Hirdetés
-
AMD-s alternatívát ajánl az NVIDIA AI ellen a Microsoft
it AMD-s alternatívát kapnak az NVIDIA AI-processzorokra a Microsoft felhős ügyfelei.
-
MultiVersus - Fókuszban a PVE mód
gp Az egymás elleni csatározások mellett többek között egyéb kihívások is várnak az érdeklődőkre.
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Devid_81
nagyúr
Nos, nem is vártam többet, azért én köszi a tesztet!
...
-
GegeWarrior
senior tag
Jó a teszt
REKVIESZKÁT IN PÁCSE!
-
Daveedka
tag
köszönjük a tesztet
-
LackoMester
addikt
grat a teszthezm,világos marad még a 4870-em...
ott a kisértet a ganéná.... by: Bendegúz
-
7600 GS
addikt
Köszönjük a tesztet!
Igazi hiánypótló írás. Vártam már rá. Igazából én pont most készülök beszerezni egy GTX 275-öt ( mi szerencse, éppen ASUS-ban ) És ez a teszt most meggyőzött arról, hogy jól fogok választani. Mert ugye a 24" -os monitorhoz kell kártya, de GTX 285-re, 295-re már nincs keret. GTX 260 meg szerintem nem annyira időtálló( itt elnézést kérek a leendő GTX 260 tulajoktól ) .
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
Na a Crysis eredményeken dobtam egy hátast, a fogyasztásokon meg megint. Gyorsabb a 4890 a 4870-nél, mégis kevsebbet fogyaszt és tuningban megy mint az állat. Azért kiváncsi lettem volna az 1Ghz-es teszteredményekre. FTW Dx10.1 meg a physx fontossági sorrendje meg egyértelmű.
-
AnimX
csendes tag
hát, igazából nem érzem azt, hogy ezekre a kártyákra szükség lenne, mintha csak arról szólna az egész, hogy legyen munkája a tervező csapatnak
http://baratcsaba.hu
-
#19617792
törölt tag
Első oldal táblázat, 4890 oszlopa:
Memória mennyisége: 1024 GB
Gondolom MB akart lenni.
Bár a Vér Pistikék jobban szeretik a több memóriát, elvégre 1 TB mem kicsit több. Saprklenek nehéz lesz felülmúlni.[ Szerkesztve ]
-
Killing
addikt
Az 1. oldalon a HD4890-nél a táblázatban az van írva hogy 1024GB a memória mennyisége.
PLS javítsátok mert ez egy kicsit sok![ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
gyiku
nagyúr
a 4890 a gtx 260 ellen szantak, nem a gtx275 ellen. megis a gtx275 legnagyobb rivalisa a gtx260 GeForce GTX275 Sell Poorly Due to GTX260
stormrise miert maradt ki?
hüllő
-
JColee
őstag
A probléma az, hogy lassan tényleg döntetnünk kell majd, hogy melyik gyártó mellett tesszük le a voksunkat
egy "t" felesleges
köszi a tesztet, igényes ahogy megszokhattukSkizz én is azt hittem a 4890 többet fog fogyasztani legalábbis terhelés alatt
[ Szerkesztve ]
-
sNORh
addikt
nice teszt..
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
őstag
És még egy elírás: a 4890-es nem 956 millió tranzisztorból áll (mint a táblázatban olvasható), hanem 959 millióból (de ezt már lebeszéltük a 4890-es megjelenésekori hírben)...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szűkös az időbeosztás, majd legközelebb. Bár a Stormrise-t azt nem biztos, hogy használni fogjuk, nem népszerű a játék. Inkább a BattleForge-ra lehet számítani, mert az már komoly rajongói bázissal rendelkezik.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
Én azért nagyobb hiányosságnak érzem a DX10.1-et az nVidia részéről, mint a PhsyX-ot az AMD részéről (már csak azért is, mert a Radeonoknak meg ott a Havok...).
Amúgy én úgy vettem észre, hogy a GTX260-asnak (mármint a 192SP-osnak) nem kell visszatérnie, hiszen még mindig azt lehet inkább kapni... Nem könnyű kitalálni, hogy az ember mikor kap 216SP-os változatot. Bár lehet, hogy ezt csak én látom így...
-
SzlobiG
félisten
Grat a teszthez. 4870 best buy lehet ha megy az ára lefele.
-
zsolt1129
addikt
Köszönjük és gratula a teszthez
-
airwin
csendes tag
"a DirectX 10.1 támogatásának hiánya miatt az NVIDIA lesz hátrányban, míg a PhysX hiánya miatt az AMD, kérdés, hogy melyik lesz támogatottabb a játékfejlesztők körében"
Szerintem pedig a játékírók a DirectX 11 fizikai gyorsítóját fogják használni, ami vagy Havok alapú lesz, vagy egy harmadik API, amihez minden gyártónak alkalmazkodnia kell.
-
rootkiller
őstag
Jó kártya mind2, tetszened, de lehetne 4890×2 is.
Artengo TR 990 Pro
-
félisten
(#27) frame>24:
Abu írta nemrég valahol, hogy a dx11-es játékok el fognak menni a dx10.1-es karin majdnem azonos képminőséggel, a dx10-es karikon viszont csak gyengébb képmiőséggel.
Abu, javíts ki, ha rosszul emlékszem![ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
frame>24
addikt
Szeretném kérdezni, hogy miért egyértelmű a dx10.1___PhysX sorrend; mert egy gyors keresés alapaján úgy látom, jelenleg 4 db 10.1 -et támogató játék van, és ennél jóval több, ami PhysX-et használ...
És mivan a közelgő dx11-el? (melynek 11a változata állítólag Vistahoz is lesz)?▏▎▍▋▊▉ "I would never go bungee jumping. A broken rubber brought me into this world, it sure as hell isn't gonna take me out."(DanielDFizzle) // LOAD "*",8,1
-
Vistaboy
veterán
Köszi a cikket, pont most tervezem új gép vásárlását, amihez éppen ezen kétfajta VGA között filóztam. Most, hála nektek - és a Guru3D.com munkatársainak - végre tisztán látom, hogy - legalábbis egyelőre - maradok az nVidia-nál. Hiszen a DX10.1, bár gyorsulást jelent bizonyos játékok esetében, jelenleg az nVidia jobban támogatott a játékok körében - és nem a PhysX miatt, az inkább negatív feature sok esetben, bár lehet hogy csak a 8800GT volt túl kevés még hozzá.
A kártyák keltette zajról is írhattatok volna pár mondatot, én elsősorban arra lennék kíváncsi, hogy tényleg olyan "halk"-e az nVidia, ahogyan azt a többi oldal tesztelői állítják, illetve hogy mennyire zajos az ATI mellette?
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Skizz
addikt
Abu már párszor kifejtette, hogy amíg nem építik be az OpenCL-be a fizikszet, addig halálra van ítélve, míg a 10.1 használatára egyre többen áttérnek, és látszik, hogy nem csupán maszlag, mert a használatával gyakran jelentős sebességnövekedést lehet elérni, az élsimi támogatásáról nem is beszélve.
-
Skizz
addikt
Ilyet miért nem adnak a GTX-ek mellé grátiszba?
-
tome.jr
addikt
Jó lett a teszt
A sok netes teszt között ember legyen a talpán aki megmondja melyik a reális és objektív. Ha csak a guru3d tesztet nézzük, ott pl fordított a helyzet Crysis Warhead alatt, a 285 azért magabiztosan vezet a 4890 előtt 1920x1200 alatt, de még a 275 is előtte végez.
És egy kis Battleforge teszt, igaz még a "régebbi" kártyákkal.
[ Szerkesztve ]
-
elit_hun
őstag
AMD most szimpatikusabb, szvsz a DX10.1 és a PhysX felesleges, de ha már választani kell, akkor inkább DX10.1 PhysX valahogy nem bizonyított túl sokat eddig, mármint a Havok szerintem jobb
hja, ha az embernek nincs szocialis kapcsolata, mindenkihez probal beszelni, ebbol lesznek az utcan motyogo oregasszonyok - meg a bloggerek ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
-
TomBoy1986
veterán
Jó kis kártya lett ez a 4890. Az 1GHz-en kíváncsi volnék, hogy hol végez, s hogy mennyire stabil azon az órajelen.
AMD FX-6300 ; MSI 970A-G46 ; XFX RX-460 4GB ; CSX DDR3-1600 2x8GB ; WD 1TB ; CoolerMaster RealPower RS-520W
-
gyiku
nagyúr
-
TTomax
nagyúr
Hol????[link]
Jut eszembe a Crysis igy lett NV-re optimalizálva....
Pedig mekkora hájp ment akkoriban...
A tesztet köszönjük,tanulságos a föleg a radeonok IDLE fogyasztása.... ezek után lehet mondani hogy megy a "powerplay" a HD-en... persze megy csak hogyan...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Physx nem ipari szabvány. Amíg az NV a CUDA-hoz köti, addig nincs miről vitázni. A fejlesztők ipari szabványt akarnak, az NV-nek nem lesz havi öt millió dollárja Physx támogatást vásárolni. Persze ha beteszik a támogatást az OpenCL-be, akkor megváltozhat a helyzet, csak hát onnantól már a Radeonon is mehet a Physx gyorsítás.
A Physx jelenleg semmire nem volt jó, egyelőre kidobott pénz, mert a feladatát nem teljesítette. A CUDA-t a játékfejlesztők még mindig magasról leszarják, így az NV megint sakkot adott magának. Az jelzés értékű, hogy az Ubisoft szó szerint kivásárolta magát a Physx támogatás alól.
Jelenleg négy játék támogatja a DX10.1-et: S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky (patch után), BattleForge, Stormrise, Tom Clancy's H.A.W.X.
A Physx-et pedig jelenleg nyolc: Unreal Tournament 3 (patch után - ebből 3 pálya ami ténylegesen használja is), Ghost Recon Advanced Warfighter 2, Warmonger, Mirror's Edge, Sacred 2 (patch után), Cryostasis, Crazy Machines 2
Az UT3 az véleményes, mert a három Physx pályán kívül nem ér az egész semmit, ha így vesszük a dolgokat, akkor az AMD-hez még oda lehet biggyeszteni az Assassin's Creed-et is, mivel a patch-et nem kötelező felrakni. Annak az esélye, hogy belefutsz az MRT draw problémába igen csekély (ha meg belefutsz, akkor is csak az Animusos részt érinti két-három másodpercig).
Ezek alapján szerintem nem olyan nagy a különbség.A jövőről csak a Physx esetében lehet beszélni, mert az AMD titkolja a DX10.1-es címeket. Ami lényeges az az, hogy a HAWX-ról, mint DX10.1 játékról nem is tudtak, így támogatás nélkül is nekifogtak a fejlesztők a DX10.1 használatának.
Adalékképpen Physx játék lesz még idén a Metal Knight Zero, a Star Tales, a Shattered Horizon, a Metro 2033 és a U-wars. Ennél többet nem mondhatok ... kérem kacsojja ki.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
marcias
őstag
Köszi a tesztet, viszont lenne pár észrevételem:
" A probléma az, hogy lassan tényleg döntenünk kell majd, hogy melyik gyártó mellett tesszük le a voksunkat," - pontosan miért is? A tesztben egyébként azt éreztem, hogy tényleg vaciláltok, hogy melyik legyen szimpatikusabb.
A konklúzióval én nem teljesen értek egyet. Azt mondjátok, a 4890 csak azzal az 5-10%-kal ér többet, mint amennyivel többet nyújt a tesztekben. Holott máskor mindig hangsúlyozzátok a technológiai fölényt, és itt az nVidia gyakorlatilag nem alkotott új terméket, ismét egy helyben topog - nem hozott ki erősebb kártyát, csak saját magának állított fel konkurenciát. Ezzel szemben az AMD a fogyasztás/melegedés csökkenése mellett tudott egy olyan erős egyGPU-s megoldást kihozni, ami alázza a GTX-ek alsó táborát, de sokszor még a 280/285 teljesítményét is eléri! Ennek komoly gazdasági üzenete van, hogy az RV770/790 már gyak. pariban van a GTX magokkal. Na mind1.A másik, hogy az első tesztlap konklúziójába bele tudnék kötni. "Az első négy játékban döntetlen az állás," - ezt írjátok, közben a számok azt mondják, hogy az ET:QW-ban az új AMD legyőzte a GTX 285-öt, a CoJ-ban a 4870 is legyőzte azt, RB6-ben pontosan fej-fej mellett van az állás, és egyedül UT3-ban vannak vmi miatt komoly lemaradásban az AMD kártyák (ez normális, máshol is ez jön ki?). Szóval ez nekem inkább 3:1-hez, vagy 2:1 és egy X.
[ Szerkesztve ]
Steam: marcias88
-
nagyúr
korrekt teszt, teccik, hogy a DX10.1 vs Phys-x témát csak felveti Fless, de nem foglal állást
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Eladási adatokban jól teljesít, a játék hivatalos fórumán már komoly közösség alakult ki. Az EA legnagyobb aduásza a játék 2009-re, WoW szintű fejőstehenet akarnak csinálni belőle. Egyelőre minden esély meg van rá. Ezért is ez a kártyás megoldás. Bár szerintem kicsit sok függ a szerencsén.
A Crytek már rég szakított az NVIDIA-val ... a konzol fronton semmi hasznukat nem vennék. A Warhead-nél az AMD a driverekkel jelentősen javított.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Physx nem ipari szabvány
Erröl nem az NV tehet ....
Persze ha beteszik a támogatást az OpenCL
Befogják,nem gond az NV-nek ha Radeonon is fut...
Physx jelenleg semmire nem volt jó,
Ön szerint kérem,én marha jót játszottam pl az UT3 ilyen pályáin....
A CUDA-t a játékfejlesztők még mindig magasról leszarják,
Ez megint egy nagy marhaság volt amikor a te általad hájpolt Stormrise-ben is CUDA-n keresztül oldották meg amit megoldottak,,,ugye mennyi mindenre jó még a CUDA,ráadásul egy csomó helyen előnyt élveznek a CUDA-t tudó VGA-k mert ugye az nem csak játékra használható,de te erröl mélyen hallgatsz...Egy saját példát azonnal hozhatok neked,foldingban nincs az a radeon ami megverjen egy GTX260-at,és ez csak egy felhasználási terület...(#39) leviske
Nem kell ám mindent Abu-nak elhinni....dehát jó embernek mondom én is...azóta látom már elég 295 van...Nah utánam az özönvíz,jó meccset az NV Vs Radeonhoz...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
fLeSs
nagyúr
a GTX 260+-t lemértem alapórajelen, a tuningolt verzió eredményeinél 10-15%-kal lassabb, majd frissítem a grafikonokat.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
leviske
veterán
"Nem kell ám mindent Abu-nak elhinni....dehát jó embernek mondom én is..."
Jóval járatottabb a témában, mint én, ezért amiben látok realitást, azt miért ne fogadnám el? Eddig az állítólagos "tippjei" bejöttek. Az meg, hogy néha az AMD javára billenti a mérleget, az engem nem zavar.(#48) fLeSs: Tehát összességében a GeForce-ok jobban meghálálják az órajelemelést, mint a Radeonok? A HD4890 kb mennyit gyorsult a +150MHz-től?
(#54) JColee: Hát igen, az a fránya matek...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest