- SSD kibeszélő
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen monitort vegyek?
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Házimozi belépő szinten
- Projektor topic
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
Jut eszembe,egyszer a naplóban volt egy ripopt,egy talán létező,hiper-szuper titkos óvóhelyről,ami a föld alatt van,több emeletes,atomtámadás esetén menekültek volna oda vezetőink. Kiváncsi vok,ennek mennyi lehet a valóságtartalma:-)
<tRucKdriFteR>
-
tazman75
csendes tag
Mezőfalván nekünk nem volt kiépített fedezékünk, leszámítva a prizmákat. Az OCS HÁP-ján volt egy külön kis HÁP-unk és egy híradós szoba-műhely. Az OCS ciklóján és rádiós szobáján keresztül volt kapcsolatunk a dandárral. PRV és P-14 az OCS-nak volt, tőlük kaptuk az adatokat. Nekünk P-15 és P-18 volt. A ciklónk nem volt működőképes.
A tisztek szerint mi (11/6) egy települő osztály voltunk, amely háborús helyzetben előre meg nem határozott helyre költözött volna. Feltételezés volt a sorállomány körében, Paks vagy Kecskemét. Kecskemét mellett szólt, hogy évente kb kétszer letelepült az osztály jelentős része, (Én valahogy kimaradtam belőle ) de a technika az mindíg maradt. (Kecskemét mellett viszont csak egy Volhov-nak tűnő TÁS-t találtam.) Most már az a véleményem, mi lettünk volna az OCS közel körzeti légvédelme. (Nem tudom mennyi lehet a Vega min lőtávja.) Az is furcsa volt, nekünk cakk-pakk 12 rakétánk volt mezőfalván Zil-eken, a többi Sárbogárdon volt Rába kamionokon. Szükség esetén nem lett volna valami könnyen hadrafogható. Volt még két indítóállványunk menetkészen, és "lezsírozva" volt még két ZU-23-as. -
-
Manópapa
csendes tag
Elképesztő képek. Mondjuk a tűzfalak építési megoldásai sejtetnek valamit, de egyébként tényleg irodaházra hasonlít. A harmadik képen jól látszik az épület átláthatósága.
Koordináták vannak esetleg? Megnézném felülről hogy látszik-e a tetején elhúzható szerkezet..
[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
Találtam egy bejegyzést az egyik hasonló topicon:
"Olvastam pár sort Jobbágyiról, és hallottam néhány érdekes történetet az ott lévő alagútrendszerről. Salgótarjáni ismerős szerint nem működik a telep már, a gaz benőtte, nagy területen van, faterja pék árút szállított ide anno, akkor mesélték a sofőrök hogy a tgk-t leadták más személyzet vitte őket a hegy belsejébe, majd mikor visszakapták akár 30 km-el többet mutatott a km számláló. Több kijárata volt a rendszernek, köztük egy hosszabb Szarvasgede felé. Ki mit hallott még???"
Ez is érdekes lehet, főleg ha valóban inaktív az objektum.
Erről hallottatok valamit?Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
ócskás
aktív tag
válasz Manópapa #1016 üzenetére
Az egykori ANDEZIT-művekről néhány sor (35. oldal)
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
Manópapa
csendes tag
Nem biztos hogy inaktív...
..ezt találtam még róla:"Pontosan senki nem tudja mi van ott, mert működik még, ilyenkor meg ha voltál katona, akkor titoktartási kötelezettség van, attól függően, hogy hol és milyen rangban szolgáltál, és az objektumnál milyen titkosítás volt érvényben..
..a probléma ezzel az objektummal is az, mint pl. Lillafüreddel is, hogy nem ugyanazok a honvédségi cégek építették, és így nem tudják később a tervrajzokat összekapcsolni, mert mindenkinek csak egy kis része van, amit éppen épitett.
Ezt egy olyan mondta, aki pl. Jobbágyit anno logisztikai úton építette."Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
fullextra közben válaszolt az elásott harckocsik legendájával kapcsolatban: pontos helyet nem tud, de valahol Nógrádban van...
Mi van, ha az "elásás" képletes és inkább egy hegy gyomrában lebetonozott tárolóban? (bár nem tenne túl jót a technikának ha évtizedekig állna, a gumicsövek, tömítések ugyanúgy tönkremennek álltában is...)Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
-
hadsz
tag
válasz Manópapa #1026 üzenetére
Ne haragudj,de most meg kell,hogy cáfoljalak.
A Herend melletti PDRZ bunker /nem a Hajag/ egy földalatti kábellel volt összekötve a DHDSCS vezetési pontjával Nagytevelnél.Mintegy 0,5 - 1m mélyen volt leásva a földben.A táv légvonalban úgy 15-16km körül van ha jól emlékszem.A táv felénél Németbánya felett az erdőben van ennek a kábelnek egy átjátszó,erősítő állomása az ún. NUP.Ezt úgy kell elképzelni,hogy egy jó 2m átmérőjű fémhenger van leásva a földben úgy 1-2m-mélyen.A fémhenger úgy 2-3m hosszú, a tetején páncélajtó,innen egy létra vezetett le.A NUP-ból jól kivehető mindkét irányba a kábelárok.Elsősorban azért mert szorgalmas emberek kiásták a földből több száz méter hosszan.Volt egy pont ahol megtaláltuk az eredeti kábel még megmaradt darabját, /egy10cm-es darabot őrzök is /,kiállt a földből,ahol levágták....
Képeket este nyomok fel. -
Manópapa
csendes tag
Megkockáztatom hogy ezt már szervezetten követték el, mint a többtonnás bunkerajtók leemelését is. Szerezhettek valahonnan "stihlfűrészes" MTZ-t aztán hajrá!
Pesten kb 2-3 éve volt olyan hogy éjjel leszerelték az egyik trolibuszvonal feszültség alatti vezetékét. Ha jól emlékszem hajnalban megtalálták kábeldobra feltekerve valahol a rendőrök, de itt is kétségtelen meg volt a szervezettség, ami nem tipikusan jellemző a bodzaszedőkre...Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
ócskás
aktív tag
válasz Manópapa #1026 üzenetére
Nem csak ásnak,lapátolnak is!
Időnként, mikor roppant fene módon megtellik a cerkám a munkahelyemen regnáló nagyfokú hülyeséggel, fel szoktam menni kedvenc helyemre, a "Holdfény"-re regenerálódni.
Ilyenkor letámasztom a motort a négyes állvány helyén, és felsétálok az UNV-dombra, és ledőlök a fűbe, hallgatom a madarakat, élvezem a jó időt, napsütést... Ott,egy ilyen alkalommal láttam, hogy lapátoltak Méghozzá murvát, platós UAZ-ra!Itt is lopják a murvát ("Sétány" TÁS )
Itt már a készenléti épület tégláit is elhordták ( "Holdfény" TÁS)[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
tazman75
csendes tag
Elnézést kérek, nem gondoltam volna, hogy így felkavarom az állóvizet a megjegyzésemmel.
-
Manópapa
csendes tag
A gond azzal van, aki átveszi tőlük. Pár vastelepet, orrgazdát nagyon gyorsan be lehetne zárni, + kiegészítve a megfelelő méretű bírsággal, csak hát ugye van a kisebbségi politika ami érinthetetlenné teszi őket, fene se érti miért...
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
-
VinoRosso
veterán
Srácok!
Nem tudtok valami weboldalt ahonnétilyen régi szovjet hadsereg által használlt járműveket, harci eszközöket, vagy esetleg hasonló stílusú épületeket lehet letölteni valami 3D-s modell formátumban( Max, Maya, XSI stb..)?
-
Manópapa
csendes tag
Keresgéltem az egykori Sajóbábonyi lőszer-alapanyagokat gyártó üzemre is.
Nem tudom, nagyjából jó helyen jártam-e:
48° 9'20.60"É, 20°43'0.00"K
Szép terület, kellene az "ásványhoz" a fémdetektor mellé jókora adag kitartás isAz elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
boeing707
csendes tag
Igen. Az ajtók levágásához min. egy Botond lángvágó, 5-5 oxigén és gáz palack, villás targonca, darus gpk. szállító járművek, de nem is kicsik, valamint eléggé ismert hátsó kijárat kellett, mert a főbejárat a mai napig zárt. Valamint, de legfőkképpen egy átvevő hely is szükséges, ami ismereteim szerint Oroszlány-ban található. Tegnapi ismeret szerint már a Gránit-ok hátsó ajtajairól is levágtak minden mozdíthatót. Onnan pedig kihozni a tonnás darabokat kézzel elég macerás. Ezt már nem nevezném megélhetési fémgyűjtésnek, ez már a FÉM MAFFIA, s nem piros Zsigulikkal, hanem ezüst Merdzsókkal. Remélem, a födém hamarosan rájuk szakad. Ez lesz majd a HÍR.
-
Manópapa
csendes tag
Találtam egy elhagyott objektumot Elég magas...
Szerintetek katonai céllal épült?
Több fotó:
[link][ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
ócskás
aktív tag
válasz tazman75 #1009 üzenetére
A tisztek szerint mi (11/6) egy települő osztály voltunk, amely háborús helyzetben előre meg nem határozott helyre költözött volna A település igaz, de egy előre meghatározott helyre! Ugyanúgy,mint háború esetén mindegyik osztály. A kiépített TÁS-ok voltak a "béke" TÁS-ok, de háború esetén mindegyik osztály az előre meghatározott területen lévő "háborús" tüzelőállását foglalta volna el. Ennek a területnek a koordinátái az OPK páncélszekrényében voltak elzárva.Az OPK-n kívül (talán csak a TÖF?) senki sem ismerhette a terület helyét, sőt időszakos szemrevételezés is csak civil ruházatban,polgári járművel megközelítve történhetett ( abba az irányba mégcsak véletlen csapatmozgás, kitelepülés sem volt elképzelhetö). Ezeket a háborús TÁS-okat ne úgy képzeld el, mint valami minimális kiépíttetségű területet, hanem mint ligetes-fás, cserjést földterületet, szántót, legelőt, vagy valami hasonlót.
Az is furcsa volt, nekünk cakk-pakk 12 rakétánk volt mezőfalván Zil-eken
Ez három PU esetén pontosan egy javadalmazás.
a többi Sárbogárdon volt Rába kamionokon.
Mivel nem volt 7-es épületetek, így nem lett volna hová tenni. Kevesebb gyártmány, kevesebb gond![ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
Manópapa
csendes tag
Elnézést az off-ért, az előbb egy ex-szovjet objektumot linkeltem. (de érdekesnek gondoltam)
Kicsit jobban a témába vág a következő bunker: [link]
illetve talán a Csernobilhoz közeli Duga [link](nem tudom pontosan mi volt a rendeltetése, (talán valamiféle radar?) de gigászi)
..és végül egy utolsó mérnöki találmány, a mobil nukleáris erőmű...[link][ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest