- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Megkezdődött a DFR technológiás OLED monitorpanelek gyártása
- Szamurájbarát az új GeForce driver
- Megjelent az EasySMX okostelefonok mellé szánt, multiplatformos kontrollere
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Megkezdődött a DFR technológiás OLED monitorpanelek gyártása
ph A technológia sajátossága, hogy 480 Hz-re tolható ki a maximális képfrissítési ráta, igaz ilyenkor a felbontás lecsökken.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
hi skacok!
Nincs egy kapcs rajzotok egy 3 digites (egy egész, és két tizedes) fesz mérőre? -
And
veterán
A digitek számának nincs köze a méréshatárhoz, az csak a mérési felbontást befolyásolja. Az ''alap'' műszernek mindig valamilyen állandó, alacsony értékű méréshatára van (3+1/2 digiteseknél általában +/-200mV), a méréshatár váltása pedig abból áll, hogy a bemeneti feszültséget olyan arányban osztjuk le, hogy az alapműszer mindig ebben a tartományban dolgozzon. 20V-os méréshatárhoz ennek megfelelően a műszer bemenetén 100-as osztásarány kell. Tipikus kapcsolás 7107-tel: [link], de hasonló LCD-s, 200mV-os panelműszer készen is kapható pl. az SOS-nél, egy ezres körül (megépíteni sokkal drágább lenne).
-
Ja no
aktív tag
ez készen van. A kijelzőnek még van egy kis keretje is, meg olyan fülecsek, amivel egy lemezben lévő kivágásba bele lehet pattintani. (innét a neve, hogy: panelműszer)
''aha... hát igazából mind1 hol veszem''
Nekem is mindegy , mert egyikben sem vok érdekelt. (sajna )
BTW meg tod venni alaktrészenként is, de biztos többe fáj. -
Hujikolp
őstag
SMD LED-nél van olyan, h egy kiszerelésben, 2 különböző színű világító rész? Telefonba kellene. (3310)
-
Ja no
aktív tag
válasz Hujikolp #4769 üzenetére
lomexben jelenleg van kétféle:
95-00-13
95-00-53
a tokozatokat nézd meg, hogy tudod-e vmelyiket applikálni .
Meg itt jó régen linkelt vki egy helyet, valahol a 3-as busz vonalán, ahol szintén árulnak smd ledeket, kifejezette telcsihez. Náluk még elképzelhető emberi áron
ps: bocs a priviért; félrenyomtam. -
orbano
félisten
''sziasztok!
a kérdésem az lenne, hogy valaki ki tudna-e cserélni nekem egy autóriasztó-távirányítóban egy mikrokapcsolót?
a válaszokat előre is köszi!
üdv!''
A vér nem válik VAZZE!™
-
raver
aktív tag
Sziasztok!
Egy led-es hátsó lámpa építésén töröm a fejem. Szépen mutatna egy ilyen a motoron.
Viszont nem nagyon vagyok képben ezekkel a dolgokkal. Gyakorlatilag semenyire nem értek az elektrotechnikához.
Amit tudok a motorról:
6V-os rendszer, de előre: 12V, 35/35W; hátra: 12V 21/5 W izzó kell bele.
Milyen ledeket használjak? innene [link] esetleg be tudok szerezni megfelelőket?
Hány darab led kéne hozzá?
Gondolom szükségem lesz ellenállásokra is.
És mégy egy probléma. A motorban nincs aksi. Tehát ha kis gázzal megyek, az izzók halványabban világítanak. Gondolom ez a ledeknél is igaz lenne. Ezt viszont ki szeretném küszöbölni. erre van valami lehetőség?
Mod: itt egy kapcsolási rajz a motor elektronikájához hátha segít. [link]
[Szerkesztve] -
zsiga667
addikt
Lenne pár egyszerű kérdésem.
Van ez a cuc: [link] (így néz ki élőben: [link])
Nos, egy ilyet szeretnék csinálni, viszont egyáltalán nem értek ezekhez a dolgokhoz, forrasztópáka kb. kétszer volt a kezemben eddig.
A kérdéseim:
1. Van rá esély hogy magamtól meg bírok építeni egy ilyet?
2. Hol lehet beszerezni a szükséges alapanyagokat (olyan hely kéne ahova bemegyek, lerakom az asztalra a linkelt weblap kinyomtatott változatát, az eladó pedig már pakolja is ki elém a cuccot, nem nekem kell elmagyaráznom hogy mit akarok) és nagyságrendileg mibe kerülnek?
3. Mennyire megoldható a komplett rendszer áttervezése USB-re? (Nincs a lapomon RS-232 port, se felesleges szabad PCI.) Vagy egyszerűbb szerezni serial->USB átalakítót? Esetleg RS-232 PCI-Express kártya létezik?
4. Ki csinálná meg nekem és mennyiért?
Előre is köszönöm a válaszokat. -
And
veterán
válasz zsiga667 #4776 üzenetére
1.) Természetesen .
2.) Lomex (a fénycsöveken/invertereken és a mikrokontrolleren kívül szinte minden), Chipcad (16F628A kontroller). A vezérlőpanel aprólékokkal, próbanyákkal együtt kijön mondjuk max. 2e-ből. Ehhez jön még a másik (fénycsővezérlő) panel, hacsak nem kizárólag ledekkel építed meg. A megadott teljesítményfetek kb. 1,5k-ból jönnek ki, az invertereket és a fénycsöveket meg gondolom úgysem alkatrészboltban veszed. Azt nem tudom, hogy ezek az olcsó inverterek a gyakori kapcsolgatást mennyire viselik hosszútávon.
A kontrollert pedig fel kell programozni, hisz az gyárilag csak egy 'üres' tok.
3.) Elvileg egyszerű, a MAX232-est kell kiváltani egy FT232-re. Ez egy ezres körül van, nagyobb gond, hogy nehezebben szerezhető be (pl. SOS Electronic), és csak SMD-kivitelben létezik. Ez a chip és a letölthető drivere egy virtuális soros portot hoz létre a PC-n.
A szimpla USB-COM átalakító kábelek is ilyen v. hasonló chippel működnek, de drágábbak.
4.) .. -
raver
aktív tag
Azóta már olvasgattam. És A lényeg már megvan a fejemben. csak nem akartam még egy felesleges posztot írni.
Most már inkább a burkolat kivitelezésén töröm az agyam. Mert semmiképp sem a gyári búrába akarom beépíteni, hanem 2db kör alakú valamibe.
Eddíg a legegyszerűbb 2db fejlámpa moddolása lenne. Hiszen pl 2db 18 ledes fejlámpában már megvan az a szürke bigyó is ami a fényt a helyes irányba tereli, meg a ledek helye is adott. Csak azt nem tudom hogy hogyan kéne átalakítani, hogy a motoron is jól mutasson. De télen lesz időm próbálgatni... -
Ja no
aktív tag
Próbáld megmérni, hogy mennyi fesz van a beépítésre szánt helyen alapjáraton meg maxgáznál.
meghogy konkrátan mennyi (és milyen teljesítményü) LED-et akarsz, mert ez fontos a táp terhelhetősége miatt.
Egy gyári valamiből kiikndulni jó ötletnek tűnik.
de azért nézd meg, hogy nem-e nagyon irányított a fényük.
[Szerkesztve] -
raver
aktív tag
Féklámpánál asszem 5-5,5V a max, a sima világításnál pedíg 3-3,5V. De nem biztos.
Az alapanyagnak szánt fejlámpa : [link] A 18+2 ledes.
A ledek: BJ5084TOL-40, 5mm Helmet LED ( gugli és van róla adat pl itt [link])
Plusz itt [link] van egy leírás. Ez alapján lehetne csinálni?
Ha igen, akkor már csak elektronikához nem kapcsolódó dolgokat kell kitalálnom. pl felerősítés módja stb...
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Ja no
aktív tag
a minimumot is kéne tudni, mert gondolom fix fényerőt szeretnél.
BTW mind a fék, mind a hátsó világítást LED-esre akarod alakítani?
Amit linkeltél fejlámpát, azokban fehér LED van, amit ha ki akarsz hajtani, akkor kell neki a 3,4..3,7V. És akkor még nics benne a soros ellenállás, vagy a stabilizátor.
Szal először meg kéne mérned a feszeket -
raver
aktív tag
Mivel nincs akku a motorban (gyárilag) ezért a minimum fesz 0V. Vagy arra vagy kívánccsi hogy alapjáraton menyit ad?
Igen a féklámpát és a világítást is ledesre akarom.
Tudom hogy a fejlámpában fehér ledek vannak. A viszont a fejlámpa burkolata megfelelne nekem lámpatestnek (kissebb alakításokkal). Azért is jó szerintem mert már megvan a ledek helye. Az eredeti nyák pedíg tarthatná az új ledeket. Nem feltétlenűl szükséges egy új nyákot gyártani, mivel a ledek mögött úgyis sok hely lessz.
Aztán lehet hogy mégis kell, mert úgy biztonságosabban működik. De ezt majd az okosok ( Te) megmondják
Holnap méricskélni fogok -
Hujikolp
őstag
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. Nemtudom h halottatok már arról az eszközről, amit a kocsit benzincsőjére raknak, ez egy nagy mágnes lenne, emi igen erős, és ez a benzin részecskéit polarizálná, és így hatékonyabb lenne a porlasztás. Egy hasonlót szeretnék én is készíteni, de nem állandómágnessel, hanem kapcsolással. Én arra gondoltam, hogy készítek egy hengerre sok menetből álló tekercset, és azt ráhúzom a benzincsőre.
Eddig nagyon nem is lenne gond. A gond ott kezdődne, ha ezt a tekercset simán rákötném az akkura, akkor gondolom igen hamar tönkrevágnám rövidzárlat miatt. Namármost milyen kapcsolásra lenne nekem szükségem, h az akkut ne vágjam tönkre, de erős mágneses teret tudjak előállítani a tekercsel. A tekercs vezetéke olyan 0,3-4mm keresztmetszetű lenne, nemtudom h ez sok, elég, kevés-e. -
#96302336
törölt tag
válasz Hujikolp #4784 üzenetére
Ha kellően sok menetet tekersz, akkor nem vágod tönkre az akksit, mert meg lesz a megfelelő belső ellenállása az elektromágnesednek. De szerintem jobb eredményt érsz el, ha a tekercset egy lyukas lágyvas csőre, vagy ferrit csőre tekered. esetleg trafó lemezek csak ''E'' lemezeit felhasználva egy tekercset építesz.
Szvsz. egy 2-3 ezer menet egy ferritmagon már elégnek kell lennie. És az elég erős mágneses teret is ad. De ezt a cuccot egy relére kötném, ami csak akkor indul, ha a motort is elindítod. Már csak azért is, mert akkor a kocsi generátora is üzemel, ergo az akkut nem terheled vele. A relét pedig egy olyan áramkörre kell kötni, ami megszakad, ha kikapcsolod a gyújtást. Ilyen pl. a hűtőventi betápja.
Bár azért nem árt méretezni a cuccot, mert a mágneses tér fűgg az áramerősségtől is.
[Szerkesztve] -
mezis
nagyúr
válasz Hujikolp #4784 üzenetére
Üdv. !
Szükségem lenne egy kis segítségre. Nemtudom h halottatok már arról az eszközről, amit a kocsit benzincsőjére raknak, ez egy nagy mágnes lenne, emi igen erős, és ez a benzin részecskéit polarizálná, és így hatékonyabb lenne a porlasztás.
Halottam már hírét. Legújabban szórólapon találkoztam, da az gázmegtakarítást ígér. Nem voltam rest, honlapjukat tanulmányoztam. Még egy mérési jegyzőkönyvet is találtam.
Svindli az egész. Ártani nem árt, azt meg bizonyítsd be, hogy semmi hatása, ha tudod.
Gondolod, hogy a gyárak ebben a gyilkos fogyasztás- és károsanyagkibocsájtás csökkentési versenyben kispórolnának egy ilyen csekély költségű eszközt ?
(A Zsigulik idejében torokszűkítővel, rezgő nyelvecskével kábítottak...)
Egy hasonlót szeretnék én is készíteni, de nem állandómágnessel, hanem kapcsolással. Én arra gondoltam, hogy készítek egy hengerre sok menetből álló tekercset, és azt ráhúzom a benzincsőre.
Eddig nagyon nem is lenne gond. A gond ott kezdődne, ha ezt a tekercset simán rákötném az akkura, akkor gondolom igen hamar tönkrevágnám rövidzárlat miatt.
Esetleg az egész autót is felgyújthatod, ha pl. műanyag csőre húzod.
Ha mégis lenne valamelyes jótékony hatása, a többlet áramfogyasztást fogja-e kompenzálni ?
(A mágnesről nekem csak a makrovilágban van tapasztalatom, az pedig olyan, hogy ha átmágnesezett részecskék szabadon elmozdulhattak, akkor azok összetapadtak, nem pedig szanaszét repültek. A ''polarizáció''-val miért lenne másképp ?)
[Szerkesztve]mezis
-
Hujikolp
őstag
válasz #96302336 #4785 üzenetére
Értem, Kapcsolót mindenképp tennék rá, inkább olyan manuálisra, vagy még meglátom, ez legyen a kisebb probléma. Trafót meg lágyvasat még valószínű, hogy tudok szerezni, ez jó ötletnek tűnik. Köszi!
(#4786) mezis: Elég negatív álsz hozzá a dologhoz szerintem. Baj belőle nem származhat ha rajta van, ha meg nem lesz eredménye, akkor meg nem lesz, egy próbát megér. Nemtudom h melyik honlapot nézted, én ezt néztem főképp: [link]
Gondolod, hogy a gyárak ebben a gyilkos fogyasztás- és károsanyagkibocsájtás csökkentési versenyben kispórolnának egy ilyen csekély költségű eszközt ?
A gyáraknak nempont érdeke a környezetkímélés és hatékonyság, nekik (sokaknak) csak a bevétel a lényeg. Sajnos vannak ilyenek, és ezek persze hogy kispórolnák belőle. Persze a kampányban meg itt-ott mondják, hogy így a természet, úgy a természet, de ennek van valóság alapja? Nemmindig...
azok összetapadtak, nem pedig szanaszét repültek
nemfeltétlen. Szerintem csak erősebb lesz a töltése, és így jobban képes oxidálódni és egyebek. A makróvilágban milyen környezetben és elemnél tapasztaltad ezt? Csak mert ez benzin, és lehet h másképp hat rá. -
#96302336
törölt tag
''A mágnesről nekem csak a makrovilágban van tapasztalatom, az pedig olyan, hogy ha átmágnesezett részecskék szabadon elmozdulhattak, akkor azok összetapadtak, nem pedig szanaszét repültek. A ''polarizáció''-val miért lenne másképp ?)
''
A töltött részecskék (lehetnek ionizáltak, ill mágnesesen töltöttek) ha azonos töltésűek akkor taszítani fogják egymást. úgyhogy nem tapadhatnak össze, csakis akkor, ha különböző töltéssel rendelkeznek. (pozitív-negatív)
A benzin részecskéit nem lehet felmágnesezni, így max töltést lehet nekik adni. Azok pedig egyneműek lesznek, igy taszítják majd egymást.
Abban igazad van, hogy mágnessel nem lehet töltést adni a benzinnek.
Egy elektroszatikus mezőn átvezetve már több esély lenne rá, de ott is inkább a benzin-levegő keveréket volna érdemes.
Polarizálni tudtommal csak a fényt, ill. elektromágneses hullámokat lehet. (bár lehet tévedek...) -
mezis
nagyúr
válasz Hujikolp #4787 üzenetére
Üdv.!
Nekem egy olyan szórólapot dobtak be, melyen harom franchise partner, valamint a www.scorpiuskft.hu, www.sporoljgazt.eu URL-ek szerepeltek. Az utóbbi helyen kis bemutató
videót is találsz, valamint egy kiragadott mérési jegyzőkönyvet, melyen három oszlopban
fehéren-feketén láthatod a jótékony hatás bionyítékát. Csak nekem a kétségem ott jelentkezik, hogy a harmadik mérés (oszlop) előtt elvégeznek egy ''égőnyomás optimalizálást''. Jobban tudnék hinni a mérésnek, ha egy ilyen ''optimalizálást'' az első, felszerelés előtti mérést megelőzően is végeztek volna.
(#4786) mezis: Elég negatív álsz hozzá a dologhoz szerintem. Baj belőle nem származhat ha rajta van, ha meg nem lesz eredménye, akkor meg nem lesz, egy próbát megér. Nemtudom h melyik honlapot nézted, én ezt néztem főképp: [link]
Baj nem lesz, de ahhoz megfelelő biztosítékon keresztül kösd be.
A gyáraknak nempont érdeke a környezetkímélés és hatékonyság, nekik (sokaknak) csak a bevétel a lényeg. Sajnos vannak ilyenek, és ezek persze hogy kispórolnák belőle.
Anno a Zsiguli ''torokszűkítő'' fogyasztáscsökkentő utolsó szerelési utasítása az volt, hogy akkor most pedig cseréljük le a fő és mellék benzinfúvókát a mellékelt két kisebbre. (Persze, hogy kevesebbet fogyaszt, ha kevesebbet tud szívni.)
Egy hihető méréssorozatot a mechanikus gyújtást (megszakító) tirisztoros gyújtással való
kiegészítésről olvastam. Ennek végkövetkeztetése az volt, hogy semmiféle fogyasztáscsökkenés nem kimutatható mindaddig, amíg a hagyományos gyujtás is jól
van be állítva. A tirisztoros gyújtással viszont ez a beállításigény sokkal később jelentkezik.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]mezis
-
Hujikolp
őstag
válasz #96302336 #4789 üzenetére
Ha megépítettem, akor természeten szólók. De le is kell majd tesztelni egy hosszabb távon, hogy mit is ér.
(#4790) mezis Köszönöm a linkeket, megnézem, és leheth segítenek majd a kivitelezésben, persze amit leírtak, meg ami van ott, nem közvetlenül
A kocsikhoz nemértek, nekem mondhatod menjen azt' kész -
mezis
nagyúr
válasz Hujikolp #4791 üzenetére
A linken jelzik, hogy minél közelebb célszerű elhelyezni a ''porlasztás''-hoz (a működési elv
alapján nem jó, ha sok idejük van a molekuláknak, mert még visszarendeződnek a rendezetlen állapotba, vagy ami még rosszabb ''fordunak'' egyet és összekapaszkodnak).
Én úgy érzem, hogy az injektor benzin becsatlakozási pontjától igen messze van a befecskendezési (porlasztási) pont, és a benzináramlás meg túl lassú.mezis
-
Hujikolp
őstag
Üdv!
Telefon akku 3.6 voltos, a mA-t nemtudom, és szeretnék róla 4 magas fehér fényű ledet nyomatni a telefon melett. Az lenne a kérdésem, hogy mekkora előtét ellenálást kell elé tenni? Találtam már kalkulátort [link], de nemtudom, hogy az most mit vár tőlem: kalkulátor ha valki tudna segíteni az jó lenne. A ledről semmi konkrétumot nem tudok :S 2-2 led lenne egyszere rákötve az akkura, + a telefon alap áramköre.
Késöbb fogok venni egy akkut, mert ez már kezd haldokolni, az akku: 1650 mAh LI-Polymer. De ez csak késöbb lesz, -
SEK3
tag
válasz Hujikolp #4794 üzenetére
hát tudnod kéne, hogy mekkora fesz kell azoknak a ledeknek és hogy mekkora áramot bírnak. Van amelyiknek eleve 3.6V kell és olyan 20mA. szóval 2-2 nem lesz jó. Szerintem mind a 4 lehet párhuzamosan és valami pár ohm mehet eléje mert úgy szokás... De lehet, hogy a te ledednek nem is kell 3.6V, akkor abba a kalkulátorba beírod elsőnek a 3.6-ot, utána azt a fesz-t ami a lednek kell, majd alá a led áramát mA-ben.
...de javítsatok ki ha rosszul írom -
LukE
veterán
válasz Hujikolp #4794 üzenetére
milyen színű? attól függ a led nyitófeszültsége (LED forward voltage). a led árama egyszerű huzallábasakra max 20mA, aztán majd kisakkozhatod, hogy tényleg kell-e neked ekkora fényerő.
Ha nem két-két piros leddel akarsz világítani, akkor külön-külön párhuzamosan kell kötni mind a négyet.''Firefoxot hasznaljanak csak a gyavak. Az Explorer az igazi ferfiak bongeszoje! Veszely, kaland, nyitottsag!'' ιQι
-
Hujikolp
őstag
hát a led (fehér) 2 telóból van mind a kettőnek a színes kijelzőnél a háttérvilágítást biztosította..., de kinézetre ugyanakkorák. ehh, most jutott eszembe, h a teleefont bekapcsolom, és lemérem az árasmát, h mennyi kell, de nembiztos, h jó értéket fog adni, hiszen dc-dc-n vagy mi, tehát gyorsan sűrűn villogtatja. tehát nem a mx-ot mérem ki... de ez még mehet, holnap kiprúbálom
[Szerkesztve] -
oregharcos
csendes tag
-
#96302336
törölt tag
válasz oregharcos #4798 üzenetére
Legelőször egy alapos fejtisztítás folyadékkal. A videófejet elsősorban , de óvatosan, mert a fejen lévő tekercs sokkal vékonyabb az emberi hajszálnál, és könnyen sérül. Lehet kapni direkt videófejhez tisztítófolyaékot, ezzel érdemes.
Ezután egy jó kazettával nézd meg, hogy a lejátszás rendesen zavar nélkül megy-e. Ha nem, akkor elmozdulhatott a megfelelő pozícióból a szalagvezetés. Ezt kell akkor utánállítani.
legtöbbször elég a kombinált audio/törlőfej dőlésszögén magasságán, ill. oldalirányban állítani. ugyanis ez a fej veszi a szalag szinkronjeleit is, és ez is okozhat rossz visszajátszást, szemcsés képet.
Az elektronikához csak a legvégső esetben nyúlj hozzá. Ahhoz, hogy pontosan beállíthasd, kell egy szkóp is. -
oregharcos
csendes tag
válasz #96302336 #4799 üzenetére
Szia!
Köszönöm az infót!
Már több ízben is lemostam a fejet. A lejátszás tökéletesen tiszta, csak a felvételnél vannak gondjaim, ugyanis úgy vezs fel, mintha nem lenne antenna bedugva, ugyanez a helyzet az AV-felvételnél is. Műszereim vannak, szkóp is, csak mit és hól mérjek, azt nem tudom.
Minden jót!
Oregharcos
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Galaxy S22 One UI 6.1 frissítés: volt, nincs
- Diablo IV
- OLED TV topic
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Fotók, videók mobillal
- Gaming notebook topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen