- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Philips LCD és LED TV-k
- Amazon Fire TV stick/box
- Autós kamerák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz Xantomas #9800 üzenetére
a bovdenhúzással biztos nem lehet gond, elvégre egy outi fék(váltó)kar se húz több bovden. lásd v-fék+outi fékkar kombó, és a hátsó v-féknek is elég az fr5 húzása. meg persze látszik is, hogy messzebb lehet állítai a fékpofát a felnitől, mint az outin van.
az erőkar már lehet kevés egy kicsit, de melóba menet úgyse száguldozok (esetleg hazafelé)majd meglátom, mennyire válik be...
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Dirtyz
őstag
Valaki holnap egy pilisi terepes túra?
Védd a fákat, egyél hódot!
-
Vasinger!
nagyúr
Nah túl vagyok a mai napi tekerésen is.
Egy pár dolgot kezdek megismerni az új bike-ban, de még mindig nem tiszta minden.
Speciel ha nem egy 200-as hidra tárcsa lett volna ma elől, akkor valószínűleg nem sűrűn írtam volna már, ugyanis megvolt az első esésem a biciklivel. Egy tipikus 20 éves hétvégi vezető aki friss jogsival keménykedik a csajok előtt, gyorsabban jött mint amennyivel lehetett volna és a kereszteződésnél véletlenül sem fékezett volna le, csak épphogy lelassítani akart. Mivel eléggé beláthatatlan volt a szakasz és a kocsi is gyorsan jött, nem láttam és kigurultam majdnem elé, de ahogy megláttam tövig fék előre bukfenc. Szerencse, hogy nem repültem el, hanem csak simán mellé estem. Persze a csávó utána tőgázzal elhajtott és le se szarta az egészet.
Van egy negatívuma a fullynak, hogy túl csendes. Nem bírok jelezni semmivel, hogy valaki mögött vagyok és meg akarom előzni. Se a fékkarokkal, mert az olaj nem húzza vissza akkor erővel, mint egy rugó, hogy szó szerint csattanjon és a fékeket sem bírom ordításra kényszeríteni.
Egyébként valaki akinek hidra tárcsás féke van, árulja el, hogy hogyan érdemes vele bánni!
Fel kell melegíteni, hűteni kell, vagy a kettő között? Adagolni kell, szaggatva vagy megrántani érdemes? Melyikkel lehet legjobban kímélni a tárcsát és a betétet? -
Hasaggymeg
veterán
-
sanzi89
addikt
-
KrAt
veterán
Nah akkor kérdéssel jövök
Fékváltókar ötletet elvetettem, mert egyelőre lakáshitel projekt lesz folyamatban, és a 9-es rendszerhez a fél bringát kéne cserélnem..
Szóval marad a sima fékkar.. Utána valszeg fék is csere lesz, de legalább beállítás lesz..
Melyik legyen? Sora vagy 105 / Ultegra? Megéri a kétszeres árat az Ultegra, van annyi minőségbeli különbség? Illetve kérdem úgy, a Sora kar megüti azt a szintet, ami már bőven elég?
mod: illetve ezt (Saccon Radius fékkar) most találtam, ez is tetszik, és menne a fehér bringához, csak semmit nem tudok róla.. Ez nagyon gagyi, vagy milyen?
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #9807 üzenetére
Nekem olyan csengőm van, ami általában akkor sem cseng, ha én akarom. Egyszer akartam használni, nem jött össze
A kérdésedre a válasz: DT Swiss 240-es aggyal szerelt hátsó kerék kell neked. Igaz, hogy drága, nem is kicsit, cserébe eszméletlenül jó, és a DT speciális kalapácsmechanikája miatt a racsni olyan hangos, hogy azonnal ugranak szét előttem az emberek. Néha még akkor is, amikor nem akarok előre menni
Ma volt oldalszembeszél, szembeszél, oldalszembeszél, oldalszél, kevés szélcsend, majd végül szembeszél, hátszél egy másodpercnyi sem
8zabi: na, külsőre pont ilyen a csengőm, csak nincsen rajta BBB logó. Tényleg nem szólal meg magától macskakövön sem, ezt tudom igazolni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Vasinger!
nagyúr
Nah akkor szumma szummárum, vegyek olyan csengőt amit mutattatok. Nekem anno egy hasonló felépítésű volt. Ilyenem: [link]
Bár akkor még egy RST Capa T6 volt elől merevvázas bicóban, nagyon csilingelt.Amúgy még gondolkodom, hogy nem túl ciki e egy fullyt ilyennel elrondítani, legfeljebb ha terepre megyek vele leszedem . De néha muszáj XC-re használnom sajna.
Ha már ciki kérdésnél tartunk Fullyra ciki km órát rakni?
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #9812 üzenetére
Ha már ciki kérdésnél tartunk Fullyra ciki km órát rakni?
Igen, az. Ha már olyan burzsuj vagy, hogy fullyra futja, az a minimum, hogy GPS-t raksz rá, nem holmi kilométerórát Kicsit komolyabban: rendes, minőségi vezeték nélkülit vegyél rá, ne analóg, hanem digitális átvitelűt, így egyszer kell rá pénzt kiadnod. Ez Sigma esetén a 9-es végű sorozatot jelenti, Cateye, Ciclosport és VDO ajánlott még. A funkciókat neked kell kitalálnod, szerintem a barometrikus magasságmérő hasznos, a pedálfordulatszám-mérőre nem igazán van szükséged, a pulzusmérő szintén jó dolog.Nekem hardtail bringán van a csengő, teljesen ráhúzva és enyhén befordítva a váltókar fölé. Így nem foglal extra helyet, és nem is annyira feltűnő.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
én használtam sorát, most 105-ös van (hobbi szinten sztem bőven elég) a soránál máshogy van megoldva a lefelé váltás, nekem az talán kicsit jobban kézreesett, de ettől eltkintve mindkettő tette/teszi a dolgát.
mod: most nézem, ez fékkar, én meg itt írok fékváltókarról passz....
csengőtémához: nekem még az outin is van csengőm.....és már töbször használtam is, szóval nem igazán érdekel, ciki vagy nem ciki, néha bizony jól jön (süketek esetében mondjuk mindegy)
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
na igen...egyébként javaslom a bikemag aprót nézegetni, féláron volt a múltkor egy pár 105-ös fékváltókar. persze így se olcsó mulatság (van aki ennyiért bicajt vesz ) de azért barátibb, mint boltban
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #9816 üzenetére
Most nincsen fent új 105-ös fékváltókarszett, csak egy komplett 105-ös szett 122e-ért. Még így extrém akciósan sem olcsó. Nem mintha a rangsorban neki megfelelő SLX szettet kevesebbért vesztegetnék.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
KrAt
veterán
válasz rétisün #9816 üzenetére
Most készülök lakáshitelt felvenni, most újítgatom fel, be kell rendezni, stbstb, így most sajna az olcsó, de jó megoldásokat keresem Én is láttam jóféle fákváltó-karokat, tetszik a fentlévő Campagnolo cucc is, de ahhoz kéne hátsó 9-es sor is, akkor kell hozzá lánc is, az meg már árban kezd túlmenni a célomon
-
lorcsi
veterán
ismeritek ezt a boltot?
rendelt már valaki tőlük?
1-2 dolguk nagyon olcsó -
szki
őstag
Ma újra Balaton kör, és 300+ km lesz Rétisünnel letekerve. Drukkoljatok, hogy sikerüljön!
20 nap alatt 2650 km lesz nekem a maival... -
Xantomas
őstag
Drukkolunk, nem semmi, de úgyis sikerülni fog
Én is mennék, akár a Pilisbe, hogyha nem vendégvárás lenne itthon.Nekem viszont több helyen már a defektvédő réteg alatti szövet is elkopott a Conti Ultra sporton, és a kibuggyant belső 8 baron hatalmasat durrant, szóval új pár gumit kell vennem.
1 évig, kb 3E km-t bírtak, úgy, hogy az elején folyamatosan cserélgettem, hogy egyenletesen kopjanak, de aztán ráuntam a dologra.
Tapasztalat vele kapcsolatban, hogy 7 bar van ráírva, 8-9 baron használtam, és mindkét gumin 1 év alatt az oldalfalban több helyen is a nagyobb nyomás miatt szakadtak a szálak.A defektvédelme viszont jó. 2x volt vele szórásos defektem, mindkétszer acél darab okozta, és megannyiszor szedtem ki belőle tüskét, üvegszilánkot, hogy semmi kárt nem okozott.
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
atesss
addikt
Üdv !
Egy ismerőssel közösen vettünk végre egy "normális" láncolajat (Rofloff), ezért most 4 MTB-ra is raknék belőle - némelyik nagyon rossz állapotban volt már kenés szempontjából.
Csak az lenne a kérdésem, hogy mivel tisztítsam le előtte a láncot, váltót, fogaskereket - vagyis az egész hajtórendszert ?
Először ugye száraz ronggyal, de az nem lesz elég amilyen rárakódások vannak rajta szerintem, valamilyen vegyszer is kellene.
Mit ajánlotok erre a célra ?Az egyik monti még nővéremé volt (kb. 13-14 éves lehet, de nem volt sokat használva), de ő már évek óta nem használja, most viszont lehet hogy kölcsönadnám (hosszabb távra) egy ismerősnek.
Csak pár dolgot ki kell javítanom rajta előtte.
Elég rozsdás volt a hajtórendszere, ezért beraktam rozsdamaróba némelyik darabot (még valamikor egy éve volt ez). Konkrétabban az első és hátsó racsni ami nagyobb darab.
(A fékpofa rögzítő alkatrészeknél ez nem érdekes).
Csak a rozsdamarás után egy szürkés-fehéres bevonat maradt, amit nem tudom mivel lehetne leszedni. Gondolom smirdlivel igen, de az a hátsó racsninál nagyon nehézkes lenne. Nincs valami más ötletetek, pl. másik vegyszer ?
Vagy hagyjam, mert nem fogja rontani ez a hajtást - aztán majd szép lassan lekopik ?3x6-os shimano váltó van rajta, shimano sima (nem markolat) váltókarral. Csak az a probléma hogy pár éve elromlott a váltókar mutatója.
Ilyen "körbeforgó" fajta, de majd csinálok képet, vagy keresek rajta típust.
Azóta a mutató szabadon forog, megszünt a kapcsolata a váltóval.
Mi lehet ennek a hibája, lehet hogy csak kipattant valami, vagy nagyobb az esélye hogy törött és nem nagyon javítható ? -
belaazallat
addikt
válasz rétisün #9828 üzenetére
Újabb műsorváltozás? Diplomatikusan megoldottátok, hogy ne menjek veletek! Féltetek, hogy lehagylak benneteket?!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
venember83
nagyúr
A kis lánctányér kopásán kívül láttok valami gondot ennek a hirdetésnek a képein?
-
Manitou
addikt
Bükk maratonon nagy sár lesz szerintetek?
Hogy készüljek? Gyanusan elég rossz időt mondanak egész hétre, plusz hétvégére is.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz venember83 #9837 üzenetére
Nekem ezek a külsők vannak csak amiből tudok válogatni:
2db Continental Explorer Pro 2.1
1db Continental Mountain King 2.2esetleg van egy új Panaracer Fire XC Pro 2.1 is, de azt nem szívesen tenném fel.
Valószinű marad így a mostani külső. Előre explorer , hátra mountain king . Ezek elvileg úgyis univerzális külsők. A mountain king elvileg sárban nem olyan rossz, ha úgy adódik.
[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
válasz Vasinger! #9838 üzenetére
Brigéciol van ugyan itthon, csak kérdés jó-e még.
Egy literes flakon kb. fele, csak már vagy 6-7 éve áll a garázsban, úgy hogy a kupakja el van törve / repedve. Lehet hogy elpárolgott belőle a hatóanyag. Ugyan nem emlékszem mennyi volt benne anno, de szerintem a mostaninál valószinű hogy jócskán több.
És zárt flakonban egyáltalán eltartható korlátlanul ? (A cimkén ilyet már nem nagyon tudok elolvasni)
Anno a szomszédom használta a robogójának a tisztításánál, talán a légszűrőhöz meg a karburátorhoz - aztán végül nálam maradt.A foltbenzin milyen ?
Sebbenzin van itthon, csak az elég drága volt egy kis flakonban is (gyógyszertári).
Ehhez meg szerintem kelleni fog egy jó adag - főleg 3 vagy 4 bringához.És hogyan vigyük fel ?
A ruhára rá, és úgy törölgessük, vagy ecseteléssel, vagy valami egyéb módszerrel ?
Utána lemosni nem kellene őket valamivel ?
(A brigéciol flakonján vízsugaras lemosást írnak, de az a rozsda miatt kétlem hogy jó ötlet.)[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
veterán
Vigyázzatok a meztelen csigákra,undorítóan telehányja a kerék a hátatokat meg a bringát velük.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Madn!ght
addikt
válasz Xantomas #9739 üzenetére
Ez tetszik!! Valami ilyesmire gondoltam.
Pénteken bementem a Praktikerbe, hogy megveszem a kiszemelt bicajt, de végül visszazökkentem a gondolkozó fázisba. Még kicsit nézelődök, mert nem szeretném elkapkodni.
Nekem kb 10 km-es körön belül vannak azok a helyek, amik között ingázok, tehát teljesen tökéletes a cruiser. A keret, mint korábban írtam behatárolt, sőt igazából már a 35k-t is fogcsikorgatva fizetném ki egy bringáért. Tudom, hogy 1 tank benzin ára, és idővel "megtérül", viszont lenne épp máshol is helye annak az összegnek.
Igaz 50k alatt nehéz minőségi kerékpárt venni, de azért megpróbálok valami alkalmi vételt kifogni.
Szerk: közben nézem, hogy felárazták a bicajt. (LINK) Gondolom ez valami marketingfogás, hogy most mekkorát engedtek az árból. Kérdeztem az eladót, mondta, hogy a készlet erejéig lesz akciós a bringa. Egyelőre ahogy nézem, nem nagyon kapkodnak utána, mert szinte minden áruházukban 20db feletti a készlet.
[ Szerkesztve ]
₪ Herbalife Nutrition ₪ (rendelésben tudok segíteni) - FB: fit2gether
-
félisten
válasz Ted_Beneky #9792 üzenetére
Igen, arra!
Köszi szépen!(#9796) Xantomas: Neked is köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
fpeter07
veterán
válasz Hasaggymeg #9842 üzenetére
Én is láttam néhány napja, úgy látszik csak szakadó esőben érzik jól magukat. Ők szerintem rosszabbul járnának, ha átmennék rajtuk, így nem aggódnék a hátamért.
A ma hajnali/tegnap esti eső után nem tudom mennyire lenne jó ötlet terepre merészkednem. Már kinéztem egy szép lankás kört magamnak aszfalton. (lankás... teljesen sík ) -
#56474624
törölt tag
A bajnokban 4000 ft/pár a pezsgő shimano 105-ös, bár ez nem biztos, hogy aktuális még, de szerintem érdemes elnézni oda személyesen.
-
nagyúr
Kíváncsiságból: 173cm magassághoz outiban mi lenne az ideális vázméret?
Més que un club!
-
tzimash
őstag
válasz Napfénysüti #9849 üzenetére
54-es kb.
Dolgozik a kisördög?
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Rövid videón a Black Myth: Wukong
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Kenyér
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox Series X|S
- Bittorrent topik
- kissgábor007 károsultjai
- További aktív témák...
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen