- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Tab tablet topik
- Gaming notebook topik
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Manópapa
csendes tag
Szia Hadsz!
8 db járműről volt szó a filmben, egyenként 400 Kt-s pusztítóerővel. Ez egyébként felirattal is meg volt jelenítve, kiemelve, hogy a Hiroshimára ledobott atom 80 Kt-val pusztított, itt pedig csak egy eszköz ennek 5-szörösét képviselte.
Egyébként - ha jól emlékszem - nukleáris robbanófejekről beszéltek...
Amszterdam ugyancsak elhangzott a filmben az egyik veterántól, aztán lehet hogy viccelt...Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
ócskás
aktív tag
válasz Manópapa #1351 üzenetére
Egy angol nyelvű és egy orosz nyelvű link a 9K72- ről.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
hadsz
tag
válasz Manópapa #1351 üzenetére
Hmmm,akkor itt valami számomra nagyon nem kerek...
Funkcióját,kialakítását tekintve leginkább az Ócskás által belinkelt SS-12-esek hasonlítanak a SCUD B-hez,ugyanaz a MAZ 543-as szállítójármű,igaz az állvány nem egyforma és némi eltérés a rakétatest méretében is van,de felületes,ill laikus szemlélő könnyen összekeverheti a kettőt.Ezekre 500KT-fejeket szerelhettek,viszont a hatótáv még mindíg "csak" 800-900km,arról nem is beszélve,hogy nem ilyenek voltak Tapolcán.
Nem tudom,hogy mennyire lehet arra alapozni,hogy a műsorban pontos adatokkal dobálóztak,de a hiroshimai bomba is 12-13KT körüli volt,nem 80. -
Manópapa
csendes tag
Hát, gyanítom hogy az "öregfiúk" már nem teljesen jól emlékeztek a pontos adatokra de a filmben ezek a számok szerepeltek.
Igaz, a feliratozás pontosan követte a mondottakat (a 3,2 Mt-val kapcsolatban is) - bár a szerkesztők vehették volna a fáradtságot hogy utánanézzenek a pontos adatoknak -
A szállítójárműveket is részletesen bemutatták, elmentek egy helyre (talán múzeum, talán laktanya), ahol ki van állítva több eszköz, ott volt egy ilyen duplafülkés teherautó is.
Amivel több volt egy szokásos "látogatásnál" hogy a helybeli tiszt hozta a szállítójármű kulcsait is, az emberek pedig eléggé autentikusan megmászták az autót, kinyitogatták a kis rejtett dobozokat rajta, bemásztak az "indtófülkébe" - ahol az indítási opciókat állítják be - elbábozták a különböző kapcsolókkal a rögzült paramétereket, végül kinyitottak egy dobozt és kivették az indítókapcsolót kábellel együtt
A tapolcai bázison pedig megmutatták az "álcázott" irodaházat.
Szabadban nem lehetett nagyon tartani ezeket a gépeket, mert már sűrűn voltak akkoriban is a műholdak.
Gyakorlatra is kizárólag éjjel közlekedtek, letakart szállítmánnyal.
Még annyit említettek meg hogy a dupla fülke közé belógó "csomag" miatt a vezető jobbra semmit nem látott, érzésre közlekedtek a monstrumok (volt ugyan telefonos összeköttetés a jobb oldali fülkével, de soha nem használtákAz elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
Manópapa
csendes tag
válasz tazman75 #1357 üzenetére
Ez valami laktanya-féle, vagy szabadon látogatható?
Ezt találtam az Arany János és a Rákóczi Ferenc utca között:
[link]
Mondjuk érdekes, hogy itt honnan lehet szállítójármű, ha mind a 8 darabot megsemmisítették...[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
hadsz
tag
-
Manópapa
csendes tag
Vagy nem akar emlékezni... A filmben elhangzott, hogy még az utolsó takarítóval is aláíratták a "piros csíkos" papírt, vagyis 15 évig semmit nem nyilatkozhatott, mondhatott arról amit bent látott (akkor sem, ha a közelébe sem került a technikának)
Államtitokként kezelték az ügyet.
Volt katonafeleségek mesélték (a filmben) hogy a játszótéren egymástól többet tudtak meg, mint a saját férjüktől.
Többek között, aki a "teherautót" vezette, az is csak annyit mondott otthon hogy "kimegyek az erdőbe, nézegetem az őzeket, vaddisznókat".
Állítólag a fia ennek hatására lett vadászAz elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
tazman75
csendes tag
Elnézést uraim!
Van itt pécsi?
Holnap reggel némi segítségre lenne szükségem pécsen.
Aki segítene kérem keressen priviben!Köszöszönöm.
-
-
buldog-bódog
csendes tag
Szia, sziasztok!
Az, ami a kérdésben szerepel, valószínű, hogy az egykori HTI (nem Haditechnikai Intézet, hanem Helyközi Távbeszélő Igazgatóság) távtáplált erősítői (Bálványok), ill. a kábelek nyomvonalait jelző kövek (oszlopok). Ha ezeken MP (Magyar Posta) jelzések vannak, akkor biztos lehetsz benne erről van szó.
Az erősítők lehetnek felszini, és földalattiak is. A felsziniek ~ 1-1.2m magas, 0.8m széles, és 0.3-0.4m mélységű oszlop, melyen egy vasajtó található, mely majdnem megegyezik az oszlop méretével. Az ajtó rendszerint a közút felé néz. A földalatti, arról ismerhető fel, hogy a környezetéből ~ˇ0.5-0.6m-el kiemelkedő kb. 2x2m-s "sánc", melynek közepén, egy ~ 60cm átmérőjű fémfedelű búvónyílás van, szintén MP, vagy HTI felirattal.
Az elmúlt időben ezeket felváltotta a fénykábel, a HTI-t a MATÁV, majd T-com. Sajnos a "skandinávok" itt maradtak, és ezeket a réz, és ólom bevonatú kábeleket szinte az utolsó méterekig ELLOPTÁK!!!!!
Ui.: csak arra lennék kíváncsi, ki tájékoztatta őket, hogy na most már lehet vinni, mert ezek a kábelek kb. 200V-s feszűltség alatt álltak a távtáplálás következtében, és igen komoly "szakadás, és szabotázs" jelzővel voltak ellátva, mivel a HM, és BM (K) vonalak is ezen keresztűl futottak.
-d-Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
ócskás
aktív tag
válasz Manópapa #1358 üzenetére
Mondjuk érdekes, hogy itt honnan lehet szállítójármű, ha mind a 8 darabot megsemmisítették...
Tapolcán 9db 9П117М indítóállvány volt.
1995 május 26.-án 7db 9П117М indítóállványt semmisítettek meg.
A Keceli Haditechnikai Parkban 1db 9П117М indítóállvány van kiállítvaKérdés a következő: Hol van a hiányzó 1db 9П117М indítóállvány?
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
tazman75
csendes tag
válasz rofi1989 #1372 üzenetére
Miért vagy meggyőződve, arról, hogy 15 volt?
Már utána néztem az adatoknak, elvileg 9 db tartozott egy üteg alá.
Ennek ellenére, természetesen lehet, hogy igazad van.
Azt az Oroszok működtették, tehát: bármi lehetséges.
Tudnál adni GE koordinátákat a laktanyáról/telphelyről?Köszönettel, tazman75.
[ Szerkesztve ]
-
tazman75
csendes tag
Ócskás, Hadsz mail ment.
-
boeing707
csendes tag
Az eredeti szovjet hadrend szerint a 9K72 rendszer alapja a rakéta brigád (dandár) volt.
Minden brigádhoz három rakéta divízió (ezred) tartozott. Minden divízióban három század volt. Századonként egy darab 9P117M állvány és kettő darab 8K14 rakéta volt. Az egyik rakéta az állványon, a másik a szállító-feltöltő járművön.
Mi is ezt a felállást alkalmaztuk, így kilenc darab állványunk volt. Tapolcán, az 5. Önálló (Hadműveleti) Rakéta Dandárnál. Béke időben nyolc darab állvány állt a garázsokban, a kilencedik vagy nagyjavításon volt vagy valahonnan jött volna.
Most Kecelen egy darab van, Hét darabot a cirkuszosok tönkre tettek, ha volt kilencedik, a suttogó infó lánc szerint, egy különös felségjelű "nagy" repülőgépbe tették, s elszálltak vele. Ha a hír nem igaz, akkor csak a békeidős nyolc darabunk volt.
A MN RTB-jében 24 db. rakéta volt még raktáron. De sem fej, sem töltet nem volt a MN rendelkezésében. Azért itt nem érvényesült a testvéri barátság. Az MN1480 csak gyakorló fejekkel rendelkezett, valamint súlyarányos, magyarul betonnal megfelelően feltöltött, rakéta testeket és fejeket használt gyakorlás céljából. Volt üres, hajtóanyag feltöltés gyakorlására szolgáló test is, valamint elektronikával rendelkező, töltet nélküli fej is. Vagyis minden feledatra megvolt a megfelelő eszköz.
Az MN végig ezt a felállást alkalmazta, a Vörös Hadsereg később négy ezredre növelte a brigád erejét, vagyís 12 db állvány volt. Dombóváron azért van ennél több garázsajtó, mert a későbbiek során a szovjet dandárok szállító járműveinek egy részét a 9P117 (MAZ-543) alvázán kialakított darabokra cserélte.
Csak a "front közvetlen", DDR, Cseh, Lengyel területen állomásozó brigádokat egészítették ki hat ezredre, de négy századdal, így 24 db. állvány volt egy ilyen "megerősített" dandárban. -
boeing707
csendes tag
Szerintem a film összes szereplője a katonai eskűjükhöz méltóan beszélt. Ne is kívánja senki, hogy az igazat mondják el egy ilyen pongyola fércműben.
Viszont az első időkben a 8K14 rakéta rendszeresített fejei a következők voltak:
9N33(RA-17), 9N33-1(RA-104, RA-104-1, RA-104-2) vagy 8F14(296A) max. 10 kt hatással (RDSZ-4 tip. töltet):
8F44 repesz töltetű:
8F44G1 (vegyi) a V-gáz súlya 555 kg:
Mindegyik tipusú fej összsúlya:987 kg.
Később a 8F14 fejet a 9N33 váltotta fel, de RA-17 töltettel. Plutónium töltet.
A tovább fejlesztések eredménye a későbbiekben 9N33-1 fej lett, amely különböző töltetekkel szerelhető fel.
RA-104 max. 50 kt, RA-104-1 max. 100 kt.
Az RA-104-2 fej töltete már termonukleáris volt.
A 8K14 rakéta hatótávja: 50-300 km, hajtóanyag nélküli súly: 2076 kg: Start súly: 5862 kg: hossza: 11164 mm: átmérője: 880 mm.
A 9K76 rendszer egy módosított MAZ-543 alvázat használt, a 9M76 rakéta max. hatótávja 900 km, a a töltet max. 500 kt-ás.
Tapolcán ilyenek nem voltak, csak szóbeszéd járta, hogy a 9K714 rendszerre váltanak, de közbejött Gorbacsov.
Hogy Dombóváron volt-e 9K76-os technika, csak az oroszokat kellene megkérdezni. -
benemano
csendes tag
válasz Balatoni #1375 üzenetére
Köszi a választ, ez is megerősíti kicsit, hogy ott nem volt RT, a lőtér volt parancsnoka így emlékszik vissza a szabályokra:
„Igen nagy kapacitású lőtér voltunk. Öt lőszektort is képesek voltunk egyszerre működtetni, ha kellett. Előfordult, hogy havonta 20-22 alkalommal volt nálunk lövészet. Évente akár 12 ezer fő is gyakorolhatott itt. Minden esetben jelezni kellett a gyakorlatot a repülőterek felé, egészen Londonig! Hét biztonsági őrhely volt. A Lőtérre vezető utakat őrség zárta le. Tagjai állandóan rádióval voltak felszerelve. Minden bejövő személyt meg kellett állítaniuk, ellenőrizniük és rádión jelenteni a rendkívüli eseményeket. Ófehértón és környező falvakban le kellett a határban állítani a mezőgazdasági munkát lövészet esetén. A terület határain piros zászlók jelezték a veszélyt. A szabályokat mindig komolyan vettük. Például lőfegyvert csak a kijelölt helyen lehetett tárolni. Saját fegyvert, vagy lőszert nem volt szabad másnak átadni. A lőállásokat csak engedéllyel lehetett elfoglalni, elhagyni. Az elhasznált lőszer mennyiségérétől szigorú kimutatást kellett vezetni!”
Tehát lövészet esetén még a környező falvakban is leállították a munkát, akkor ilyen biztonsági előírások esetén nem valószinű, hogy a közvetlen közelben RT lett volna.
[ Szerkesztve ]
-
tazman75
csendes tag
Nem akarok hülyeséget mondani.
VISZONT, olvasmányaim szerint amit keresünk, az a Mojave sivatagi gyak. telepen végezte. (Legalábbis, amit én olvastam és fényképet láttam)
Emlékeim, és olvasmányaim szerint a "módszerváltás" után, nem egy szállítógép ment az USÁ-ba.
Konkrétan tudok MIG-23.asról, SZU-22.esről.Arról a MAZ 543(Jól írtam?) nem tudom, de úgy rémlik, mintha azt is kivitték volna.
Megerősítést kérek![ Szerkesztve ]
-
boeing707
csendes tag
válasz benemano #1379 üzenetére
Sajnos nem fér bele, mert a felhajtásnál nem tud megtörni, mint egy sikló. Viszont az IL-76-os csak egy közepes szállító gép, vannak ennél sokkal nagyobbak is. A felségjel se nem fehér se nem piros csillag volt.
Az USA-ban tesztelt Elbrusz a volt NDK hadseregének tulajdonából származik. Több fénykép is van a net-en. -
boeing707
csendes tag
válasz tazman75 #1381 üzenetére
Minden, a MN légierejében használt MIG-23-as és SU-22-es a Pápa-i stratégiai repülőtér egyik sarkában, egymás mellett rozsdásodik. a GE-ön meg is lehet számolni Őket.
A volt NDK állománya Németország-é lett, s mivel ők már ab start rögtön NATO ország voltak, így nem kellett a mi kis hazánkat a mai napig jellemző bürokratikus ügyintézést végig járniuk.
A volt NDK-s Mig-23-asok és Su-22 -esek USA beli fotói oldalakat töltenek meg a net-en. A London-i RAF múzeum magyar MIG-21-ese, viszont bírósági ügy szereplője lett. Jobb ha nálunk eszi meg a rozsda Őket, mint sem ránk fogják, hogy valaki csúszópénzért engedélyezte a kivitelt. -
benemano
csendes tag
válasz buldog-bódog #1180 üzenetére
-
Manópapa
csendes tag
Sziasztok!
Minden elismerésem az infókért!
Azért az érdekelne, hogy a "kilövőállás megsemmisítésnél" mért csak 7 db esett áldozatul az "operabálnak"?
Megint volt egy "egyenlőbb elvtárs" (bocs, abban az időben már a honvédeket is urazták ) akit megkent a "keceli ThÜh"?[ Szerkesztve ]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
boeing707
csendes tag
válasz benemano #1380 üzenetére
Csak a repülést érintő pár mondatra szeretnék reagálni.
Nem tudom, hogyan képzelte a lőtér volt parancsnoka, hogy a "vasfüggöny" mögül jelezni tudta, egészen London-ig, az aktív állapotot. Lehet, hogy tudott angolul, vagy "56-os" magyar volt a London-i irányításnál. Semmit sem szabad kizárni.
De!!!! Sok millió forintjába került a magyar légiközlekedési vállalatoknak, hogy a kedd 0500 órától vasárnap 2300 óráig aktív lőtér területét kikerüljék. Hétfő azért nem, mert akkor volt a felkészülés. Szombat vasárnap meg ki kellett pihenni a fáradalmakat. Viszont a Mo-t érintő összes repülőgép szorgalmasan kerülte a lőtér légterét, Mindenki tudta, hogy ott most mindenki "pihen", viszont a HM illetékes hatósága az akkori LRI felé kiadta a tilalmat, amit ők un. NOTAM formájában közzétettek a polgári légijárművek üzemeltetői felé, s mindeki került, fogyasztotta a keroszint és...De ne is folytassuk tovább.
Hogy a traktoroknak is be kellett állni az istállóba,.....hát ....lehet, hogy mi nem is kerültünk ott fenn nagyon? -
Manópapa
csendes tag
Ha már említettétek a Mojave sivatagot (és kihalt-laktanyás topic mit gondoltok, a "Cheyenne Mountain Complex" mennyire aktív még? Mintha valahol azt olvastam volna, hogy már idejétmúlt, és nem tölti be az alapfunkcióját, viszont abban biztos vagyok hogy még őrzik...[link]
Az elmélet és a gyakorlat között elméletileg semmi különbség nincs. Gyakorlatilag azonban van.
-
benemano
csendes tag
válasz boeing707 #1382 üzenetére
Köszi, erre nem is gondoltam, pedig szolgáltam ki ilyen gépet még Ferihegyen - igaz az már civil légitársaság tulajdonában volt. A katonai múltra csak a kibelezett hátsó gépágyútorony emlékeztetett.
A volt szovjet gyártmányok közül akkor az AN 22 jöhet szóba mint nehéz szállítógép, ennél 1 méterrel nagyobb a tehertér belmagassága, ráadásul a rampa sem olyan meredek.
-
boeing707
csendes tag
válasz Manópapa #1386 üzenetére
Nem szeretném védeni a Kecel-i "Pintér Műveket", de kis hazánk nemzeti Hősei csak akkor tudják magukat fényezni, ha valaki biztosítja az anyagi oldalt. Nagyon szerették volna, ha rövidebb-hosszabb regnálásuk eredményeit, az utókor is megismerte volna. Viszont a "zsozsó". Hát az nem volt.
Hatalmuknál fogva azt elintézték egy telefonnal, hogy a hadrendből kivont minden eszköz a Múzeum tulajdonába kerüljön. Viszont a Múzeumnak erre anyagi javakat már nem tudtak adni. Így jött a képbe egy magyar "vállalkozó", aki biztosította a területet, pénzt, paripát, s minden eszköz oda tartott. A tulajdon jog továbbra ia a Múzeum-é, csak a fenntartást és az állagmegóvást biztosítja a "vállalkozó".
Erre mondta Kohn bácsi régen: Nem rossz!!! -
boeing707
csendes tag
válasz benemano #1390 üzenetére
Ha Te kiszolgáltál ilyen gépet Ferihegyen, akkor ismerjük egymást, mert én meg repültem vele. De ez nem a Topic témája.
Az AN-22 már akkor is csak a múlt volt, ritkán használták.
Viszont ahogy írtad, repülős berkekben járatos vagy, akkor biztosan mond Neked valamit ez a rövidítés : B747F-200. -
benemano
csendes tag
válasz boeing707 #1387 üzenetére
Jogos a hozzászólás !
Ez szó szerinti idézet volt, de valóban érdekes kérdés, hogyan lehetett megoldani a jelzést ??
Minden esetre a forrás nem gondolta volna, valaha is belegondol ebbe a hallgatósága... Valószínű, hogy az adott helyen, adott időben ez jól hangzott.Amúgy aktív lőtereket elkerülnek a nemzetközi útvonalak, egyébként pedig korlátozott légtér (RA) és veszélyes légtér (DA) jelzéssel szerepelnek a repülési térképen.
Most nincs kéznél az AIP de holnap megnézem, hol jelöltek ilyen légtereket.
-
boeing707
csendes tag
válasz benemano #1395 üzenetére
Hosszú napokig a "futkosón" voltam, ezért bocsi a sűrű hozzászólásokért, végre gépelhetek kedvenc Topic-omban. Nagyon leegyszerűsítettem a dolgokat, hogy mindenki megértse, aki nem "aviatikus".
Az AIP-ben csak a helyek vannak jelölve, de az aktív mivoltuk a NOTAM-ban van, ami viszont minden személyzet számára kötelező érvényű. A jelzést minden ország Légügyi Hatósága veszi és teszi közzé a felhasználók felé. Sokszor többet kellett kerülni az akkori NSZK felett, mint az egész szoc. tábor területén. -
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen