Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Batman2

    őstag

    Átalakítottam az inverter kapcsolást a következőre:
    [link]

    Így ugyan a potmétert tekerve a csengő trafó teljes 8V-os tekercsét bekötve olyan 120V-tól kb. 450V-ig lehet kimenő feszt mérni, sőt, ha maxra tekerem a potmétert, akkor a 600V-os méréshatár kiakad.
    Viszont 238V-ra beállítva egy 9W-os energiatakarékost rákapcsolva nem történik semmi és a trafó szekunderét rövidre zárva is alig nő a felvett áramerő, tehát valami így sem az igazi.

    Ebben a kapcsolásban valami tűimpulzus sorozatot enged az 555 a trafóra, amiből nem igen lesz egy rendes folyamatos áramfolyás, csak impulzus sorozat a kimeneten is.
    Se akkor nem tudom, hogy hogyan működne ez a kapcsolás rendben inverterként 50Hz-en, amire készült volna ??? :F :U

    Vagy én toltam el valamit ? :U

    Szereztem egy 2x6V-230V 30W-os trafót, majd azt is kipróbálom úgy, hogy a két primerre ellenütemben kapcsolgatom a teljes tápfeszt.

    Csak attól tartok kicsit az ilyen négyszög jeles meghajtásoknál, pláne 50Hz-en, hogy sok meddő energia lesz, ami a fölöslegesen hosszú, bekapcsolt periódusból adódik, és nem csak nagy áramfelvételt, hanem nagy melegedést is okoz a tranyón.
    A csatoló kondis megoldás ennyiben is volt szimpatikus, mert ott egyenáram folyás nincsen. Viszont, ugye ott meg más probléma van. Még annyit kipróbáltam azzal a kapcsolással, mielőtt átalakítottam, hogy a csatoló kondi után egy 12V-21W-os ízzót kötöttem, amely mindössze gyenge fénnyel ízzott, és egyből melegedtek a tranzisztorok.

    Üdv.

    Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979

Új hozzászólás Aktív témák