- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Gaming notebook topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen videókártyát?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- UHD filmek lejátszása
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz tboy93 #41846 üzenetére
Ilyen módon nem tudsz belenyúlni a rendszerbe, legfeljebb az általam írt lehetőség lenne. Annak is lehet egy olyan kockázata, hogy gyakorlatilag "mellékeled" a távirányítót az autóhoz, még ha jól elrejtve is, de a tolvaj megtalálhatja.
Nem tudom, milyen riasztó van egy 2001-es Hondában, de általánosságban egy klasszikus riasztó:
Először van egy kis rádióvevő. Az RF-jel demodulálása után előáll egy kódolt impulzussorozat. Ez egy vezérlőprocesszor bemenetére kerül, ami intézi a többi logikai dolgot, a parancs értelmezését, a relék, immobilizer stb. működtetését.
Gyakorlatilag a processzor bemenetére kerülő kódot kellene lemásolni, majd megismételni, de ugrókódos trükkök is vannak, ami ezt tovább bonyolítja.
A tolvajok által használt kódmásoló is elvileg úgy működik, hogy veszi az RF-jelet, amit szintén demodulálni kell, a kódot eltárolja, később azzal modulálni kell a kimenő RF-vivőt, illetve valahogy az ugrókódot is kijátsszák, állítólag az sem sokat ér.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nagyúr
válasz Kernel #41852 üzenetére
Akkor ezt hagyjuk inkább
Más: Szeretnék én is és haverom is a csomagtartóba komolyabb világítást. Nekem gyárilag van benne egy izzó ami világít ha felnyitom a csomit, szóval ezzel nincs problémám én csak leveszem róla a tápot rákötöm a ledszalagra aztán csókolom.
Havernál más a szitu, neki nincs bent egyáltalán semmi világítás. Milyen kapcsolóval vagy hogyan oldható emg hogy csomi nyitásra égjen bent a világítás, csukásra meg aludjon el?
-
Ribi
nagyúr
-
Kernel
nagyúr
válasz tboy93 #41853 üzenetére
Autós alkatrészboltokban szokott lenni többféle kapcsoló, amelyiket be tudod építeni:
http://www.argep.hu/trend/AJTO/Ajtokapcsolo.html
Egy vagy két lyukat kell fúrni hozzá és lehetőleg fémrudas kapcsolót érdemes venni, mert a műanyag könnyen letörhet, rakodás közben.
Régebben Puntónál csináltam olyat, hogy lent nagyon jó helyet találtam neki, de mivel rövid volt a kapcsoló rúdja, az ajtó belső oldalára felragasztottam még egy lapos műanyag kondenzátort, távtartónak és ütközőnek. (Lehetett volna bármilyen darab műanyag, csak az volt kéznél és pont megfelelő vastagságban.)
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
darvinya
titán
-
darvinya
titán
válasz tboy93 #41859 üzenetére
Mint mondtam, van egy magyar cég aki megcsinálta okostelos vezérlést.
De az nem csak ajtónyitó, hanem egy komplett védelmi rendszer, mint teloknál Avast/Cerberus.
Tehát lopáskor nyomonkövetes, távoli blokkolás, stb.Átépíteni elég nehéz, mert vevő oldalról is kell program ami visszafordítja app-ból kapot kódot.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
csabyka666
addikt
Üdv!
Ismét adódott egy akksis kérdésem. Találtam itthon egy 12V 55Ah-s gondozásmentes akksit, kb 2 évet állt a fészerben, gondoltam életre keltem. 2V alatti feszültséget mértem rajta, szóval azzal a módszerrel próbálkozom, amit még itt a topicban hallottam korábban, nevezetesen egy 12V 5W-os izzót sorba kötök az akksival, és egy 12V 2A-es adapterrel keresztülfolyatok rajta némi áramot, hogy aztán az akksitöltő folytatni tudja a töltést.
Kb 6 órát volt rajta ez a "műszer", sikerült is 10-11V környékére emelni a feszt, és már olyan állapotban van az akksi, hogy a 12V 5W-os izzót képes felizzítani, szóval került bele némi töltés.
Viszont a "két rövidebb" oldala kicsit púpos. Nem túlságosan, de azért szemmel is látható, illetve kézzel is tapintható a deformáció. Nem tudom, hogy már ilyen volt-e, vagy most lett ilyen, megmondom őszintén ezt nem néztem meg, mielőtt elkezdtem a folyamatot. Mindenesetre levettem róla az adaptert, nehogy baj legyen.
Furcsállom, mert ezzel a módszerrel elég lassan töltődik ahhoz, hogy megpúposodjon.Szerintetek...?
Ez az adapteres előtöltés korábban már 3 akksit is visszahozott az életbe, szóval biztosan működőképes a dolog.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41861 üzenetére
Kizárt dolog, hogy ilyen kis áramtól dudorodna, az már olyan volt szerintem, és nem gáznyomás okozza. Inkább a lemezek deformációja, megvastagodása.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41863 üzenetére
Ahhoz előbb durván melegedni kellett volna, csak utána következne a tágulás. Amíg egy ólomakku épp csak langyosodik, addig semmi gond, de ilyen kis áram még langyosítani sem képes.
Mehet rá a töltés, 10-11 V már jó jel, 12 V körül lehet nagyjából megnyugodni, hogy egyik cella sem zárlatos. (Ha üresjárásban, töltés nélkül tartósan megáll rajta 12 V).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz Kernel #41864 üzenetére
Áh, ez még csak nem is langyos, én is csodálkoztam, hogy ettől megpúposodott volna?! Amikor elkezdtem a töltést, akkor 2mA folyt a körben, aztán ahogy egyre kisebb az akksi belső ellenállása, ez gondolom úgy növekszik (nem mértem folyamatosan), de még ha az nulla is, akkor sem mehet 0,5A fölé, mert az izzó bekorlátozza.
Okés, visszateszem rá, aztán meglátjuk, tudja-e folytatni az IMAX. Estére lehet rajta hagyom, aztán reggel megnézem, mit mutat az IMAX.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
darvinya
titán
válasz csabyka666 #41861 üzenetére
Cella zárlat.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
csabyka666
addikt
válasz darvinya #41866 üzenetére
Hát ja, attól lehet púpos. Holnap kiderül. Most fél óra pihenő után 10,65V-ot mértem rajta, fennhagyom éjszakára, aztán ha holnap sem megy feljebb, akkor vélhetően kuka.
Csak fel ne robbanjon itt nekem.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
darvinya
titán
válasz csabyka666 #41867 üzenetére
Hagyd nyugalomba és ha holnapra elveszití a fesz. nagyrészét, akkor biztos a cella zárlat.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
csabyka666
addikt
válasz darvinya #41868 üzenetére
Hm, azt mondod? Hát jó, igaz, legalább nyugodtan alszok. Kinn hagyom a "hidegben", aztán reggel mérek egyet. Ha marad 10 és 11V között, akkor valószínűleg oké?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz darvinya #41868 üzenetére
1V feszültségesés soknak számít 10 óra alatt? 10,5V-ot mértem este, most 9,5V. Viszont ugyanúgy púpos kicsit az oldala, szóval ha a gáz nyomta volna ki, akkor ennyi idő alatt ki kellett volna mennie, persze ha a szellőző nincs eldugulva...de miért lenne?!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
darvinya
titán
válasz csabyka666 #41872 üzenetére
Zselés akkunál (mivel csak ebben van gondozás mentes aksi) nincs szellőző.
Próbáld ki egy kis index izzóval, hogy milyen gyorsan merül.
Elvileg 10h alatt nem kellene semmilyen feszültség esés lennie.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
csabyka666
addikt
válasz darvinya #41873 üzenetére
Akkor itt megint fogalomzavar van, részemről legalábbis. Ennek a két oldalán, a fekete zárófedélben van két kis lyuk. (Nem hinném, hogy a fogantyú felfogatása lenne, azt a másik irányba szokták rátenni.) Ez az akksi nem zselés, csak simán gondozásmentes, legalábbis ahogy olvastam, keverni szokás a két fogalmat. A lényeg: ha megrázom, nem lötyög benne a sav, szóval ez az a "felitatott" változat lehet...
MOD: Rákötöttem egy 12V 5W-os izzót, de nem villantja fel hirtelen, inkább csak felizzítja. Bár ez normális lehet, mert 2V körül volt benne, mielőtt elkezdtem vele vacakolni, és ettől az adapteres töltéstől nem sok mehetett bele...
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41874 üzenetére
Egyelőre még fel sem lett töltve. Nyugodtan mehetett volna rá éjszaka az a kis csepptöltőáram az izzón keresztül, ami fizikai képtelenség, hogy bármi problémát okozzon. Viszont tökéletesen megfelel annak az elvárásnak, hogy sokáig tárolt akkut először kímélő töltéssel húzunk fel.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz Kernel #41875 üzenetére
Bevallom, azért bennem volt a para. Ez a púposodás, hát semmiképp sem szabályos. Most visszakerül rá, meglátjuk, mit hoz ki belőle.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
darvinya
titán
válasz csabyka666 #41874 üzenetére
Gondold végig amit írtál.
Ha nem zselés mi lehet benne.
Talán száraz?
Ha folyadék az a szellőzőn elpárolog, de az akkor mitől lenne gondozás mentes?1V esés 10h alatt terhelés nélkül azért sok, mert mi lenne terheléskor pl: motor indításkor lesene 5-6V-ra.
Azt meg nehéz lenne visszatölteni menet közben.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
csabyka666
addikt
válasz darvinya #41877 üzenetére
Azt írták, hogy - tévesen - mindent zselésnek mondanak, ami nem savas, pedig nem így van.
De én csak ugatom ezt a témát, szóval bármi előfordulhat. Jelen pillanatban az a lényeg, hogy az akksi működjön.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
And
veterán
válasz csabyka666 #41878 üzenetére
Ez rögtön azért téves, mert a zselés is savas (ólom-) akku. Összefoglaló néven: VRLA (valve-regulated lead-acid-) akku, avagy gondozásmentes ólomakku.
-
Kernel
nagyúr
válasz darvinya #41877 üzenetére
Ha nem zselés mi lehet benne.
Talán száraz?Ehhez képest az esetek többségében nem is zselés az akku, amit az emberek annak hisznek. Itt volt a topikban is a link:
"...a zselés akkuban szilika-gél segítségével az elektrolitot elzselésítik."
"AGM (Absorbed Glass Matt) felitatott üvegszálas konstrukció az akkumulátorlemezek között egy bór-szilikát párnát jelent..."
http://www.akku-elem.hu/Zseles-akkumulatorok/
"...csak igen kis százalékukban található valóban gél állagú elektrolit, amelyben a savat szilícium-dioxid hozzáadásával zselésítik."
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41874 üzenetére
Gondozásmentes (vagy annak nevezett) autóakkun is lehet kivehető dugó, műanyaglappal eltakarva, címkével leragasztva például. Szokványos, folyadékos kivitelben. Azt meg is lehet bontani, sőt ajánlott időnként, folyadékszintet ellenőrizni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz Kernel #41881 üzenetére
Igen, ezen is vannak dugók, nincs rajtuk zárófólia, és szerintem nem is volt, szóval ez valami hibrid lehet.
És az oldalán pedig ott van a min-max jelzés, de akárhogy mozgatom, nem látok benne semmit. Nem lehet, hogy spórolás okán a régi házakba rakták bele az újabb technológiát?
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41882 üzenetére
Akkor azt először is meg kellett volna bontani és megnézni a folyadékot.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz Kernel #41883 üzenetére
Ez jogos felvetés.
De mégegyszer mondom, ebben nincs folyadék, legalábbis a min-max szintek alatt, fölött, és egyáltalán az egész akksiban nem mozog semmi. Kukkantsak bele felülről, és lepje el a cellákat, az a lényeg itt is?
Dehát ha nincs benne folyadék, akkor mi lepje el?Amúgy tényleg nagy a fogalomzavar. Előbb ez a zselés, nem zselés, csak felitatott, ami savas, de a zselés nem is savas, aztán mégis...na szóval ez az egyik, aztán most ez a gondozásmentesség, amit mégis gondozni kell, hát nagy a káosz.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41884 üzenetére
Nem véletlenül említettem, hogy a duzzadást okozhatja a lemezek deformálódása is, mert amikor kiszárad az akku, a lemezek elkezdenek "rohadni", megvastagodhat.
A lemezeket el kell lepni a folyadéknak, szokott ott lenni általában szintjelző "pöcök" is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Batman2
őstag
válasz kjani18 #41850 üzenetére
A sínről a modellvasúti kocsi kb. 3-13V közötti feszültséget kap, ami beérkezik az LDO lineáris tápba. Ennek a tápnak a kimenetét 2,75V-ra állítom, az a szuper kondi max. üzemi feszültsége. Bár a táp IC-ben van túláram védelem, lehet érdemes bekötni egy áramkorlátozó ellenállást, mivel a kondi üresen gyak. rövidzár, ami az alacsony belső ellenállása miatt több amper áramfelvételre teszi képessé egyszerre. Ha az IC-nek megfelelően megy a védelme, ahogyan elképzelem, akkor igazából nem szükséges az ellenállás, mert amig több mint 100mA-t kér a kondi, addig az IC áramkorlátként működik, csak ez alatt lesz feszültségkorlát.
A kondi feszültsége nem elég a fehér LEDek üzemeltetéséhez, ezért mindenképpen szükséges egy feszültséget növelő áramkör alkalmazása, továbbá azért is, mert a kondi nem úgy viselkedik, mint az elem, vagy az akku, aminek van üzemi cella feszültsége, anek a környékén marad a kapocs feszültsége, amíg ki nem merül, hanem a töltöttségével egyenesen arányos a kapocs feszültsége, ami fél töltésen ez esetben már csak 1,35V a 2,7V helyett.
Tehát ha a kapacitását, az eltárolt áramot ki akarom használni, akkor olyan tápot kell használnom, ami a kondi csökkenő feszültsége ellenére minél tovább képes a kimenetén a LEDeknek szükséges feszültséget előállítani.
Az alkalmazandó IC 0,7V bemenő feszültségi képes üzemelni (állandó kimeneti feszt tartani), tehát a kondi kapacitásának kb. 3/4-ed részét ki lehet vele használni.
A LEDeknek olyan 2,95-3V-os feszültség kell, éppen csak parázsfényen mennek, ennyi is bőven elég a kocsi belső valósághű kivilágítására, ekkor csak pár milliamper az áramfelvételük, melegedés semmi, így nem szükséges áramkorlátos üzemeltetés, vagy előtét ellenállás.Amikor felteszem a kocsit a sínre, és áramot kap, a kondi elkezd töltődni, majd mikor már meghaladta a feszültsége a 0,7V-ot, bekapcsol a belső világítás is.
A kondi töltése sokkal nagyobb árammal történik, mint amit a LEDek és a táp esznek, így hamar be fognak kapcsolni.
Nagyobb töltőáramat nem merek beállítani, mert a kocsi kereke és a sín között túl nagy lesz a szikrázás.
Bár igaz, hogy a mozdonyok maximum tempó mellett vagy 300mA-t esznek, viszont bennük nincsen puffer kondi, legfeljebb a tekercs tud áramlökéseket okozni.Ez az elmélet, már nagyon kíváncsi vagyok a gyakorlatra !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz csabyka666 #41884 üzenetére
A köznyelvben "zselésnek" nevezett akkuk hivatalosan kötött elektrolitos akkuk.
Ezek szintén savas ólom akkuk, mint a hagyományos folyadékosak, csak itt a folyadék fel van itatva egy szövetbe, ami rendszerint üvegszövet (feliratuk szerint: Sealed lead acid battery)
Ezek az akkuk többségében teljesen zártak, ami miatt egyéb adalékokat is tartalmaznak, amik csökkentik, ideális esetben a 0-ig a gázképződést, hogy ne robbanjon fel.
Persze azért biztonsági szelepet szoktak tartalmazni.
Így teljesen gondozás mentesek, a töltésük pedig hasonló a normál ólom akkukéhoz, legfeljebb nem engednek meg akkora töltő áramot, adott kapacitásnál, mint egyébként.
A töltési végfeszültségükre vigyázni kell, mert túltöltés esetén jobban károsodhat a szerkezetük, mint a normál akkuké.Üdv
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
csabyka666
addikt
válasz Batman2 #41887 üzenetére
Na én úgy értelmeztem, hogy amit írtál, az valójában 2 külön típus. A zselésben tényleg zselészerű anyag van, a felitatottban meg kénsav, csak fel van itatva. Az én akksim valami magyar gyártmány, nincs rajta túl sok infó, csak hogy gondozásmentes.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Batman2
őstag
válasz csabyka666 #41889 üzenetére
Ha ólom akkuról van szó, akkor az mind savas (kénsavas), legfeljebb a kötőanyag más bennük, amibe a sav oldatot felszívatják. Nem tudok kifejezetten zselés ilyen anyagról, csak az üvegszövetről, de ki tudja.
A zselésnek nevezett szünetmentes akkukban is tudtommal ez van, arra van az ráírva, hogy: "Sealed lead acid battery", vagyis "kötött ólom savas akku".
Esetleg még szilikagél lehet a hordozó az üvegszöveten kívül.
Bár az nekem sem tiszta, hogy a kötött elektrolitosokon belül kitüntettet jelzésű, un. "VRLA" akkuk valóban más kötőanyagot tartalmaznak, mint a többi (lehet, csak ezek az üvegszövetesek).Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Kernel
nagyúr
válasz Batman2 #41890 üzenetére
Sealed --> zárt akku.
Többiről is az előzményekben vagy kapcsolódó linkeken volt már szó, hogy létezik zselésített elektrolit is, a VRLA pedig lehet zselés vagy AGM is, miután a VRLA csak ara utal, hogy biztonsági szelepes és ólomsavas.
Korábban az is szóba került, hogy az AGM (üvegszálas, átitatott) akku, nem is olyan érzékeny, akár 15 V-tal is tölthető CV módban.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
don_peter
senior tag
Srácok van itt valaki aki profi, de legalább is jól ismeri a tranzisztoros kapcsolásokat?
Van egy projektem amelyben tranzisztor meghajtást alkalmazok, de az istenért nem értem a bázis áram és egyéb ellenállások kiszámítását.
Ha van valaki aki tud benne segíteni szívesen beszélnék vele szóban skype-on.
Rendbe kellene tenni pár dolgot az agyamba...
Köszi előre is..[ Szerkesztve ]
----== Neo Geo és Arcade Fórum : www.neo-geo.hu ==----
-
csabyka666
addikt
válasz Kernel #41885 üzenetére
Na felnyitottam a drágát. A lemezeket mindenhol ellepi a folyadék (wow, és mégis van benne, ahhoz képest a szintjelző vonalak között semmit sem látni...), viszont a szintjelző pöckök egy kivételével mindenhol (tehát 5-nél) kilógnak a folyadékból. Töltsem fel addig ioncserélt vízzel, hogy ellepje azokat is?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41894 üzenetére
Az még jó eset, hogy a lemezeket ellepi, de fel kell tölteni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Batman2
őstag
válasz kjani18 #41892 üzenetére
Szerinted az IC beépített túláram védelme mint áramkorlát használható önmagában, vagy mindenképpen használjak ellenállást is áramkorlátozónak ?
Arra gondoltam, hogy használhatok nagyobb áramú LDO-t is, így csak az ellenállás lenne az áramkorlát, nem tenném próbára az IC védelmét.
Utána is néztem 200, illetve 500mA-es LDO-nak.
Mi a véleményed ?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gaming notebook topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- ASUS routerek
- Mobil flották
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Vigneau interaktív lokálblogja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen