- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Gaming notebook topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Destiny 2: The Final Shape - Befutott a fejlesztői videó második része
gp A minap kiadott videóban többek között a képességek kerülnek a középpontba.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kvg
senior tag
válasz Looserke #36400 üzenetére
polarisnak nem kell a sávszél, vegának sokkal jobban.
Ezért ha a pl 12 nm 1800 Mhz gpu + 1200 (1250 ) hbm el a 1080 ti nyakán lenne a vega64. annak lenne értelme preztis kérdés a 1080Ti vel egy szinten lenni. Ebben biztosan egyetértünk. polarisban nincs tartatalék szinte semmi már. 7 nanos 1800 mhz rx 680 meg teljesen valószínűtlen. Új ficsőrökhöz új arch. kell.
[ Szerkesztve ]
-
Kvg
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #36403 üzenetére
RT -nek mi éleg. Még a 2080 Ti in is bútítva megy és két év kell talán jó lesz mondja az NV. Nem ez is megy sűjesztőbe mint a vr. Ramat sem tudnak rakni a kártyára de már sárgaföldig elásták a NV kártya gépigényét. Ennél még vega is jobb vétel... Nem kell be kapcsolni és jó a "regi realive másképp okos" Vega.
[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
Nézd el nekem, de én nem értem amit írsz. Esetleg megpróbálnád még egyszer, magyarul, arra az esetre, ha valamit félreértenék? Köszi.
Realtime RT nagyon komoly dolog, főleg a mai felbontás/FPS igények mellett, amit ugye a kijelzőgyártók tolnak. Amit én láttam, az új játékokban az nVidia csak mint kiegészítő effektet alkalmazná ezt, megtámasztva a régi metódust, mert arra a világ minden gépe nem elég, hogy ezt normálisan futtasd egy hiperreszponzív környezetben. Kompetitív játékokban ugye élből bukó, mert inkább legyen 500+ FPS, mint szép effektek, amúgy sem arra koncentrászl, így max az interaktív movie-k jöhetnek szóba, mint a Witcher és társai. Masszív, történetalapú egyjátékos gammák.
Süllyesztőbe biztos nem megy, mert a RT olyan iparági megoldás, ami napi szinten használatba van a filmes CGI terén, csak ugye ott nem live a render, hanem ráér órákig számolni pár percnyi jelenetet.
Ezt a ramatyos gépigényt tényleg nem értem... Milyen gépigényt? A kártyáét?
Hogy a Vega jobb vétel-e, az mejd kiderül, ha megjelenik a kártya és lesznek valós benchek. Addig ez csak "drágának látszik".
A "regi realive másképp okos" dolgot sem értem...
[ Szerkesztve ]
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
#45185024
törölt tag
válasz TESCO-Zsömle #36405 üzenetére
Nem a Ray Tracinggel van itt a baj, azt mindenki érzi tudja aki már renderelt bármit hogy itt azért vannak tetemes teljesítménygények. Az már egy picit baj amit ír ABU a cikkbe hogy másnak van gyorsabb és kevésbé pocsékló megoldása a problémára. Tényleg nagyon szép a csillogó autó az ablakokon a robbanás tükröződése, csak az az első amit kérdezel magadtól ugyanezt vagy hasonlót megvalósítani nem lehetett volna egy olyan megoldással amihez nem kell egy 420 ezres kártya ? Otherwordnek a programozós beszélgetős talkshowjába volt ez pont hogy mikor először megjelentek a dinamikus fények hogy felkúszott a gépigény miközben a játékos meg nem értette hogy az eddigi előre lerenderelt árnyékokhoz képest hogyhogy ennyire terhelő ez.
Tehát OKÉ hogy ez majd lesz meg oké hogy tudnak sok pénzzel hatást gyakorolni az iparra
Számomra az is nagyon megosztó hogy csináltak egy ray tracing bencset ami majd szinte csak ezen mocorog...
Tehát maga az elv jó hogy a két cég más más úton jár és nem csak az órajelemelést kergeti (a 3- 4 szereplős mégjobb lenne) és akkor majd valamikor valaki belenyúl egy olyan technológiai dologba ami felemeli a többiek közül.
Amúgy ha valaki tényleg játszik multit , lehet ki is fogja kapcsolni azonnal hogy a tükröződések ne zavarják meg és vegye el a figyelmét mert fejbelövik[ Szerkesztve ]
-
Plasticbomb
addikt
válasz #45185024 #36406 üzenetére
Aki kompetitiv játékot játszik, kicsit is jobban érdekli a győzelem, miközben a látvány hetediziglenig nem érdekli, tuti ki fogja, mint ahogy minden mást is ami lassítja a képmegjelenítést.
ArchLinux, Star Citizen, Subnautica+BZ, ASTRONEER, Grounded, DRAG, VOLCANOIDS, Space Engineers, Elite:Dangerous, Beyond Blue (TK-Glitch Proton)
-
#45185024
törölt tag
Lehet találgatni
valami nagy dolgot igér Terry Makedon
AZ évi nov/dec driver frissítésben kell várni. Na visszavágtunk hát ennyi -
Petykemano
veterán
válasz #45185024 #36409 üzenetére
Reméljük valami akkora dolog, mint az overlay, vagy a
freezecoolchill.Például... freesync 2.1?
Driverből oldották meg a displayport 3.0 kompatibilitást?
Hmmm.... de valami big thing... persze biztos nem olyanról van szó, amitől hosszabb lesz a csík.... hmmm.... van ez a storeMI az ryzenhez. Esetleg arról lehet szó, hogy az ssdt már driverből a storeMI segítségével fogja tudni a radeon kártya vrambővítményként látni?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Crytek
veterán
válasz TESCO-Zsömle #36412 üzenetére
Külön RT magok nélkül driverből + procival megoldják majd hogy gyorsabb legyen
Next PC Upgrade: 2022
-
Kvg
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #36414 üzenetére
fix funkciós egység ami ami biztosítja az RT kiszámítását 30 fps el. Biztos ami biztos ásni valószínű nem lehet vele.
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz Crytek #36413 üzenetére
Egy ideje már komoly eltérés mutatkozik az nvidia és az AMD ilyen térű megközelítésében. Míg az AMD a flexibilis magokban hisz, míg az nvidia az FP32 és FP64 számításokat is külön számítóegységekkel oldja meg.
Most azt történt, hogy bővült a külön funkciós számítóegységek sora.Eközben az AMD-nél elvileg ugyanaz a számítóegység képes 1x FP32, 2x FP16 és azt nem teljesen értem már, hogy hogyan, de abu 500topsról (tera ops) beszél 4INT pontosság esetén.
A kérdés csupán az, hogy vajon ezt a kérdést - a kb ugyanolyan nyers számítási kapacitást biztosító, de más strukturális felépítésben levő kapacitásainak használatát - az AMD driverből meg tudja-e "seamless" oldani, vagy csak lehetőséget biztosít az erre való programozásra - amit ugye mind tudunk, hogy senki nem fog igénybe venni.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
válasz Petykemano #36416 üzenetére
A válasz minden bizonnyal igen, még csak nem is a driver oldja ezt meg, hanem a scheduler. A kérdés igazából az, hogy mennyire rugalmasan használhatók párhuzamosan eltérő adattípusokra a feldolgozók.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
hokuszpk
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #36414 üzenetére
"Mik azok az RT magok?"
ha elvetjuk es no belole valami, akkor kiderul.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Z10N
veterán
Az elso lehetseges konzumer Vega 7nm-n.
Ui: Kozben frissitettek. Lehet csak 12nm refresh.
[ Szerkesztve ]
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Petykemano
veterán
A 2700U elég alacsonyra tette a TDP korlátot. A 12nm a 14-hez képest nem annyival jobb, hogy kB a fogyasztással menjenek lefelé, hogy kijöjjön az évente kB 1.7x jobb perf/w. Cserébe elég alacsony ahhoz, hogy a raven ridge lapkát lefojtsa. Nem beszélve arról, hogy a RAM is gyorsabb. Bár nem tudom, hogy miben mérik, ha tflopsban, akkor persze a RAM talán nem is számít.
Ha figyelembe vesszük, hogy a 15w tdp ből valamennyi úgymond holt fogyasztás, legyen mondjuk 5w, akkor már nem olyan nehéz elképzelni, hogy egy 45W TDP esetén a hasznos fogyasztás 4x nő egy még lineáris görbén, miközben a tdp csak 3x. És még a process is javult.
Ezzel együtt nem vagyok benne biztos, hogy vajon egy 11CU-s raven ridge méretnövekedés nélkül tényleg tudná -e.hozni ezt.Bárcsak ez a fenghuang lenne, ami értékelhető teljesítméyt nyújthat.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
Azért vicces a dolog mert ok ugy tették ki hogy 7nm és clickbaitnak bevágták a 3000G-t
Más ujságok meg eleve 12nmnek hozta le a hirt mire itt revidiáltak
ahhoz is kell bátorság és akkor most gondoljunk bele ha bizonyos régebbi cikkekbe is belekerulne Update
Olyanok lennének mint a régi Ian Livingstone -Steve Jackson lapozgatos konyvek hogy a 3 oldalon kérjuk lapozz a 7dik oldalra[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Volt itt egy aggasztó tweet, Ami idézte az IBM roadmapet, amit 2019 bezárólag 14nm-en gyártott Power9 szerepel.
Az IBM a GF-nél gyárt. Elméletileg persze nem ugyanzon a node-.on, mint az AMD, mert az AMD a GF-nél a samsungtól vett 14LPP-n gyártott, míg az IBM pedig 14HP nevű node-on, amit még az IBM hozott, csak be kellett fejezni gondolom.
2016-ban az AMD már előjött a polarissal, a Power9 pedig csak 2017-ben.
Az időbeli különbségnek oka lehet az is, hogy a az AMD 200mm2 körüli chipekke dolgozott, az IBM meg böhömnagyokkal.Vajon csúszik a 7nm a GF-nél?
Az szerintem nem kérdés, hogy idén nem lesz onnan termék, de vajon jövőre is csak év végén?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #36425 üzenetére
Elvitte az AMD az összes 2019-es kapacitást. Tud másnak is gyártani a GloFo, de csak 2020-tól lesz rá gyártósoruk. Ez igazából nem nagy baj az IBM-nek, mert amúgy sem terveztek hamarabb 7 nm-re ugrani, és a partnereik sem igazán.
A TSMC-hez lehet menni, de ott is elvitte a 7 nm-es FF kapacitást az AMD, az Apple és a Qualcomm. Majd valamikor az FF+-ből lesz annyi, hogy ne csak ez a három cég gyárthasson. Ez se akkora baj, a legtöbben az FF-t is kihagyták volna eleve.
Egyébként a Power9-et nem igazán éri meg levinni 7 nm-re, mire gyártatni tudod, addigra le tudsz tervezni egy Power10-et.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
Örömmel hallom, hogy az AMD elvitte az összes 7nm kapacitást a GF-nél. Ez azt jelenti, hogy ilyensokat akarnak eladni... mit is? Vagy azt, hogy ennyire limitált lesz a 7nm kapacitást/kihozatal az első évben? Mondjuk arról van info, hogy a kurrens 14/12nm-.hez képest ez mennyi?
a TSMC 7nm az most csak a Roma, vagy az a vega20 is?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Szeszkazán #36427 üzenetére
Vagy a TSMC-nél vagy a Samsungnál. Vagy mindkettőnél, de akár a GloFo is opció, 2020-tól nekik is lesz igen sok gyártósoruk, és le is megy a waferár. De az EUV nélküli node-ot kihagyják, mert nem tudják optimálisan kigazdálkodni az árát. Nem azért rendeli csak a Qualcomm, az Apple és az AMD a 7 nm-es FF-et, mert csak nekik kell, hanem azért mert ők tudják gazdaságosan bevállalni.
(#36428) Petykemano: Mindent 7 nm-en gyártanak, ami nem Vega 12 és Picasso. A GloFo tudtommal csak a Mattiséért felel.
A dual source azért lett kialakítva, mert Lisa Su azt gondolta, hogy a Zen2-vel nem tudják majd kiszolgálni a piacot. Ezért kompenzációt fizettek a GloFónak, hogy engedje őket a TSMC-nél is gyártatni. Ezzel az eredetileg tervezett kapacitásukat nagyjából megtriplázták. Ez sem feltétlenül lesz elég, a Hot Chipsen volt olyan pletyi, hogy tárgyalnak a Samsunggal is, de az csak 2020-tól lehet opció. De ezért is kell majd némi kompenzációt fizetni, viszont alapvetően megéri, mert az Intel 2022-ig minimum kiütötte magát a szerverpiacról.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jacek
veterán
válasz Petykemano #36428 üzenetére
Epyc2/Zen2
-
stratova
veterán
válasz Szeszkazán #36427 üzenetére
Ha most hozták ki a TSMC 12FFN node-on RTX-et akkor ráérnek egy csíkszélváltásra, mire kicsit kifuttatják a szériát (Quadro-t és Geforce-ot egyaránt) vélhetően lesz számukra megfelelő 7 nm kapacitás. Elég kényelmes helyzetben vannak jelenleg.
A mostani sorozatuk felépítése egyre jobban közelíti az AMD filozófiát abban a tekintetben, hogy igazából pro piacra szánt és elsősorban ott domborító kártyát dobtak Geforce-ként is piacra, hozzácsaptak egy új feature-t (Ray Tracing).[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Ez miért van? Hogy pont az nvidia, akinek a bőrkabátja alatt is pénz van s még a konzumer kártyákért is annyit kér, amennyit nem szégyell, nem tudja kigazdálkodni???
Tehát a Vega12 az várhatóan 12nm, és a 12 remélhetőleg erre utal, nem a CU számra. Hiszen nagy butaság lenne akkora GPU-t gyártani, ami egy közepes APU-ba (Picasso) is belefér.
De ha a GF csak a Matisséért fele és az elvisz a GF teljes 7nm kapacitását 2019-re, akkor..
akkor ez most elképesztő mennyiségű eladott zen2-t fog jelenteni?
A GF 14nm-en gyártotta eddig a Zeppelin lapkákat, ami ment a ryzenbe, threadripperbe, és EPYC-be is, még ha utóbbi esetleg nem is volt nagy tétel. De itt készült az összes polaris és vega is.
Ennyivel több matisse-t fognak eladni, vagy ennyivel kisebb lesz a kapacitás 7nm-en?És a TSMC-nél az első körös 7nm-en csak a vega 20 készül? Vagy máshogy: A NAVI FF vagy FF+ lesz?
A samsungos pletyire: ez egészen elképesztő, hogy az AMD-nek három bérgyártótól kell megrendelnie azt, amit az intel eddig maga kiszolgált. Ennyivel nagyobb az intel gyártókapacitása, vagy ennyire elvisznek minden gyártókapacitást a SoC.gyártók?
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
stratova
veterán
válasz Petykemano #36432 üzenetére
Hogyne tudná, AMD lépéskényszer van, nekik a teljes mértékű versenyképességhez kell a 7 nm. NV-nek időelőnye van, emiatt ráér. Esélyesen nagyobb haszonnal ad túl a kártyáin.
[ Szerkesztve ]
-
Televan74
nagyúr
válasz stratova #36433 üzenetére
Nv -nek van akkora fanatikus tábora hogy az új szériát is pillanatok alatt elfogják kapkodni.Az AMD -nek a középkat Navi -val komolyat kell domborítani és akkor örömmel fizetek ki érte akár 150.000Ft is. Addig meg kényelmesen hátra dőlők és elvagyok fullhd -n a RX580 -as kártyámmal.Várom,hogy mit hoz ki az AMD Vega12 alatt,de a vásárláshoz túl sok reményt nem fűzök. Vega -t már skippeltem valamelyest magamban, nem nyomja fel a vérnyomásom.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Jack@l
veterán
Szóval van az ibm a maga kis eladásával meg nyereségével, high end szerver piacra gyártatná a procijait, de amd excluzív partnerként kitúrja őket és csúszhatnak 1 évet. Értem, ez tök életszerű
Főleg az utóbbi 2 kártyageneráció tömeges eladásai után. De lehet bazisok csipet gyártatnak és abban fürdik esténként az össszes amd dolgozó.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Petykemano
veterán
válasz Televan74 #36434 üzenetére
Ezen lehet filózni.
Az AMD-re nem jellemző a generációnkénti szériacsere. Ez némileg meg is jelent gbors kritikái között, hogy tulajdonképpen ahelyett, hogy ritkábban, de szélessebb spektrumban cseréltek volna szériát, ehelyett több architektúrával álltak elő.Tehát az AMD-től nem várható az hogy ha idén esetleg mégiscsak kikerülne valami a boszorkánykonyhából a népnek (vega12), akkor azt jövőre lecserélné egy új termék (Navi)
A Navit a pletykák tulajdonképpen a vega10 leszármazottjának tekintik, vagyis 4096 shaderrel 1080 (2060) teljesítmény $300 áron. Ez sántít kicsit. Hiszen a vegában/vega10-ben számos nem működő funkció van. Azt mondják, hogy a "poorvoltázás" még abban a hiszemben történt, hogy a várt funkciók a remélt hatásfokkal működnek. Ideértve a HBM-et is, ami később, lassabban és drágábban érkezett. Ahogy az sem kizárt, hogy akkor még reménykedhettek esetleg a 4stackes vegában (14nm-en)
Mindenesetre azt gondolnám, hogy egy azonos paraméterekkel rendelkező Navi-nak a vega10-hez képest nagyobb teljesítményt kéne tudnia, és 7nm-en kisebb fogyasztás mellett akár némi órajel-előnyhöz is juthat.
De mindegy milyen teljesítményszintet is képvisel, ha ezek a vega10 leszármazott pletykák igazak, akkor a vega12 nem lehet vega10 javítás, vagy javított vega10 4 stack HBM-mel.
Abu mindig azt mondja a fenghuangra, hogy jobb lesz, mint az RX 580, meg ezek. Erről tudni véljük, hogy egy 24-28CU-s vega. Vélhetően ez a fenghuang jelent meg - valamilyen formában - a kínai konzolban is.
Az AMD-ről meg tudjuk mennyire szeret konzolból újrahasznosítani. Már csak ezért is sanszos, hogy a vega12-nek ehhez köze lehet.Ugyanakkor elég elhelyezni a palettán. Ha a vega12 tényleg egy 24-28CU-s lapka lenne,, ami kb az RX 580 szintje, akkor vajon mi értelme lenne egy ~200mm2-t lapkát egy ~200mm2-t lapkára lecserélni? Jóhogy a vega esetleg magasabb frekvenciát elér, de akkor a CU-ra költött tranzisztort becseréltük magasabb frekvenciát adó tranzisztorokra - ami hát nem nagy kaland.
Ha viszont a vega12, ami feltételezetten a fenghuang apu GPU része, asztali GPU-ban még tovább lehet pörgetni frekvencia terén, vagy esetleg kitömik ropokkal, mint az intelnek készített vega M-et, vagy más csodák (NGG) és ez a chip elérné valahogy az 1070 szintjét ($250-300 áron), akkor viszont a vega 56-ra helyezne nyomást és a Navi se nagyon érkezhetne ehhez képest 64 CU-val az 1080 teljesítmény szintre $200-250 áron
Úgyhogy mégiscsak valószínűbb, hogy valami polarist megegyező teljesítményszinten és lapkaméretben váltó dologról lehet szó. Ez lenne olyan igazi AMD-s.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
"Az utánzás a leghívebb formája a hízelgésnek"
Szenzációs ez a mondat -
Crytek
veterán
válasz Petykemano #36436 üzenetére
Ez a fenghaung is lehet bármilyen erős 580-as igp az valóban bivaly ha csak ez is konzolokba meg istentudja hova jön csak nem asztali pc-be akkor nem sokra megyünk. Inteles AMD-s megoldás is egész jó de az se asztali ....
Next PC Upgrade: 2022
-
#45185024
törölt tag
válasz Crytek #36438 üzenetére
A kínai konzol mert mindig kínához lyukadunk ki... előbb jelenik meg PC-ként csak utána konzolként úgy kell elképzelni mint a NUT-okat az se nem konkurenciája a vega 56nak Inkább a Hades Canonnak lesz a konkurenciája meg az olcsó nappalis lejátszós kicsit játszadozós gépeknek hátha még valami netflixxel is vagy mással összekapcsolják.
Volt Intelnek sok ideje hogy kiélvezze most jönnek ők. -
Crytek
veterán
válasz #45185024 #36439 üzenetére
De nem értem megint mi a fenéért nem jön pc-be?
Egy 580-as erejű igp ott kb letarolna mindent kb kivégezne mindent ami nvidia 1060 és 1050 meg alatta ami van... De nem nekik senki által nem vásárolt piacra kell megint kiadni valamit...Ehhez csak egy bravó b.meget tudok mondani..
AMD olyan hogy mindenhez ért fejleszt de kb ködebilek hozzák meg a végső döntés hova adják ki... ezért nem lesz ezekből semmi...
Ez igaz az intel@amd szeremelgyermekére is az is jó volna pc-be simán.Next PC Upgrade: 2022
-
UnSkilleD
senior tag
válasz Petykemano #36432 üzenetére
mert tartani kell a magas margint
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
-
Petykemano
veterán
válasz #45185024 #36439 üzenetére
A fenghuangot Abu mondja >RX580 erejűnek.
És az egy apu. Szumma 100-125W TDP-vel.
Ha kínai konzol csak 1050Ti=vegaM szintet.hoz, az se lenne rossz, mert ott még van 4CU és TDP emelésével (~> 150-180W) csak a GPU biztos tud hozni még egy csomó frekvenciát is. RX5X0 szint tényleg meglehet.
Csak erre miért cserélné az AMD a polarist? Annyival nem lenne kisebb... főleg, hogy már fenghuang apu formában ott is van, cpuval együtt el lehet adni.Még az lehet, hogy a vega12 maga a fenghuang.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Simid
senior tag
válasz Crytek #36440 üzenetére
A fenghuang Abu szerint csak GDDR5 és HBM2 mem vezérlőt tartalmaz. PC-be így hova szeretnéd rakni? Milyen tokozásba? Valószínűleg egy olyan APU-t csináltak amivel leginkább kielégíthetőek a különböző custom lapkák iránt érdeklődők igényei.
Ez szerintem magyarázat Petykemanonak is, hogy miért lenne értelme a vega12-nek. Nem konkurencia egymásnak a két termék, elférnének egymás mellett.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #36432 üzenetére
Nem. A 7 nm-es FF annyira drága, hogy oda egy pénzes piac kell. A gamer az nem pénzes. Bármennyire is furcsa azzal nem mész sokra, hogy egy teoretikus 400-500 mm2-es lapkát gyártasz majd 1000 dolláros VGA-kra. A profi szinten pedig az eladás lényegesen kisebb, hiába a sok nyereség.
Az AMD azért engedheti ezt meg magának, mert a Rome a szerverpiacot célozza, ami méretben és nyereségben is sokkal jobb. Gyártanak majd 200 mm2-es lapkákat, amelyekből kettőt-négyet adnak majd 3000-8000 dollárért is, de a Hot Chipsen volt már olyan pletyi is, hogy a EPYC2 csúcsa 15000 dollár lesz. És ezen a piacon megveszik, mert nem a hardver a drága, hanem az üzemeltetés és a szoftver. És ha üzemeltetésben ez a hardver jobb, mint a korábbi, akkor visszahozza az árát. És valószínűleg az asztali Matisse verzión sem lesz hatalmas haszon, a Vega 20-on sem, de igazából mindegy, mert az EPYC2 kigazdálkodja, és csak emiatt már megéri váltani, a többi pedig ennek a hátán megél.
Valószínű, hogy lesz kereslet. A Rome-ot az Intel leghamarabb az Ice Lake-kel fogja hozni, nagyon talán. De az csak 2020 végén jön. És addig az AMD kiad még egy Milan platformot, illetve a kicsit is veszélyesnek kinéző, de még mindig az IF-nél gyengébb UPI-ra építő Sapphire Rapidsot már a Zen5 fogja várni. Tehát az AMD meglátása szerint úgy 2023-ig biztosan uralkodnak majd a szerverpiacon a Zennel. Utána nehéz megjósolni, hogy mi lesz, ez már nagyon nagy táv, de az elkövetkező két-három évben biztosan el tudják adni a legyártott termékeket, akár sokat is.
Az FF-et mindenki FF+-ra fogja váltani. Ez csak ilyen early megoldás.
Szerintem az AMD az eredeti gyártókapacitást még arra kalkulálta, hogy 2018-ban lesz valamilyen 10 nm-es node-ja az Intelnek. Jelenleg 2019 ősz a target, és ez még csúszhat. Emiatt a Samsunggal nem árt tárgyalni, mivel az Intel most már szinte minden következő AMD-s termékre minimum egy generációval később tud reagálni.
(#36435) Jack@l: A gyártósor és a technológia a GlobalFoundries tulajdona. Annak adja el, akinek akarja. Mivel az AMD az egyetlen kritikus partnerük, így természetesen ők élveznek prioritást. De ezzel nem hiszem, hogy baja van az IBM-nek, mivel eleve a Power10-hez tervezték a 7 nm-es átállást, ami meg úgyis 2020-ban jön. Az OpenPoweren keresztül pedig az IBM csak licencel, ahogy az ARM, majd a megrendelő viszi oda a lapkát, ahova akarja. Az IBM-nek ez marhára mindegy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #36436 üzenetére
Eléggé messze lesz a Navi a Vegától. [link] - itt már lehet bogarászni, mert vannak benne gfx10-es cuccok. A Gfx10ForceWaveBreakSize alapján valamiféle packing megoldást kap a wavefrontokra, de akár az is elképzelhető, hogy MIMD dizájnról lesz szó. Nehéz ennyiből megállapítani, de az biztos, hogy ez egy orbitális különbség már önmagában.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Z10N
veterán
Gfx10ForceWaveBreakSize: Affects tiled-to-tiled image copies on the GFX10 SDMA engine where both images are compressed Set to true to leave the source image in a compressed state, set to false to leave the dest image in a compressed state.
Gfx10UseCompToSingle: Whether we need to set first pixel of each block that corresponds to 1 byte in DCC memory, and don't need to do a fast clear eliminate based on image type.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Petykemano
veterán
jó, végülis valóban lehet benne valami. Ha a "kicsi" zeppelin lapkára $20-t számoltak, ahhoz képest a Turing mondjuk közel 4x akkora önmagában. És ha a hibákkal is számolunk, akkor könnyen kijöhet egy lapkára $100-os előállítási költség. És akkor ez egy kipróbált, érett 16/14/12nm-es gyártástechnológia.
a 7nm-en nyilván a hibaarány jóval magasabb még és egy wafer megmunkálása is drágábbra jöhet ki. Egy relatív pici 200mm2 körüli lapka ára lehet, hogy 2-3x-os a 14nm-hez képest, de az még a termékek árához képest mindig jóval alacsonyabb, mintha egy mondjuk 400mm2-es lapkát kéne előállítani, ami mondjuk csak 2-ese az előző 750mm2-esnek, vagyis $200. Valahol érthető, hogy ezt az emelkedő Ram áram mellett inkábbkompetitiív nyomás hiányában zsebretetteelkerülte az Nvidia.a vega12 a fenghuang?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Újfent rábukkantam és elolvastam az a levelezést, ami arról szól, hogy az NGG a gfx9-ben nem lesz támogatva, csak a GFX10-ben. Erről tudsz valami közelebbit?
Mert - a fentebbi fejtegetésemre utalva, ha a Navi-ben ez aktív és ez tényleg számít annyit, amire tavaly év elején bátorkodtak poorvoltázni, akkor tényleg nem lehet egyszerre igaz az, hogy a Navi (egyik implementációja) egy 7nm-erre shrinkelt paramétereiben a Vega10-re emlékeztető (ennek megfelelően) ÉS 1080 teljesítményt nyújtó $250-300 középkategóriás kártya.Számít annyit az NGG? Számított volna a vegában?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #36448 üzenetére
Linuxon igen. Abba sokkal kevesebb pénz megy. Windowson már működik az IW, ami az NGG egyik eleme. Sajnos a Linux ennél sokkal könnyebben implementálható funkciókat sem kap meg, egyszerűen nem éri meg az erőforrást az az ~1%-os részesedés.
Az NGG igazából nem egy eljárás, hanem sok eljárás együttes neve. Ebből a primitive shader nem működik, mert az AMD helyette inkább compute shader mellett döntött. [link]
A Navi idejére csinálhatnak egy olyan pipeline-t az API-kba, amely támogatja a primitive shadert, és rendelkezik compute shader fallback-kel is a többi hardver számára, így a fejlesztő primitive shaderre írt kódja kompatibilis marad az összes, compute shadert támogató hardverrel. Persze csak DX12/Vulkan API-k esetében, mert ezeknél engedik meg a futószalag módosítását az új specifikációkban. Ezt eredetileg a Microsoft és a Khronos is arra tervezte, hogy könnyebb legyen a különböző, egyéb API-kat valahogy befűzni, de mivel ezek miatt szabad prédává vált a raszterizációs futószalag, így az AMD gondolom lecsapott a lehetőségre, hogy akkor lecserélik már az egészet, ami még a Vega idejében nem volt realitás, mert mások voltak a specifikációk. Most csak az van előírva, hogy ha valami változás történik, akkor azon belül mindenképpen legyen compute shader fallback, ami megőrzi a régebbi hardverek felé a kompatibilitást.Ha kicserélik a futószalagot, akkor annak az összes limitációjától megmenekülnek, ami manapság elég sok lehet, elvégre a mostani futószalag alapjait a 15 évvel korábbi problémákhoz tervezték, és megközelítőleg sem a mai geometriai komplexitáshoz. Természetesen igen sok hardver bőven tudna többet, ha nem 15 évvel korábbi döntések működtetnék a rendszer, ami alapvetően borzasztóan bekorlátozza az elérhető geometriai részletességet.
Nem véletlenül látsz olyan dolgokat a mai motorokban, mint a GPU-driven pipeline és az abból kialakított GPGPU-culling megoldások. Ezek mind arra mennek rá, hogy ha a futószalag szar is, ahol lehet megkerüljék azt, így megpróbálják a hardvereket optimálisabban használni. Elvben a mai, modernebb hardverek (Vega, Volta, Turing) a mai részlegesség sokszorosát is elviselnék. Ez nem téma pusztán a nyers hardvernek. A 15 évvel korábban kialakított futószalag egyes döntésein megy el a teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Mutogatják a Vega 12 driverét most akkor hogy van ez mire várunk ?
Van már 12nm-en EUV ? és ha van miért nem jött még ki senki úgy értem 2060 2050 sem olcsó 12 nmekkel ?
Vagy nincs olyan hogy olcsó 12nm ?
link[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen