Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19438 üzenetére
A vasúti kocsik elektromos fűtése Magyarországon tudtommal 1500V~-mal történik, ami a mozdony transzformátorából jön egy fővezetéken keresztül.
Továbbá olvastam, hogy a mai kocsik, amik már modern elektronikával vannak ellátva, azok valami 850V-tól 3000V-ig bármivel képesek üzemelni, és mindegy nekik, hogy váltakozó, vagy egyenáram formájában kapják azt a fővezetéken, így mindegy, hogy melyik országban, milyen rendszeren és milyen mozdonyból kapják a tápot !A régi, generátoros kocsiknak önálló volt a rendszerük, nem volt semmiféle fővezeték tudtommal, a fűtés pedig gőzzel történt a mozdony gőzkazánjából.
Visszatérve a NiFe akkukra, azért kezdtem kiváncsískodni, mert vagy a Wiki-ben, vagy más írásban a neten olvastam, hogy a névleges fesz.hez képest nagyobb a különbség a NiFe akkuk esetében töltéskor, mint az ólom akkuk esetében, ezért nem használatosak autókban mivel külön töltőberendezés szükséges hozzá, nem lehet a teljes rendszert egybe építeni, mivel úgy már túl magas feszültséget kapnának a fogyasztók az akku töltése közben !
Szóval akkor azt mondod, hogy a vasúti kocsik esetében ez nem igaz, legalábbis régebben nem volt igaz, mivel az egész hármas ugyanúgy párhuzamosan volt kötve, mint egy személyautó esetében ??Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Lompos48 #19438 üzenetére
Szerintem nem kezdi tölteni, mivel ha az jobban merülne, akkor annak nagyobb lesz a feszültségesése, sőt a kisebb kapacitásánál fogva eleve nagyobb a fesz. esése, emiatt az bizonyára kevesebb áramot szolgáltat (tud beledobni a közösbe), mint a nagyobb kapacitású !
Tölteni csak akkor kezdenék egymást, ha a másik akku zárlatos, és folyamatosan vesztené el a töltését, akkor egy folyamatos fogyasztó válna belőle, egyébként legfeljebb csak kevesebb áram folyhat belőle, de nem megy át töltésbe.Ez csak akkor nem igaz, ha a két akku névleges, vagy gyakorlatilag mérhető nyugalmi feszültsége között pici különbség van, akkor a magasabb feszültségű mindíg átpumpálna valamennyi töltést az alacsonyabb feszültségübe, de akkor is csak egy egyensúlyi állapotig !
Ha pedig eltérő feszültségű akkukat kötnénk egymással párhuzamosan, akkor egyértelműen addig folyna az áram az egyikből a másikba, míg valamelyik, vagy mindkettő tönkre nem menne, de itt erről nincsen szó, szerintem egyforma feszültségűnek lehet őket tekinteni, ha a kémiájuk pontosan megegyező, tehát mindkettő Li-ion, vagy mindkettő Li-polimer (mindkettő 3,6V, vagy pedig mindkettő 3,7V)!Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- Óvodások homokozója
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Futás, futópályák
- BestBuy ruhás topik
- Horgász topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen