- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Két OLED kijelzőt is bevet a GPD DUO
ph A készülő notebook biztosan úgynevezett AI PC lesz, de nem tudni, hogy milyen platform kerül bele.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biqci
aktív tag
Segítség bitte!
GD Jazz hátsó lökhárítót hogyan lehet leszerelni? Kapna egy tolatóradart a hétvégén, valahogy le kellene műteni..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
Csomiajtó alatt van két csavar (torx vagy imbusz, erre momentán nem emlékszem), legalul 4 fekete patent, illetve mindkét kerék mögött 3-3 csillagcsavar. Ha ezek kint vannak, akkor a két oldalát 1-1 erősebb rántással kipattintva leemelhető az egész. Egyedül is megoldható, de nem árt, ha van segítség, akkor minimalizálható a sérülés esélye.
szerk.: Találtam egy videót, de a lökhárító leszerelése pont ki lett vágva.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #63459 üzenetére
Komoly összeget tettem volna rá, hogy te leszel az első
Köszi így már el tudok indulni. A videó sem rossz, mert a pali magyarázza a dolgokat és lehet is látni a csavarhelyeket. Jó lesz ez..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
uriember
aktív tag
Sziasztok, meg tudná valaki írni, hogy 7g D16V1-hez milyen venti kapcsoló hőgomba való, hány fokos, esetleg bevált típust és beszerzési helyet? Köszi
Értem, hogy gőzgép, de mi hajtsa?
-
sugarforce
őstag
válasz tboldi #55931 üzenetére
Úgy néz ki nekem is akksi gondom van (kereső ). A full feltöltött akksi (4max ecoline 40ah-s- nagyon sokat nem hallottam róla, ezzel vettem a kocsit) 12,5V nyugalmi állapotban, gyújtásnál lemegy 12,26V-ra tekerésnél lemegy 10,44V-ig, majd mikor már jár a motor és a generátor, akkor 14,55-14,56V között mocorog. Második indításra nagyjából ugyanezek az értékek vannak.
A hiba alapvetően annyi, hogy az sárga EPS logó nem alszik ki, nincs szervó.
Tegnap este feltöltöttem az akksit, reggel első indításnál eltűnt a hiba, másodiknál újra előjött. Totál hülye vagyok ehhez, ez Neked is akksi gondnak tűnik?
Ja ugyanilyen multiméterem van -
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz sugarforce #63462 üzenetére
Yep, valszeg döglődik az aksi. Viszont az EPS-hez nem tudok sajnos hozzászólni, nekem azt nem csinálta.
Amúgy szar ez a multiméter, nem elég pontos, 2-3 tizedet simán csal fölfelé, vagyis az a 10,71, illetve 14,6 V, amit írtam korábban, valójában 10,5 és 14,4 körül alakult.
Az a multiméter, amit az Aldiban vettem pár hónappal ezelőtt, az sokkal jobb.[ Szerkesztve ]
-
sugarforce
őstag
válasz tboldi #63464 üzenetére
Elég sokat olvasgattam régen erről, civforumon is a legtöbbször a nem működő EPS az akku hiba miatt volt, innen gondolom, de ha sikerült másik akksit beszerezni, akkor lesz biztos.
Viszont rámérve elég meredeknek tűnik ez az esés. Köszi az infót, neked is Qru.
Mondjuk nem is lepődtem meg, ez a 4max kicsit utánaolvasva enyhén szólva nem a legjobb választás, ráadásul kisebb is, mint a gyári mint méretre, mind kapacitásra és indítóáramra is. Egyre több kókányolást látok a motor térben, de legalább most lesz időm közel gyárira visszaállítani az állapotokat.Alapvetően egy 3-4 ezer ft-os mm-től nem is várok totális pontosságot, pláne a somogyitól nem, de arra elég, hogy lássam kb mi a helyzet. Persze jó lenne egy fluke vagy keysight, de annyira komolyan nem dolgozom ilyesmivel, hogy megérje a plusz befektetést. Aldis milyen márka?
-
tboldi
nagyúr
válasz sugarforce #63465 üzenetére
Workzone.
Viszont ez és a műszerfalra ragasztott, OBD2-s ScanGauge teljesen egybevágó adatot ír.
szerk.: Amúgy azt a Somogyit csak azért vettem anno, mert kellett egy olcsó szakadásvizsgáló, amivel ellenőrizhetem, hogy jól kötöttem-e össze az AUX-kábelemet.
[ Szerkesztve ]
-
sugarforce
őstag
válasz tboldi #63466 üzenetére
Akkor egyenlot tevednek
Nem sikerult utanajarni, hogy mennyi a meresi tureshatara ennek az sma cuccnak, se angol se magyar leirast nem talaltam benne.
En is azert vettem, mert neha forrasztgatok ezt-azt es kellett valami, amivel tudok mericskelni ha a szukseg ugy hozza.
Na sikerult vennem uj akksit eleg turheto aron (Bosch) , feltoltottem, azota megjavult az eps hibajelzes, koszi a tippet.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz sugarforce #63467 üzenetére
-
őstag
Sziasztok!
Látom az összefoglaló alapján van 1-2 ember tulajdonában 7. genes Civic. Az ufó előtti. Milyenek a tapasztalatok ezzel a generációval? Motorikusan, szerkezetileg, alkatrészárak, fenntartási költségek, stb. Köszönöm, ha valaki szán egy kis időt rám.
A magasan lévő váltó nem kényelmetlen?
Neten szinte csak jó dolgokat olvasok róla, csupán 1.4-es benzinest tartják vérszegénynek kicsit. Bár úgy sejtem városi közlekedésre az is alkalmas.[ Szerkesztve ]
-
flegga92
senior tag
Itt kb össze van szedve. Van még pár idegesítő apróság, de egyszerűen orvosolható.
Motorral nincs gond, ha normális olajjal használták (max 5W30) ha 10W40 volt benne ott kell hagyni.
1.4-1.6 között nincs sok különbség, azért előzésnél érződik az a + 20 lóerő. Fogyasztás kb egyforma.
Alkatrészek korrekt árban vannak, még a gyári is, rengetegen bontanak szóval van utánpótlás is. Egyedül a vezérlés volt húzósabb az 65k volt az anyag.
Vásárlás után szívósor tisztítás és szelep hézag állításra el kell vinni, ezeket jellemzően senki nem csinálja meg.
A váltó zseniális helyen van, utána az összes kocsiban ott fogod keresni. Egy könyöklőt érdemes venni, van a típusba illő, nem kell az univerzálist befaragni.[ Szerkesztve ]
-
Aladdin
senior tag
Nekem 15 eve volt olyanom. Igazabol birta a varost, mert meg se DPF, se kettostomegu, szoval ez meg a bekebeli egyszerubb dizel. en akkor csak azert vettem dizelt, mert kifuto szeria volt, en nagyon akciosan megkaptam. Meg uj, meg gari. Hasznaltan inkabb az 1.6-ost vennem. Ha nem mesz nagyon sokat, akkor meg plane. Varosban a dizel sem tudott csodat tenni, 6-7 kozotti volt a fogyi.
-
tboldi
nagyúr
Írtam a ködlámpakeretek eladójának, hogy szeretnék refundot, mert egy hónap eltelt úgy, hogy semmi nem történt. Persze megértem, hogy a postai szolgálatoknak nehezebb dolguk van ebben a helyzetben, de pont emiatt vannak kétségeim, hogy egyáltalán megkapom-e a cuccot, és ha igen, mikor. Ha tudnám biztosan, hogy mondjuk július első hetében kézbesítik, akkor azt mondanám, kivárom, de olyan nagy a bizonytalanság, hogy jobbnak láttam visszakérni a pénzt, amíg még megtehetem és nem csúszok ki az időből.
Aztán ha megjön és még a pénzt is visszakapom, akkor pezsgőt bontok.
Vagy ha rendeződnek a dolgok a pandémia után, és még meglesz neki a cucc, akkor megrendelem újból (legfeljebb anyum fiókja alól).(#63475) tdna:
Nem tudom, hogy kell-e tanítani, de ha igen, valószínűleg tesznek róla említést a kezelési útmutatóban. Ha nem lenne meg, a honda.hu-n megtalálod PDF-ben.
Én Rocketet vettem legutóbb a Jazzembe, ár-érték arányban kiváló. Onnan vedd, ahol a legolcsóbb, vagy ahol minél több garit vállalnak rá.[ Szerkesztve ]
-
akaido
addikt
válasz tboldi #63450 üzenetére
Szép a fényezés, és a felni is.
Pláne az én 2002-esemhez képest. Nemrég tudtam csak gyári alufelniket szerezni(megvannak a középkupakok is), amiket színterező cégnél felújíttattam. Aztán ha lesz keret mehet a festés is.
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
tboldi
nagyúr
válasz akaido #63482 üzenetére
👍
Még időben javíttasd meg, mielőtt még jobban elharapózna a helyzet.
Nekem most csinálták meg a csomiajtóval, spoilerrel és a lökhárítóval együtt. Ennél kevesebb rozsda volt azért, de így is 15k Ft-ot fizettem oldalanként.
......................................................Más: Válaszolt az eladó.
"Hello tboldi, so sorry to hear that you changed your mind, but of course this is your right. Yes, as the rest of the world we also have tough time with package shipping around because Corona virus. Shipping to Hongary was closed for some time, but the package is on a way to you. So, when it arrives just send it back, and I will refund. Stay safe, Andraz"Még azért próbálkozok, este írok majd egy újabb üzenetet, de azt hiszem, egyelőre nem kapom vissza a pénzem.
Szeretném a kereteket, hiszen minden más már megvan, de ez a bizonytalanság megőrjít.
[ Szerkesztve ]
-
akaido
addikt
válasz rothfb #63483 üzenetére
Igen, most erre volt keret.
A felnik is 30-ba lettek felújítva(plusz amennyiért megvettem őket). Kell tartalék a a lemezmunkákra is, nem is beszélve a fényezésről... valahol meg kellett húzni a gatyaszárat.és tboldi:Mindenképpen, mert az ajtók esővíz kifolyójánál is már jelentkezik a problem.
[ Szerkesztve ]
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
veterán
válasz akaido #63485 üzenetére
Persze. Megértem. Én is nézegettem most gumikat, de én más szempontok miatt. A téli készlet már ócska, a nyári meg nem rossz, de csak egy tengelyen egyformák. Méretben mind egyforma persze, de márkában nem. Elöl és hátul is más márka van.
Ősszel mind le lesznek cserélve négy évszakos, de nagyon márkás gumikra. Annyit, amennyit megyek, meg amilyen telek vannak mostanság, bőven jó lesz négy négyévszakos új és márkás gumi. Több évig tökéletesek lesznek. Vredestein Quatrac Pro vagy Michelin Crossclimate+, esetleg Continental Allseasoncontact XL. 225/45/R17-es méretben. Ezek minden időben hozzák majdnem a nyári és téli gumik tulajdonságait.
Unom már a cserélgetést és nem megyek több 10000 km-t évente.[ Szerkesztve ]
-
akaido
addikt
válasz rothfb #63486 üzenetére
Ez nekem is szöget ütött a fejembe(nem az abroncsba, még jóhogy )
Évi 8-9ezret megyek, bár az elmúlt évben többször mentünk unokázni Vácra, az is 36-37km innen Kerepesről, plusz vissza az össz. 70-72. Bár most a rohadék virnya miatt nem voltunk.Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
veterán
válasz akaido #63487 üzenetére
Sokan egyébként nem gondolnak erre. Pedig aki nem megy sokat, figyelembe véve a nem túl havas teleket és a négyévszakos gumik komoly fejlődését az utóbbi években, annak bizony alternatívát nyújthat a négyévszakos. Persze abból csak a legjobbakat preferálom. Mert két ellentétes évszaknak is a lehető legjobban meg kell feleniük az ilyen gumiknak.
Őszintén szólva az eredeti Honda alufelniket féltettem eddig a téltől, a sózástól, ezért nem váltottam. De ahogy írtam, meguntam a cserélgetést és nem akarok két garnitúra gumit venni több, mint 200-ért. Így is lesz a négy négyévszakos kb 150-160 ezer.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz rothfb #63488 üzenetére
Én már több, mint két éve Michelin CrossClimate+-okon gurulok, nagyon elégedett vagyok velük, simán megvenném őket újra. De nem bánnám, ha jönne egy frissített verzió, mire cserélnem kell.
Évi 6-7000 km-t megyek csak, annak is legalább a 90%-a város, ahol télen is rendesen takarítják az utakat (a sózást még túlzásba is viszik), úgyhogy számomra a nyárias keverékű 4S gumi a legjobb választás. -
Dan-szan
senior tag
válasz rothfb #63488 üzenetére
Nálam is a négyévszakos az értelmes alternatíva az én éves km mennyiségemhez. Mivel jellemzően csak télen használom rendszeresen Qru segítségével a Continental AllSeason-t választottam. Most figyelem hátha megcsípek egy jó akciót.
Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
veterán
válasz tboldi #63489 üzenetére
Én is legelőször a Crossclimate+-ra gondoltam. De szeretnék nem forgásirányos gumikat venni, hogy akár át is tehessem őket az autó egyik feléről a másikra, ha akarom. Márpedig a 4 évszakosak 90%-a forgásirányos és mivel én prémium gumikat szeretnék, ezért a két halmaz közösébe csak a Vredestein Quatrac Pro vagy az elődje a Quatrac 5 maradt. Ezek nem forgásirányosak és a teszteken rendre második vagy harmadik helyen végeznek a Crossclimate+ mögött. Csak nehezebb őket beszerezni. Gumikat akármilyen noname webáruházból nem rendelek, csak elismert gumisnál tetetek fel, hogy ha valami gondom van, oda vissza is tudjak menni.
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Barátnömnek egy ideje keresgélünk 8gen Civic-et. Tudom, hogy a fórumról páran már használtak ilyen autót.
Több Civic is szembejött, aminél valamiféle beépített, de nem gyári ülésfütés van. Minden esetben ilyen kapcsolókkal:
Tud esetleg valamelyikötök erröl, miféle megoldás ez?
Elöre is köszi a válaszokat.
-
nagyúr
-
veterán
Kicsit utánanéztem és nem értem, hogy ha átraknám a bal oldalról a jobb oldalra a gumit, akkor abból mi gond lenne. Hiszen nem kötött forgásirányos. Idézet a Gumidoktortól:
"Az ne zavarja meg, hogy optikailag úgy néz ki egy aszimmetrikus mintázat, mintha egyik oldalon rossz irányba forogna, a fejlesztéskor ezt maximálisan figyelembe vették és a gyakorlatban ebből soha semmit nem fog észrevenni. Ha egy aszimmetrikus mintázatnak a külső, belső oldalán kívül a forgásiránya is kötött lenne, az azt jelentené, hogy kellene belőle külön jobbost és külön balost vásárolni. Ez fölöslegesen bonyolítaná meg a vásárlást, valamint a szállítást/raktározást is."De még utánaolvasok alaposabban.
Szerk: Idézet egy mások oldalról:
"Aszimmetrikus mintázat:Irányváltásnál, kanyarodásnál nem ugyanolyan erők hatnak a futófelület külső és belső oldalára. Ennek tükrében fejlesztették ki az aszimmetrikus mintázattal ellátott abroncsokat. Nagy erőteljes blokkok kerülnek kívülre ezzel elérve a legnagyobb stabilitást, még extrém kanyarodási körülmények között is. A finomabb belső ívek pedig a gyors vízelvezetést biztosítják számunkra. Ezzel csökkentve az aquaplanning kockázatát. Tévhitekkel ellentétben nincs jobbos-és balos kivitel. Arra viszont mindenképpen figyelnünk kell, hogy az outside felirat kifelé nézzen."
Tehát egyik oldalon van az Outside felirat, tehát az a külső rész. Ha ezt a felnire megfelelően rakja fel a gumis, akkor ha ezt a felnit bármelyik oldalra rakom fel, mindig kifelé fog esni az outside felirat. Most is ilyenek a nyári gumiaim. Nem forgásirányosak, de van rajtuk outside felirat. Már minden gumi minden oldalon volt.
Még egy vélemény, ugyancsak gumidoktor:
link[ Szerkesztve ]
-
veterán
Még egy vélemény:
"Ebből a szempontból háromféle gumit különböztetünk meg: hagyományos, kötött forgásirányú és aszimmetrikus gumit. A hagyományos, két forgásirányú, szimmetrikus gumit úgy szereled fel, ahogy jólesik, mindenképpen működik. A forgásirányost úgy, hogy az oldalán a forgásirányt jelölő nyíl forgásirányba mutasson, az aszimmetrikust pedig úgy, hogy az "outside" felirat kívül legyen. Az aszimmetrikus gumik általában nem kötött forgásirányúak, a kötött forgásirányú aszimmetrikus gumi igen ritka utcai kivitelben." -
akaido
addikt
válasz FollowTheORI #63493 üzenetére
Lesznek azok is.
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs