Végre elérhető az Archos GamePad

Augusztus már beszámoltunk az Archos GamePad nevű termékről, ami egy viszonylag olcsó androidos, hordozható játékkonzolnak nevezhető. A masina természetese tabletként is funkcionál, de a cég rájött arra, hogy rengeteg játék készült Androidra, melyek ugyan játszhatók az érintésre érzékeny kijelzővel, de azt már nem lehet elmondani, hogy ez kényelmes. Persze bármit meg lehet szokni, de a dedikált gomboknál nincs jobb megoldás egy játékhoz, és az Archos GamePad erre szeretne építeni.

A 7 colos kapacitív érintőképernyő öt ujj matatását képes feldolgozni egyszerre, a panel felbontása pedig 1024x600 pixel. Ez alatt egy Rockchip RK3066-os SoC dolgozik, mely két darab 1,6 GHz-en üzemelő ARM Cortex-A9-es processzormagot és egy ARM Mali-400-as IGP-t használ. Utóbbi ráadásul a legerősebbnek számító MP4 konfigurációban került implementálásra. A rendszermemória kapacitása 1 GB, míg az adatok 8 GB-os flash tárolóra kerülnek. Utóbbi a kártyaolvasónak köszönhetően 32 GB-os microSD szabványú memóriakártyával egészíthető ki, ami jól jön egy ilyen masinánál. A Wi-Fi természetesen elérhető, így vezeték nélkül lehet az internetre kapcsolódni, de ez ma már megszokott funkció.

Első hallásra egyébként a koncepció nem hangzik valami eget rengető dolognak, de valójában nagyon nehéz kivitelezni a játékok megfelelő támogatását. Az Androidra készült programokat ugyanis a fejlesztők nagy többsége az érintésre érzékeny kijelzőhöz optimalizálja, és ez sokszor egyenlő azzal, hogy az alkalmazás nem is foglalkozik azzal, hogy esetleg a termék rendelkezik dedikált gombokkal. Az Android egy ideje bevezette a játékvezérlők támogatását, ami természetesen javított a helyzeten, de még mindig azok a játékok vannak többségben, amelyek abszolút nem támogatják az előbbi a kiegészítőket.

Az Archos GamePad egy nagyon okos megoldást alkalmaz a problémára. A vállalat írt egy külön programot a termékre, mely állandóan a háttérben fut, és tulajdonképpen ezzel konfigurálható az adott játék vezérlése a 2 darab analóg karhoz és a 14 darab gombhoz. Az egész szolgáltatás nagyon egyszerű. Az adott játék indítása után elő lehet hívni a háttérben futó alkalmazást, melyen a három alapfunkciót szimbolizáló ikon egyikét kell a kijelző azon részére húzni, amihez a felhasználó hozzá szeretne rendelni egy dedikált funkciót. Ezután a kijelölt gomb megnyomása, vagy a kar forgatása lényegében azzal egyenlő, mintha az ujj az előzőleg kijelölt felületet tapicskolta volna. Gyakorlatilag ezzel a fantasztikus ötlettel azokhoz a játékokhoz is tökéletesen konfigurálható az Archos GamePad, amelyek nem támogatják közvetlenül a dedikált játékvezérlőket.

Az Android 4.1-es operációs rendszerrel érkező termék sajnos egy ponton talán csalódást kelt. Az üzemidő aktív játék mellett csupán két-három óra, ami sajnos nem sok. Persze normál tabletként funkcionálva sokkal tovább bírja, hiszen böngészés mellett kevésbé van leterhelve a rendszer, de az Archos GamePad lényege pont a játék lenne. Ettől függetlenül mégis sikeres lehet az elgondolás, mivel az újdonság árcédulája 150 euró, ami a hardvert és a funkciókat figyelembe véve nagyon baráti, ráadásul a hordozható androidos kézikonzolok piacán az Archos terméke az első igazán használható megoldás.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés