Sugárkövetés és virtuális valóság az API-k hetén

A héten történt: szabványok, motorok, felhő

Már hét elején lehetett sejteni, hogy a GDC (Game Developers Conference) rendezvény napjai alatt leginkább grafikával kapcsolatos hírek látnak majd napvilágot, és tulajdonképpen nem is cáfoltak rá erre az érintettek. Ha nagyon le szeretnénk egyszerűsíteni a történteket, akkor azt írnánk, hogy a szabványok hetén vagyunk túl, de ennyivel mégsem zárhatjuk le jelen írásunkat, így felelevenítjük a friss bejelentéseket.

Rögtön a GDC kezdetekor bemutatkozott az OpenGL ES 3.1-es API, ami az ultramobil piacon emelné új szintre a grafikát, és erre komoly esélye is van, hiszen az aktuális modern rendszerchipek támogatják az újításait. A fejlesztéséért felelős Khronos Group azonban ezzel nem fejezte be heti munkáját, mivel elkészült a WebCL 1.0-s szabvány is, illetve a SYCL 1.2-t is leleplezték. Mindkét felület az OpenCL platformra épül, és a megcélzott területeken rendkívül ígéretesnek tűnik.

A Microsoft sem pihent, hiszen leleplezték a DirectX 12-t is, melynek eddig ismert képességeiről egy részletes cikket írtunk. Az új API rendkívül univerzális lesz, mivel az Xbox One konzol mellett támogatja majd a Windowst futtató mobil eszközöket és PC-ket is, de megjelenésére sajnos 2015 végéig várni kell. Jó hír viszont, hogy az Xbox One már idén szeptemberben megvásárolható lesz hazánkban, így idő előtt is meg lehet venni egy olyan hardvert, ami biztosan támogatja majd a DirectX 12 összes funkcióját.

A konzolháború másik nagy szereplőjének számító Sony sem pihent, ugyanis leleplezték virtuális valóságra tervezett rendszerüket, melyet Project Morpheus néven emlegetnek, és az adatok alapján ütőképes kiegészítője lehet a PlayStation 4-nek. Eközben persze az Oculus Rift is fejlődik, hiszen elérhető az új fejlesztői csomag, mely már a továbbfejlesztett a DK2-es hardvert tartalmazza.


Sony VR rendszer [+]

A videojáték-motorok szempontjából a legújabb CryEngine és az Unreal Engine 4 adott magáról életjelet, ráadásul kifejezetten olcsón licencelhetők, ami nagy előny lehet a független stúdiók számára. A felhős szolgáltatások területén is történtek események, mivel az OTOY bejelentette, hogy a Brigade motor hamarosan elérhető lesz az Amazon EC2 felhős platformján, míg a LEAP Computing OpenCL-lel csökkentené a szerver oldalán keletkező késleltetést.

Azért a hardvervilág sem pihent. Például az Intel részletezte az asztali piacra vonatkozó útitervét, új MSI gamer notebookok érkeztek, de vitathatatlan, hogy a hét legérdekesebb bejelentése az Imagination sugárkövetéssel felturbózott grafikus vezérlője volt.


Imagination által demonstrált képkocka csak raszterizálással, illetve raszterizálás és sugárkövetés hibrid leképzésével [+]

Mindezek mellett a Google letámadja az okosórák piacát, míg a HP beszáll a 3D nyomtatásba. Ezek az irányok innovatívak, és remélhetőleg nem járnak úgy, mint a dupla operációs rendszert futtató eszközök, amelyek jelenleg még csak a szárnyukat bontogatják és jelenleg úgy fest, ennél tovább talán nem is jutnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés