- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Hobby elektronika
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Mini-ITX
- TCL LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #13050 üzenetére
Hát de abban lehet volt anyag is. Nézz meg egy dugattyú magasságot, meg az akkorit. Régen volt vagy 20 centi az már ma 5. Egy példa, valami ilyesmi. Azt mind a tartósságból lopják el a mérnökök. Mert ezeket a mai motrokat nem hinném hogy 20 éve tesztelik... Nem nem.
Meg 3 henger...Meg pont a hondát hozod fel, amit hülyére lehet pörgetni és ott van neki a változó vezérlés is?
[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Jenne
senior tag
válasz bajnokpityu #13050 üzenetére
"...azért nem eszik ilyen forrón. sokkal többet tudnak ma a tervezők, mint régen..."
Ez így igaz, de az autósok egy része nem úgy használja ezeket a kis turbós motorokat ahogy kellene.
Mit értek ezen? Például hideg indítás után, legyen az nyáron vagy télen, 25-30 másodpercet várni kell az indulással, amíg az olaj elér a legtávolabbi helyekre is. Rögtön a motor beindítása után már indul az autóval, emelt fordulatszámon, a turbó erre nagyon érzékeny. Nagyon oda kell figyelni az olaj minőségére, az olajcsere intervallum betartására. Nagyon ajánlott a 15 ezres csere ciklus, de rövid távokra vagy sportosan vezetve inkább a 10 ezres ciklus.
Indítás után várni kell fél percet amíg eljut az olaj a turbófeltöltőhöz, vagy egy hegyi út vagy egy autópályás utat követően leállításkor 2-3 percet alapjáraton járatni a motort a turbó visszahűtéséhez. Egy normál városi közlekedésnél elég egy perc is. Na sokan ezeket nem tartják be. Ilyenkor van az, hogy még 100 ezer Km sincs az autóban és a turbó megszorul. Igen húzós költsége van egy ilyen turbó cserének vagy a javításának.
Ezzel csak akartam mondani, hogy jobban oda kell figyelni az ilyen autókra, már nem elég a régi beidegződés, hogy nem kell melegíteni az autót lehet azonnal indulni vele.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
RazoR
veterán
válasz bajnokpityu #13050 üzenetére
Persze, de ilyen motoroknál mi fog történni? Indít, egyes, megy, 150/180 ló, kinyomják a szemét hidegen is, 100k km után turbó elfárad (jó esetben csak az). Nem lesznek hosszú életű motorok...
Nekem ez a 3 hengerezés nem fér a fejembe, miért nem jó a 4 henger? -
bajnokpityu
félisten
userek most is ölik az 1.0s kisfokákat, mesélték flottaüzemeltetők (nem Peter), h 80%ukat kinyirják 2éves korukig.
mit tehet az autógyár? 1-2% papiron kimutatható hatékonyságnövelésért szinte már ölre mennek, turboval meg papiron sokkal többet lehet nyerni.
de ettől még, megfelelő használattal jók lehetnek. ezeket majd használtan lesz cidri megvenni, mert röntgenszeme senkinek sincs. időben se könnyű utazni..
és valóban, használtpiacról én is inkább vennék 140lóval 2.0litert, mint 180al 1.5litert, csak arra akartam reagálni, hogy nem egyértelmű, hogy a nagy literteljesitmény = rövid élettartam. de ha kérnék új flottakocsit, akkor tuti turbóval kérném, mert kit érdekel, mi lesz vele 3-4 évesen...
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
radi8tor
MODERÁTOR
Jaja, nagy prioritást kapott az utóbbi időben a környezetvédelem.
Remélem nem jutunk el odáig, hogy 2 hengeres boxermotorok lesznek az autókban.⭐ Stella
-
nagyúr
Én azt mondom,az elektromos autóké a jövő.
-
nagyúr
válasz radi8tor #13059 üzenetére
Én nem ebben látom a lényegét-ez még gond,de egyre hosszabb idejű akkukat "találnak fel".Hanem ami nemrég kiszivárgott,hogy már létezik kamion méretű atomreaktor,amivel egy városnyi energia termelhető aránylag kis költséggel.A napenergiáról nem is beszélve,ami ugye korlátlan.
-
Mi5u
tag
válasz Mikulásbá #13058 üzenetére
Igen...de ahhoz kell egy fejlett infrastruktúra, valamint hatótávban is fejlődniük kell még.
A másik, hogy nem mindenki tudja háznál megoldani a töltést(lakótelepeken megnézném amúgy ).
Valamint amitől jobban félek a helyi viszonyokat nézve,hogy ott van a jóféle "oldjukmegokosban" mentalitás. Emiatt fejlődnünk kellene fejben is szerintem , mert kezdetben biztosan lenne pár szénné égett szakkontár(lásd az LPG-s autók fénykorát). Talán egy 20-50 év múlva érett is lesz rá a társadalom.
Amúgy ha egy NAGYvárosaban laknék, én meglennék autó nélkül is...de így sajnos napi szükséglet.
BP-n járva le szoktam tenni az autót valamelyik P+R parkolóban aztán napijeggyel el szoktam lenni BKV-val. A legtöbbször gyorsabb is.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz bajnokpityu #13055 üzenetére
Használtan cserélt motorral kell venni
-
RazoR
veterán
MK2,5 Trend Plus-nál van kihangosító (esetleg kékfogas)?
-
nagyúr
Srácok féktárcsából melyiket érdemes venni? Fékbetététből is melyiket érdemes venni? Fóka mk1 kombi az autó. Napi használtban van a verda.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
bajnokpityu
félisten
válasz Sub-ZeRo #13067 üzenetére
gyárit
kia, skoda árak után felüdülés a gyári ford alkatrészár. új akku, első lengéscsillapító kell lassan enyémbe, és meglepődve látom, h a 80Ahs 30rugó kedvezmény nélkül, egy pár lengéscsillapító 53e. ezektől drágább a kérdéses minőségű utángyártott általában.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Mi5u
tag
válasz radi8tor #13065 üzenetére
Testvérem ott lakik, a bevásárlás 95%-át online oldja meg. Irigylem is érte. Ha év közben elutaznak valahova arra a pár alkalomra meg bérelnek autót. Még olcsóbb is így mint sajátot finanszírozni egész évre.
(#13067) Sub-ZeRo: Tárcsából ATE-t vagy TRW-t, betétből ATE,Bosch vagy Textart vennék. Rengeteg eladott darab, szinte 0 reklamáció. Sajnos a sok helyen ajánlott Brembo hajlamos a hullámosodásra.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
textarral is megszivtam 1x.
amig még fontos szerintem, hogy a betét is illeszkedjen a tárcsához. Egyéb esetben túlzott kopás, v csikorgás lehet. Persze menj egy kört bárdiéknál, de nem lennék meglepve, ha versenyképes ára lenne a gyárinak.
ate, zimmermann esetén meg szokták mondani, h gyári beszállító vw, bmw esetén, de nem egészen ugyanaz, amit gyárnak adnak el, és a 3party piacra gyártanak.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
radi8tor
MODERÁTOR
Hát nem tudom, de szerintem nem olyan jó, ha el akarsz jutni valahova mondjuk külvárosból belvárosba, akkor át kell szállni 4x és bele telik majdnem egy órába csatlakozásokkal. Míg kocsival ezt megoldod 20 perc alatt. Sok kicsi sokra megy, ha hetente többször kell ezt megtenned az már jó sok időkülönbség.
⭐ Stella
-
Mi5u
tag
válasz bajnokpityu #13070 üzenetére
Unix/Bárdihoz én 30-40% kedvezmény alatt nem mennék. Durván túláraznak.
Sajnos minden gyártónál ki lehet fogni hibásat,de én konkrétan azokat a márkákat soroltam fel amiket még Ford szervizben is ajánlanak ha drágállod a gyárit.
Egykori autóalkatrész kereskedőként, volt szerencsém járni pár gyártónál látogatáson és biztosíthatlak, hogy 99%-ban ugyanazt a minőséget kapod márkalogóval, mint logó nélkül az aftermarket piacon.(#13071) radi8tor: Elhiszem, én őket látom és jól elvannak saját autó nélkül. Nekem pedig ezek szerint mindig sikerült olyan helyre vetődnöm ahol max. 1 átszállással megoldottam a problémám.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #13071 üzenetére
ez nagyon függ a lokációtól. én napi 2x40 percet utazom keresztül a komplett városon de se heringezés se szívás nincs, kényelmesen, komfortosan teszem. tömegközlekedéssel.
eszembe nem jutna átülni kocsiba, 1-2-1-ezni furakodni, kuplungolni, harcolni minden reggel és este. rühellem a dugót, a csorgást, az állandó készenlétet hogy ki húzza be merre tikktakkoljak. időben nem nyernék semmit, kb. ugyanennyire jönne ki átlagosan, plusz-minusz 5 perc forgalomtól függően.
eseti ugyanez, pedig nem metró mellett lakom, de ha "befelé" kell menni nem veszem elő az autót mert minek. vásárolni persze azzal megyünk, tiszta sor, de az hétvégi program és egyébként a limo/greengo meg a filléres hiperes házhoz szállítás korában simán nélkülözhető lenne.
persze ettől még szükséges, ha peremkerület felé van dolgod akkor oda nagyon előnyös az autó de egyékbént tipikus "városi" használatra simán nélkülözhető.
[ Szerkesztve ]
-
ReFleXx
addikt
válasz bajnokpityu #13070 üzenetére
nekem mar hullamosodott be gyari fomoco tarcsa focus mk1en 5e km utan.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
nagyúr
válasz troll81 #13078 üzenetére
DNW, de a kombihoz is jó, csak nyisd le a az ablakot.
Amúgy 2003, turnier, 1.6
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
válasz troll81 #13080 üzenetére
Mit bír az 1.6? Motorilag nincs vele baj, 11e km után 1 dl olajat eszik.
Amúgy meg nem rozsdás a verda. Csak a szokásos alsó felületi néhol. De nem rohad, meg ilyenek.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
#31600896
törölt tag
Hali!
Van egy 2005-ös II-es Focusom. A bal első ajtóban nem szól a mélyközép hangszóró. Hol tudnák ezt kicserélni? Sokba kerül? Próbáljam meg otthon házilag? Nem nagyon szeretnék kárt tenni a műanyag borításban, de ha nem nehéz szétkapni az ajtókárpitot nekifekszek.
Kilazult volna a kábel? -
Salex1
senior tag
válasz bajnokpityu #13040 üzenetére
Elvileg adtak ki Mondeo-t gyárilag 205/55R16 gumival/ 16*6,5 felnivel, ami megegyezik a focuséval. Egyedül az ET szám ami eltérő Mondeo ET50 a Focus ET52,5.
Nem vásárlás, mert ha vennék, akkor megvenném a 215-öst, de mivel jó minőségű, saját gumiról van szó, nem szeretném elkótyavetyélni, ha el is tudom használni. -
troll81
addikt
válasz Sub-ZeRo #13081 üzenetére
az remek hozza a jó megbizható autó formáját. ez is érdekes a régi motorok nem eszik az olajat.
az enyém 2002 és a só elkezdte nagyon dolgozni.idén lesz alvázvédőzve javitva . olajfogyasztás felém sincs de konkrétan nem észrevehető nem látom a pálcán h fogyna.meg a 10 ezer hamar megvan. mindig cserélem időben.
-
Mi5u
tag
válasz troll81 #13084 üzenetére
Az olajfogyasztás tulajdonosfüggő. Ha egy autónak van gazdája és időben megkapja a minimális törődést , akkor bármelyik kimegy a világból. Egy hanyag, nemtörődöm ember bármilyen autót kinyír rövid idő alatt.
Szerintem mindenki látott már pár éves, de leharcolt, csörgő-zörgő, olajfüstöt okádó autót. -
RazoR
veterán
Segítsetek már egy kicsit, hogyan tudok lecsekkolni egy Fokát, gondolok elsősorban a szervíztörténetre (szervízkönyvön kívül), volt e törve, hány tulaja volt, ilyesmikre gondolok. Köszi!
-
bajnokpityu
félisten
válasz Salex1 #13083 üzenetére
ezt nem tudtam. az én táblázatomban biztosan nincs 205ös, azt hittem máséban sincs.
Mi5uhaverom a jéghideg 1.5dci vel mutogatta mindig városban, h milyen jól forog. aztán, amikor a 3. jobbkezest nem adta meg 80al, szóltam, h nyugi van. nah ő kocsiját sose venném meg..
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
ReFleXx
addikt
hat nem feltetlen. 110e km-el vettem a focus1-et. akkor meg nem ette az olajat , aztan fokozatosan elkezdte, a vegen 1000km utan kert 1 litert. 280+ ezer kmnel adtam el. Nem nyustoltem hidegen esz nelkul, nem palya tempon haladtam vele nap mint nap, olajat 10-15e kmenkent csereltem. szoval nem mondanam hogy nem tettem meg a tolem telhetot. Azt nem tudhatom hogy elotte mennyi km ment bele a valosagban illetve hogy volt hasznalva es karban tartva elottem.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
bajnokpityu
félisten
válasz ReFleXx #13094 üzenetére
én 140nél vettem és 230nál adtam el 2001es 1.6 fóka ghiámat. elődöm katasztofálisan vigyázott rá, apeh árverésről jött, úgy, hogy liter olajnál többet öntöttem bele, mire elérte a nivópálva alját.
Nem hiszem, h volt benne 1l olaj(akkor olyan 1-1.5l között volt éppen benne). és így használták. jó eséllyel az az utolsó olaj több, mint 20ezret ment, hogy ennyire elfogyjon.
Nem kellett a neppereknek (azok mninden xart levadásztak apehtől akkoriban) 740ért vettem, amikor 1.1körül értek a közepes álapotúak.nálam 10enként kapott olajat, és 230nál még nem kellett tölteni két olajcsere között.
Amennyire emlékszem, olyan 1.5l körül volt a nivó alja és teteje között.Nagyon régen történt, lehet a sztoriban pontatlanság.
DeFranco: akkor pláne nem ette az olajat. 1l/10000km alatt volt az olajfogyija. amennyire rémlik 10w30at kapott fordot, végig.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
DeFranco
nagyúr
válasz bajnokpityu #13095 üzenetére
tudtommal bő 7 deci van a min-max között.
-
ReFleXx
addikt
válasz bajnokpityu #13097 üzenetére
többnyire Ford Formula F 5w30, volt 1-2x probabol 5W40 Ford full synt, parszor Agip I-sint 5W30, 10w40-et soha.
jo hat lehet 10w40bol nem evett volna, de ez nem zsiguli azert, mar az 5w40-nel is erezheto volt hogy nem olyan fickos es a fogyi is nott kicsit.motor nem volt bontva soha, meg a szelepszar szimmeringek sem voltak cserelve, pcv szelep sem volt atnezve. lehet ezen ketto orvosolta volna az olajfogyi egy reszet, de meg az olajfogyival egyutt tudtam elni, a rozsdaval mar nem.
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest