- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- NVIDIA® driverek topikja
- Steam Deck
- Autóhifi
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
ph A kétféle tárhelymérettel kosárba tehető újdonság külső tápellátással rendelkezik, és támogatja az Apple Time Machine-t is.
-
A gyógyszeripar AI-forradalmasítására készül a Google
it A Google DeepMind bemutatta a következő-generációs gyógyszerfelfedező AI-modellt.
-
Multiversus - Joker is játszható karakter lesz
gp A tervek szerint a hónap végén indul a free-to-play játék végső kiadása.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
moha21
addikt
válasz erikke17 #11650 üzenetére
Ez neon, nem CFL?
Látni nem látom, nehéz így megítélni a vezetéket, nagy amperek nem folynak gondolom. Ha meg ciripel is akkor nem HF trafó véletlenül? De ahhoz meg valami elektronika kell.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
erikke17
őstag
válasz moha21 #11651 üzenetére
Jobbat kérdezz Feljebb leirtam amit találtam trafón feltüntetve mindent.
totya694 - meglátjuk igy mit produkál majd.
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Batman2
őstag
Ezen túl egyszerű megoldás még pl. egy 100-150W-os izzón keresztül, vagy egy kb. 0,5-0,7mm átmérőjű lakkszigetelt drótból készitett kisebb tekercset (1x1cm-es, 4cm hosszú magon 2-3 réteg), vagy egy fölös, kisebb teljesitményű trafó 220-as tekercsén keresztül (azzal sorba kötve) a gépet inditani, majd 1-2 másodperc mulva ezt a folytást egy kapcsolóval rövidre zárva, kizárva a körből a teljes 220-at rákapcsolni a gépre !
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
sörösló
aktív tag
Ennek a fajta motornak a lágyindítását elfelejtheted. Nekem volt egy betonkeverőn ilyen motor, de csak 1.5 kW teljesítményű. A segédfázis áramreléje 55 A-nál húzott meg. Rövidrezárt automatával ücsörgött közvetlenül a hálózaton. Mivel messze volt a trafó és vékony az utcai vezeték, sokszor még így is rá kellett kézzel segíteni, hogy elinduljon. Aztán persze amikor már forgott, nem lehetett megölni. Üresen, csak magában a motor talán elindítható lágyindítással, de gondoskodni kell a segédfázis kapcsolásáról, mert a saját áramreléje nem fog működni. Aztán hogy hogy csatlakoztatod a terhelést, az egy másik kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
#11640-re valaki ?
-
őstag
válasz atesss #11655 üzenetére
Nekem régebben egy mobil szerelő barátom mondta,hogy a telefonoknál az aksi töltés nem is olyan egyszerű.A "gyári" töltőknél az elektronika pulzálva adja a feszültséget és a telefonba is van egy ÁK ami meg a töltés idejét/mértékét szabályozza.
Az USB szabvány stabil 5V-ot ad ki.Az én elgondolásom szerint az olyan telefonok amik USB-ről is tölthetők azoknak a pulzálásért felelős elektronika is a telefonba van.Azért pulzálva tölti a telefon az aksit mert így tudják megvalósítani a "gyors"töltést.Üdv:Attila
-
Lompos48
nagyúr
válasz totya694 #11657 üzenetére
Ez bizony hamis információ. Egyszerűbb ellenőrzés: megméred műszerrel, bonyolultabb: megnézed oszcilloszkóppal, biztos: kibontod és értelmezed a benne levő áramkört. A töltő, amelyik oly pici, könnyű és tele van elektronikával azért olyan, mert kapcsolóüzemű tápot szereltek bele, ami már nem igényli a VASmagos hálózati tafót.
A pulzáló töltést egyszerűen "szeretik" az akkuk, de itt nincs ilyen. A töltésmennyiséget pedig simán vagy pulzálva, de be kell vinni az akkuba.
A telefonban mindenképp van elektronika és még a legtöbb akkuban is. Az USB-s 5V-ból, de a kapcs. üzemű adapter 7.05V (az egyik) vagy 6.5V-jából (most mért értékek) is be kell állítani az akkunak szükséges értéket, meg aztán fel kell vigyázni a töltés szintjét, hőmérsékletet. Ezekért kell elektronika.
[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
válasz Lompos48 #11658 üzenetére
Én is hallottam már ilyen pulzáló töltésről, bár kétlem hogy itt is ez lenne. Ha egyszer majd nagyon ráérek, lehet megnézem szkóppal.
A töltőben lévő áramkört is értelmezhetem, de a telefont nem fogom szétszedni...DE tudnátok inkább segíteni az ehhez képest aprócska problémában, a + és GND kábel szinében ?
-
-
Batman2
őstag
válasz totya694 #11657 üzenetére
Igen, a régebbi telegrács töltőknél becsapós volt a dolog, mivel némelyiken volt egy kétszínű LED, ami jelezte, hogy mit csinál a töltő és tényleg úgy tűnhetett, hogy a tölő variálja az áramot, de ez nem igaz és fölösleges is lenne, ha egy kicsit jobban belegondolunk !
A töltés alatt hsszan világított a piros és ütemesen fel-fel vllant a zöld, aztán a töltés befejeztével, illetve a csepptöltés során pedig megfordult a helyzet és a zöld éget hosszan és a piros villant fel időről időre (piros = terhelés) !De honnan tudná a tölő,hogy az akkunak éppen mennyi áram kell, milyen módon kell azt adnia ?
(éppen érzékelhetné a vezetéken keresztül is, de a hosszú, vékony vezeték miatt ez hibásan működne)Az tűnik sokkal igazabbnak, hogy a telefonban van a töltő áramkör és az generálja ezeket az impulzusokat, a töltőn levő LED csak a terhelést (fogyasztát) és az áram alá helyezést jelzi !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Lenne egy kérdésem !
Van egy (elvileg) 300W-os inverterem,("egyszerű" 10ezer forintos) és ha arról hajtom a laptopom tápegységét, akkor az halk cicergő hangot ad ki, más különben semmi hangja, de mindkét esetben hibátlanul működik !
A hang bizonyára az inverterem nem szinuszos jellegű kimenő fszültségéből ered (négyszög, trapéz, stb)
A kérdésem az lenne, hogy nem károsítja e ez a fajta táplálás a laptop adaptert ?
(maga a hang amúgy nem zavar)Esetleg lehet e valami plussz taggal kicsit szinuszosabbá formálni az inverter kimenő áramát (0,1-1mikro, bipolár szűrő kondi a kimenetre) ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #11663 üzenetére
A cirpelés oka, amit írsz. Rendesen veszekedik az inverter torz formája a kapcsolóüzemű táppal.
Ártani nem tud, mert az adapter úgyis előbb egyenirányít és utána kezdi a szaggatást. A helyreállítást egy jól méretezett aluláteresztő szűrővel lehetne megpróbálni, de fogyasztásfüggő lesz a hatása. -
atesss
addikt
válasz Lompos48 #11661 üzenetére
De, ideiglenesen be tudnék rakni.
Csak nem igazán értem, az pontosan mire lesz jó ?
A tápon tudom hogy melyik a + és melyik a GND.
A gond a kábellel van, annak nem tudom.
Ha fordítva rakom rá a kábelt, a telefon megkapja a GND csatlakozóján az 5V-ot.
Ez ellen hogyan védene egy a kábel előtti dióda ? Ha fordított polaritást kap a telefon, attól még a tápon a "jó" irányba folyna az áram. Hogy mekkora, azt mondjuk nem nagyon tudni, lehet hogy egy pillanatra több A is - amíg meg nem adja magát a telefon áramköre...De a legjobb lenne a micro USB csatlakozót kimérni, pinout: [link], [link] és [link]
Erre nincs valami ötleted, mi lehetne olyan vékony, hogy biztonságosan bele tudjam dugni a csatlakozóba megmérni ? -
sörösló
aktív tag
válasz Batman2 #11663 üzenetére
Ha jól értelmezem a dolgot, akkor az autód 12 V-os akkujáról zavarsz egy 12 V DC-230 V AC invertert, amit majd a lapos tápjával visszaalakítasz 16-20 V körüli DC feszültséggé? Ez meg minek? Kb. 6-7 ezer forintért kaphatsz olyan autótápot, ami a 12 V-ból rögtön olyan feszt csinál, ami a laposodnak kell. Ha ragaszkodsz a kettős átalakításhoz, lelked rajta. Ártani nem árt, ha ciripel, takard le valamivel feltéve hogy nem melegszik.
-
bim
veterán
válasz Batman2 #11653 üzenetére
Szerintem ezt az izzós dolgot megpróbálom.
szerk: jól értelmezem azt hogy a fázis és a nulla is sorba van kötve az izzón keresztül és van egy kapcsoló ami megkerüli az izzót és ha már megy a motor akkor kapcsolom "fel" és ezáltal megkapja a teljes 220V-ot? Nem vagyok otthon áramban...sörösló: Igazából nem értelek mert van itthon 22A főbiztosítékom amit 5 indításból 1x ver le, igaz csak a motor maga. Az a gond hogy én ezt viszem mindenfelé és az átlag házaknál csak 16A van amivel viszont nem indul el.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
A szöveg környezetből nekem úgy tűnik,hogy ez valami olyan gépen van mint pl. egy betonkeverő.Nos ha az a bizonyos gép "esetleg" kisebb motorral is elmegy(némi áttétel módosítással) akkor majd nem az lenne a kézenfekvőbb.A 2200W-os aszinkron motort nem tudod lágyan indítani és így sajnos csak a bosszúságot okozza amikor cserben hagy a géped mert az autómaták nem bírják.
Pl. a maszek kőművesek is úgy választanak betonkeverőt,hogy minden háznál lehetőleg elbírja a hálózat.1500W-os motorral is meglehet hajtani elég nagy gépeket.Üdv:Attila
-
atesss
addikt
válasz Lompos48 #11667 üzenetére
De minek akarsz mérni, teljesen egyértelmű az USB kiosztása mindkét típusnál.
Az igaz, de nem tudom hogy a töltő leszedett kábele, aminek az egyik végén mikro USB van, a másik végén pedig a 2 ér üresen.A mérést kicsit rosszul mondtam, mert nem kell hogy feszültség alatt legyen ez a kábel-darab, tényleg elég ha szakadásjelzővel megnézem hogy a micro USB dugó belső mondjuk + ere melyik kábel-végre megy.
Az USB-mikro USB kábellel viszont sokat nem tudok kezdeni, mert a microUSB kiosztását így is tudom, azt hogy ezt a töltőről leszedett kábelt hogyan szín kódolták, meg azzal sem tudnám meg.
Egy micro USB aljzat kellene. De azt nem olyan egyszerű venni ha jól sejtem, és nem is lenne olcsó.
Rossz, vagy legalábbis nem féltett microUSB aljzatot tartalmazó eszközöm meg nincsen.MOD: Ja egy dolog lehetne megoldás, ha az eredeti kábelt lecserélném, és egy USB-mikroUSB darabját raknám be helyette. Azt megbontva, és egy USB dugóba bedugva és rámérve biztosan tudnám, hogy melyik ér a +5V, és azt kötném be a tápba a megfelelő helyre.
[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
válasz sörösló #11410 üzenetére
Köszi az ötleteket.
Nos azóta a megvalósítással nem nagyon foglalkoztam, viszont csináltam egy relés összeköttetést, amivel lehet mérni a lámpa bekapcsoltságát.
Az egyik lámpával sorba kötöttem be, és a bekapcsoltsági időt egy konnektorba dugható fogyasztásmérővel nézem. A relé azért kellett, hogy ne szakadjon meg állandóan a fogyasztásmérő tápláló árama, a nem hinném hogy jót tenne neki.
Így a fogy.mérő az egyik lámpa - szerencsére közvetlen - közelében lévő állandó ellátású konnektorból kapja az áramot, a kimenetén meg a relé kapcsolja a fogyasztást.
A fogy.mérő meg méri hogy mennyi ideig volt fogyasztás (0,5W felett).Húsvét utáni kedden raktam be, azóta mérek.
Jelenleg napi átlagban 1,88h-t megy !
Ráadásul úgy, hogy az egyik szomszéd közel 1 hétig, másik pedig 2 hétig nem volt közben itthon.
Folytatom még a mérést, de nagyon úgy néz ki, hogy sima izzó nem lenne jó megoldás.
A leosztás viszont jó ötlet, arra mint kiderült már kérdezett is egy ajánlatot az egyik szomszéd, nem is lenne olyan drága. -
atesss
addikt
Azt mondod, tűvel meg lehet csinálni ?
Megpróbálom holnap, remélem tényleg sikerül.
Csipeszt nem kell külön keresnem, az van a multiméterem kábeléhez (ilyen a mérőcsúcsra rácsúsztatható darab). Azzal szerintem meg tudom fogni a tűt is ha jól csinálom, legalábbis remélem.Vagy arra gondolsz, hogy a tűt előre helyezzem be ? És az hogyan fog csak a szükséges belső csatlakozóhoz hozzáérni, és a micro USB külső házához nem ?
-
PHM
addikt
válasz atesss #11674 üzenetére
Az egyik krokodilcsipesz használata akkor megoldott.
A csatlakozót fogod az egyik kezedben, a tűt a másik csipeszben pedig
a másik kezedben.
Nincs más dolgod, mint a tű hegyét hozzá érinteni a csatlakozó
érintkező felületéhez. (Óvatosan, hogy ne érjen közben a fémházhoz.)
Az egyszerűség kedvéért a műszert kapcsold csipogó állásba,
így nem kell közben a kijelzőt figyelni.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
őstag
Esetleg elcserélni?
A gyalugép indítása megint csak nem egyszerű a motor számára.Mivel a gyalunak "nagy" fordulat kell így az indításnál mindig is nagy áramot fog húzni.Nem csak a forgórészt kell forgásba lendítenie ha nem az áttétellel 2x,3x akkorára növelt fordulatú késtartót is.
Egyik barátomnál a maszek gyalugépét úgy indítja,hogy először a motort üresen elindítja és utána mint egy kuplungot ráengedi a motor súlyát az ékszíjra.Az Ő gépén már vagy 30 éve ugyan az a 1,5kW-os motor tesz szolgálatot...Üdv:Attila
-
sörösló
aktív tag
Attól függ, milyen az otthoni rendszered. Kismegszakítóban még nem láttam csak 20 vagy 25A-es fajtát. Ha C karakterisztikájú, esetleg a házban egy teljesen más értékű lapul (én is csináltam már ilyet) akkor érthető. Az áramszolgáltatók gyorsleoldású kismegszakítót használnak, néhány amperes túlterhelésre is úgy leold mint a huzat. Ha bevállalt valaki egy ilyenhez lágyindítót, bátor legény. Én a helyedben azért csak a nyúzópróba után adnék érte pénzt! Esetleg lehet próbálkozni egy egészen kicsi motorral, amivel terheletlenül felpörgethető a gyalutengely, aztán bekapcs a főhajtás. Láttam már ilyet. A kikapcsolt kis motort meg mellékesen elpörgeti a fő brutál. Persze még mindig ott az áramrelé problémája, de ez vezérlésben megoldható egyszerűen.
-
őstag
válasz sörösló #11679 üzenetére
Régebben nálam is hitvány volt a hálózat 16A-es megfáradt automata volt fent 8-10Anál már lekapcsolt.A körfűrészemen (350-es korong) 1,5kW-os motor van a régi automatával képtelenség volt elindítani így akkoriban kisebb 750W-os motort használtam.(persze,hogy harmat gyenge volt) de tűzi fa darabolásra elment.Ahogy kicserélte a szolgáltató 20A-re az automatát felraktam a 1,5kW-os motort...
Üdv:Attila
-
Batman2
őstag
válasz sörösló #11666 üzenetére
Szevasz
Igen, ezt én is nagyon jól tudom, hogy lehet kapni 12V-os laptop tápegységet, ezért kár volt koptatnod a billentyüzetedet , csakhogy minek költsek akárhány ezret is rá, mikor van egy inverterem és csak ritkán van szükségem a laptopot autó akkuról hajtani !??
Az invertert persze nem azért vettem anno, hanem elsősroban azért, hogyha az autónál kell valamit forrasztani, vagy bárhol máshol, hol éppen nem áll rendelkezésre hálózati 220, akkor meg tudjam oldani, ezen túl világításra is használom és kis teljesítményű porszívót is hajtok róla !
Tehát ezért feszegetem ezt a kérdést, meg van az oka !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #11664 üzenetére
Szevasz
Igen, ezt én is így gondolom, csakhogy akkor mi adja a hangot, az egyenirányító ??
Mert csak azt tudom elképzelni, hogy a nem megfelelő jel alak miatt a táp trafója zizeg, az adja a hangot, mert ez a jelalak bezavar a táp által előállított szaggatott egyenáramba !
Lehet túl kicsire méretezték benne a hálózati szűrő, puffer kondit így nem tudja kellően "kisimítani" az egyenirányított áramot.
Viszont a tápot nem lehet szétszedni, legalább is sérülés nélkül nem, így se megnézni, sem cserélni nem tudom.Akkor marad így, aztán csak elviseli azt a pár alkalmat, amennyit én hazsnálom ily módon.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Szevasz
Igen, jól érted, tehát az izzó egyszerűen be van iktatva (sorosan kötve) a motor egyik tápvezetékébe, a kapcsolóval pedig kizárod, ha már nem kell, mert túl vagy az indításon, de kell az energia a rendes működéshez !
Mondjuk egy kicsi reflektor, amiben 150W-os ízzó van.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #11682 üzenetére
Jah, még az jutott eszembe, hogy úgy emlékszem a feszültséggel is volt valami problematika, mert az inverterről hajtva a tápot, üresen azon valami 30, vagy 38V felé lehett mérni feszültséget, míg hálózatról mérve csak 19,2-t, rendesen ahogy kell !!
Aztán, hogy ez a magas feszültség csak terheletlenül jelentkezik, csak a nem tiszta jel eredményeként egy pár mA-es csúcs, vagy terhelten is jelentkezik, ezt nem tudom, nem mértem, de majd megteszem, valami mű terheléssel.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bim
veterán
válasz Batman2 #11683 üzenetére
Ácsi! Én nem az egyik vezetékbe kötöttem be hanem mindkét vezetékébe.
Kéznél 2 foglalat van 2 db. 60-as izzóval. Az is jó ha sorban van?Mindenkinek! Értsétek már meg hogy ezt a motort én kaptam. INGYEN! (vagyis egyelőre nem adtam érte pénzt) Ha lehet megoldom az indítást ha értitek....
-
őstag
válasz Batman2 #11684 üzenetére
Autóknál mértem már 70-80V-os feszültségeket is
Ha a generátorba lévő csúszógyűrű koszos vagy a generátor kefe kopott akkor az önindukciós feszültség igen csak meg tudja vezetni a műszert.
De hasonlóan viselkedik régebbi autók rezgőnyelves feszültségszabályzója is.Üdv:Attila
-
Lompos48
nagyúr
-
bim
veterán
válasz totya694 #11688 üzenetére
2x60W-al nem indult de jobban meglendült a tengely mielőtt levágta. Érdemes 2x75W-al próbálkoznom? Sajnos tetézi a nyomoromat hogy 15L-es kismegszakító van és 22L-es amiről el is indul. Nyilván én most az alacsonyabbal próbálom hogy mindenhol működjön de azért egy 16A-os lehet jobb lenne tesztre is.
[ Szerkesztve ]
-
erikke17
őstag
Egy 6V 4Ah kapacitású ólomsavas akkumulátort meddig kell tölteni egy 9V 450mA töltővel?(ez volt hozzá)
6V akkut 9V-al tölteni? Használati útmutatóban 4-5 órát ir de én keveslem. Egyébként ez egy kézi nagy teljesítményű halogén lámpa. Előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
sörösló
aktív tag
Ja, így már kezd felhomályosulni a dolog! Ha neked L karakterisztikájú megszakítód van, az egyrészt ősrégi, másrészt motorvédő kismegszakító. Így már kezdem érteni a 22 A-t is! Ezek persze rövid ideig elviselnek akár 10x -es túlterhelést is. Mint írtam, manapság csak villámgyorsan leoldó fajtával találkozhatsz egy átlagos háznál. A most megengedett maximum 32 A, ezért még nem kell külön fizetni.Ez a 32 A-es megszakító is hokimoki a te motorod majd 100 A indulóáramához képest! Nem vicc!!! Több mint 10 A a maximális áramfelvétele, ennél a motornál az induló áram kb 10x nagyobb mint az üzemi. Egy normál 3 fázisú aszinkronmotornál ez csak 8x-os érték. Igaz hogy csak tizedmásodpercekre keletkezik, de egy gyors megszakítónak bőven sok ez is.
-
erikke17
őstag
Na mégsem a trafó a bűnös. Ma délután 249V felett jött pár percig, és mikor 249V felett jött láttam grafikonokat hogy megint akku szint ugrált, olyan mintha gyors mindig kicsit hozzá nyúlna akkuhoz, nem átkapcsol csak mintha meritene belőle, mert múltkor néztem mikor kihúztam átváltott akku módba és led hogy szépen fokozaton csökkent a fényereje ahogy merült, most is azért vibrálhat mert ahogy hozzá nyúl merül is gyorsan és ingadozik mert vacak már az akku. De most honnan tudhatom meg hogy ennek igy kell működnie vagy hibás?
Lenne benne valami azért felelős elektronika hogy ilyen magas fesznél igy működjön?
Itt egy kép a belsejéről hátha segitene valamit bár gondolom nem sokat [Belsőség][ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
atesss
addikt
8.5W AC power consumption in idle with an Intel Core i3-based (H55 chipset) desktop system: [link]
Nem egy egyszerű mod, de elég komolyan meg van az eredménye.
Mi a véleményetek az elektronikai átalakításokról ?
Még csak átfutva nem világos hogy az alaplapi átalakításokkal pontosan mennyit is nyert a fogyasztásban.
Az AC-DC12V tápnál elég sokat, az biztos.Én is valami hasonlót szeretnék amúgy majd megcsinálni, csak Penryn (E3400) alapon.
De az első lenne hogy legyen nem hogy egy, hanem három komolyabb multiméterem hozzá... -
Lompos48
nagyúr
válasz atesss #11696 üzenetére
Kicsit utánaszámolva a nyerhető megtakarítás olyan 12kWh havonta. Ez kevesebb mint 5%-a az otthoni fogyasztásomnak. De - ugye - sok kicsi sokra megy. Nem beszélve a zöldek tapsáról.
Gondolom csak úgy érdemes nekifogni, ha komoly tapasztalatod van az alaplap típusú/sűrítettségű lapokban boldogulással. Ugyanakkor legalább bizonyos részek alkatrész-szintű ismeretére nagyon szükséged van/lesz.
Bátor ember, aki ilyennek nekifog, de ha más nem, akkor a kihívás és adrenalin lehet megéri....az első lenne hogy legyen nem hogy egy, hanem három komolyabb multiméterem hozzá...
Három Fluke műszer árából nagyon sokáig tudnád fizetni a villanyszámláidat.
-
atesss
addikt
válasz Lompos48 #11697 üzenetére
Pontosan, a kihívás miatt érdekel a téma.
Megmutatni, hogy mit is lehet kihozni ebből.
És hogy arhitektúrálisan ugyanarra épülnek a laptopok is, csak sokkal jobb tápellátást és energiagadálkodást kaptak.
Mindig jön egy barátom, hogy neki 9W-ot fogyaszt a Penryn CULV alapú laptopja.
Neki is meg akarom mutatni, hogy arhitektúrálisan ugyanaz van a gépében, és egy asztali(-nak mondott) procival is levihető a fogyasztás elég komolyan.Konkrétan az áramszámla miatt tényleg nem érdemes vele foglalkozni.
Még valószinűleg a paneltáp + AC-DC árának megtérülése is sok-sok év lenne, egy 24/7-ben üzemelő gépnél is.Gondolom csak úgy érdemes nekifogni, ha komoly tapasztalatod van az alaplap típusú/sűrítettségű lapokban boldogulással. Ugyanakkor legalább bizonyos részek alkatrész-szintű ismeretére nagyon szükséged van/lesz.
Igen, ebben sajnos igazad van.
De azért nem is akarom ilyen szinten a dolgot, az alaplapon átalakítani talán csak azt akarnám, hogy az északi híd kisebb feszt kapjon.
A proci tápellátó MosFET-eknél nem akarok átalakítást, abból csak szimplán ki akarom választani a gyárilag ebben a tartományban legjobb hatásfokú lapot.Három Fluke műszer árából nagyon sokáig tudnád fizetni a villanyszámláidat.
Az biztos. -
erikke17
őstag
11691-re valaki?
Előre is köszi||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
atesss
addikt
válasz erikke17 #11691 üzenetére
Elvileg a kapacitás 1/10-ével lehet tölteni az ólomakksikat. Legalábbis ez az áramerősség, amivel biztosan lehet mindegyiket - kivéve ha már nagyon rossz állapotban van az akksi.
Tehát 4Ah-s akksi esetén ez 400mA lenne, 10 órán át - legalábbis elméletileg. A gyakorlatban a veszteségek miatt ennél azért több kell a 4Ah bejuttatására - vagy időben vagy áramerősségben. Persze ez attól is függ mennyire van lemerülve.
Egy 6V-os ólomakksi töltési végfeszültsége 6V-nál azért magasabb, annyira nem értek hozzá, ezért pontos számot nem tudok mondani, de valahol kicsivel 7V alatt lehet. Tekintve hogy a 12V-osokat olyan 13,1-13,6V körülre szokták feltölteni ha jól rémlik.A 9V viszont magában kicsit azért soknak tűnik, ha azt a 9V-ot tényleg pont meg is kapja az akksi.
De valószinűbb hogy van ott még más elektronika - és változik a töltési feszültség.
Hogyan néz ki ez a tápegység ?De ha ezt írják a használati útmutatóban, akkor valószinűleg nem véletlenül.
Ekkora akksival ez elég komoly lámpa lehet. Nem kis súllyal. Ismerem ezeket az akksikat, mert ilyen 4Ah körüli van robogókban is. Egyik barátom elég gyakran cserélgeti, mert nem bírják nála sokáig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Toyota topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Villanyszerelés
- CASIO órák kedvelők topicja!
- MG5 menetpróba
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Tudományos Pandémia Klub
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G7 I 16GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Samsung Galaxy A14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E756 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L380 - i5-8G I 12GB I 256SSD I HDMI I 13,3" HD I Cam I W11 I Gari!
- KIÁRUSÍTÁS ! Termékek, újratelepítve, olcsón! Számlával és próba garanciával ! LEÁRAZVA
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest