- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Autóhifi
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- Projektor topic
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Megjelenési dátumot kapott a Tomb Raider animációs sorozat
gp A tervek szerint október elején debütál a teljes első évad Netflixen.
-
PROHARDVER!
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eladó445
tag
Sziasztok!
Toyota yaris sol 2000 1.0 nak keresek valtoszoknyat ebayen. vett mar vki? ehhez a belsohoz melyik ebayes/alis szin all a legkozelebb? [kép]
~5.000ft max. koszihttps://bit.ly/2AJ3lz6
-
Eladó445
tag
válasz molnarpeter #9052 üzenetére
kerestem, de nem talaltam ugyan olyan 20eves elhasznalt allapotuak vannak.
https://bit.ly/2AJ3lz6
-
nagyúr
válasz #76500480 #9054 üzenetére
Nekem kb. egy hónap múlva lesz végül az első olaj+szűrőcsere, illetve remélem addigra kijön a szoftverfrissítés is. Mondjuk az 1.6 szívó (1ZR) motorhoz 0W-20 az ajánlott, ennél nem is hallottam arról, hogy a 0W-16 raknának.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
válasz #76500480 #9054 üzenetére
Szerintem ez hulyeseg! Foleg egy szakszerviztol... Inkabb azt gondolnam, h meg nincs nekik az uj 16-os... Mellesleg az nem egy olcso cucc meg itt kulhonban sem (fuggetlenul attol, h Toyota vagy Motul)
Nem neztem utanna igy remelem nem mondok hulyeseget fejbol, de nekem az remlik, h az uj 0W-16 csak a nagyobb 2.0 (Dynamic Force) motorba valo. A kisebbikbe (1.8) tovabbra is a 0W-20 az ajanlott.
-
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Még március 23-án írtam az akkor 3 hetes 1200km es corolla fogyasztásáról
Gödöllő-Szombathely volt a táv és akkor 8.1 lett a fogyi.Na most hétvégén megvolt a 2. hosszabb út is a táv ugyanaz csak nem egyedül mentem hanem család is.
A kocsiba 3200 km volt mikor elindultam most van benne kb 3750.
Odafelé Mol 100 as benzin visszafelé Shell V-power racing volt benne.
Nyári gumi és 20 fok körül volt a hőmérséklet.
Az út Gödöllő-Szombathely oda vissza.
Odafelé M1 autópályán tempomat 150-re állítva. M86 autóúton 130-ra állítva. Pesten át a belvároson normálisan haladva. Mire leértem 6.9 lett a fogyi.
Visszafelé M86 autóúton 130-ra állítva a tempomat, M1 autópályán 150-re állítva.. Pesten át a belvároson normálisan haladva.
Mire hazaértem ismét 6.9 lett a fogyi.Szóval tényleg van valami bejáratásos periódus mert bő 1 literrel kevesebbet evett most 3fő +1 kutyával mint márciusban 1 fővel.
Annyi csalás van, hogy most az M1-en van két 9 km-es terelés ahol 80-a max tempo, ott oplyan 90-100 körül mentem ami nyilván javított a fogyasztáson.Szóval elégedett vagyok, ennyit ezen az úton ilyen tempóban az előző dízelem is evett.
(kb pont ennyit egyébként) -
-
Csabroncka
addikt
Én is furcsán néztem, ráadásul szerintem a hézagolás sem ehhez van benne gyártva (nem teszi tönkre, de eszi rendesen). Innentől kezdve pedig a katalizátornak nem jó az olajevés. Nálam az 5W30-ról történő váltás eredménye, hogy hamarabb bemelegszik. Nekem ez különösen fontos a több rövid út miatt, de csak azért mert előtte becsülettel cserélt 5W30-at kapott, egy dekát nem eszik a 0W20-ból.
"in medias res"
-
KTTech
veterán
Nem a bejáratás miatt esett a fogyasztás, hanem a hőmérséklet emelkedése miatt
Az enyém 1 hónappal ezelőtt még majdnem 0.5-0.8L-el többet evett, mint most, pedig nem változtak a szokásaim, sőt, most már folyamatosan megy a klíma is, viszont reggelente 13-14°C van, később meg 17-26°C körül (itt már a 17 is melegnek számít, legalábbis rövidnadrágos idő erőteljesen).
Azt tapasztaltam, hogy olyan 12-13°C körül vált át takarékosabb üzembe a kocsi.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Asbee
veterán
Sziasztok! Került a családba egy 2006-os 1,4 benzin corolla. Milyen olajat ajánlotok bele? Mik a kritériumok amit tudnia kell? Könyvét még nem lapoztam. Valami 5w-30-at szeretnék. Én Motul párti vagyok, de VW-be töltöm, nem tudom Toyota mennyire szereti. Mobil 1 ESP? Garantált 120 ezer km-es magyar kocsi, olajat nem eszi. 90% ban csak városban lesz használva rövid távokra.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Ugye jól emlékszem és 2.0? Nem rossz ez... Sőt!
Most olvasom csak. Én is adom. Mióta beütött a jó idő valóban kevesebb a fogyi. Nem számolgatva hanem már észrevehetőenAsbee :
Ne vedd magadra, de az hogy te mit szeretnél az itt nemigen számít.
Csekkold le a könyvét. Az a tuti ami ott van.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Jaaa, hogy te csak márkát keresel? Abból a Mobil1 vagy akár a Motul is jó lehet.
Mi a családban több évig mindegyik Toyotaba Mobil1-et töltettünk. Utána lett forrásom "gyári" Toyota olajok hoz, megbízható személytől szóval azóta onnan jönnek a kenőanyagok. (az igazság az, hogy ezen olajok néha kissé gyengébb specifikációkkal rendelkeznek, de nekünk ez így még abszolute belefér) -
makszi
aktív tag
Ennyire sokat számítana a fogyi? Elhiszem csak nem gondoltam volna.
Ez 12 deci, a dízelnél emlékeim szerint ennek jó ha fele volt a különbség a tél és a nyár között.
No mindegy elégedett vagyok. Amúgy ha nem pálya hanem itt agglomerációban falvak között meg ilyen bolt járatokban nagyon lazán lehet ilyen 5.1-5.5 közötti fogyikat hozni, úgy hogy nem vagyok forgalmi akadály. -
No.01
őstag
Igen, a helyi "prius clubban" (ami már inkább hybrid club) a többség is hasonlókat ír. 5.3 és 5.6 között szóródik a nagy átlag.
Jan akinek leghamarabb lett a nagy motoros verzió már 14e km-nél jár és ő tényleg vegyesen használja, na neki 5,6 jelenleg.
A sima tulajok többsége ezzel szemben 0,4-0,7 literrel kevesebbel is eljárnak.
Télen ez kb majdnem mindenkinél 0,5 liter volt pluszban.Ettől függetlenül biztosan számít valamint a bejáratás is.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Akkor az van amit sejtettem, de remeltem, h nem ugy van. 0W-20 mar elterjedtebb (es olcsobb) az uj 0W-16 meg draga es nincs. Talan ezzel probaljak meg "eltantoritani" a nepet?
Par eve egy nagy budapesti markaszervizben hangzott el az 1.8-as olajat zabalo Corollanal, h raktunk bele 10W-40 az alltalaban megoldja a problemat. (azota tudjuk, h nem max rovid ideig keslelteti a nagyobb problemat)
-
őstag
válasz xEon1337 #8991 üzenetére
Végül csak tegnap jutottam el egy tesztvezetésre, egy sedant kaptam, mivel csak ez volt szabadon 1.8 hybrid motorral. 1 óra múlva hozzam vissza, viszlát (Pest megyei pályamatrica van rajta). Ez kellemes meglepetés volt, mert eddig akárhány autót próbáltam korábbi években, mindig mellettem ült az értékesítő.
Jó lesz ez, már várom az októbert.. azt mondták, hogy a sedannak kicsit magasabban van alapból is a vezetőülése, mint a másik két variánsnak, de ezt leszámítva ugyan az. Mivel ilyesmi menetteljesítményű autókat vezettem mindig is, ezért számomra élhető, de az igaz, hogy nem egy fej leszakítós érzés és dízel után - hiába a villanyos rásegítés - azért nyomatékszegényebb, viszont az automata váltó kárpótol mindenért.
Pálya utazótempónál (130-150) már van szélzaj, de nem vészes, a futómű a 17-es papucsokkal is kellemes, főleg, hogy multilink.
Ez egy Comfort + Style + Tech kocsi volt (épp olyan, ami nekem is lesz) és az istenért nem jöttem rá, hogy az analóg sebességkijelzést hogyan kell átváltani digitálisra. Közben már utólag rájöttem youtube alapján, hogy a vezetéssegítő ki-be kapcsolási lehetőségek aljánál van egy plusz beállítási menü erre. Nekem valahogy nehezebben dolgozza fel a szemem ezeken az újfajta digitális műszerfalakon az analóg megjelenítést.
A másik a középső kijelző.. az oké, hogy 20 éves dizájn ezzel a vastag kerettel meg magával a rendszerrel, de azt gondolom, hogy túl közel is van, kicsit eltolhatták volna a szélvédő irányába, mint mondjuk egy új Mazda 3-nál. Fárasztó lehet oda-vissza fókuszálgatni rá vezetés közben ha éppen megy rajta a navigáció, de még mindig jobb, hogy így fent van, mintha a szellőzők alá raknák be és lefele kellene bámulni.
Ez volt az első élményem ezzel a Toyota féle hybrid hajtáslánccal és engem meggyőzött.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Tomi8822
tag
Üdv, 2007 Toyota yaris-hoz vettem egy piros villogó ledes ál riasztót.
Be is kötöttem ahogy kellett, az állandó +12v a rádió csatlakozótól hoztam el, ki is mértem, a gyújtás +12v pedig a szivargyújtóról vettem le.
Az a probléma hogy ha nincs gyújtás az autón akkor is a szivargyújtón megvan a +12v a villogóval azonos ütemben pulzálva. Próbáltam egy egyenirányitót beiktatni a kapcsolt szivargyújtó +12v de nem használt.
Valaki találkozott ilyen jelenséggel?
Esetleg tudja a megoldást? -
Szoszo94
őstag
válasz Tomi8822 #9073 üzenetére
Valami rosszul van ott bekötve.
Egyébként egyenáramot egyenirányítani akartál? Nem egészen értem
Az álriasztó is lehet egyébként hibás, a leírásod alapján ahol a gyújtást érzékeli, ott ütemesen ad is ki feszültséget. Vagy a bekötés rossz, vagy az az álriasztó.Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
saiyajin
senior tag
Sziasztok! Bár már nincs meg a Corollám (E120, 2002-es évjárat), de ma kaptam a Toyotától levelet (itt Németországban), hogy visszahívás van légzsák miatt. Úgy rémlik volt már ez itt téma, de gyorsban rákeresve nem sok hozzászólást találtam, így gondoltam megosztom.
Az áll benne, hogy Yaris, Corolla, Avensis - Beifahrer Airbag, szóval akinek ilyen típus van, hasonló évjáratból, egy telefont mindenképpen megér."I don't even close my fuckin' eyes when I sneeze"
-
saiyajin
senior tag
válasz Szoszo94 #9076 üzenetére
Nem tudom. Részletezik a levélben a problémát, de azt nem írják milyen/miféle gyártmány a problémás légszák.
Csak az utasoldali légzsákról van szó, és azt írják, hogy a gázpatronba az idők során nedvesség kerülhet, és ez egy esetleges kioldásnál baleset esetén túl nagy nyomást eredményezhet, amitől a nyomáskamra fém háza szétmegy, és ezekkel a fém darabokkal nyilván nem egészséges találkozni."I don't even close my fuckin' eyes when I sneeze"
-
Gaben92
őstag
válasz saiyajin #9077 üzenetére
Nagyon sok Toyotára/Lexusra van visszahívás a hibás Takata légzsákok miatt. Nekem a CT-ben januárban cserélték ki a függönylégzsákokat. Autónként változik, hogy melyikbe mi került akár oldalanként is. Annyit tudok, hogy CT-ben eddig mindenkinek a függönylégzsákokat cserélték, többi 6 rendben volt mindenkinek. Kollégámnak az Avensisében (T250 sedan) vezető és utas oldalon cserélték.
Toyota recall check megmondja mi a helyzet. Én is ott néztem rá magamtól és onnan tudtam meg. Csere után (SMS-t kaptam, hogy kész de az autó még a szervizben volt) lefuttattam mégegyszer, akkor már tiszta volt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
zhali
csendes tag
Nekem 2008-as Corollában cseréltek jobb oldali légzsákot vagy 2-3 éve.
-
Drizzt
nagyúr
Nekem visszahivasilag az e12-re volt olyan, hogy a kicserelt legzsakot is visszahivtak megegyszer. :D
Megcsinatlam en is az elso szervizt az e210-re, meg vegre felmentek a nyari kerekek. Lassan jon az auto elso szuletesnapja. Ma az m3-on egy ideig kerulgettuk egymast egy pont ugyanilyan szinu es hajtasu e210-zel. Megmaradt a nepauto jelleg. :) Csak melle legalabb vegre jol nez ki.
I am having fun staying poor.
-
KTTech
veterán
Ma letudtam a 30000-es intermediate szervizt a Yarison. 4 óra alatt végeztek vele, még új hátsó ablaktörlőt is kaptam, mert nem volt 100%-os (ingyen). Kiporszívózva, lemosva adták vissza.
Rendesen átnézték, olajcsere, Hybrid ellenőrzés is megvolt, megint 10000 mérföldig letudva a dolog.Az NSF papucs viszont cserés lesz lassan, az jobban kopik, mint a többi (kapni fog egy 3D futóműbeállítást nemsokára). Mondjuk amúgy is szerettem volna rá négyévszakosokat...
MOT-ra amúgy is vinnem kell nemsokára.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
dh66e
veterán
válasz eastsider #9080 üzenetére
Szerintem lesz...a toyota international ezt dobta....
We have determined that your Toyota has a voluntary customer service campaign or an outstanding safety recall.
This can be fixed free of charge.
If you need more information or want to consult, please contact your local Toyota dealer.
Replacing the front passenger airbag
[ Szerkesztve ]
-
silver10
aktív tag
Már más Toyotásnál is olvastam erről a hibáról. Olyan gondom van a 2017-es faceliftes Corollámnál, hogy nagyon indirektnek érzem a gázreakciót. rálépek a pedálra és jócskán késik a motor felpörgése. Ha ki kell ugrani egy húzósabb kereszteződésből, akkor roppant zavaró és biztonsági szempontból aggályos. A korábbi kocsimban ez abszolut nem volt jelen. Lehet hangolni programozással ezen, vagy valami más módon javítani egy szakszervízben?
-
silver10
aktív tag
Igen. Ezt elfelejtettem. 1.6 szívó benzin. Azt persze gondoltam, hogy nem általános probléma. De korábban olvastam 1-2embernél erről.
[ Szerkesztve ]
-
silver10
aktív tag
válasz Csabroncka #9089 üzenetére
Az a motorkódu modell pedig.
-
-
silver10
aktív tag
válasz Gombinyó #9092 üzenetére
Nincsenek . Egy sima kézi váltós. Amúgy ezzel a ma már szögegyszerűnek számító VVTI-vel elvárható módon megy, ha már meglódul, szvsz. az 1270 kg önsúly mellett. A baj az, hogy rálépek a gázpedálra és egy ideig nem történik semmi. Jóval előbb kell a gázadás, s csak utána tk. felengedés.
[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
válasz silver10 #9093 üzenetére
Csinálj egy videót erről ahol látszik a lábad ahogy lenyomod a gázt és a ford.számmérő, kíváncsi vagyok. Elég durván hangzik amit írsz, pláne manuálisnál
Az euro normák miatt nem lehet azt elvárni egy mai modern motortól, mint egy euro2-estől ahol azonnal követte a fordulat a gázpedál állását, kis késedelem, lassúság beleférne, de ahogy leírtad ez már bőven több ennél.[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
nagyúr
válasz silver10 #9093 üzenetére
Azért ennyire nem vészes a dolog, legalábbis az E210 szedán esetén (ami ugyan az kellene legyen ilyen szempontból, mint a tiéd). Egy tizedmásodperces gondolkodás van, és lassan kezd el alulról felpörögni.
BTW az elektromos motorvezérlés máshol is beleszáll a döntéshozatalba, a fogyasztásmérőn lehet látni, hogy a maximális érték (30l / 100km) csak az első két fokozatban "akad ki", hármasban párszor láttam 15l / 100km fölé menni, négyestől felfele viszont maximum 15 l / 100km-es fogyasztásig megy. Feltehetően korlátozzák a motort mesterségesen.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
makszi
aktív tag
Ma délután bekerült a KIT-IN védelem a kocsiba. Most eggyel nyugodtabban parkolok a városban.
-
KTTech
veterán
Nekem erre a GAP insurance van ha lenyúlják (vagy rommá törik, mindegy ki hibájából), a biztosító kifizeti a rá eső részt, majd a GAP állja a biztosító és a hitelösszeg közti különbséget a Toyota Finance-nek. Legalábbis 4 évig, aztán meg úgyis valószínű visszaadom nekik, és választok egy másikat...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
No.01
őstag
Leasing?
Arrol hol lehetne tobbet megtudni, h melyik motort mely modellekbe szereltek tovabba ha azonos is a motorkod akkor volt-e idokozben barmifele fejlesztes?
Tegnap kiprobaltunk egy NX-t es elegge meglepodtunk... Viszont a kereskedo szerint a hetvegere tervezett Rav4-ben jobb a motor mert ujabb es ezert lenyegesen jobb a hatasfoka amibol az is kovetkezik, h bo 1 literrel kevesebbet eszik.
az NX-ben 7.4l-t mutatott a kijelzo.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI kábel TV
- Autóhifi
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen