Heti okosság: SPIR-V, LiquidVR és GameWorksVR
Tudástárunk két darab friss anyaggal bővült, és számos korábbi téma frissült!
SPIR-V (Standard Portable Intermediate Representation)
Khronos Group által fejlesztett SPIR-V, a korábban már specifikált SPIR (Standard Portable Intermediate Representation) modernizált verziója. A koncepció az új szabvány esetében pontosan ugyanaz volt, vagyis egy olyan közbülső fordítási egység létrehozása, ami reprezentálja a programot a forráskód és a lefordított bináris között. Ez azért fontos, mert lefordított állapotban vagy a magas szintű forrással szállítani egy alkalmazást több különböző és folyamatosan fejlődő utasításarchitektúrára nem ideális.
Mivel eredeti SPIR elsődlegesen az OpenCL-hez készült, és az LLVM-re (Low Level Virtual Machine) alapozott, nem volt megfelelő az időközben bejelentett Vulkan API-hoz. A konzorcium viszont az új grafikus API esetében is szeretett volna egy egységes reprezentációs szintet, hiszen számos gyártó hardverét ki kell szolgálni, ami a fejlesztők számára csak megfelelő szabványosítás mellett lehetséges. Emellett ha már változásra adták a fejüket, akkor az előddel kapcsolatos, bár nem túl jelentős, de azért meglévő problémákat is korrigálták. Ezek három kategóriába sorolhatók:
Az "SPIR-V (Standard Portable Intermediate Representation)" bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!
AMD LiquidVR és NVIDIA GameWorks VR
A virtuális valóságnál a headsetekhez kínált fejlesztő- és futtatási környezetek mellett a GPU-kat fejlesztő cégek is kínálnak saját, amolyan kiegészítőcsomagokat, amelyek az eredeti rendszerek képességeit javítják fel. Ez nyilván logikus konstrukció, mivel az Oculus és a Valve ugyan optimalizál az egyes hardverekre, de biztosan nem ismerik azokat annyira jól, mint a gyártók. A jobb élmény elérése érdekében az AMD a LiquidVR, míg az NVIDIA a GameWorks VR csomagot kínálja.
Az "AMD LiquidVR és NVIDIA GameWorks VR" bejegyzés folytatása ide kattintva olvasható!
Frissített tudástár bejegyzések:
- Az AMD Mantle API-t támogató játékok listája
- Az NVIDIA TXAA-t támogató játékok listája
- GPU-kkal kapcsolatos fogalmak
- Alacsony szintű hardverelérést biztosító grafikus API
Abu85, Daywalker