is. Már egy jó ideje nem kellett gépet fejlesztenem, mert a konzol portok többsége már egyáltalán nem nagy falat egy mai alsó-közép kategóriás gamer PC-nek.

    Én például a GTA IV-et jobban szerettem konzolon. Amikor meglett a jelenlegi PC-m, akkor Steam akcióban megvettem erre is (a videó készítő miatt), de nem csíptem a billentyűzetes irányítást. Imádok motorral szaltózni vagy helikopterrel hajmeresztő trükköket csinálni és a fedezék rendszer is kontrollerhez van kidolgozva. A GFWL támogatás miatt meg konfigurálás nélkül pont ugyan úgy használhatom az Xbox kontrollert, mint Xboxon.

    De ott van a nagy kedvenc Fable sorozatom. Annak a második része meg sem jelent PC-re. De azt is jobban csíptem Xboxon játszani (de 2000 Ft-ért megvettem PC-re is a teljes sorozatot, DLC-kkel együtt, szintén Steam akcióban).

    De másik példa a Battlefield Bad Company 2, az is először Xboxon lett meg, aztán megvettem PC-re is (kb fél évvel később), azt meg számítógépen élveztem jobban (van is benne 550-600 játékórám csak PC-n). De ez nem jelenti, hogy Xboxon játszhatatlan volt. Megszoktam a gamepad-es irányítást ott is, simán beadtam a fejest ott is, akkor is ha nem olyan precíz "rántással" mint PC-n, de ez kit érdekel akkor, ha mindenki ugyan azokkal az esélyekkel JÁTSZIK.

    Egyesek túl komolyan veszik a játékot, azt hiszik, hogy az igazuk állandó hangoztatása valamilyen szent háború.

    ----------------------

    Jakuu: Én is csatlakozom. A játékipar végtelenül sablonos lett, sajnos már nincs választásod, hogy casual címekkel akarsz-e játszani vagy sem, mert a PC is teljesen a konzol után ment ebben. Ott van a Skyrim: az Elders Scrolls sorozat az egyik legősibb, kőkemény PC-s hardcore szerepjáték... aztán jött az Oblivion, mely egyszerűsödött a Morrowindhez képest, majd az Oblivion után a Skyrim még egyszerűbb, már-már teljesen casual lett.

    Ott van a CoD. A fantasztikus első része (meg a még királyabb United Offensive kiegészítője) igazi klasszikus PC-s FPS volt. Majd a második rész megjelent konzolra, robbant a sláger bomba és a történetet onnantól már ismerjük. Casual, casual, casual... ez lett a csapásirány és az eredeti klasszikus formula egyetlen első részt élt meg.

    De ez mára már nem Konzol vs. PC kérdés. Manapság már PC-n is szinte csak ugyan az a casual felhozatal van, mint konzolon. Ezért sem értem, hogy miért hőbörögnek itt egyesek, meg magyaráznak hardcore FPS játékokról. Szerintem egyikük sem nyomja a Day of Defeat-et, ARMA-t vagy a Red Orchestrát.... fingom sincs mit lehet egy Battlefield-ben vagy CoD-ban hardcore-nak nevezni.

    De nem leszólni akarom ezeket a casual címeket sem. Roppant szórakoztatók tudnak lenni. Én a részemről csak azt sajnálom, hogy a kompetitívebb játékok már teljesen kivesztek. Emlékszik még valaki a bonyolult fejtörőkkel tarkított advanture játékokra? Emlékszik még valaki az ultrabrutál realisztikus, 278364 millió kapcsolót nyomkodós hardcore repülő szimulátorokra? Komplett játékstílusok tűntek el...

    Jó persze ez nem igaz. Egy szűk rétegnek még készülnek, ritkán van új alkotás, de nem is olyan egyszerű felkutatni őket. Én imádom a hardcore repülő szimulátorokat, de csak fórumokon szájhagyomány útján terjed ha valamihez új kiegészítő érhető el vagy jön egy új kiadás, mert a sajtó egy betűt nem írna le róluk... úgysem érdekel senkit.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz janos68 #127 üzenetére

    De rossz, hogy a fejlesztők kijavítják a hibákat patchekben... szerintem is ez nagy probléma, nem értem miért nem tudják úgy hagyni a bugokat ahogy vannak... :)

    Meg hát a lemezek, mennyivel jobb lenne csak arról játszani, hatalmas felbontású textúrákat onnan betölteni. Minden egyes pálya között töltene 10 percet, így mindig lenne idő egy pisiszünetre.

    Komolyra fordítva: Szerintem még a legelpuhultabb játékosnak sem nagy feladat megnyomni egy gombot, hogy felmásolja a lemez tartalmát a HDD-re. Cserébe halkabb és sokkal gyorsabban tölt be mindent. Arról nem is beszélve, hogy több játék is alacsonyabb felbontású textúrákat használ lemezről futtatva, pont emiatt a korlátozó lassúság miatt.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Jakuu #135 üzenetére

    Fejlesztettél valaha játékot? Mennyivel nagyobbak, összetettebbek, komplexebbek a mai játékok, mint mondjuk 13 évvel ezelőtt a PS2 idejében? Ha ezzel arányosságban nőne a fejlesztési, tesztelési idő, akkor 8-10 év alatt sem készülne el egy nagyobb cím.

    Ez nem autó fejlesztés, ahol ráérnek egy-egy típust sok év alatt kifejleszteni, itt nincs akkora megtérülési arány, ha nagyon elhúzódnának a fejlesztési idők, akkor sok kis és közepes játékfejlesztő számára az egyet jelentene az anyagi csőddel, de a nagyobb fejlesztők sem finanszíroznák az ultrasablonos szartól kicsit is eltérő projekteket.

    Te csak azt látod az egészben, hogy amikor kézhez kapsz egy játékot, akkor abban bugok vannak, de nem vagy hajlandó a színfalak mögé benézni, csak óbégatni, hogy egy szart kaptál. Most is átlagosan 2-3 év egy játék fejlesztési ideje, mint egy évtizeddel ezelőtt, csak éppen tízszer olyan bonyolultak, tízszer összetettebbek és tízszer több munkával járnak, ez pedig akarva akaratlanul növeli a benne felejtett bugok számát.

    Mi a jobb? Kijön a játék időben, majd 2-3 hónap alatt kipofozzák belőle a bugokat (mert nem egy szűk kontroll csoport teszteli, hanem gyakorlatilag minden vásárló), vagy inkább várnod kelljen 5-6 éveket vagy még többet?

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz janos68 #153 üzenetére

    Engem is zavar az igénytelenség, én 2 hónapig leveleztem vérre menően az EA Games-el, mert nem értettem egyet azzal, hogy nekem a béta állapotban kiadott, játszhatatlan, bugos, szar Battlefield 3-ért fizetnem kéne és inkább adják vissza a pénzem és lemondok a játékról. Ezt a magyarországi képviselet többször elutasította arra hivatkozva, hogy már lejárt a pár napos határidő amíg visszakérhetem a pénzem (persze, mivel ebből az első öt napban belépni sem nagyon lehetett). Aztán írtam az európai képviseletnek és leírtam az előző 2 hónap küzdelmeit. Nem vették el a játékot, de kaptam egy Origin kupont amit bármilyen játékra beválthattam és nagyon sajnálták, hogy nem voltam elégedett.

    Ettől függetlenül a mai napig szarnak tartom a Battlefield 3-mat, de ez még nem fedi le a piac egészét. A Valve játékokat (pl: Half-Life és Portal sorozatok) például még a patch hegyek előtt végig viszem és nem szokott velük semmi gond lenni.

    Na meg a Sony belsős csapatai sem mindig adnak ki úgy játékot, hogy soha ne kelljen javítást kiadni hozzá. Na meg, hogy gyorsan dolgoznak... khmm... a legutóbbi GT mennyi ideig is készült? Általában azokkal a játékokkal nincs gond a startnál amik 100%-ig lineárisak (pl: God of War, Prince of Persia, stb). Azt egyszerűbb tesztelni. De például egy komplex szerepjáték teljesen más tészta. Ott van a Skyrim, baromi jó játék, de a startnál volt egy-két quest amiben megakadt a script ha valamit nem a megfelelő szerint csináltál (az egyik a fő sztori szálban volt, de arra jött patch a megjelenés napján... csak a warez matyik nyifogtak). De ha ismered a Skyrimet, akkor felismered benne azt a potenciálisan több millió módot ahogy végig lehet vinni... ezt mind letesztelni előre... te sem gondolhatod komolyan, hogy emberi időszámítás szerint lehetséges.

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz janos68 #160 üzenetére

    De látod ez az. Hidegen hagy, pedig nagyon nem mindegy. Régen például már csak emiatt sem adtak ki konzolra komplexebb játékokat, mert nem tudták volna javítani utólag az esetleges hibákat. Ez nem feltétlenül igénytelenség.

    Az igénytelenség az amikor trehány módon összecsapják, hiányzik a fele a tartalomnak és a hibák ellehetetlenítik a szóakozást, stb. Erre mondtam a Battlefield 3-at, ami tényleg egy foskupac, jön hozzá 5db DLC, amivel olyan lesz a játék amilyennek lennie kellett volna alapból és elköltöttél háromszor annyi pénzt, mint az alapjáték. De egy igényes, odafigyeléssel és nem összecsapott munkával készült játékban is maradhatnak bugok, de tény, hogy rendszerint nem olyanok amik a játékélményt vagy a játszhatóságot nagyban befolyásolják.

    Régen is voltak hibák. Mi anno PS-en is (első és második generáció) csináltunk videókat egy felvevővel, amiben bugokat gyűjtöttünk pusztán a saját szórakoztatásunkra. Akkor is voltak bőven, csak akkor valahogy nem érdekelt senkit, tudta mindenki hogy jobb ha röhög rajta, úgysem jön javítás hozzá. Na meg akkoriban a gyors internet kapcsolatok sem voltak ennyire elterjedtek, PC-re is muszáj volt rendesen fejleszteni, mert senki sem szed le egy 30-50 mb-os javító csomagot a betárcsázós nettel.

    Ez csak valami délibáb, hogy valaha adtak ki úgy játékot, hogy hibamentes. Ilyen sosem létezett, maximum a játék hevében nem vetted észre. Most meg tény, hogy sok fejlesztő mentalitása megváltozott és trehányabbak mint valaha, de vannak még akik tisztes munkát végeznek. Te is felsoroltál párat, meg én is mondtam példát.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák