Hirdetés
-
Stray Gods - Orpheus központú DLC érkezik jövő hónapban
gp A musical játék hamarosan egy új kiegészítőt kap heteken belül.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabyka666
addikt
Üdv!
Normális, ha a gondozásmentes (zselés, nem-felnyitható, elfektethető...nem tudom, mi a pontos neve) akksiban töltés közben bugyog az anyag? 12V 6Ah-s az akksi, 500mA-rel töltöm, és már a töltés vége felé járok, mert 300mA-re esett vissza a töltőáram, viszont elkezdett "mocorogni" benne valami, szóval inkább lekapcsoltam a töltőt.
Szóval normális, ha a savashoz hasonlóan kicsit bugyog?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
-
PHM
addikt
válasz daninet #41800 üzenetére
"csak mikor mind a kettőn van jel, szóljon mind a kettő,
amikor csak az egyiken akkor csak az egyik"
Ezt egy picit részletezd légyszi, mert elveszítettem a fonalat.
Konkrétan honnét jönnek azok a sztereó jelek, és hová tartanak?Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
tornas
őstag
válasz darvinya #41802 üzenetére
"pl: az én motorom 7, pedig ua. mint a 6"
A tiéd valszeg középmegcsapolásos, vagyis a két tekercs között is van egy kivezetés.
"És fordulatszámot miként vezérled fix. fesz.mellett. "
Egyértelmű, hogy ha visszaszerelné a mosógépbe, akkor annak ott a triakja, ami szabályozza a fordulatát (és nem fix fesszel). Nem annyira bonyolult dolog ez.
Natúrban, az asztalon történő indításnál meg ott a névleges fesz ~ 230 V (csak óvatosan!!!) vagy szerez valahonnan egy külső triakos szabályozási lehetőséget pl. ott a dimmelhető halogénizzós állólámpák dimmerje, ami akár 500 W-os is lehet. Én egy 300 W-os dimmert használtam.[ Szerkesztve ]
"Az oroszlánbőr alól is kilátszik a szamárnak a füle."
-
szaki1
tag
válasz tornas #41799 üzenetére
Köszönöm a válaszod. Nem mosógépbe lenne visszatéve, mivel a mosógép javíthatatlanul tönkrement. (a dobja leszakadt a tartójáról). Még nem tudom mire használnám, talán köszörű, talán körfűrész, stb.
Írod, hogy a 6 drótból 2 a fordulatszám jeladóé (tachmeter). Ez oké, de melyik az a 2 drót?
és melyik 2 a két sorba kötött állórésztekercsé?
és melyik 2 drót a szénkeféké?Sajnos mivel nem értek a motorok bekötéséhez, ezért tudnál egy kicsit részletesebb leírást, rajzot küldeni, hogy melyik vezetéket hova is kössem?
Kell esetleg hozzá még valamilyen alkatrész?
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
PHM
addikt
válasz daninet #41805 üzenetére
Közvetlenül összekötni a jelforrásokat nem szerencsés.
A korrekt megoldás egy bemenet választó kapcsoló lenne.
A közös ponton(C) az erősítő, míg az egyik érintkezőn (NC) az egyik,
a másikon (NO) a másik jelforrás. Ebből 2 a 2 csatornának. (2 morzés kapcsoló.)
Ha ez nem megoldható, meg lehet azt próbálni, hogy minden jellel
sorba kötsz mondjuk 1-10 Kohmot, s úgy viszed őket az erősítőre.
Ez jelveszteséget okoz, de ha kellően nagy az erősítő bemeneti ellenállása,
nem okoz problémát.Szerk: Ha az érthetőség kedvéért rajzolni kell, otthon azt is meg tudom oldani.
[ Szerkesztve ]
Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
daninet
veterán
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
csabyka666
addikt
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
PHM
addikt
válasz kjani18 #41798 üzenetére
Ha jól értelmezem, ez csupán egy védő áramkör.
Azaz megakadályozza a túltöltést, a túlmerítést és a túláramot.
Ettől függetlenül arról hogy töltés közben a kapocsfesdzültség
semmilyen körülmények közt ne haladja meg a cellánkénti 4,2V-ot,
neked kell gondoskodni.Más:
Azt viszont nem tudom, hogy oldják meg a balanszírozást a 7,4V-os,
2 kivezetéses lítium akkuknál. Van bennük valamiféle balancer áramkör,
vagy egyszerűen kikapcsolnak, ha valamelyik határértéket sikerül túllépni?Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
Kernel
nagyúr
válasz kjani18 #41798 üzenetére
Az csak akkuvédő panel, amit az akkura kell "integrálni", zsugorfóliázni (azért van olyan formája), töltésre nem alkalmas.
Két soros akkut tud védeni, be kell kötni rá a soros összekötési pontot is. Ennek azért van jelentősége, mert soros akkunál cellánként külön kell figyelni a kapocsfeszültségeket, mind túltöltés, mint túlmerítés elleni védelem szempontjából.
Az így kialakított soros telephez pedig 1 db 8,4 V-os töltőt lehet használni. Vannak fényképezőgépek például, ami ilyennel működik.
Mindig a töltő feladata az előírás szerinti töltés, a kis panel csak egy plusz biztonsági védelem. Ezért van az, hogy a panel 2x 4,35 V-nál szakítja meg a töltést, aminek normális esetben nem szabad megtörténni, mert a töltő eleve csak 8,4 V-ig mehet (vagyis cellánként 4,2V-ig).
Csak most látom az előző hozzászólást, szerintem a balanszírozásról gondoskodik a védőpanel, gondolok itt például az említett fényképezőgépek esetére, ami simán egy 8,4 V-os töltővel üzemel. Használat közben szintén a védelemnek kell figyelni, hogy az egyik ne merüljön túl.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tornas
őstag
válasz szaki1 #41807 üzenetére
A drótokat követni kell amennyire csak lehet. A tachometer a motor végén (a tengely átellenes oldalán) van leginkább elhelyezve, amolyan különálló egység (ami lényegében az aktuális fordulatnak megfelelően állít elő feszt amivel érzékeli az elektronika a motorfordulatot). A szénkefét is könnyű megtalálni és a két tekercset is (ami sorba van kötve, mert a két tekercshez két db drót tartozik). És a rajz alapján már nem is oly nehéz bekötni. Gyakorlatilag én is így jutottam eredményre, mert nekem is van ilyen motorom.
Köszörűként és körfűrészként való felhasználása elképzelhető, de csak áttétellel. Az a kb. 15 000 RPM elég nagy fordulat. Ha pedig triakkal leszabályozod a feszt akkor viszont alacsony fordulaton nem lesz nyomatéka. Tehát áttétellel kell csökkentened a fordulatot (így növeled a nyomatékot is, és ez már lényegében terhelést is jelent a motornak) névleges ~230 V-nál.
"Az oroszlánbőr alól is kilátszik a szamárnak a füle."
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41801 üzenetére
A kapocsfeszültséget kell mérni töltés közben, ha az nem haladja meg a kritikus értéket, akkor elvileg mehet.
Pontosan már nem emlékszem, hogy zselést meddig szabad tölteni, vannak erről leírások a neten. Itt például cellánként 2,46 V-ot írnak, de meg kellene nézni más leírásokat is.
Autóakkunál a 14,4 V-ot szokták a kritikus gázbontási szintnek nevezni, általában. Van egy orosz töltőm, bekapcsolható védelemmel, az 13,8 V-ig megy, ha jól emlékszem.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz Kernel #41816 üzenetére
Én egy IMAX B6 típusú töltőt használok, az akksi pedig ez. Jól látom, hogy 14,40V-től 15V-ig mehet el a feszültség?
Nem találtam a töltőn olyan beállítást, ami a feszültséget korlátozza, lehet, hogy ez automatikusan csinálja?
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Volkov
aktív tag
Sziasztok!
Picit lassan haladok, most jutottam el oda, hogy be akartam kötni az autórádióba az RCA csatikat.
A gondom az, hogy be- illetve kikapcsoláskor borzalmasan nagyot pattan a hangszóró, s ami még furcsább jel nélkül is van egyfajta "állása" a membránnak. (olyan mintha lenne rajta egy egyenfeszültségű jel)A rádió egy régi Ford kazettás rádió, amire RCA kimenetet szeretnék varázsolni, hogy meg lehessen hajtani a külső erősítőt.
1000 év google után ezekre jöttem rá:
- a központi audio "processor" egy TDA 7306-os, ide mennek be a különböző hang bemenetek, (kazi, rádió, stb) és ez csinál 4 csatornát a stereo jelből.
Innen 4 vezetéken megy az audio jel: JE, BE, JH, BH (jobb első, bal első, jobb hátsó, bal hátsó)- egy TDA7237-es IC-be, ami egy "quad differential line driver". Ez a 4 bemenő jelből csinál 2x4 továbbmenőt, ami halad tovább a
- TDA7391-es erősítőbe, majd onnan a végén a hangszóróba.
A következőket próbáltam eddig:
- TDA7306 kimenetéről egyből levenni a jelet, direktbe rákötve
- TDA7306 kimenetéről levenni a jelet egy soros kondin keresztül
- TDA7306 kimenetéről levenni a jelet egy soros kondin keresztül és a végén az RCA föld és a jel közé még egy kondi párhuzamosan (ezt más rádió kapcsolásán találtam, ahol gyárilag van RCA kimenet)
-TDA7306 kimenetéről levenni a jelet a végén az RCA föld és jel köze egy kondi párhuzamosanilletve ugyanezek a variációk a line driver nem differeciált kimenete után.
De nem jó...
Tudom, a legegyszerűbb egy low-level-converter lenne, de már csak azért is idegesít, hogy mi a rákért nem jó...
Csinált már bárki hasonlót, vagy tudja valaki, hogy mi lehet ez?
Köszi!:)
-
Lompos48
nagyúr
válasz CPT.Pirk #41778 üzenetére
Szerintem kapcsolatba kellene lépni Egely doktorral. Majd a vizes motorjával együtt, bevonva az élővizes kutatókat is felkeresni finanszírozási kéréssel Széles Gábort, de csak azután, miután sikerült neki kikapcsolni a gravitációt.
Kár az időért, pedig érdemes lenne olvasgatni a réz stabil, metaállapotú meg instabil állapotú izotópjairól. Meg azok "mágneses befolyásolásáról". -
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41818 üzenetére
Eszerint úgy néz ki, még 15 V-ot is el tud viselni, 15-18 óráig, csak az indulóáramot kell bekorlátozni 1,8 A-re.
- Vagy a másik lehetőség 600 mA töltőáram, 14,4 V eléréséig, majd utána még 4 óráig.
- Pufferüzemben pedig 13,5-13,8 V-ot tartósan elbír.
Az IMAX B6 töltőről azt is írják, hogy cellánként 2,46 V-ra tölt, míg egy másik doksiban ez szerepel:
Valamint ír egy ilyen kapacitáslimit beállítási lehetőségről, ami gondolom azt takarja, hogy a töltő méri a betöltött amperórákat, majd egy ponton leáll, ezáltal elkerülhető a túltöltés:
Persze, ha az akku mondjuk csak félig volt lemerülve, attól még így is túl lehetne tölteni, mert a töltő azt nem tudja. Csak szerencsére a kapacitás tizedének megfelelő töltőáramot általában bírják az akkuk (Pb, Ni-Cd, Ni-MH) 14-20 óráig is.
Kérdéses lehet az is, hogy egy 6 Ah kapacitású akkuba, hány Ah-t akarjak betölteni, ha annak egy része hő formájában távozik, töltés közben az akkun, de nem kizárt, hogy az IMAX programja ezt eleve bekalkulálja.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csabyka666
addikt
válasz Kernel #41821 üzenetére
Köszi a korrekt választ!
Én is úgy veszem ki, hogy 15V-ig elmehet, de eddig még nem ért el, 14,4V körül megállt. Igen, a kapacitás tizedével lehet max tölteni, de gondoltam úgyis ráérek, és ezért elkezdtem 100mA-rel, így ment 2 órát, majd felvittem 300mA-re, megint 2 óra, és végül 500mA-rel töltöttem, na itt kezdett el pattogni kicsit, aztán inkább lekapcsoltam.
Azt tudtam, hogy a savas akksiknál normális, ha pezsegnek kicsit, de ilyen gondozásmentest még nem töltöttem, aztán nem akartam leégetni a házat...
Ezt a cellánkénti töltést én nem állítgattam, szerintem nem is lehet földi halandónak. Egyáltalán, hogy tudja mérni, hiszen itt az egészet látja egyben.
Kapacitáslimit alapból 30Ah, de fél óránként figyeltem, mennyi ment bele, ezért nem foglalkoztam ezzel. Eddig 1,5Ah-t töltöttem bele összesen (ezt így mondják?), és már kezdett visszaesni a töltőáram 500mA-ről 300mA-re, szóval hamarosan véget ért volna magától is a folyamat.
Egy szó, mint száz, ne foglalkozzak azzal, ha pezseg kicsit? Tapintásra abszolút nem meleg az akksi, viszont az foglalkoztat, hogy ebből hova távozik a gáz? A savas akksikon szokott lenni egy szellőző, ezen is van vajon?
A töltőáram gondolom sokkal nagyobb is lehet, mint a névleges kapacitás tizede, gondolok itt arra, amikor hosszú önindítózás után a generátor gyorsan sokat tölt vissza. Bár az nem tart 10 óráig, az is igaz.
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #41820 üzenetére
Egely valamelyik könyvét láttam, abban voltak érdekes dolgok pl. a skalár hullámokról. Komolyabban nem ismerem a munkáját, de a kollégák a cégnél arról beszéltek a múlt héten, hogy állítólag csinált valami magfúziót a mikróban, csak vonakodnak hitelesíteni a dolgot.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Kernel
nagyúr
válasz csabyka666 #41822 üzenetére
Ha 12 V-os akkut állítottál be a töltőn, akkor 13,8 V-ra tölt, vagy 6x 2,46 V, ha ez a valós adat. Nem méri cellánként, miután nem is lehet, de ólomakkunál nem is kell. Balanszírozni sem kell, mert nem olyan érzékeny ilyen szempontból, mint a lítiumos.
A doksiban ezt írják az akkuról:
Sealed and non spillable AGM battery
http://energiapedia.hu/akkumulator-felepitese-es-mukodese
"Oxigénrekombinációs, zárt ólomakkumulátorok
Az 1990-es évek végének legnagyobb konstrukciós változása a savas ólomakkumulátorok területén az üzemelés szempontjából zárt konstrukció megjelenése és tömeges elterjedése. Az oxigén rekombinációs akkumulátorok fordulnak elő Magyarországon is autókban, számítógépek szünetmentes áramforrásaiban, riasztókészülékek áramforrásaiban stb.
Nagyon gyakori, hogy sokan a „zselés” kifejezést használják, amikor egy zárt rendszerű, karbantartásmentes akkumulátorról beszélnek. Sokszor hasonló a tapasztalat akkor is, amikor valaki zselés akkumulátorhoz keres akkumulátor töltőt, sok esetben a végén kiderül, hogy az akku egyáltalán nem zselés rendszerű, ugyanis a két kategória külön technológián alapul.
Az AGM akkumulátorok körül ezen kívül is van egy kis fogalomzavar a köztudatban, mivel az akkumulátorgyártók és forgalmazók különböző nevekkel illetik őket; pl. zárt biztonsági szelepes (sealed regulated valve), száraz vagy szárazcellás (dry cell), kiömlésbiztos (non-spillable) és zárt ólom akkumulátorok.
AGM (Absorbed Glass Matt) felitatott üvegszálas konstrukció az akkumulátorlemezek között egy bór-szilikát párnát jelent, amely egyéb hasznos tulajdonsága mellett megakadályozza a lemezek közötti vagy alatti cellazárlatot is. Az AGM konstrukciók további előnye, hogy akkor sem szivárog ki belőlük eletrolit, ha az akkumulátor háza megsérül, széttörik. A legtöbb AGM akkumulátor rendelkezik az un. gázrekombinációs képességgel, amely röviden azt jelenti, hogy a töltési/kisütési folyamat alatti elektrolízissel járó folyadékveszteség minimalizálódik. A hagyományos akkukhoz képest ugyancsak növekszik kisütés és az újratöltés hatásfoka, a valóságban az AGM akkumulátor a VRLA akkuk (Valve Regulated Lead Acid - zárt biztonsági szelepes ólomakkumulátor) egyik variánsa. Felhasználása a nagyteljesítményű indító akkumulátoroknál, ciklikus alkalmazásoknál (szünetmentes tápellátás) és napelemes rendszereknél jelentős."
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Lompos48
nagyúr
válasz CPT.Pirk #41823 üzenetére
Amennyire elfogadható egy ilyen kijelentés tartalma a skalár hullámokról: "...New Waves - discovered. Longitudinal EM energy fills vacuum of space, the time domain of spacetime, time as compressed energy, E=tc2..." akkor természetesen egy pillanatig sem kételkedem a mikrós fúzióban.
Ugye te sem? -
-
mezis
nagyúr
válasz CPT.Pirk #41823 üzenetére
Jó húsz évvel ezelőtt felröppent a hír, hogy alkalmas katalizátorral, ezzel-azzal talán egy japán tudóscsoportnak sikerült magfúziót létrehozni egy lavórban. Aztán kis időre rá a debreceni Kossuth Lajos Tud. Egyetem (akkori neve) fizikus csoportja is közre adta, hogy sikerült reprodukálniuk a kísérletet. Aztán talán egy éven belül kiderült, hogy csupán mérési hibáról van szó. (Hogy mennyi állami támogatást sikerült beseperni a kísérletek további folytatásához, arról nincs információm.)
Vagyis az olcsó, szinte kifogyhatatlan fúziós atomerőmű beindításához még nagyon sok kutatásra, kísérletre, pénzre lesz szükség.
(Régen a tudósok, sarlatánok aranycsináláshoz szereztek szponzorokat, erről kiderült, hogy ma már talán lehetséges is, csak nem éri meg, rettentő drága. Mostanában inkább ingyen energiával meg más misztikus ígéretekkel szokás szélhámoskodni.)
A hsz-edben citált "szakember" inkább csak a laikus közönség, szenzációhajhász média birodalmában rendelkezik elismertséggel. Diplomája, disszertációja ugyan valós, de én egy fillért nem adnék a kutatásainak a támogatására. Még akkor sem, ha pörög egy fogaskerék az energia átadás következtében. (Egyrészt a 22-25 CFok-os levegőben két tenyér a 30-32 Cfok-jával létrehoz egy láthatatlan turbolenciát, másrészt meg ott van az elektroszmog, aminek 50 Hz-es, komponensét bizonyára magad is tapasztaltad már. Újabban a kapcsoló üzemű tápok miatt számolni kell a 100 kHz környékével is - ez utóbbi inkább csak szkópon látható.
mezis
-
csabyka666
addikt
válasz Kernel #41824 üzenetére
Na, annyi biztos, hogy ez az akksi zárt rendszerű. És mivel ebben is kénsav van, szerintem normális a pezsgés. Holnap töltöm tovább, de kiviszem az udvarra.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
darvinya
titán
Szerintetek digitális tolómérce 4500Ft-ért drága v. olcsó?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
nagyúr
Sziasztok!
Érdeklődés szinten írok, sajnos én nem vagyok otthon az elektronikában, inkább szoftverfejlesztéssel foglalkozom.
Na már most van egy 2001-es honda civicem, riasztóval. Egy nyomorék távirányító van hozzá, az is leszakadt a gumifülről, de nem ez a lényeg.
Mi kell ahhoz "hardveres" szinten, hogy az okostelómmal nyithassam a kp. zárat + riasztót?
Valami olyasmire gondoltam, hogy vagy NFC vagy Bluetooth-on keresztül párosítani egy vevővel a telefont (vevő a kocsiban) és egy általam írt szoftver kódot küld a vevőnek ami erre nyitja a kocsit. A szoftver nyilván nem nagy cucc, csak egy megfelelő kódot kell küldenie. Itt az a kérdés, hogy mi vegye a jelet, illetve hogyan kössem a riasztóra + kp zárra?
Ötleteket tippeket tanácsokat előre is köszönöm!
-
Ribi
nagyúr
válasz tboy93 #41840 üzenetére
Nem értek hozzá, de szerintem a teló nem tud bármilyen frekit kiadni magából, a riasztók meg sejtem viszonylag szabvány frekin működnek. Meg kell nézni, hogy milyen frekin megy a kpzár/riasztó. Ha azt valami módon tudja a teló, akkor van esély, amúgy 0. De ez csak első reakció. Illetve elvileg az NFC nagyon korlátolt távon működik, ami a motroháztetőben lévő vevőhöz nem ér el, hacsaknem vezeted ki valahova az ablakhoz és közel tartod a telót. Így esetleg működhet, de még mindig akkor ha rfid frekin megy a riasztó.
-
nagyúr
nem úgy gondoltam, hogy ilyen frekvenciát ad ki a telefon, hanem épp azt, hogy mondjuk bluetoothon keresztül egyéni kódot küld egy bluetooth vevőnek ami rá van kötve a riasztóra. Így a riasztó nem a rádióhullám frekvenciát figyeli hanem a bluetooth vevőt.
Kb úgy hogy a vevő megkap egy jelet ami ha rendben van akkor nyit egy áramkört, valami ilyesmire gondolok.
-
Kernel
nagyúr
válasz tboy93 #41842 üzenetére
Ha bármilyen úton el tudod érni, hogy a telefonnal meghúzass egy relét, akkor a relével már tudod kapcsolni a riasztó vevőjét. Egyszerűen a gomb átzárásával.
A relé helyett lehetne persze félvezetős kapcsolót is alkalmazni, FET-es, tranzisztoros megoldást, de aki nincs otthon a témában, annak egyszerűbb egy relével elintézni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Ribi
nagyúr
válasz tboy93 #41842 üzenetére
Ja hogy + vevőt szerelsz bele?
Így rákeresve van pár kapható kütyü. Lehet egyszerűbb valami meglévőt megvenni, mint gyártani. De ez már tényleg autó elektronika is.
Kernel: mostani autókban valami kernbusz van, a beépített KP zár is azon keresztül komunikál az ajtó zárral, szóval nem csak 1 relé van. Megkapja a jelet, az meg a központi procinak mondja meg hogy nyissa az ajtókat. De ez tényleg lila köd. Legalábbis remélem nem csak 1 relét kell meghúzni, mert az nem valami biztonságos[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Ezt írta:
Valami olyasmire gondoltam, hogy vagy NFC vagy Bluetooth-on keresztül párosítani egy vevővel a telefont (vevő a kocsiban)
Ezt én úgy értelmeztem, hogy a riasztó eredeti távirányítóját beépíti az autóba. Így teljesen független a dolog mindentől.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nagyúr
válasz Kernel #41845 üzenetére
Nem egészen így gondoltam, a távirányítót nem akartam beépíteni.
Pontosan azt kéne tudni, hogy ha lenyomom a gombot akkor mi történik. Gondolom valami vesz egy jelet és az a vevő nyitja relét. Na már most azt a vevőt akarom másra lecserélni, olyanra ami a telefonnal tud kommunikálni.
De feljebb pont ilyesmit írtál Te is.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
Hú de elszaladt a topic...
A héten neki fogtam megint a modell vasúti kocsi világításának megoldásához szuper kondival.
A baj az, hogy azok a tép IC-k, amik alkalmasak a szuper kondi, mint áramforrás használatához, azok mind nagyon apró tokozásúak, némelyeket házilag nem is tudok forrasztani.
Így áll a dolog, pedig már nagyon ki akartam próbálni a kondikat.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Ribi
nagyúr
válasz tboy93 #41846 üzenetére
Mint írtam nem 1 relét nyit, hanem a procinak szól, hogy nyomták a gombot, az meg nyitja az ajtókat és immobilizert elereszti (ha van). Mondjuk kérdés mikori az autó. Mondjuk ha régi akkor talán csak 1 relé, de jobb esetben akkor sem csak ennyi. Ha újabb akkor biztos CAN buszos és akkor nem egyszerű a dolog és jobb egy meglévő terméket megvenni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Dell notebook topic
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Tippmix
- Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
- Szemüveges topik
- További aktív témák...
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
- HP Victus 16-r1041nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, RTX 4060
- HP Victus 16-r0024nf - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i5-13500H,16GB, 512SSD, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest