- Milyen asztali médialejátszót?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- OLED TV topic
- Autóhifi
- Milyen TV-t vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- RAM topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laby
senior tag
válasz bajnokpityu #17700 üzenetére
Mármint?!
-
Laby
senior tag
válasz bajnokpityu #17703 üzenetére
G30 biztosan marha frankó lehet, de szükségem lenne arra a plusz 5-10 km/h-ra. Hosszú bicóúton megyek sokat, és ott jól jönne ha nem lenne egy örökkévalóság odaérni.
-
addikt
És az nem megoldás, ha a meglevő M365 Pro rolleredet átalakíttatod 48V-osra?
Rollexben, vagy más rolleres szervizben megcsinálják; nem sufnituning módon, hanem értő kezekkel.
Akkor megy 40-45-öt is, és egy nagyobb akkupackkal a jelenlegi hatótáv is megmarad.
Ezt én nem "tuningolásnak" nevezném, egyszerüen most nem lehet olyan rollert venni, ami megy 30-40-et, és 30km-nél nagyobb a hatótávja, de nem egy másfél milliós szörny.Én a G30-ast alakíttattam át ott.
Vehetsz nagyobb rollert, biztos találsz előbb utóbb, de ha fontos a súly, akkor lehet jobban jársz ha maradsz a Xiaominál.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Peaceliker
őstag
válasz Thunderzolee #17706 üzenetére
Nem marad meg a hatótáv
Nekem 40et ment velem(87kg) és kb 15km lett úgy a hatótáv, hogy ahol tudtam így mentem vele. 14ah vt a 3s külső akku is.
Ezért is engedtem el ezt a dolgot és lett nagyobb gép.[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
addikt
válasz Peaceliker #17707 üzenetére
Mekkora akkupack fér ezekbe a Pro-kba?
A G30-ba 24Ah-st választottam, de olvastam, h 30Ah-t is beke lehet pakolni.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Casseius
tag
válasz Thunderzolee #17708 üzenetére
48V-on 21ah fér bele 2 centis mélyítéssel, épp egy ilyen pakkot árulok mert elkészült a 60v-os aksim 40T cellákból
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
addikt
-
Peaceliker
őstag
válasz Thunderzolee #17710 üzenetére
Szerintem 40el tippre 30 körül, 30al valszeg jóval több. Mivel nem egy harcos moci van benne, itt nagyon sokat számít a tempó.
"Oh my Goa'uld!"
-
Casseius
tag
válasz Thunderzolee #17710 üzenetére
Jó kérdés, én nyélgázon használtam bőven 40 km/h fölött és simán ment 35-40km-er felett is, persze ez megintcsak függ a súlytól és h milyen firmware-el használod
Don't Worry, Be Happy
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #17713 üzenetére
Nekem GPS-szel hitelesítve volt: egyáltalán nem elrugaszkodott, hogy
az a motor (névleg 600W) a jól guruló 200x60-as gumin, 48V-on megy
45 km/h-t. Nekem hasonló konfiguráció 42-t simán ment. Ettől még a
gyári beállítás valóban csaló* volt, de pont azért kalibráltam rendesen.*: hiába 8" papíron valami, ha a valóságban csak 7.6", esetleg 7.4"...
-
veterán
Milyen lakat ajánlott egy mi Scooter 3-hoz?
-
PociAti
senior tag
Kiszámoltad már, hogy időben mennyit nyernél vele?
"szükségem lenne arra a plusz 5-10 km/h-ra. Hosszú bicóúton megyek sokat, és ott jól jönne ha nem lenne egy örökkévalóság odaérni. "10 km-es távon, 30 helyett 35 km/h-val menni azt jelenti, hogy
- 17:08 helyett
- kereken 20 perc alatt érnél oda.
10 km-en nyernél szűk 3 percet. Nevetségesen kevésnek tűnik a nyereség a költségekhez képest. Fejben dől el, hogy ezt a 3 percet örökkévalóságnak éled-e meg. A biztonságérzeten pedig mennyit ront a sebességnövekedés?Hosszú távon jobb választásnak tűnik egy olyan roller, ahol a képességeinek a 90%-át használod ki, mint egy olyan, ahol 120%-ot facsarsz ki belőle. A 8-8,5"-os rollereket hanyagolnám, amúgy is a 10"-os kerekű, és egyre nagyobb teljesítményű rollerok irányába mozdul el az ipar, azokból egyre nagyobb a kínálat. Ha nincs megfelelő, akkor várj fél évet. Olcsóbb nem lesz, de trendet nézve nagyobb lesz a választék.
-
Somatom
veterán
válasz PociAti #17718 üzenetére
Ezt milyen területre vonatkoztatva állapítottad meg? Budapesten sokkal több roller-szörnyeteget látok, mint a német városokban. Ennek egyértelmű oka a hazai szabályzás hiánya. De, ez egy ideiglenes állapot. Én most biztosan nem ruháznék be egy olyan rollerbe, ami nagy valószínűséggel probléma tárgya lesz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ρσгτσ
őstag
válasz Somatom #17722 üzenetére
Az biztos, ha lesz szabályozás, Budapesten jó sok eladó roller kerül fel az aprókra. Csak ezért is érdemes várni. Már ha jövőre tényleg eljutunk odáig.
Annyira nem lesz élvezetes "nagyobb" teljesítményű, de olcsóbb rollerrel betonon terepezni. Miközben 50 km/h szakaszon 60-70 km/h -val tolnak le az autók az útról.
Sok úton még autóval is kerülgetve megyünk. Feltéve, ha nem akarunk sűrűbben lengéscsillapítót és egyéb alkatrészeket cserélni.
Szerk.:
Természetesen arra gondolok, ha a szabályozással a rollerek egy részét kirakják az útra a teljesítményük/sebességük miatt.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #17725 üzenetére
Ne aggódj, majd kitalálják... előéleti pontot osztanak, aztán ha kipontozódsz
repül a jogsi, a munkádat sem fogod tudni végezni: betartod majd magadtól.Nekem még csak 22 éve van jogsim, és minap beszoptam az első 4 pontom.
Mondhatnám, hogy ez is sikerült, bár valahogy nem akartam gyűjteni őket. -
ρσгτσ
őstag
válasz Somatom #17725 üzenetére
Én továbbra is azt gondolom, hogy miután életveszélyes használati szokások alakultak ki, a szabályozás több lehetőséget nyújt a büntetésre. A rendőrség pedig ezzel élni fog.
Sokkal egyszerűbb és gyorsabb ezeket ellenőrizni, mint az autókat. Legalábbis ha az iratokat (kor miatt) és a végsebességet nézik. Tehát nem kell hozzá akkora kapacitás.
Eljárást természetes személy ellen is lehet indítani, nem kell hozzá jogosítvány. Ahogy ezt most is megteszik adott esetben a rollerezőkkel. Már ha arra gondolsz, hogy valakinek nincs jogosítványa, de elkapják egy nagyobb sebességre is képes járművel olyan helyen, ahol nem közlekedhetne.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
Engem is meglepett, de amikor elmegyek az útra 40-50 el, tök kulturáltak, még csak közel sem jöttek, nem, hogy toljanak le. Sőt sokszor lassítok, mert jön a macisajt és elengednek. Eddig nekem nagyon pozitív csalódás, ahogy autósok hozzám álltak Pesten. Az tuti, hogy ha 25el mennék ott, akkor agyfaszt kapnának... Habár biciklis is mehet ott ennyivel. Ahogy már normálisan viselkedő biciklist sem akarják megölni, rolleresre sem vadásznak majd, meg kell majd szokniuk.
És nagy roli tényleg tud menni 50el,az már nem zavaró az úton szvsz. Egy robogó sem megy annyit, azokat sem "ölik halomra" mégsem"Oh my Goa'uld!"
-
ρσгτσ
őstag
válasz Peaceliker #17728 üzenetére
Sokszor türelmesek velem is, bár én elég ritkán megyek ki az útra. Nagyobbakat meg elkerülöm. Az egyik ilyen szakasz csak reggel rossz, akkor elég nagy a forgalom és a teherautó, illetve kamion is sok. Napközben annyira nem gáz, percenként csak kb. 6-8 autó irányonként. Direkt nézni szoktam.
Nagy forgalomban már kevésbé. Viszont a baj az, hogy sok helyen elég sz@r állapotban van az út széle (ha a többi része jó). Amíg egy nagyobb kerekű bringával annyira nem gáz, kisebb kerékkel már necces.
Van olyan rész, ahol ki kell mennem az útra, de meg kell várnom amíg elfogynak az autók. Mert az út kb. csak középen használható. Elfér a repedésekben a kerekem.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Somatom
veterán
Akkora kapacitás? Svájcban, Németországban szoktam látni traffi utánfutókat. Reggel kiviszik, délután érte mennek. Nuku igazoltatás, automatikusan megy a csekk. Soroljam itthon a helyeket, ahol tuti kasza lenne? Ehhez képest mennyit tudnak beszedni, ha egész nap egy bicikliút mellett strázsál a humán erőforrás?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz INGJOKE #17717 üzenetére
Anno alaposan átbeszéltük a témát, olvass kicsit vissza.
Ez a számzár kényelmes körülmények között, könnyű hozzáférhetőséggel és kellő gyakorlással pár perc alatt kinyitható akkor is ha nem ismered a kódot.De nekem is ilyen van, mert max cég előtt, boltok előtt zárom le amíg épp bent vagyok, addig talán úgysem kezd el valaki szórakozni vele. Arra meg pont jó, hogy aki csak felkapná és menne vele azt pont elriasztja.
Ha nagyobb biztonság kell akkor egy jobb U lakat biztonságosabb. Yale U lakatok egész jó áron vannak emagon, abból is van számzáras, de mivel azt nem lehet feszegetni, így azt nem nyitják ki feszegetős megoldással. Pl. ez: [link] -
ρσгτσ
őstag
válasz Somatom #17730 üzenetére
Bár ezt valóban nem írtam így le konkrétan, de általánosságban értettem a közúti ellenőrzésre. Azért írtam például az iratot, amiben látszik hogy mennyi idős vezeti a rollert.
Egy autónál azért sok mindenre ki kell terjeszteni az ellenőrzést, amit általában azok az emberek végeznek, akik a traffipaxoznak is. És ugye ezek tovább is tartanak.
Viszont az utóbbi időben nagyon ráálltak a gyalogosokat érintő szabálysértésekre is, amivel korábban nem sokat foglalkoztak. Valószínű azért, mert Budapesten belül ők kevésbé védettek. Ráadásul sokkal könnyebben lehet belőle halálos kimenetelű vagy súlyos sérüléssel járó baleset.
A roller pedig elég kiélezett helyzetben van jelenleg így, hogy kb. mindenki azt csinál vele amit akar. Csodálkoznék rajta, ha legalább a bevezetéskor nem lenne aktív ellenőrzés. Főleg ha egy csomó embert ki fognak sorolni az utakra, akik még a táblákkal sincsenek tisztában. Vagy nem használnak védőfelszerelést sem.
Szerk.:
Roller szabályozásnál ugye az lesz a gond, hogy nagyon sokan kikerülnek majd a védett(ebb) részekről. Ahol ők voltak az "erősebbek". Nagyon megváltozik a felállás, ha ezek az emberek majd az utakon közlekednek.Aktív ellenőrzés nélkül én csak káoszt és sok balesetet látok.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
válasz INGJOKE #17721 üzenetére
Persze, h jobban megéri a Pro 2 170ezerért, ez nem kérdés. A garit a hajadra kenheted, ha úgysincs szükség rá, viszont fejed vered majd a falba, mikor 20km megtétele után rájössz, h kevés a hatótáv a Mi 3-assal. :/
Az a G30LE se rossz vétel, de 240 körül már G30 is akad, ami meg egy nagyságrenddel nagyobb akkupackot tartalmaz.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
veterán
válasz Thunderzolee #17733 üzenetére
200 lenne a teteje. Első roller lesz és az ár érték arány bajnok dolgokat szeretem általában. A 3 közül akkor a pro 2 lenne az?
Tényleg használt rollernél mire kell figyelni?
Azt hallottam hogy ha nem törlik belőle az előző párosítást, akkor kuka használhatatlan? -
addikt
válasz INGJOKE #17734 üzenetére
A G30LE már nincs meg, úgyhogy marad a Pro 2.
Dehogynem lehet máshoz párosítva is használni, csak a háttérindormációkat nem lehet kiolvasni úgy, meg pár beállítást nem lehet módosítani (pl örökké égjen a lámpa, tempomat).
De hát nyilván ha megveszi valaki, ki kell léptetni a rollert az előző tulajnak, azt kész.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
veterán
válasz Thunderzolee #17735 üzenetére
Délután hozzák Pestre a pro 2-t. Elméletben azt nem tudja senki megvenni előttem.
-
Peaceliker
őstag
Nem is kell a legszélén menni, biciklisnek sem, legalábbis nekem úgy rémlik a KRESZ. Én úgy megyek, mintha kismotorral lennék, külső 1/3ban kb. Persze más, ez gyorsabb gép, de ha pálcikával mentem volna ott, akkor is így, pont ahogy bicóval. Ha nagyon lehúzódik az ember akkor ki akarják kerülni sávon belül, ami veszélyes. Majd megelőz amikor megtud normálisan
"Oh my Goa'uld!"
-
ρσгτσ
őstag
válasz Peaceliker #17737 üzenetére
Én 25 -tel megyek. Gyorsabban ki tud előzni, ha a szélén vagyok. Nem feltétlen kell ahhoz közel jönni. Tekintettel vagyok az autósokra. Mert autósként is tekintettel vagyok másokra.
Szerk.:
De ezt csak egy ritkább példának említettem, mert sok helyen az egész út sz@r. Mindegy hol megy az ember.Szerk.2.:
"Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés esetében az autóbusz forgalmi sávon, ahol ilyen nincs, a leállósávon vagy a kerékpározásra alkalmas útpadkán, illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni."
Így hírtelen ezt találtam, de nem ástam bele magam mélyebben.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Somatom
veterán
Nem ugyanarról beszélünk. Erőforrás/bevétel arányt figyelembe véve a legjobb a traffi, megállítás nélkül. Csekk kiküld, ennyi. Ehhez képest kivonulni egy bicikliútra ellenőrizni nem hatékony. Kihozzák a szabályt, pár hétig a statuálás lesz a lényeg, aztán ennyi. Max, ha baleset van, akkor ráhúznak mindent a rolleresre.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ρσгτσ
őstag
válasz Somatom #17739 üzenetére
Az lehet, de én erről beszéltem feljebb is, amit bővebben kifejtettem. Mivel tudomásom szerintem nincs olyan, hogy külön traffipaxos rendőr. Más feladatot, más jellegű közúti ellenőrzéseket is végeznek.
Vagyis gondolom, de javítson ki valaki, ha van erről pontos információja. Nem nagyon vágom.
Az teljesen világos, hogy traffipaxozni a legegyszerűbb. Ezt nem vitattam eddig sem. Csak azt mondtam, hogy az autókra kiterjedő közúti ellenőrzések jóval nagyobb kapacitást igényelnek.
Egy rolleres, akár pár napos akciót sokkal kisebb kapacitással el lehet végezni. Elég csak bemenni a belvárosba vagy egy-két forgalmasabb bringa útra.
Amúgy mostanában egész aktívan elkezdtek drónozni is. Van amikor motoros rendőrökkel karöltve. Így majd lesznek izgalmas pillanatok a közúti rollereseknek is.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
ρσгτσ
őstag
Felül az LTK -ra vonatkozik, csak figyelmetlen voltam. LTB -n meg már valóban módosították.
2010 -ben változott.
"Lakott területen belül azonban némileg más a helyzet 2010 óta. Ekkor lépett életbe az a KRESZ-módosítás többek közt a Magyar Kerékpárosklub javaslatára, amely során a 25. § (1) pont második mondatának felsorolásából kivették a kerékpárt, s jelenleg így hangzik: „Járművel az úttesten – az előzés és kikerülés esetét kivéve – annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel – ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik – szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni.” Vagyis eltörölték a szorosan jobbra tartási kötelezettséget – nagyon helyesen –, alkalmazkodva ezzel a gyakorlattal a világ legtöbb országához, ahol nincsenek a legveszélyesebb helyre száműzve a bringával közlekedők."
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
Persze, én is igyekszem sosem útban lenni senkinek. Nyilván most viszonylag könnyen vagyok. Csak az van a fejemben, hogy ha nagyon szépen megy az ember, lehet olyankor is megpróbálják megelőzni, amikor amúgy nem igazán férne bele. Engem éppen ezért nem is zavar, ha bringás jobb 1/3ban van és tökre értem is, hogy ezzel védi magát, mert nem fogok (mondjuk én amúgy sem) 3cm re elmenni mellette, csak majd akkor kerülöm ki ha van hely rendesen.
Na, akkor rosszul volt már meg, nem tegnap raktam az M kategóriás jogsit
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
ρσгτσ
őstag
válasz Peaceliker #17742 üzenetére
Közben találtam erre utaló módosítást, azt feljebb bedobtam. 2010 -ben változott. Szóval már nem kötelező szorosan jobbra tartani.
Persze ettől még áll amit írtam. Mondjuk sokszor nekem az segítene, ha cikáznék az úton a hibák miatt, de az meg balesetveszélyes lenne.
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Peaceliker
őstag
Igen olvastam, de igazából az nem változtat azon, hogy rosszul emlékeztem 2002 vagy mikorból
Ha hát igen. Még engem is kiver a víz, amikor két sávos úton belső sávba kell menni valamiért, akár csak egy pár mp-re is, pedig tényleg mozgékonyabb a gép, mint egy robogó meg körbe is nézek. De valami szörnyen rémisztő manőver"Oh my Goa'uld!"
-
veterán
Oké megvan a roller. Xiaomi pro 2
A srác törölte a mi homeból, de én hiába nyomom a gombot ahogy kéri a párosításnál, nem csinál semmit. Mikor bekapcsolva kezdem nyomni kikapcsol, ha kikapcsolva akkor bekapcsol, de egy perc után sincs semmi. Mit kellene csinálni vele? Appban kiválasztom a modellt elfogadom a felhasználásit és után írja hogy nyomjam a gombot de nem történik semmi. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fotók, videók mobillal
- Filmgyűjtés
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Milyen asztali médialejátszót?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs