- Asztrofotózás
- Milyen széket vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Milyen monitort vegyek?
- 5.1 laptoppal / notebookkal - külső hangkártyák
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Ezek a márkásabb pálcikarollerek, így már eligazodsz:
Xiaomi
8.5"-os kerék:
Essential..250W 20km 5100mAh 12kg (max 20km/h)
1S.............250W 30km 7650mAh 12.5kg
Mi 3 Lite...300W 20km 5200mAh 13kg
Mi 3..........300W 30km 7650mAh 13.2kg
Pro 2.........300W 45km 12800mAh 14.2kg
4 Lite.........300W 20km 5200mAh 15.6kg
Tömlős gumik
Tárcsafék hátul8.1"-os TÖMÖR kerék:
4 Go....250W 30km 7650mAh (24V) 13.7kg10"-os kerék:
4..........300W 30km 7600mAh 16.5kg
4 Pro....350W 45km 12400mAh 17kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul4 Ultra...500W 70km 12000mAh (48V) 24.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
LengéscsillapítókKorábbi modellek új nevei:
M187 = Essential
M365 = 1S (kifutott)
M365 Pro = Pro2Segway
10"-os kerék:D sorozat:
D18.....250W 18km 5200mAh 14.8kg
D28.....300W 28km 7650mAh 15.3kg
D38.....350W 38km 10200mAh 16.3kg
Tömlős gumik
Dobfék hátulF sorozat:
F25....250W 20km 7650mAh 14.7kg (tömlős)
F30....300W 30km 10200mAh 15.1kg
F40....350W 40km 10200mAh 15.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátulF25i.....300W 20km 7650mAh 15.5kg (tömlős)
F40i.....350W 40km 10200mAh 17.8kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék hátul
IndexF65i.....400W 65km 11600mAh (48V) 21.8kg
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Szélesített trepni (21cm)F2 sorozat:
F2..........400W 40km 10200mAh 17.5kg
F2 Plus..400W 50km 12800mAh 17.7kg
F2 Pro....450W 50km 12800mAh 18.5kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nMax sorozat:
G30.......350W 65km 15300mAh 18.7kg
G30LE...350W 45km 10200mAh 15kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtásG2..........450W 65km 15300mAh 24.3kg
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Dobfék elöl
Hátsókerék-hajtás
Lengéscsillapítók
IndexOkai
Neon Lite.....300W 30km 7800mAh 13.2kg
Tömlő nélküli "önjavítós" kerekek 9"
Tárcsafék hátulNeon............300W 40km 9800mAh 17.5kg
Tömlős kerék elöl 8.5"
Tömör gumi hátul + rugó 8.5"
Tárcsafék hátulNeon Pro....350W 60km 14700mAh 21kg
Tömlős kerekek 10"
Tárcsafék hátulInmotion
S1........500W 90km 12500mAh (52V) 24kg
Zselés kerekek 10"
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók
Dobfék elölIndexAz árakat az árukeresőn meg tudod nézni.
Hatótáv életszerű használattal általában kb a 2/3-a, fele a feltüntetettnek, ezzel számoljál.
A 10"-os kerekű rollerek jobban csillapítják az úthibákat.
A dobfék is teljesen jó fék, amiatt nyugodtan lehet választani dobfékes rollert, nem sokkal rosszabbak, mint a tárcsafékesek.
A belső gumi nélkülieknél egy hibafaktorral talán kevesebb van, (az nem tud előfordulni, h a nem megfelelő keréknyomás miatt a belső gumi kidörzsölődik a külsőhöz hozzáérve).
Emelkedőkön a nagyobb motoros, nagyobb akksis jobban megy mint a kisebb motoros, kisebb akksis.
Xiaomira, Segwayre lengéscsillapítót lehet utólag szerelni, ha szükséges. (Sharkset, Konyk, Monorim)[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
30km-es hatótávot nem sok roller tud.
Kisebbek közül Pro 2, nagyobbak közül F2 sorozat, 12Ah-s akkuval amik szerelve vannak.A G30 a legnagyobb a pálcikarollerek között, és mivel masszív rollert írtál, ezért ajánlották gondolom. Ha DHGateről vennéd, az kb 220ezer, és az global verziós, 25km/h helyett 30-al megy alapból.
Az F2 Plus-on index is van, az elmúlt időszakban akciós volt, ~190ezerért árulták őket, most megint 200 felett van az áruk.Inmotion S1 52V-os, ezért tud olyan brutális hatótávot. Ha DHGateről rendeled, az is global verziós, 30-al megy alapból.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
qpakcovboy
őstag
Sziasztok!
Szeretnék 2 rollert vásárolni és tanácsot kérnék. Helyi közlekedésre használnám hobby célból. Viszont sajnos 120 kiló vagyok és a környék dimbes dombos. A keret 2-3 száz ezer forint /darab. Előny hogy ha összehalytva elférnek egy kombi csomagtartójában.
-
pescara
aktív tag
válasz qpakcovboy #24753 üzenetére
Aztaqrva osszehalytva
-
addikt
válasz qpakcovboy #24753 üzenetére
Ekkora súlyhoz dimbes dombos környezethez szerintem a Kugook között nézz szét.
Mármint a Kugoo nézőpont kérdése, h jó roller-e, de ennyi pénzért ilyen tulajdonságokkal (mármint 120 kilóhoz) csak ez van.
Kukirin, kétmotoros, M3, M4, M5, illetve Pro, stb, de nem ismerem a termék-választékukat.Mantis Dual már feljebb van árban.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
alphamooncam
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni micromobilitási kérdésben.
50+ éves vagyok és 100kg.
9.-iken lakom, lift kicsi, de van.
Naponta 30+ km-t utaznék.
Városba két úton tudok indulni, az egyik 70-es táblás, ahol inkább 90-en közlekednek.--> Elvárás lenne a valódi 80-as tempó, együtt tudni haladni a közlekedőkkel. (Biztonság !)
Bukósisak lesz, kötelező biztosítást kötök. "A" "B" kategóriás jogsi van. (10+ éve adtam el túramotoromat, egy-két alkalommal jártam a Ringen, és motorral lassan is tudtam hajtani)
Valami ilyesmire járműre gondoltam alkalmasként, pár hét keresgélés után.[Dualtron City]
[link] Az ember idióta. Az egy dolog, hogy nem tartja be a szabályokat,de legalább jobbról előz, meg úgy általában belemegy olyan helyzetekbe ami életveszélyes.
Amiért a példának felhoztam az az, hogy úgy látom a kéztartásából, hogy ülve vezet, és három sávos úton 81km/h volt a max. amit mutatott az órája.
Valami, ilyesmit szeretnék én is, csak nem ilyen öngyilkos módban vezetni.
Tudtok-e ennél jobb "segédmotort" 50kg önsúly alatt, illetve bármi ami az eszetekbe jut, a lift eléréséig lépcsőházi 10 db lépcső leküzdése - min sebesség 70km/h - illetve emelkedő 100kg-val szentháromság kérdést megoldani.
Ami még fontos lehet, hogyha megállít a rendőr akkor gyorsan tudjam olyan módba kapcsolni, hogy meg tudjam a helyszínen mutatni, hogy megfelelek a szabályoknak.
Válaszokat előre is köszönöm.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #24757 üzenetére
Segédmotorral szeretnél valós 80-at menni? Javaslom a KRESZ
tanulmányozását, amely bár elavult, de van benne egy 45 km/h
kitétel az SMKP kategóriára... Másfelől a rollerrel főúton veretés
és az első a biztonság így egy mondatban kicsit ellentmondás...Azt meg, hogy ha a rendőrt látsz, akkor átkapcsolod, felejtsd el.
Eleve azért fog megállítani, mert 70 fölött veretsz egy rollerrel...
Nem arról kell meggyőzni, hogy SMKP. Az "A" jogsid előny.[ Szerkesztve ]
-
Gallmix
aktív tag
válasz alphamooncam #24757 üzenetére
Nincs az a rendőr aki nem szúrna ki a 80-as tempót. 25 helyett. Nagyon nagy a különbség.
És szerintem ez már bőven életveszélyes, kategória... Erre inkább más eszközt választanék. -
Reggie0
félisten
válasz alphamooncam #24757 üzenetére
Szerintem a rendor miatt nem kell aggodni. Max egyszer vag meg, amig belehalsz a rollerezesbe, annyi buntipontot meg elbir a jogsid.
-
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #24758 üzenetére
"Segédmotorral szeretnél valós 80-at menni? Javaslom a KRESZ
tanulmányozását, amely bár elavult, de van benne egy 45 km/h
kitétel az SMKP kategóriára..."Tudok a sík úton tartós 45 km/h sebességkorlátozásról.
Bemérni trafival hivatalos.
Jobban félek attól, hogyha ezt a sebességkorlátozás szabályt betartom, akkor ott halok meg, mert letolnak az útról. Tudom miről beszélek.
Eleve nagy kerekű, 15"-os néztem ki.
A másik szóba jöhető smkp [Afreda S6 Pro]
volt ami még megfelelhetett volna, de az meg egyrészt max 50-et tudna alattam, másrész hátul nincs rugózása.
"Másfelől a rollerrel főúton veretés
és az első a biztonság így egy mondatban kicsit ellentmondás..."Amit én keresek nem igazán roller, és tizenplusz collos kerekekkel, jó futóművel, ülve, már nem látok ellenmondást, a biztonság és a főúton való közlekedés között, ha egyébként nem akadályozom a forgalmat a lassúságommal, pláne 40 év balesetmentes vezetési tapasztalattal. (Segédmotoros jogsim 1984 óta van.)
"Azt meg, hogy ha a rendőrt látsz, akkor átkapcsolod, felejtsd el.
Eleve azért fog megállítani, mert 70 fölött veretsz egy rollerrel...
Nem arról kell meggyőzni, hogy SMKP."Rendszám nélkül trafi sem ellenfél, kivéve ha nincs mögötte 100 méterrel járőr.
Csepeli gyorsforgalmin meg még az életbe nem járt gyalogos rendőr, és máshol meg nem szükséglet csapatni, itt meg életet ment.
Szóval elég erősnek kell lenni, hogy ne nekem kelljen nyuggerként feltolni a dombon a biciklit.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz Reggie0 #24760 üzenetére
"Ugy az mar nem segedmotor, hanem egy kategoriaval feljebb: motor, csak papirok nelkul."
Tennék rá rendszámot ha lehetne, csak fel lehessen vinni a 9-ikre, úgyhogy kvázi segédmotor, ránézésre, kancsalítva.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Silentfrog
veterán
Okai Neon lite szervíztapasztalat.
Kb 11 munkanap alatt megérkezett a MM-ba. ( volt közben karácsony szilveszter)Szoruló kormány . Javították.
Töltőcsatlakozó hiba a rolleren. Kicserélték.
Kormányrúdon kilazuló csavar. (tipushiba) Erről nem tudok nyilatkozni még, majd használat után.
Elől hátul leengedő kerék, defekt nélkül. Ehhez nem nyúltak elég lapos volt elől és hátul is, még jó hogy volt a Media M. mellett egy benzinkút.
119K volt a roller, én meg vagyok elégedve a szervizháttérrel .Feltöltött állapotban adtam le viszont nullára le volt merülve amikor átvettem. El sem tudom képzelni mit csináltak vele.
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz alphamooncam #24757 üzenetére
city kicsit lomha, 50 fölött mocskos para ahogy viselkedik. Tipikus c futóműves bizonytalanság (szitálás) jellemző rá.
Ilyen távra, ilyen tempóra semmi mással nem mernék kimenni, mint egy wolf king gt. Használtan most van pár db 1m körül, őjonnan 1,3 asszem akcióban.
Mivel nem szüttyögni akarsz fontos, hogy stabil legyen. Ennek kb zavarba hozhatatlan a futóműve, kátyú ha megdobja is egyenesbe fog állni. Nem úgy, mint a c futóműves gépek nagyja. Volt jó pár gépem, mentem velük forgalomba is, ez volt az amire azt mondom, hogy nem feltétlen öngyilkosság.Sisakon kívül javaslom a protectort is (váll, tárt, könyök védő) meg kesztyűt. Ha én is hirdtam volna (nem csak sisakot meg kesztyűt), akkor 5x 6-8 órám maradt volna meg, amikor azt újra kötözésre vártam sorba. Beültözve kb semmi bajom nem esett volna (max az a lébközépcsont törtés).
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
alphamooncam
őstag
válasz Peaceliker #24765 üzenetére
Cityvel ha volt tapasztalat, szivesen olvasnám.
Sokat gondolkodtam a dolgon, mire ide írtam.
Kormánygátlót tervbe vettem, illetve lehetőség szerint minél alacsonyabbra szeretném tenni a kormányt.
Az ülés miatt, eleve alacsonyabbra lehet számítani a tömegközéppontot, ami szintén jót tesz a stabilitásnak.
Első futómű (is) ahogy láttam videókat ricnis, elvileg lejjebb lehet ereszteni, hogy nagyobb legyen az utánfutási szög.
Persze a puding próbája az evés...
Sosem motoroztam bukó, kesztyű, gerincvédő protektor és motoros csizma nélkül. Utóbbi erre már ciki, helyette lehet nézek vmi mást, ami nyújt egy kis védelmet. ( 80-as évek segédmotorozását ide nem értve )
Kösz a tippet, ránézek erre a Wolfkingre, úgy rémlik mintha már láttam volna róla videót.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Peaceliker
őstag
válasz alphamooncam #24766 üzenetére
Az a helyzet, hogy ülve hátrébb kerül a súlypint, még hajlamosabbak lesz szitálásra. Amúgy azt tudnod kell rollerről, hogy egy bármi alja szar fos motor 100x stabilabb, mint ezek. Wolf széria ami talán kivétel az életveszélyes (nyilván gyorsabb gépekre értem) alól
City amúgy nem rugózik olyan jól, mint várná az ember. Zero 10x komfortosabb amúgy. Ezen kívül hányinger minimotors vezérlős cucc. Rángat indulásnál, mert szenzor mentes és négyszögjeles, hangos, búg, cserébe hatásfoka is rosszabb.
Gyorsulásra meg közelében nincs egy 60v os 10-11" gépnek, mert ugyan az a motor és vezérlő van benne csak nagyobb kerék már sok neki. Nem mondom, forgalom tempója meglenne sztem 45-50ig. Utána nem gyorsul komolyan.
Ezen felül az első nyak részén konstrukciós hiba van. Konkrétan a nyak befogatási részét pár csavar tartja ott meg 2 pötty hegesztés. Utóbbi el fog törni, ahogy meneteket kitépi az aluból.
Megoldható de szánalmas ennyiért. Szét kell szedni, végig hegeszteni, plusz menteket helicoilozni.
Ezen kívül már csak a szokásos dualtron kormány nyöszörögésre kell számítani, de azt 10 kiló zsír megoldja ja még valami. Mocskos nagy gép. Wolf king 30cm el rövidebb"Oh my Goa'uld!"
-
alphamooncam
őstag
válasz Peaceliker #24767 üzenetére
Köszi az infót. Két dolog.
Mindenkép alacsonyan ülve szeretnék vezetni.
Van-e gyári ülés felfogatási pont a wolfin, illetve a 10 collt már kevésnek érzem gödörügyileg, azért néztem nagyobb kerekűt.
De ha azt mondod, hogy atombiztos lehet átgondolom.
Telóról vagyok, így nem tudtam még rákeresni.
Összecsukás, hogy megy a Wolfinál?Tartok az olyan mechanizmusoktól, ahol a csukló az első és a hátsó kerék között van.
Wolfihoz alkatrészellátás, szervíz milyen? Dulatron azt hirdeti magáról, h x plusz éve fejleszt, és nem várható h 5 év múlva már nem kapok a termékeihez alkatrészt, mert utód nélkül megszünt.
Nem tudom, ezekhez a rollerokhoz van tipusengedély, nem kell egyéni köhém vizsga a forgalomba részvételhez?
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Peaceliker
őstag
válasz alphamooncam #24768 üzenetére
King az 11", Hungárian végig mentem vele, tök jó volt.
Csukás szempontból fura lény. Mechanika a legatonbiztosabb, de... Csukva hosszabb mint nyitva. Mondjuk king csukva akkora mint city amúgy is. Szóval kettő között nincs difi, mert citynek csak kormány csukható le, az is egy rövid darabon.Ülés fogatasi pont nincs. Alkatrész van, jó ideig lesz is. Sőt cityhez nem lesz. 2 dolgot kerestem futureboardon, nem volt nekik, hónapokat ígértek rá. City sok mindenben spéci és ritka gép amúgy.
De mindkét gépet meg tudod nézni, javaslom is, hogy tedd meg. Egyik futureboardon másik meg ultimate vagy revoltlab.Amúgy king 72v os erősebb, gyorsabb, nagyobb hatótáv. Súlyra nehezebb mondjuk vagy 10 kilóval.
Kétlem hogy bármelyik roller ma itthon forgalomba helyezhető
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
alphamooncam
őstag
válasz Peaceliker #24769 üzenetére
THX
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Reggie0
félisten
válasz alphamooncam #24763 üzenetére
Elektromos smkp-t hackelni nagyobb sebessegre nem lenne biztonsagosabb es egyszerubb?
[ Szerkesztve ]
-
alphamooncam
őstag
válasz Reggie0 #24771 üzenetére
"Elektromos smkp-t hackelni nagyobb sebessegre nem lenne biztonsagosabb es egyszerubb?"
De egyszerűbb lenne, de nem fér be a liftbe. City elvileg nincs 160 cm magas hátsó kerékre állítva.
Súlyhatár kb. 50.kg, ezt is necces mozgatni, ráadást 10 lépcsőfok van a lépcsőház szintjéig, a lift eléréshez.
Nagy kerékkel megoldható, ha leszállok és finoman húzom a gázt. 10 collos kerék már biztosan nem ugrik át egy lépcsőfokot, oda babakocsi/tolószék kinek mi tetszik feljárót kell építenem, de ehhez már szövetkezeti elnököt is meg kell megheckkelnem.
Lift 100x100x200cm. Az ajtónyílás max 80.cm széles. Két felnőtt már egymáshoz ér, ha egyszerre utaznak, és az egyiken hátizsák van.
Sajnos kizáró ok a méret.
[ Szerkesztve ]
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
hdman
őstag
Sziasztok!
Lesz egy eladó Wolf King GT-m,akit érdekel, keressen PÜ-ben a részletekkel
Remélem így nem tilos
Sopron city :)
-
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #24772 üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában? Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika
esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+. Vicces,
ha berakod a liftbe, de nem megoldhatatlan. Ellenben emelgetni sz*r,
meg én nem nézegetném otthon az előszobában: tele lenne vele.Ui: azért előbb próbáld ki, hogy milyen 70-nel (de pláne fölötte!) egy
rollerrel csapatni. Lehet, lemondasz az egész projektről, főleg hogy a
30+ km levezetése már túlmutat a "mikromobilitás" fogalmán. Persze,
teljesen vállalható néhanapján, de minden nap nekem sok lenne.Na meg ha cégnél nem tudsz tölteni, akkor oda-vissza már 60 km, és
ha nagy tempó kell, egész biztos el fog fogyni az akku: tavaly jött egy
Dualtron Achilleus hozzám, pontosan ilyen problémával. (SMKP jelleg,
ülés rajta, hosszú út + céges töltés megszűnt + 60 km/h tempó végig,
természetesen erre már nem volt elegendő a gyári akkuja. Raktam rá
egy kiegészítő akkut, erre jó volt az ülés, tulaj boldog.) Nade: elindult
tőlem haza: mondom miért arra?! Mert nem fog kimenni az M0-ra...
Ezt mondjuk megértem, de én pl. inkább gurultam volna át a hídon a
bicikliúton, mint hogy bebumszlizzak a városba az autók között vele...
(Nekem amúgy nem jött be ez a rolleren ülés. Tudod mi lesz a baj, ha
tényleg alacsonyra ülsz? Azért fognak kivasalni, mert nem látnak...)Ahogy a nálam tapasztaltabb kolléga mondta: de jó lenne egy ilyenen
meghalni. Viccen kívül kipróbálni oké, de napi szinten forgalomban?[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
válasz DigitXT #24774 üzenetére
"de jó lenne egy ilyenen meghalni"
Amúgy igen, érdemes tenni egy próbát. Hosszabbat mondjuk nem is tudom hogy. De pl nekem is meg tudott fajdulni a térdem rajta és 30km sem kellett hozzá. Főleg ilyen magas gépen a pirosnál fel - le állás is megterhelő. De ami legjobban az a gyorsulás. Állandóan támasztani kell hátul. Fárasztó.
Én toltam le ilyen géppel (2x)37km t Pestre meg onnan le. Kemény volt fizikai és szellemi szempontból is.
Amúgy king autó forgalom tempóval (60-70) tud stabil 60km t. Gyorsabban már az sem. City fixen nem"Oh my Goa'uld!"
-
Boond
addikt
válasz alphamooncam #24762 üzenetére
Ha autóval mentem és betartottam a szabályokat, de még ha többel is menne az ember, gyakran azt látom, hogy minden is kevés, mindig van aki többel akarna menni...
Másfelől 80 km/h ahhoz azért kell aksi teljesítmény és hatótáv is radikálisan csökkenhet.
Ha van kamera, akkor küldhetnek oda rendőrt, de akár már Drónból is vadászgathatnak és küldhetnek akár járőrt.
-
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #24774 üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában?
Közös helyiség, volt bringatároló, ma már fodrászat.
Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.
Pálcika szóba sem jöhet, a King alkalmas lehet a feladatra, tervbe van véve egy próba.
Vicces, ha berakod a liftbe, de nem megoldhatatlan. Ellenben emelgetni sz*r,
meg én nem nézegetném otthon az előszobában: tele lenne vele.Elzavartam anno az asszonyokat, így nincs aki beleszóljon hova teszem.
Nagyszoba közepén lenne neki hely, ha meg jön az unokám, akkor kiteszem addig az erkélyre, hogy ne borulhasson rá.
Ui: azért előbb próbáld ki, hogy milyen 70-nel (de pláne fölötte!) egy
rollerrel csapatni. Lehet, lemondasz az egész projektről, főleg hogy a
30+ km levezetése már túlmutat a "mikromobilitás" fogalmán.Bp.keresztbe-hosszába kb.15km. oda-vissza 30.
Amikor 30+t írtam, max ekkora távra gondoltam naponta.
(Nekem amúgy nem jött be ez a rolleren ülés. Tudod mi lesz a baj, ha
tényleg alacsonyra ülsz? Azért fognak kivasalni, mert nem látnak...)Ahogy a nálam tapasztaltabb kolléga mondta: de jó lenne egy ilyenen
meghalni. Viccen kívül kipróbálni oké, de napi szinten forgalomban?Korábban természetesen láttam Bull K6- videót, és ez vezetés szempontjából messze biztonságosabb, mint a roller állva. Egy másik videón egy egy kb. 2m-es zászlórúdon aka. CB antennán egy picike háromszögletű piros zászló volt rögzítve a K6 hátsójához.
Mozgásra van kihegyezve a látás, egy izgő-mozgó tárgy szemmagasságban még periférián is jól látható.K6-ot nem tudom, hogy tudnám beszerezni, Dualtronnak meg a Franciáknál is és a Spanyoloknál is van EU-s képviselete.
Aztán itt van az ár. Nem azért lakok panelban, mert felvet a pénz. 1M környéke már erősen határeset, amit kiadhatok egy ilyen projektre.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Peaceliker
őstag
válasz alphamooncam #24777 üzenetére
K6 al szerintem instant meglincselne a jard itthon, mert egyértelműen motor, nem roller, smkp ba meg kétlem, hogy belefér. Aztán menne a herce-hurca
Amúgy vannak elméletek (amíg nincs konkrét szabályzás, ebből élünk), hogy ha rollerre raksz ülést akkor már motornak nézik. King teljesítmény alapján be is férne smkp-ba, csak max sebesség miatt nem. De ezt mondjuk nem firtatta nekem a balesetemnél eljáró rendőr. Volt jogsi, sisak6, világítás, biztosítás és rendben voltunk.
"Oh my Goa'uld!"
-
alphamooncam
őstag
válasz Peaceliker #24775 üzenetére
Amúgy igen, érdemes tenni egy próbát. Hosszabbat mondjuk nem is tudom hogy. De pl nekem is meg tudott fajdulni a térdem rajta és 30km sem kellett hozzá. Főleg ilyen magas gépen a pirosnál fel - le állás is megterhelő. De ami legjobban az a gyorsulás. Állandóan támasztani kell hátul. Fárasztó.
Én toltam le ilyen géppel (2x)37km t Pestre meg onnan le. Kemény volt fizikai és szellemi szempontból is."Ezért kell ülni.
Mondjuk anno osztrák-olasz motoros túrán így is szétültem a seggem, amikor a Dolomitokban csapattuk. Emlékszem az egyik alagútban az operátor a hangosba kiabált, hogy ne állva hajtsak.Egyébként ez én vagyok 2007 évi tavaszi bemotorozáson. [link]
"de jó lenne egy ilyenen meghalni"
(Bull K6-hoz.) Említettem korábban, hogy jártam már a Ringen. Egy kölcsön 750-es GSXR-el a célegyenes végén 270-nél nyúltam rá a fékre. Na az meghatározó élmény volt. Ez egy egyszeri alkalom volt.
Gondolom, ez K6-os élmény is az lehet.
Viszont a saját GS500-asomon nem igazán volt majrécsík, ( a gumik oldalának azon része, amit nem használnak ) és csizmám koptatóit cserélni kellett volna már.
Megjegyzem, nem azért kell az erő, hogy mindíg és mindenhol gyorsan menjek, hanem vannak olyan helyzetek, ahol nem a fék a megoldás, hanem a gáz.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz Peaceliker #24778 üzenetére
"King teljesítmény alapján be is férne smkp-ba, csak max sebesség miatt nem. De ezt mondjuk nem firtatta nekem a balesetemnél eljáró rendőr. Volt jogsi, sisak6, világítás, biztosítás és rendben voltunk. "
Az jó hír, hogy legalább nem csesztettek. Remélem teljesen felépültél!
Azt gondolom, talán egy vén fószert, aki többé kevésbé üléses rollernak kinéző tárggyal közlekedik nagyjából szabályosan, és a papírjai is rendben vannak, nem bántják...
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Peaceliker
őstag
válasz alphamooncam #24779 üzenetére
Nem azért halsz meg k6-on, mert elesel vele. Hanem, mert nem vesznek észre és megölnek
Engem egy King en állva, dupla lámpával (gyári helyett 2 magasságban volt erősebb lámpa rajta) nem vettek észre. Mást namival lapítottak ki.
Motornak van hangja ha már nem annyira széles, hogy feltűnő legyen. Ezek csak csöndben jönnek.
Az esegway helyzet (de ezt nyilván te is tudod), hogy napi szintű dolgot, hogy autót nem vesznek észre. Én is egy 4,5m es kombi val járok, már lámpám is ég ha kell ha nem és mégis van hogy nem vesznek észre. Rolleren ez azért rosszabb mert ott csak te tudod a rövidebbet húzni."Oh my Goa'uld!"
-
Gallmix
aktív tag
válasz alphamooncam #24777 üzenetére
Nappali közepére... azért gondolj bele, hogy a kerék az nem steril, összeszed, mindenfélét. Sárról egyebek nem is beszélve.
Az rendben, hogy 15 km, de a városon belül mászkálva, bőven lehet ennek a többszörösét is akár megtenni.
Peaceliker, tervek szerint az ülés az már motornak számít nem rollernek. Motorhoz meg kell jogsi is stb.
-
alphamooncam
őstag
válasz Gallmix #24782 üzenetére
"Nappali közepére... azért gondolj bele, hogy a kerék az nem steril, összeszed, mindenfélét. Sárról egyebek nem is beszélve.
Peaceliker, tervek szerint az ülés az már motornak számít nem rollernek. Motorhoz meg kell jogsi is stb."
Legkisebb szoba kivételével minden helyiség le van kövezve. Takarítás belefér a kompromisszumba.
Amennyiben megmarad az eredeti funkció, hogy állva lehessen rajta rollerezni plusz rajta van egy ülés, ha akarom roller, ha akarom SMKP, hazai jogszabály híjján Eu konform 4000W határig, ha jól tudom.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz Peaceliker #24781 üzenetére
"Nem azért halsz meg k6-on, mert elesel vele. Hanem, mert nem vesznek észre és megölnek "
ÉS ez valamennyi bringásra, motorosra, egy nyomon haladóra is igaz, meg úgy bárkire aki kimegy a forgalomba. Jobb kézszabály... pl. nem láttam a villamost jönni., kb még a méret sem lényeg...
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
DigitXT
félisten
válasz alphamooncam #24784 üzenetére
Nem összehasonlíthatók ezek, a K6-on a földön ülsz, azért nem látnak.
Olyan, mintha egy gokarttal akarnál részt venni közúti forgalomban.
De látom, hogy már eldöntötted, hogy jó lesz. Próbálj ki egy Kinget! -
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #24774 üzenetére
Nincs egy tároló a ház aljában? Eleve felvinni lakásba, az ilyen pálcika esetben rentábilis, egy King akkora (zárt térben), hogy húba+.
Ebben a kicsomagolós videóban [link] súlyra 137, dobozzal 150 fontot ír, ami 62 kg. öntömeg.
Videóban az összecsukással/nyitással is láthatóan meg kellett küzdeni.
Azt hiszem ez a két dolog már komoly megfontolást igényel a 9.-ik emeleti tárolási szükséglet miatt.
Meg tudnád mondani, hogy mire jó a szinuszos trigger, és megoldható-e és ha igen hogyan, mennyiért a vezérlő szinuszosra való átalakítása.
Köszi.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Peaceliker
őstag
válasz alphamooncam #24787 üzenetére
52 kiló a gép és könnyű csukni, csak egyszer meg kell nézni hogy is kell
Videón gtr van, az nehezebb.Szinuszos (+hallos) azért jó mert tudja merre van az előre, nem rángatva indul, finomabb, hatásfok is jobb, ezért halkabb is.
Persze sokan oda vannak a minimotorsos cuccért, mert hogy vadabb, nyersebb. De amúgy nem vadabb, csak bénább ezért tűnik agresszívnak"Oh my Goa'uld!"
-
Reggie0
félisten
válasz alphamooncam #24787 üzenetére
Mi az, hogy szinuszos trigger?
-
alphamooncam
őstag
válasz Reggie0 #24789 üzenetére
A linkelt videóban volt így a fordítás.
Tudtommal triggernek szokták nevezni a "ravaszt", az elsütőbillentyűt is, jelen esetben a gázkart.
Ha már itt vagyok megkérdezem.
Motoros korszakomban elkoptattam pár gumiszettet, de olyan szerencsés voltam, hogy nem volt defektem.
Agymotoros rollereknél mennyire kivitelezhető a helyszíni javítás, gondolok itt különösen az útban lévő elektromos vezetékekre is, vagy gondolkodás nélkül hívni kell egy taxit?!
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Peaceliker
őstag
válasz alphamooncam #24790 üzenetére
Tubelessnél egyszerű ha csak lyuk, arra vannak ilyen veletömködhető kukacok. Ha belsős akkor macera, szét kell bontani és ragasztással próbálkozni. Mindkettőhöz van hozzávaló slime, az sok esetben segít, de nyilván nem mindenható.
Tubeless gépeknél van önjavító belső zselés cucc is"Oh my Goa'uld!"
-
elmunkas
csendes tag
Sziasztok!
Pár év után ismét bedurrant a roller vásárlási láz. (korábban már elvetettem a dolgot, maradtam a kerkpárnál)
Ingázásra és városi futkározásra használnám. 8 km a munkahelyem, posta, bolt és egyebek 2-3 kmen belül, tehát egy nap nagyon minimum 16 kmt mennék de simán belefuthatok néha 30 kmbe is. Ingázás 70%-a biciklút, a többi járda vagy kis forgalmú autóút. Pár domb azért van itt Keszthely-Hévíz vonalon és 75kg vagyok.Három rollerre szűkítettem a kört:
Ninebot G30
Ninebot F2 PLUS
Navee N65Melyik ajánlott inkább?
Most használtan tudnék venni egy Navee N65-öt kínai garival amiben kb 15km van, 160.000 Ft-ba kerülne viszont olvasgatva a fórumot kicsit elbizonytalanodtam mert eléggé lehúzta szinte mindenki és inkább a Ninebot G30-at ajánlották helyette.
A G30 magyar garival 260.000 Ft lenne, az F2 PLUS magyar garival 210.000 Ft.Őszintén szólva a G30-ért kicsit sokallom a 260-at főleg, hogy már nagyon nem új model. Az F2 PLUS-nak tetszenek az újításai de kérdés az mennyivel gyengébb/kisebb mint a G30. Az N65 meg ennyi pénzért jó vételnek tűnik de ott meg az alkatrész a kérdéses főleg ha az aksival vagy elektronikával lenne gond így hogy gari sincs.
-
bandigyerek
senior tag
válasz elmunkas #24792 üzenetére
A pl.: ninebot MAX G2 -vel mi a baj? A lengéscsillapítás hálás dolog tud lenni.
Persze, az ár... -
elmunkas
csendes tag
válasz bandigyerek #24793 üzenetére
az ár
-
HAX
tag
válasz Thunderzolee #24751 üzenetére
Köszönöm nagyon hasznos volt számomra a táblázat.
Elég sokat keresgéltem most a használt piacon, főleg Xiaomi Pro 2-re és Ninebot Max G30-ra vadászva.
Sajnos vagy nagyon szakadt állapotúakat találtam vagy olyat ami annak ellenére, hogy használt majdnem bolti áron árulják.Végül rendeltem egy Ninebot F2 Plus-t az Alzáról elég méltányos áron, ez is használt állapotúra volt kiírva de így van garancia és ha nagyon le lenne pusztítva akkor el tudok állni a vásárlástól.
-
Peaceliker
őstag
válasz bandigyerek #24793 üzenetére
Az első és hátsó felfüggesztése fos. Azon kívül jó gép
"Oh my Goa'uld!"
-
bandigyerek
senior tag
válasz Peaceliker #24796 üzenetére
De van.
-
Peaceliker
őstag
válasz bandigyerek #24797 üzenetére
Amíg be nem fosik addig jó
Azt várja a közösség hogy v2 jó lesz"Oh my Goa'uld!"
-
alphamooncam
őstag
válasz DigitXT #24774 üzenetére
Ma voltam a Futureboardban, meg továbbgondoltam a Kaboo Kinget.
A boltban volt City, így körbe tudtam szagolni.
Kormányszarvat, kezelőszervek miatt bal oldalon nem lehet teljesen lehajtani.
Fékkar motoros szemmel nézve nem elég kemény, de talán vállalható.
Nem 300+ kilót kell megfognia 180-nál, hanem 130kilót 80-nál, így ez nyilván lehetne jobb, de nem kell azonnal cserélni.
City összecsukása. Hát..., napi két alkalomnál többször azért meggondolandó, kicsit útban vannak a fékcsövek, vezetékek.
Tervbe van véve amúgy, hogy kb. 20 cm-el alacsonyabbra kéne tenni a kormányt, ami egyrészt így szükségtelenné tenné az összecsukást, másrészt a jelenlegi hosszban szerintem gyengére lett tervezve a hosszú erőkar miatt kormány rúd.
Befékeztem az első kereket, és előre tolva a kormányt éreztem, hogy nem lenne lehetetlen meghajlítani a függőleges kormányrudat, egy kisebb sebességű járdaszegélyre futás már szerintem kivégezné.
Lehet kapni hozzá kormánymagasítót, de ez tök vicces, pontosabban
ökörség még jobban meggyengíteni az egészet.Kormánycsapkodásra a nagyobb átmérőjű kerék miatt a szervizes szerint nem érzékeny, futóműje ricnis (bordástengelyes) , 3 fokozatban lehet állítani a magasságot, és vele a kormányszöget.
Ráállva, nem volt különösebb gondom a rugózással, az első elasztomert azért valószínűleg cserélni kéne majd egy puhábbra.
Elasztomerről azt gondolom, hogy gondozásmentes, kisebb súlyú, mint a tekercsrugós, és talán a lengéscsillapítása sem rosszabb.
Roller zárása: A kulcs botrányos. Fiókos irodaszekrényem kulcsa masszívabb.
Nincs gumiszigetelés az akkutartó doboz és kulccsal zárható teteje (trepni) között.
Nincs lehetőség lezárni elektronikusan a gépet, ha az utcán hagyom és rányúlnak a gázra, simán eltörheti egy féktárcsazár a féktárcsát.
Szervizes szerint, defektre akkor érzékeny, ha nincs megfelelő guminyomás.
Nincs olyan szolgáltatásuk, hogy érte menjenek egy defektes rollerért, a GLS-t meg nem hívhatom azonnal a 67-es kilométerkőhöz, úgyhogy marad a taxi, mert a helyszínen gumit javítani esélytelen a szervizes szerint.
Ülés létezik hozzá, több darabból áll, de a boltban nem volt.
Elvileg 50K-ért kapható, de külön a rögzítő csonk részt nem, csak egybe.
Engem igazán az érdekelt, hogy a közelről megnézhessem a felfogatási pontját, az meg megvolt. Elvileg van terv arra, hogyan oldom meg az ülés problémát 50K-t nem adnék ki erre.
Miközben beszélgettünk témát váltott és a Kabooról kérdés nélkül, azt mondta az eladó-szervizes, hogy azért hagyták abba a forgalmazását, mert szerintük gyenge minőségben gyártottak.
Itt egy pillanatra felszaladt a szemöldököm a homlokomra.
Nyilván nem tudom megítélni, hogy mennyi igaz ebből, de mivel kérdés, és minden előzmény nélkül mondta, és nem tudhatta, hogy egy King lehetne egy másik jelölt, de legalábbis elgondolkoztatott.
De ha már King.
Gondolkodtam a dolgon, és arra jutottam, mivel nincs gyári ülésrögzítési pont, így az mindenféle képen gányolás, engedély nélküli átalakítás felszerelni rá egyet, még akkor is ha technológiailag fejlettebb, erősebb stb. mint a konkurenciáé.
Ha Kingnél beüt a krach nem tudom azt mondani, hogy nem én vagyok a hibás, ha meg a Citynél kekeckednek, hogy ezen meg miért van ülés, meg tudom mutatni, hogy ez bizony gyárilag ilyen.
Hát kb. ennyi.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
bandigyerek
senior tag
válasz Peaceliker #24798 üzenetére
Ez a G(en)2. A tied meddig bírta?
Új hozzászólás Aktív témák
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs