Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • rudi

    nagyúr

    Pénteken megjött a bicajom ('06-os Corvus Alivio - köszi srácok a segítséget a választásban :) ), ma sikerült is felszentelni itt a Veszprém körüli dombokon, szóval jön a láma kérdésözön:
    1. a gépre rakódott port (főleg a váltók és a lánc lett dzsuvás), mivel (és hogyan) távolítsam el, melyik részeket kell esetleg olajjal/zsírral megkenni?
    2. hazafelé jövet elkezdett fütyülni az első agyon lévő egyik gumiizé, ez:
    [kép]. Ezt mivel orvosoljam/kenjem?
    3. van valami általános elv, az első teleszkóp keménységének beállítására? Azért kérdezem, mert a rázósabb lejtőkön (vagy traktornyomban) eléggé rázott és a rárakódott porból látszik, hogy az útjának csak a felét használta ki.
    4. mennyire célszerű pránázott bicajosnadrágot venni? Olyan nyergem van mint tr00p3rnek és rázósabb terepen nem valami kompatibilis az alfelemmel :)
    5. van esetleg valakinek tapasztalata dioptriás betétes napszemüveggel és -5-ös körüli lencsékkel?

    Már tudom, hogy ha arra kerülne a sor, hogyan lennék öngyilkos: találtam egy enyhén lejtős írtásszerűséget a végén emberes szakadékkal :D

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz sanyixXx #96 üzenetére

    Ha már gyorszár. Hogyan lehet úgy levenni a kereket, hogy a gumi kiférjen a (V) fékpofák között. Én letekertem az egyik oldali pofát. Amúgy az egyik gumitömítés csont száraznak tűnt, a másik meg rendben volt. Megzsíroztam, most nem sípol.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    Hi again!

    Kérdés: 37x622-es Continental Contact köpenyeim vannak, laza talajon nagyon csúszkálok velük. Szélesebb, vagy más mintázatú gumik kellenének nekem? Vagy ne menjek ilyen terepre cross bicajjal:D ? B+ Acrobat Pro felnim van [link], 622x19-es, erre rámegy mondjuk a 47x622-es Contact?

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz (Kolombusz) #2775 üzenetére

    Explorer a Conti oldala szerint (meg máshol sem találtam) csak 24''-ig van, Maxxis Ignitort meg csak 26''-is láttam, nekem meg ugye 28''-os (622 mm-es) kell. Egyébként a 47C gumi is 1,95''-alatt van, nem?

    A Country Ride [link], ugye komolyabb mintázatú mint a Contact [link]?

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz venember83 #2784 üzenetére

    Szerintem ez a megtámasztós mérés elég pontatlan, nem gondolnág, mennyit leveszel így a valós súlyból. Fogd kézbe a cangát, állj vele a mérlegre, utána meg canga nélkül, és egy kivonással meg is van a pontos súly.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz sanyixXx #2788 üzenetére

    Igazat megvallva nem is kell nekem az az igazi űberterepgumi, csak a mostaninál valamivel több tartás laza talajon, ha olyanra tévedek. Mondjuk ilyenre [link] vagy valamivel kavicsosabbra.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz sanyixXx #2790 üzenetére

    Köszi :) egyelőre ezek vannak versenyben - reflexcsíkosakat részesíteném előnyben:

    Schwalbe Marathon XR 622 - [link]
    Continental CountryRide - [link]
    Schwalbe Land Cruiser 622 - [link]
    Schwalbe Fast Fred 622-35 - [link]

    Szélességben milyet érdemes? A mostani Conti 37-es, ez pontosan mit jelent? Én kicsit vékonynak érzem, bár lehet, hogy csak a mintázat miatt.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz sanyixXx #2810 üzenetére

    Megtaláltam a jelöléseke. Egyszer van az ETRTO jelölés [link], ami az ISO 5775 szabványban írja le a kerékméreteket, milliméterre alapozva [link]. Aztán van a ''régi'' jelölés. A linken van táblázat az átszámoláshoz, egy példa:

    A hüvelykben 28 x 1,40-as köpeny milliméterre átszámolva 700 x 35C (a C a felni típusára utal, annak nem néztem utána), és ETRTO-ban 37-622. Gondolom, azért kell az ETRTO mert a 28 x 1,40-es köpeny egészen pontosan 28 x 1 3/5-as mer ott nem tizedesek, hanem törtek vannak. A milliméteres mókát meg 1'' = 25 mm alapon csinálják, ami 28''-os már kicsit több mint 11 mm-rel több mint a 700.

    Lényeg a lényeg, nekem most 1,4''-os Continental Contactom van, amiből 99% hogy 1,6''-os Schwalbe Marathon XR lesz, amikor ősszel visszakeveredek Veszpréme. Addig meg itt a Kisalföldön jó lesz a Conti is.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    Ma reggel végre rászántam magam, hogy alaposabban letisztítsam, megnézzem a bringát. Veszpérm környékéről (dombos) költöztem haza nyárra Galántára (Kisalföld, Szlovákia, nyílegyenes vidék). Hát, agyműtét könnyebben ment volna mint a váltó be/átállítása.

    A bicaj - tanácsotokra, amit nagyon szépen köszönök - egy 2006-os Magellan Corvus Alivio. Eredetileg úgy voltak belőve a váltói, hogy elöl a két nagyobbik fogaskereket tudtam használni hátul meg igazán jól a 6-7 nagyobbat a nyolcból. A hátsón a két legkisebben még nagyobb gyilok nélkül ment elöl a középsővel, többre nam volt szükségem, mert dombok között úgysem vírtam/mertem kihasználni.

    Most, síkon viszont elöl csak a legnagyobb + hátul négy legkisebb fogaskereket használom ki, de játszottam egy órát a hátsóva, hogy minden kerregés nélkül vegye azt a négy fogaskereket, mert az eredeti bieállítással minden volt, csak jó nem. Most már elfogadható, de a ''veszprémi üzemmódra'' állítva már kerreg kicsit. Ez annyit jelent, hogy látszik, hogy a lánc már picit a szomszédos fogaskerékre támaszkodik, de nagyon távol van még a váltástól, spontán sem vált.

    Első váltóhoz már nem volt idegrendszerem, de valamikor majd nekiállok. Úgy tűnik, az keményebb dió lesz.

    1. váltós kérdés: béna vagyok, vagy tényleg nem lehet úgy beállítani a 3+8 fogaskereket a bicajomon, hogy mind a legkisebb kerregés nélkül használható legyen minden értelmes (nem keresztbe álló láncos) állás. Én mondjuk azt szeretném elérni, hogy elöl a legkisebb és a legnagyobb fogaskerékről is hang nélkül elérjek 4-4 hátsót, a középsőről meg esetleg valamivel többet.

    2. váltós kérdés:: arányait tekintve ugye a hátsó fogaskerekek között van kisebb ''fokozati'' lépés? nem kell válaszolni, máris nézek fogszámokat és rájövök magam. A lényeges kérdés: mi a tanácsos váltási stratégia? Nekem úgy kényelmes, ha csak a hátsót használom, de lehet, hogy csak azért mert az elsőt még nem hangoltam be.

    Erőátvitel: valahol valami dörzsölődik, érzésem szerint az első fogaskerekek környékén. Minha a lánc csavarodna, nyomódna hozzá valamihez. Mondjuk kiszáradt csapágy hangjára is emlékeztet egy kicsit. Akkor jelentkezik ez a hang, amikor erősebben beletaposok a pedálba, de már úgy is, ha nem állok ki (ülve). Mi lehet ez, esetleg hogyan lokalizáljam a zaj forrását, és főként, hogyan szüntessem meg?

    Dzsuvátlanítás 1.: vizessel majd szárazzal törlés volt, autós kézimosós nagynyomásúba nem mertem elvinni mert tartok tőle, hogy túl erős a gép ami ott van. A váltókon azokat a kiszögeléseket és beugrókat, amiket direkt a por összeszedésére terveztek (legalábbis szerintem) takarítsam ki szépen alaposan, vagy azért az nem gáz, ha ott marad egy kis szenny. Nem sok, csak ronggyal már nem fértem oda, viszont nehogymá fülpucolót használjak :)

    Dzsuvátlanítás 2.: korábban említette valamelyikőtök, hogy a Magellan lakkrétege nagyon sérülékeny. Nos, ezt az állítást meg tudom erősíteni :( Durván 300 km-t mentem vele, de van bőven kőfelverősédem, ilyen olyan kis karcom. Múltkor az első telót is sikerült meghúzni egy buzi vékony bicajállványon. Ezeket a pici karcolásokat mivel tanácsos kezelni?

    Dzsuvátlanítás 3.: feltűnt, hogy az első teló (RST CT-Free T6 - egyébként az utóbbi 50-100 km-en kezdett rendesen bejáratódni) porvédő gumijai picit repedezni kezdtek (mindkét oldalon 5-6 darab 1-2 mm-es repedés). Mi a teendő?

    Kormánymagasság: Kicsit magasnak érzem. Érdemes kivenni néhány kormányszár alátétet, vagy azokat nem szerencsés piszkálni?

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Jorus #2901 üzenetére

    Köszi szépen a válaszokat. Még a teló gumijára visszatérve. Ha már megrepedezett, de szépen lekezelem (és későbbiekben figyelek rá), akkor szerinted tovább fog repedni? Az a gond vele, hogy itthon az erkélyen van és délután tűz rá a nap. Asszem, keresek rá valami takarót.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz raczger #2902 üzenetére

    Nagy misztikum ez a váltózdi számomra. Ahogy Jorus írta, úgy nekem tökéletesen megfelel, bár annak az állapotnak az összehozása is nagy művészet lesz, attól tartok. Láncot frissen olajoztam, rengeteget állítgattam az első váltót, és nem ér hozzá. Tuti, hogy valami erőhás miatti csavarodás van. Még egy kicsit hallgatózom, olajozgatok, aztán ha nem múlik el beadom szakemberhez.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz kiszu #2914 üzenetére

    37-622-ben a Continental Contact 660 grammos, 28-622-ben meg 500, és azok is jó cuccok, szerintem városba jobbak mint a Marathon Plus. Ha meg Marathon, akkor a Plus nélküli jobb lehet, mert könnyebb és a defektet az is bírja.

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Integra #2935 üzenetére

    Hát, isszák is rendesen a cuccukat a jónépek, és az osztrák tulaj tudtommal az energiaital ki(vagyis inkább meg)találása előtt is miliárdos volt már. Szerintem nagyon jól csinálják!

    Resistance Is Futile. You will be assimilated!

Aktív témák