- Autós kamerák
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Az LG elengedi a feltekerhető tévéket
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
- 3D nyomtatás
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi haladó szinten
Hirdetés
-
Ghost of Tsushima technikai teszt
gp A Ghost of Tsushima a Sony eddigi legnépszerűbb PC-s átirata, mely megelőzte még a God of Wart és a Spider-Mant is. De vajon maga a port is hozza az ehhez illő technikai minőséget?
-
Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
ph Az új eljárás részben a játékba lesz integrálva, de meghajtóoldali támogatás is kell hozzá.
-
Xperia Pro-C néven új csúcs Sony kompaktot pletykálnak
ma Állítólag 6 hüvelykes kijelzővel és 1" típusú kameraszenzorral próbálkozhat a Sony következő Pro modellje.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
erdey_a
őstag
válasz darvinya #31400 üzenetére
hát igen...
csak hát eldurran az agyam, hogy eddigi életem legfiatalabb (3,5 évesen vettük) és második legkevesebbet futott autója (62.000 km)
3000 kilométer használat után rámver félmillió forint költséget, meg 4 hónap alatt 4 szervizlátogatást.
én meg eladtam a skodát, mert hát 11 éves, meg 180ezret futott, biztos jönnek a gondok, meg sokallottam a 300ezret a lánccserére... most már tudom, hogy jobban jártam volnaVérboci
-
darvinya
titán
válasz erdey_a #31401 üzenetére
Én sem azért vettem 23 éves Escort-ot, mert csak arra tellett.
Hanem én megbízható autót akartam, amit néha én is tudok bütykölni.
Néztem 2019-es autót is, azaz akkor új autót.
De már próba vezetés alatt nyöszörgött, váratlan kijelző halál, s utána furcsa viselkedés.
Szóval, hamar elengedtem.
Igaz, hogy rálocsoltam 1.5m-t már Escort-ra, de ebből 1m csak az én hülyeség, igényemet szolgálta.
Amit a legtöbb autóra ugyanúgy megtettem volna, de duplájában.
2019.dec. óta megy az autó, s szervizbe(vagy én cseréltem) csak azért volt, mert nekem úgy nem tetszet.
Szóval, ha hagytam volna úgy, ahogy vettem, akkor is menne.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
TommyX_
őstag
-
-
diablo1984
veterán
válasz darvinya #31404 üzenetére
Mit lehet 1,5 millát arra az escortra költeni? Ha jól rémlik, akkor benzines(ék egyszerű, a teljes felúsítása sem eszi annyira a lóvét) és a hátsó rohadó íveket is te "javítottad", ergo nem lett arannyal futtatva az autó.
Nem tudom elképzelni, hogy hol mehetett rá annyi, mikor a piaci ára is párszázas... -
darvinya
titán
válasz gabor9991 #31406 üzenetére
És diablo1984
Mint írtam egyéni hülyeségeimet költöttem rá.
Karosszériában csak első sárvédő alsó fele volt rossz, de nem vizsga kizárásos.
És ha már javítattom, akkor küszöb is legyen.
Utána sok apróságok, mint pl: első csapágyakat vettem, amit még nem építettem be, mellette ott pihen új fékkészlet.
Új lengéscsillapító, VTN fólia, stb.
Ezt másik autónál is így csinálnám, azaz totál magamra szabom az autót.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #31409 üzenetére
Tényleg csak halkan jegyzem meg, hogy amiket felsoroltál az a cromax oldalán 120ezerből megvan (mindenből a legdrágábbat választva)+ fényezés de még így is bőven 200 alatt járunk így az 1,5M nem tudom miből jött össze nálad, nem szeretnék a zsebedben kotorászni.
Remélem ez nem került tényleg másfél milládba mert akkor csúnyán át..sztak.[ Szerkesztve ]
-
Joker88
őstag
válasz darvinya #31409 üzenetére
igen,ismerős az érzés.. igaz nem másfél millió,de ..
2020 február : százezer forint műszakival eggyütt ráköltve. /sok apró dolog: benzinszűrő,kipufogónál hővédők visszarakása ,stb...)
2020. március : motorolaj-csere,plusz szűrők 21.000 ft.
2020. augusztus : izzók cseréje 12.000 Ft , távolsági+tompított, Osram bírta kb fél évig (műszakira lett beletéve februárban) most Tungsram lett benne,semmi gondjuk eddig.
2020 szeptember: lakatolás 160.000 illetve bal oldalra első-hátsó sárvédőív küszöbbel +40.000
lakatolás után bal oldal teljes festés 100.000 ..
2021 február: 97.000 ft, első fékek betéttel,plusz szilentek cseréje,fékfolyadék,és pár apróság.
és maradt ugyanaz az 1997-es (vagyis forgalomba helyezésileg 1998as) kicsi kocsi/de halkan jegyzem meg, 2020 márciusa óta amióta van ez a vírusmizéria hétköznaponta munkába és haza, 60 km-t eggyütt teszünk meg /
És áprilisban lejár az egy teljes évre megkötött kötelező 17.990 Ft értékben, B8-ból ugrunk B9-be..[ Szerkesztve ]
In loving memory of Garrett Lockhart
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #31406 üzenetére
Annyit tennék hozzá, hogy tavaly nyáron nézegettem újabbakat, amiről egy esetről írtam is.
De mindig olyan hibákat fedeztem fel már teszt vezetés alatt, amire megint elszornék egy köteget.
Karácsony előtt ültem (segítséggel) ismét autóba, s akkor felmerült legyen Marevic, vagy fiatal Explorer, vagy L Discovery.
Akkor ez abban hasalt el, hogy túl magas, s nem tudnék beülni.
Más márkát is néztem, s biza kaptam filléres 10 éves digólimót ajánlatot, meg felvágós bömöst Escort áron.#31410
Cromax -ban sem kapsz meg mindent, már.
Amúgy csak a teljes kuplung szettem 40, s ebben nincs szerelés klt.
Fényezés olyan, meg nem mondod, hogy cserélték 2 első sárvédőt, ha már ott járunk, akkor 2 külső küszöbött is, mert jobb biztosra menni.
Ez került 305-be.
Kyb lengéscsillapítók 60, bár inkább vettem.volna Monroe -t.
VTN 25
Első fék szett és csapágy 40
Sok ki apróság eszi a pénzt.Joker88
Itt már vannak amiket én igényeimre szabdam.
De nem csicsára ment.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #31412 üzenetére
Van az a márka-fanatizmus (vagy hibbantság.. kinek nem inge..) amikor az elköltött pénz mellékes.
KYB gátlókról jutott eszembe egy volt kollégám, nemrég vett egy patika offtopic 2105-öt, elég késői változatot, már az 1500-as blokkal. Ott sem nagyon számít a pénz, jónak kell lenni az autónak. Tehát KYB gátlók. Őt is meg tudom érteni, eddig volt nyolc offtopic 210X-e, taxizott is vele, rallizott is vele, és vett egy kilencediket, hobbiautónak. Mert csak. -
lotuska
tag
Sziasztok, feltettem a kerdest a ford klubban, irok ide is, hatha hamarabb kapok valaszt:
Segitseget szeretnek kerni. Anyam autojarol lenne szo: Ford Focus 1.4, evjarat 1999, 5 ajto.
A problema a kovetkezo: Nehezen indul, vagy egyaltalan.
Leiras: Rendszerint rovid varosi tavokra hasznalja, kb. 2-3 hete amikor az elso hidegek jottek vagy 2-3 napig nem hasznalta es a kovi alkalomkor nem indult: Elso probalkozasra az onindito nagyon gyengen tekert, masodik probara szinte semennyire. Kiszedtem az akksit feltoltottem, de ugyanaz a problema volt, nem indult. Megjegyzem az akksi pont 2 eves Energizer 54Ah 530A. Mivel az auto nem indult ezert az akksit elvittem egy ismeros autoszervizbe(nem oda ahonnan vettem), ahol leteszteltek es azt mondtak teljesen rendben van, es hogy szerintuk vagy az oninditoval lesz a problema, vagy a kabelekkel es, hogy probaljuk betolni az autot es elvinni hozzajuk es atnezik. Probaltam magamba betolni ugy hogy egyik ismerosom az autoba ult de nem sikerult. Vegul egy masik baratom jott segiteni, elobb ratette a tesztert a gepre (nem dobott hibauzenetet) azutan addig probalta inditani a gepet(gazpedalt oblogetve es az inditomotor szinte mar nem hallatszott), hogy vegul igy elindult. Ezutan elvittem a szervizbe, ahol az akksival voltam es otthagytam. Azt mondta az ismerosom aki a szervizvezeto, hogy az onindito hibas, bendix kuka es nem csinal rendes kontaktot sem. Mondta, hogy van a varosba olyan ceg, aki onindito felujitasaval foglalkozik, ha nem szeretnek ra sokat kolteni elvihetem oda vagy nez egy uj oninditot nekem. Vegul az uj mellett dontottem (ERA marka, Barditol). Beszereltek, mukodott is a gep egy ideig, tekert rendesen az onindito. Talan nem ugy mint elotte, kellett 1-2 masodperc mire elindult(elotte, ahogy a kulcsot elforgattam egybol indult, barmilyen hidegben). Gondoltam jol van, csak mukodjon. Aztan tegnapelott jott a -15 fok es mar szinte be sem gyul. Onindito tovabbra is teker, de nem kapja el. 7-8 masodperces probalkozasaim vannak, oblogetem a gazt, es masodjara vagy harmadjara indul el az auto:300-500-700-as fordulaton epul fel az inditas, mint a regi diesel autokon...(hozzateszem ez par oras allas utan, tehat ha jarok vele fel orat, leallitom, es elinditom, akkor elkapja 1-2 masodperc alatt).
Szeretnem meg a kovetkezoket hozzatenni:
1.)inditas elott, amikor izzit(ha lehet igy mondani) felugrik a fordulatszammero maximumra es a sebessegmero is, eddig ilyet nem tapasztaltam csak mikor 2 eve kuka volt az akksi es csereltem, azutan eltunt ez a jelenseg. Most igy volt az onindito csere elott, azutan amikor elhoztam az uj oninditoval, megszunt ez a jelenseg, egesz mostanaig, mikor bejottek a hidegek, ujra ezt csinalja... Esetleg valami leszivhatja az akksit? Radio azota ki van kapcsolva, kozponti zar van csak, semmi mast nem hasznalunk az autoban... csak a futest...
2.)szervizvezeto azt mondta a toltes is rendben van, kimertek
3.)az auto uj benzinpompat kapott 2019 decembereben, tehat en ezt is kizarnam
4.)2015 ota van az auto anyamnal, evi 5-8.000 km-ert megy vele. 2015-ben mielott megvettuk volt uj generator cserelve. Vasarlas utan vezerles/olaj/pipa/gyertyak voltak cserelve. Azota evenkent olajcsere(csere kozott ra kell tolteni 0.5-1.0litert) es egyebb appro bosszanto hibak+kopo alkatresz(komplet kipufogo rendszer gyere, bolcso csere stb...). Tehat lassan 6 eves gyertyak vannak benne, biztos megerne egy cseret, de nem tudom ha ez lenne-e a problema.
Szeretnem megkerdezni, hogy van otletek mi lehet a baja, vagy milyen uton lehetne elindulni? Annyira nem ertek hozza. Csak szeretnek tanacsot kerni, hogy kilehet nyomozni a hiba okat anelkul, hogy probakeppen elkezdenenk kulonbozo alkatreszeket vasarolni? Ne ertsetek felre, termeszetesen hajlando vagyok fizetni alkatreszekert es szakemberhez is fordulni(akar autovillamossagihoz is) csak nem szeretnek a veget nem ero szoporollerre felulni.
Koszi szepen a segitsegeteket! -
darvinya
titán
válasz #27070592 #31416 üzenetére
Így igaz.
Amúgy fél autót bespájozltam, mert hiába van cromax, stb. cégek, az árukat ki kell ismerni.
Pl: vettem stab. szilenteket, egy márkásat, 1 NoName-t.
Mi meglepő volt, márkás 600km alatt kinyiffant, mert gumiba semmilyen erősítés nem volt.
Míg NoName -be volt, ami azóta is jól van, lassan 9000km után.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz lotuska #31417 üzenetére
Próbáld ki:
1. Gázpedál teljesen kinyomod
2. Gyújtásra kapcsolod
3. Lassan enged fel a gázpedált
4. Indítóz egyből, mikor teljesen felengedted a gázpedáltHa ezután sem indul rendesen, akkor ideje üzemanyag szűrőt cserélni.
troll81
Ezt kell tenni, mert már márkában sem bízhat az ember.
Ezt most kiiemertem, de ki tudja később milyet gyártanak.
Tartalék helyem.kevés, így behatárolt mennyit tudok eltárolni.
Szerettem volna 1.6-osítani, de az most halasztom, mert donor hiányba szenvedünk.
GTE ECU már beszerelve.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz lotuska #31417 üzenetére
Lehet hogy érdemes lenne üzemanyag vonalon elindulni és első körben 100-as benzinnel tele tankolni. Shell nálam bevált, OMV pl. annyira nem.
Második, nem sok pénzbe kerülő dolog a tank utáni benzinszűrő csere, ha kontakt is van ahol megcsinálják akkor pláne, pár perces munka. -
lotuska
tag
válasz darvinya #31421 üzenetére
Mindenkinek:
Koszi szepen. Kiprobalom.
Masik:
1.)uzemanyag szuro jo regen volt cserelve: ez igaz, nem is tudom miota. Nem az ara miatt, hanem amikor vettuk az autot akkor is alig jott le, ha jol tudom hatul van a kocsi alatt es sokat szenvedett az akkori szerelo is vele. Talan nem is volt azota cserelve (2015, de ebben nem vagyok biztos).2.) Romaniabol irok. Petrom 95-ot tankol anyum folyton, ugyanarrol a kutrol. Ez ugyanaz, mint az OMW... Lehet ez is a gond... Ez is jo otlet szurot cserelni es telenyomni premium uzemanyaggal... Azt hiszem Shell kut nincs a varosunkban. Esetleg Mol premium uzemanyagokkal valakinek tapasztalata?
3.) Egyik baratom is ajanlotta meg a premium uzemanyagot es fotengely jelado cseret. Ezekre a hibakra, amit leirtam jellemzo a fotengely jelado hiba? Ha igen, akkor mennyire macerans a csereje?
Koszi szepen a segitsegeteket!
-
#21346560
törölt tag
Mindig meglepődök, amikor az üzemanyag szűrő kerül szóba... Én fél évente cseréltetem...
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz lotuska #31424 üzenetére
Szia,
egy tipp amire érdemes ránézni: Nekem a főtengely jeladó vezetéke volt kidörzsölődve mert egy korábbi szerelés után nem rögzítették megfelelően vissza, így néha beleért a generátor szíjtárcsájába.
Az is ilyen indítási anomáliákat okozott, elég sok mindent cseréltem mire rájöttem mi a baj.
-
#27070592
törölt tag
válasz lotuska #31424 üzenetére
Igen, a szűrőt tartó bilincs egy csavarral van rögzítve a padlólemezhez, ez olyan szinten bele tud gyógyulni a lukba, hogy legutóbb a dugókulcs nyelét eltörtem rajta. Lehet hogy az még a gyári szűrő volt, az előző gazdája könyvelő volt az autónak, szerintem ő csak a számlát fizette amin a szűrőcsere is szerepelt, de a szűrő sosem volt kicserélve. Szétfűrészeltem, konkrétan fekete volt a szűrőbetét a mocsoktól.
Mol benzinekre nem tudok mit modani, nem járok mol-kútra, de a 100-as benzinjükben nem etanol adalék van hanem etil-tercier-butil-éter, szerintem egy próbát megér.
Az etanol egy fontos szénhidrát, felelőtlen dolog belepocsékolni a benzinbe. -
subaruwrc
félisten
hello
nincs valakinek fölösbe ( nem ingyen kérem ) egy focus mk1 csomagtér kitámasztója aminek nincs szétporladva a végén a gumi ?
-
őstag
válasz Joker88 #31433 üzenetére
Ennyit én is belerakok simán... Kb. 9.000 jön össze és cseréltetem én is az olajat annak ellenére, hogy ilyen 12.000 vagy 15.000 ami gyárilag előírt, nem tudom pontosan.
Üzemanyag szűrő esetemben gondolom a tankban van, ugye? Mk 2.5 2009-es kombi amit a topik összefoglalóban is láthattok."The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
lotuska
tag
válasz #27070592 #31432 üzenetére
Koszi szepen ujra.
Epp most inditottam, hogy elvigyem anyumat a munkahelyre. O nem mer most elindulni vele... Fel, hogy visszafele mar nem tud vele jonni, es ott marad a parkoloban vele...
Felvettem, hogy indul, ime a video(most elso probalkozasra indult, de igy...):
[link] -
lotuska
tag
válasz lotuska #31440 üzenetére
Ez lehet fotengely jelado? Vagy akkor maskepp csinalna?
Holnap delutan megprobalom elvinni a szervizbe olajcserere(esedekes mar).
Mas: Eddig Aral Bluetronic 10W40-es volt benne. Elozo gazdaja is 10W40-es hasznalt, Mobil1-et. Csipegeti igy is(annak ellenere, hogy vastag olaj), mint fenebb is irtam, javasoltok esetleg valami mast? 282.000km van benne. Olaj es benzinszuro markaja gondolom barmilyen okes, csak uj legyen...
Olaj csere elott toljam is tele premium benyaval, vagy eleg utana?
Jeladot szerintetek erdemes csereljek/rendeljek? Illetve ha igen markat tudtok ajanlani? Ezek kabellel jonnek? Mert kepeken csak a szenzor latszik. Meg valami en most felnyitottam a motorteret de nem lattam, hogy valami is hozzaerne a hosszbordas szijhoz, bar a fotengely egesz lent van, nem latni tisztan. Ezert is kerdem, hogy erdemes lenne-e csereljem, ha mar szerelonel vagyok vagy teljesen felesleges.
-
A Zéé
addikt
válasz lotuska #31445 üzenetére
Testkábel, kábelkorbács hiba jó tipp lehet, após I-es fókája ugyanezt produkálja. Testelési pontok meg lettek tisztítva, azóta ritkábban jön elő, de van valami kábelköteg baja annak is, mert néha csak úgy indul el, hogyha felkapcsolja a világítást...
Just a simple Lineman...
-
#27070592
törölt tag
válasz lotuska #31440 üzenetére
Nekem akkor szoktak így kilendülni a műszerek, amikor az akku le volt kötve és először indítom az autót (szintén mk1 Focus), utána soha. Lehet hogy rá kellene nézni az akku körüli vezetékekre.
Vagy pörgess végig egy öntesztet próbaképp. Az pedig úgy néz ki, hogy mielőtt ráadnád a gyújtást, tartsd folyamatosan lenyomva a napi km számláló nullázógombját, add rá a gyújtást, még mindig nyomva tartod a gombot, pár másodperc után megjelenik egy <TEST> felirat, a gomb nyomogatásával tudsz végiglépni a tesztpontokon. A motornak nem muszáj járnia, de be is indíthatod. Akkor a pontos fordulatszámot is láthatod, van egy ilyen menüpont is.
Itt egy lista a menüpontokról. Egyszer egy check engine lámpát ezzel sikerült eltüntetnem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen