- Vezetékes FÜLhallgatók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Autós kamerák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- SSD kibeszélő
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali alaplapos kérdések órája
Hirdetés
-
Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
ma A markolat akkumulátort és hasznos gombokat kínál, a tok szűrőket fogad be.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
ph A GeForce és a Radeon megoldásokhoz is elérhető a promóció.
Új hozzászólás Aktív témák
-
h1mpi
nagyúr
A piac el is döntötte a bz4x-et, hogy kuka. Viszont a hybridben tény, hogy piacvezető a Toyota, de én azt sem értem/sose értettem. Az, hogy most már kezd jó lenni, nagy előrelépés, de eddig gyenge motorokkal, nyúlósan váltó, motort bőgető cvt váltóval és egy minimum 10 évvel lemaradt infotainment rendszerrel ezt hogy tudták megcsinálni? Amúgy tudom is a választ, mert az egyik kollégám Toyota fan: ennek az ügyfélkörnek ez kell, és kész…
[ Szerkesztve ]
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 9999 Ft
-
Egon
nagyúr
a haverom most kapott egy új Octaviát és a minőség az katasztrófa. Mind az anyaghasználat, mind az elektronika.
Ezt nem igazán értem. 2 éve van céges Octavia-m (IV), az anyaghasználat semmivel sem rosszabb mint egy Corollában, sőt. Az elektronika (ha az infotainment rendszerre gondolsz) az tényleg elég bugos, de együtt lehet vele élni. Kábé tízszer idegesítőbb a motort bőőőőőgető automata váltó a Corollákban.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
a fizikai korlát mint olyan megérthető de számomra maga ennek a korlátnak a bevédése a kérdőjel minszerint ennyél többet nem megy el ember egy seggel. Hansban is lehetne 55 literes üzemanyagtank de inkább az 1000km-s lélektani határt célozták meg nagyon helyesen , szerintem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
joydrv
tag
Miért kell annyira sajnálni a nagy európai (Német) gyártókat? Mást sem tesznek csak a nevüket sulykolva 30-40%-kal túlárazzák az autóikat. Már persze, ahol ezt ki tudják használni, jellemzően Európában és Kínában. Pl. az USA-ban lexarják az emberek ezt, inkább azt veszik amelyik ár/értékben többet ad.
Kína felnőtt az elektromos autókban is. Nincs ebben semmi meglepő. Odavitték a technológiát az olcsó munkaerő miatt a nyugati gyárak. Ők meg megtanulták, lenyúlták, de mostanra már elkezdték továbbfejleszteni minden iparágban. Sorolhatnánk: telefon, tv, számítástechnika, klíma, autók...
Visszatérve az autókhoz. A történelem ismétli önmagát. Japánban ugyanez történt a II. világháború után. Az amerikai kocsikat kezdték másolni. Előbb apróbb, később komolyabb fejlesztésekkel idővel már sokkal jobb és megbízhatóbb kocsikat tudtak gyártani, mint a nagy amerikai cégek. Ebből nőtt ki a Toyota is, az USA-ban több kocsit ad el, mint maguk az amerikai gyárak.
Ez várható most Európában is. Mire a németek észbe kapnak, már mindenki kínai elektromos kocsival fog furikázni. Nincs ezzel semmi baj egyébként. Az árak szépen mérséklődni fognak és a benzines vagy az alá esnek belátható időn belül. -
_Smooth
senior tag
*szerviz
# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Avicularia
veterán
-
válasz Avicularia #59 üzenetére
A 2023-s accordban max rekuperációnál felkapcsolja a féket tecső videók alapján. Szerintem kötelező egy lassulási g érték felett, de a híreket olvasva ez a kérdés most van terítéken az usában is.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
veterán
-
válasz Donki Hóte #62 üzenetére
A kérdés jogos de sajnos nem tudom a választ. Ha magam kellene találgatni akkor azt mondanám, hogy tized/ötöd G gyorsulás(negatív) már elég nagy hogy indokolatlan lassításra kényszerítsen mást.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Sethdobaloah
senior tag
abszolut egyetertek. Legalabb 1 kategoriaval szukebbnek erzodik mint ahova be van sorolva.
szerk: erre akart volna valasz lenni.
[ Szerkesztve ]
...csak én vagyok helikopter?
-
Döglött Róka
veterán
Egy 2 literes 150 lovas modern VW TDI 5.5-6 litert eszik pályán ilyen tempónál.
A corolla nem való autópályára, gyenge, zajos annyival nem eszik kevesebbet, városi autónak ok.
A bevezetőd meg nem több kognitív disszonanciánál.
Bármilyen modern belső égésű motornak a hatásfoka maximum ~35%.
Ergó annak a 7 liternek a 2/3át elfűtőd a levegőbe. Egy liter benzin átlagos energiatartalma ~35 MJ azaz 9.5 KWh.
A fenti hatásfokot számolva 43,2 KWh távozik hőként a motorból. A semmire. Egy átlagos gázkazán 22KW teljesítményt tud.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Avicularia
veterán
válasz Döglött Róka #65 üzenetére
[link]
Az Atkinson-ciklusban működő szívómotor termikus hatásfokát egészen 41%-ig sikerült már fejleszteniük, ezzel a hagyományos értelemben vett hibridekben használt motorok között a leghatékonyabbat készítik -
Döglött Róka
veterán
válasz Avicularia #66 üzenetére
Tök jó akkor akkor csak 4,1 liter üzemanyagot égetsz el feleslegesen amivel a világot fűtöd.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
senior tag
válasz Döglött Róka #65 üzenetére
200 lóerős autó városinak?
Még egy 1.6-os 120 lovas okés is lenne, de hogy ekkora motorral nem vennék városinak az tuti.RYZEN 7+ RTX Powa@1440p 240Hz hétvégén nem biztos, hogy elérsz
-
Döglött Róka
veterán
A 200 lóerő az elektromos motor és a benzin összeteljesítménye. 153at tud a benzinmotor 6000es fordulaton amit ezekben az autókban nem akarsz elérni.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Avicularia
veterán
válasz Döglött Róka #69 üzenetére
Nem tudom Toyotánál hogy van, de nálam Honda Civicnél 183 LE az elektromos motor teljesítménye és 143 LE a 2.0-ás benzinmotor teljesítménye.
Legtöbb esetben a benzinmotor csak tölti az akksit és elektromos motor hajtja az autót. A Honda szerint viszont országúton, autópályán hatásosabb a benzinmotor mint az elektromotor, ilyenkor direktbe összekapcsolja a motor és a kerekeket váltó nélkül. Szóval egyáltalán nincs váltó a kocsiban, nincs visító e-cvt váltó.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Döglött Róka #65 üzenetére
"A bevezetőd meg nem több kognitív disszonanciánál."
Idézz már kérlek a szövegből, mert én nem látom benne a disszonanciát.
Azt pedig pláne nem, hogy ő bárhol is a dízelmotorokról és/vagy a belsőégésű motorok hatásfokáról elmélkedne. -
Döglött Róka
veterán
válasz <Adamsky> #71 üzenetére
Kezdve a normál autók károsanyag kibocsájtásának elbagatellizálásától az elektromos autók zsákutca mantráig eljutunk oda, hogy van egy hibrid corrola, ami mindennél jobb. (nem az, ugyanúgy okádja CO2-t és ugyanúgy fűti a környezetét).
Azért hoztam fel a hatásfokot, mert mindenki elfelejti hogy egy benzines vagy gázolajos gépjárművel közlekedni olyan, mintha nyáron otthon feltolnád az összes konvektort/radiátort/gáztűzhelyet, és kinyitnád az ablakokat. Eszméletlenül pazarló közlekedési forma és fenntarthatatlan.
Aki ennek ellenére azzal hitegeti magát, hogy az átállás zsákutca, az vagy kognitív disszonanciában van, vagy szimplán bolond. Én itt az előbbire tippeltem.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
veterán
válasz Döglött Róka #72 üzenetére
Egészen biztosan tudom (családilag érintettek vagyunk benne), hogy Budapest agglomerációjában több településen is sok utcában nem adnak használatbavételi engedélyt 99 %-ban elkészült családi házakhoz, mert az ELMÜ/EON nem tud elég villamos energiát biztosítani az új családi házak hálózatra kötéséhez, tehát nem szerelik fel a végleges villanyórát (még úgy sem, hogy a napelemek, az inverter és az akkus tároló már ki vannak építve).
Tehát nem ahhoz nincs elég elektromos energia sok településen, hogy 1-2 elektromos autót töltsön a család a háznál, ahhoz nincs energia, hogy a hétköznapi életvitelt biztosítani tudja az elektromos hálózat.
Hogyan akarod így meggyőzni az embereket, hogy elektromos autót vegyenek
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Gomez86
őstag
válasz Donki Hóte #73 üzenetére
Az elmű/EON tehetetlensége aligha lehet indok arra hogy "jól van akkor fűtsünk tovább".
Magam is érintett voltam a témában, igaz már túl vagyok az óracserén és az engedélyen de kb fél évig nem történt semmi. Szó szerint. Nem fejlesztett senki semmit ebben a fél évben csak vártunk.(én amúgy kedvelem a hibrid járműveket, csak elment ez a téma)
[ Szerkesztve ]
"A man is a success if he gets up in the morning and gets to bed at night, and in between he does what he wants to do." Bob Dylan
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Döglött Róka #72 üzenetére
"Kezdve a normál autók károsanyag kibocsájtásának elbagatellizálásától ... "
Senki sem bagatellizál el semmit. A blogbejegyzés írója sem azt állítja, hogy a villanyautók sz@rok, csupán azt, hogy perpillanat messze nem ez az "ultimate solution" (ugye nem kéne mindent szögnek nézni, ha kapunk egy kalapácsot ... mert most sajnos ez megy).
Az EU-s politikusokat pedig bőségesen van miért szidni (inkább erről - vagy erről is - szólt az első oldal). Szóval ne gyere a hatásfokkal, meg a CO2-vel, mert ezzel szerintem mindenki tisztában van. Ahogy azzal is, hogy nem a villanyautókkal mentjük majd meg a világot. Pláne, ha azt nézzük, hogy pár év alatt (orosz-ukránizé amerikai háború)" ... az átállás zsákutca ... " - nem az átállással van a gond, hanem az ütemezéssel. Ez így, ebben a formában nem fog menni, sőt, kontraproduktívvá válik. A kialakult helyzetnek (ezt most nem részletezném) hála van egy marék villanyautó és egy csomó, nagyon régi benzin/dízel gépjármű. Szerinted nem jobb lenne 0 villanyautó és Euro 5+ ne adj' Isten 6d-s autó?
#73 Donki Hóte
Ezt se megerősíteni, se cáfolni nem tudom, de mindeközben a hollandoknál épp felmerült, hogy korlátozni kellene a villanyautók töltését este 6 és 9 között.[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
válasz <Adamsky> #75 üzenetére
"Szerinted nem jobb lenne 0 villanyautó és Euro 5+ ne adj' Isten 6d-s autó?" - Nem, mert mint mondtam feleslegesen fűtjük a bolygót.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
veterán
válasz Döglött Róka #76 üzenetére
Rendben van, hogy felfűtjük a bolygót, ettől a bolygónak semmi baja sem lesz (csak az embereknek)
A klímaváltozásnak, az életkörülmények romlásának egyetlen oka van, az hogy túl sokan vagyunk.
Most nagyjából 8 milliárd ember él a Földön, erre jut mondjuk 1-2 milliárd belsőégésű motorral hajtott jármű.
A bolygó felmelegedése nem áll meg attól, ha 10 milliárd ember fog rajta élni és erre jut 2-3 milliárd elektromos jármű, mert nem a járművek üzemeltetése melegíti fel a bolygót, hanem minden olyasmi, amit az életkörülményeink fenntartásához szükségesnek vélünk. Akkor lesznek jobbak a hosszú távú életlehetőségeink, ha csak pár tízezer ember él majd a Földön, és persze ezek nem járművekkel, hanem gyalog, legfeljebb lóval közlekednek.
Szóval ez elektromos járművek erőszakos elterjesztése nem oldja meg az alapvető problémákat, csak elodázza és még nagyobbá teszi a bajt.
Ha MINDEN ember lemondana az életvitelhez szükségtelen dolgokról (pl. az internetről ) akkor talán nem lenne hosszú távon sem baj a bolygó klímájával. Aki mondjuk kriptót bányászik, az sokkal jobban hozzájárul a felmelegedéshez, mint aki BKV helyett saját autóval jár.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Döglött Róka
veterán
válasz Donki Hóte #77 üzenetére
Na ez pl bagatellizalas.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
veterán
válasz Döglött Róka #78 üzenetére
Nem, csak a helyén kezelem az e-autózás hatását a környezetre.
A klímagondok 5-10%-át oldaná meg az, ha egycsapásra mindenki elektromos járműre váltana.
Az 5-10%-ot úgy értem, hogy 15%-ot megold az eddigi problémákból, de kitermel új 5%-ot.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Döglött Róka
veterán
válasz Donki Hóte #79 üzenetére
Tehat inkabb hagyjuk mert nem eleg?
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Vesa
veterán
válasz Avicularia #59 üzenetére
Rendelet írja elő, hogy milyen mértékű lassulásnál kell működésbe lépnie a lámpának. Mindegy milyen márka és milyen modell.
"A féklámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a féklámpa legkésőbb akkor kapcsolódjék be, ha az üzemi fékrendszer a járművet 0,5 m/s2 lassulást eredményező hatásossággal fékezi és mindaddig világítson, amíg a fékrendszer legalább ilyen fékhatással működik." (Link)
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Donki Hóte #79 üzenetére
Az átállás párhuzamosan halad több területen, az elektromos autózás csak egy szegmense a folyamatnak! Senki nem állította, hogy az EV oldja meg az emberiség problémáit, ez tehát megint ferdítés. A megoldás részét képezi, nem több, de nem is kevesebb! Arról lehetne vitázni, hogy a bevezetése mennyire van jól kitalálva és mennyire gyors -itt jegyezzük meg, hogy a hibrid rendszerek már a 90-es évek végétől léteznek és az EV-k is 10+ éve-, ehhez képest még mindig évtizedekben mérhető a teljes átállás. Vagyis az sem igaz, hogy brutális és gyors kényszerítés zajlik, meg "prüsszel", és egyéb marhaságok.
A tudomány a valóság költészete!
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz Döglött Róka #76 üzenetére
Olvasd már el kérlek figyelmesen, amit írtam!
Röviden, még 1×: hajadra kenheted a villanyautókat. Nem képesek 100%-ban kiváltani a belsőégésű motoros járműveket. Ezen felül mi csak itt az EU-ban szo*aptjuk sz@rrá magunkat. Aztán ott van a háború ...#82 Vesa
" ... konteó ON ... " – ma már ez nyílt titok (amit az elején mindenki titkolt), és messze nem konteó. Az, hogy te megrekedtél a kezdeti globalista narratívánál, arról nem tehetek.
Az külön aranyos, ahogy összekötöd a kettőt. Vagyis, ha egyikben nem értünk egyet (ill. én ahhoz nem értek), akkor nyilván a másik esetén is így lesz. Igazi felnőttes gondolkodás." ... brutális és gyors kényszerítés zajlik, meg "prüsszel", és egyéb marhaságok."
Bocs, de most már biztos, hogy te burokban élsz. Nézz már utána, hogy az EU-ban milyen törvényeket fogadtak el az autógyártással kapcsolatban![ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz Döglött Róka #67 üzenetére
Mindmeghalunk!!!
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Vesa
veterán
válasz <Adamsky> #85 üzenetére
Persze, az USA támadta meg Ukrajnát is, szegény oroszokat csak kényszerítették a 200k-s sereg betolására. Mindegy, engem nem érint, ha az oroszok lesznek a szomszédok, nekem már megvan a menekülési pont. Akinek meg tetszik ez a barbár okádék, annak egészségére, és maradjon itt az éppen kiépülő szovjetunió 2.0-ban.
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Avicularia #87 üzenetére
Az egyes országok eltérő szabályozását természetesen nem ismerem, de furcsa lenne, ha egy nyilvánvalóan komoly fékhatás elérésére képes rendszerre, nem vonatkozna valamilyen hasonló szabály. Talán csak a mértékében lehet különbség, de gondolom a saját országodban is meg lehet ezt nézni a vonatkozó rendeletben.
A tudomány a valóság költészete!
-
Mennyi volt ez a Toyota? Nézegettem őket tavaly, tetszik a hajtásrendszer, de aztán lett helyette egy benzines Ceed kombi... az csak 160 LE és városban eszik, viszont relatíve keveset megyek vele... akárhogyis számoltam nem jött volna vissza a Toyota felára. Ráadásul ha jól láttam ülés és kormányfűtés csak az Executive felszereltségben van, ami relatíve drága és tartalmaz több, számomra felesleges dologot. A zajszigetelésen viszont meglepődtem... Corollában nem ültem még, csak Camrykben, de azok anno elég csendesnek tűntek...
-
veterán
válasz Döglött Róka #80 üzenetére
Nagyjából igen
Nem sokat beszélnek róla, mert ugye kb. ez az egyik legkevésbé lényeges aspektusa a dolognak, de az orosz-ukrán háború (sötétpiroskékeknek: különleges hadművelet), nagyságrendileg hasonló mennyiségű károsanyagot juttat a légkörbe, mint az összes Európában közlekedő belsőégésű motoros személygépkocsi
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Döglött Róka
veterán
válasz Donki Hóte #93 üzenetére
Szoval mert van egy barom diktator en szarjak a kornyezetvedelemre.
Nem tudom hova tenni ezt a logikat.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
veterán
válasz Döglött Róka #94 üzenetére
Vagy három okot hoztam fel, hogy a közeljövőben miért nem életszerű az elektromos autózás elterjesztésétől várni a környezetünk állapotának a jobbra fordulását, de te minden ellenérv után is csak hajtogatod a magad álláspontját
Ez a vicc jut rólad az eszembe.
Egyébként senki sem mondta, hogy te ne vegyél magadnak elektromos autót, ha úgy látod jónak
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Döglött Róka
veterán
válasz Donki Hóte #95 üzenetére
De ezek szalmabáb érvek. Majd burkoltan hülyézel... Tényleg nem tudom hovatenni.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Hm, ez így egész barátságos ár, bár a kormányfűtést még mindig nem értem... néha érthetetlen anomáliákhoz vezet ez a csomag alapú megközelítés... persze ezen legalább könnyű kiigazodni, nem úgy, mint pl némelyik VW konszernhez tartozó típus konfigurátorán
Kár, hogy a Camryből nincs kombi, nekem az nagyon bejött, igaz, az max csak használtan játszott volna... -
veterán
Egyebkent a kormanyfutest pont most hoztak le a comfort-tech szintre szoval mar nem kell executive-ot venni.
bevallom en szeretem hogy van x db csomag aztan valasztasz es nem kell 100 opcio kozul sakkozni. Persze kinek a pap kinek a papne.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
veterán
válasz Döglött Róka #97 üzenetére
Ne tegyél sehová, hanyagoljál
Te nem tudsz azzal a helyzettel mit kezdeni, hogy valaki nem ért veled egyet.
Pedig te kitetted a foteledet a ház elé, ültél benne 3 napig és a saját szemeddel végzett megfigyelésed alapján cáfolhatatlan bizonyítékod van arra, hogy a Föld lapos és a Nap a Föld körül kering
Nem vitatom, hogy a saját kis egyismeretlenes rendszeredben igazad van, csakhogy a világ ennél bonyolultabb
Senki sem akar téged lebeszélni arról, hogy elektromos autót vegyél, te pedig légy szíves, ne nevezz másokat környezetkárosítónak azért, mert ők meg nem akarnak elektromos autót venni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Spórolós topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Politika
- Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
- Energiaital topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Autós kamerák
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen