- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Google Chromecast topic
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mini-ITX
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Computex 2024: a GeIL memóriái között akad olyan, ami 10 GHz fölé merészkedik
ph A vállalat portfóliójában a hétköznapi DDR5 DIMM-eken kívül vannak CUDIMM, CSODIMM, CAMM2 és LPCAMM2 formátumú újdonságok is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
Érdekes, hogy nem említetted meg a Mantle API-t. Az egyik nagy támogatója vagy a kezdeményezésnek, és mintha rémlene korábbról olyan vélemény, hogy a Mantle sokat segíthet a virtuális valóságon késleltetés témában.
-
BiP
nagyúr
válasz #06658560 #11 üzenetére
Igen, csak akkor valami irgalmatlan béna grafika volt, és játékok nélkül. Ma már kicsit jobb a helyzet.
Mondjuk a sztereo 3D is ezeréves technika, a mai tévék nagyságrendekkel jobb képet produkálnak, mint a régiek (pl. piros-kék szemüveg), mégsem kapott rá a nép.
Simán lehet, hogy ez a VR most is csak egy úri hóbort marad, és nem terjed el. -
BiP
nagyúr
Persze, egy szabvány, VR-re kihegyezett API lenne a legjobb. Én csak azt furcsálltam, hogy említés szintjén sincs a cikkben. Pl. annyi sem, hogy bár általánosan elfogadott szabvány kéne, amúgy itt ez az API, ami javít a késleltetés dolgon, de csak GCN-en használható, stb.stb.
Na mindegy, nem én írom a cikkeket, csak furcsálltam, hogy minden egyes OR és VR hírnél pozitív lehetőségként került elő a Mantle (nem mint megváltó, csak mint egy jó lehetőség, ami kiküszöböli a DX overheadjét, amire különösen érzékeny a VR), - igaz, többnyire a fórumban - most meg meg sincs említve. -
BiP
nagyúr
Nem is vártam volna tőle, hogy odaképzelje. De van egy általános rész, ahol a VR-ről, APIkről ír Abu, oda egy fél mondatban elfért volna szerintem említés szintjén, ill. hogy bár a VR-ben hasznos, és előremutató lenne, de nem általános megoldás (ill. mivel Carmack inkább nv-hez húz, nem sok esély van rá, hogy az Oculus Rift-ben nagyon rápörögnének).
De nincs nagy jelentősége, ha nem írta bele, okkal nem írta bele, és közölte is, hogy miért. Ez az író szabadsága.
Mondjuk ki tudja, ha meg beleírja, akkor meg lehet, hogy azzal vádolja meg valaki, hogy miért kell úton-útfélen a Mantle-t emlegetni[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Igen, ezzel a sapka-nincs sapka dilemmával szembesültem magam is, ezért említettem én is.
Nekem ennek ellenére mégis hiányérzetem volt, ezt tettem szóvá.Bennem is felmerült indokként a várttól eltérő eredmény (a beharangozottat hozta, a közönség persze magasabbra tette a lécet) miatti visszafogottabb hang azóta, de ilyen feltételezésekbe inkább nem bocsátkozom
Viszont azért kíváncsi lennék olyan információkra, vagy esetleg egy elemzésre, hogy a gyakorlatban mit hoz(na) a VR világában a Mantle. Már ha valaki fejlesztő venné a fáradságot, és próbálkozna vele a gyakorlatban, és valaki írna is erről.
Láttuk, hogy a játékok terén nem végleges fázisban, első próbálkozásra mit tud. Az, hogy játékokban később, optimalizáltabban, más játékokban hogyan produkál, azt majd meglátjuk az elkövetkező hónapokban.
De a VR-ben más szempontok is vannak, nem csak az FPS, ezekre lennék kíváncsi, hogy abból a szemszögből hogy domborít, mennyire tudná előremozdítani a VR fejlesztéseket, vagy akár alapot adhatna egy szabványosított VR API létrehozásához, stb.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Korábban is elég szkeptikus voltál, úgy látom, ez nem változott
Szerintem az igazság valahol félúton lesz. Most kicsit nagyobb a lelkesedés, mint a korábbi évtizedes VR próbálkozásoknál, tehát nagyobb eséllyel indul.
(mondjuk ha azt nézem, a 3D tévénél is mekkora lelkesedés volt, a népek mégsem kajálták annyira, mint amennyire a gyártók szerették volna).
De itt a gyártók, fejlesztők is lelkesek, tehát rendes tartalom is lesz hozzá, ennyiben más.
És ha pár techdemo-s változatnál többet eladnak, már siker szerintem, mert elég szűk az a játékos réteg, akinél reális esély van, hogy erre igazán rá fog igazán pörögni.
A játékélmény forradalmi, de nem fogja forradalmasítani a játszást, mert annyira nem fog elterjedni szerintem.Ami a kutatást és a megtérülését illeti: azért nem egy olyan pénznyelő projekt volt eddig, ami nagyon sokáig nem hozza be az árát, vagy esetleg soha. Legjobb példa erre az űrkutatás (és még kapcsolódik is Carmackhoz).
Itt viszont nem is méregdrága hardverekkel dolgoznak, tehát az alapköltsége nem olyan brutális, szerintem a fejlesztők munkabére a legnagyobb tétel.[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Szerinted az OR befektetőit érdekelni fogja bármilyen szinten is, hogy mennyivel kevesebb tévét/monitort adnak el, ha ezt meg viszik és jön belőle haszon?
Persze azt el tudom képzelni, hogy a többi kijelzőt gyártó cég lobbizni fog, és ekézni fogja az OR-t, hiszen nekik valóban konkurrenciaként fog jelentkezni.
[ Szerkesztve ]
-
BiP
nagyúr
Ez a hsz-ed pont üti az előzőt. Ha úgyis az ő kezükbe megy a pénz, akkor nem tök mindegy, miből jön be nekik? De.
Ill. szerintem ez az OR túl pici falat ahhoz, hogy emiatt komolyan aggódjanak vagy gáncsolják a dolgot. Ami megint azt jelenti, hogy szabad az út az OR előtt.A lényeg az, hogy most is finanszírozza valaki a kutatást, szerintem a piacra dobás is menni fog.
Innentől kezdve pedig a piac, a vásárlók majd eldöntik, mennyire kell nekik a cucc. És nagyban függni fog attól is, hogyan sikerül majd beárazni.
Szerintem sem lesznek milliárdos volumenű eladások, de nem is várja senki, hogy mindenki dobja el a monitorát, és ilyet vegyen.
De ettől még piacképes lehet a cucc. -
BiP
nagyúr
"mert alapvetően nem itt van a probléma, hanem ott, hogy nincs hozzá befektető. "
Tényleg nincs? Mert az, hogy a Zenimax nemet mondott rá, szerintem nem jelenti azt, hogy nincs más jelentkező befektetőként. Bízom benne, hogy fognak benne látni fantáziát pénzügyileg is. (technikai fronton egyértelműen van).Röviden összefoglalva, zárásként: Én sem kergetek rózsaszín álmokat, hogy milliárdos eladások lesznek, de az a fajta szkeptikusság és ellenesség, ami belőled árad a dolog iránt, nekem már túl sok.
Ez egy új dolog (mármint a VR maga nem, de hogy lehozzák a consumer piacra), érdekes téma, érdekes irány, ezért kíváncsian várjuk, hogy mi sül ki belőle. Bizakodó vagyok, mert érdekel, és szurkolok nekik.
Majd a piac beárazza, majd a piac eldönti, hogy mennyire fogadja be, de tőlem nagyon távol áll, hogy előre leírjam, és vehemensen szajkózzam, hogy esélye sincs.
Majd a jövőben eldől, mi lesz a sorsa.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- További aktív témák...
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs