Hirdetés
-
MultiVersus - Fókuszban a PVE mód
gp Az egymás elleni csatározások mellett többek között egyéb kihívások is várnak az érdeklődőkre.
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
atee
őstag
Nekem 2005 ös èvjárat van. Èn is így indultam el, hogy majd valahogy össze lehet párosítani. Lehetsèges, de költsèges lett volna! Inkább vettem bele egy modern fejegysèget ès nem kell vele szórakozni ès többet is tud.
Igaz gyári fasiszta vagyok, de ebben az esetben sajnos már nem szolgálja ki az igènyeket a gyári technika!D-day 2002-01-04 01:54
-
Jim Tonic
nagyúr
Detto. Vettem egy típusspecifikus (tehát direkt a típushoz gyártott) androidos fejegységet. Ugyanaz a dizájn, méretpontos, kormánygombok mennek, és többet tud, mint a mai autók legtöbbje. Van iGO, Waze, google maps, vagy amit csak akar az ember. Így kicsit sem fáj, hogy nem gyári.
Amúgy volt egy 2007-2008 körüli Pioneer navi fejegységem (gyárilag IGO-s, így sokáig használható maradt), azzal már nem tudtam a mai telefonokat összepárosítani, szóval nem sok (mondhatni 0) esély van arra, hogy egy 2006-os Mercedes egységgel menni fog.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
MurdR
veterán
Na, egy kicsit lemaradtam a topic életéből, szép lassan alakulgat a szekerecském.
Amit most megcsináltattam/cseréltem/megvettem hozzá:-olajcsere
-szűrők cseréje
-hosszbordásszíj csere
-vízcső csere
-kipufogó javítás
-gyári bőr váltógomb
-vettem két sportline ülést (még be kell imádkoznom)
-elment a világításom, ezért bajuszkapcsoló csere
-világításkapcsoló csere
illetve valamelyik nap megyek ezért a felniért:
(Ez az én kocsim, a régi tulajnak a képe, ő írt rám, hogy nem-e kell a felni, mert ő már nem tudja min használni.van egy másik kép, amin látszik a felni, viszont azt megmondhatnátok, hogy az a hűtőrács mi a bánat az elején? mert most nem az van rajta.
MacBook Air 2020 - iPhone SE 2020 - iPad 8
-
rambo4ésfél
aktív tag
Sziasztok!
Debrecenben vagy a közelében keresek egy 2005ös w211 kombi csomagtér ajtó zárat, ha valaki tudna hozzá írjon rám.
-
barnam_
nagyúr
Hirtelen azt hittem a kép láttán, hogy volt valami Mercis találkozó, amiről nem hallottam
A felni jól néz ki, tetszik Az a hűtőrács ocsmány, valami utángyártott lehet. Amúgy ez nem rávaló géptető, a lökhárítóból kiindulva ez facelift előtti, tehát nagy hűtőrács kéne rá. (ami jobban is néz ki szvsz)(#11325) tailor13: köszi a részletes beszámolót
Valószínű, hogy rugó/lengéscsillapító ügyében egy-egy bontóban is érdeklődni fogok, tudnak-e adni Sportline-hoz való alkatrészeket.Igen, fékből az ATE simán drágább 50%-al, annyit nem biztos, hogy megér nekem. Amúgy is, "a fék a buziknak való"
-
atee
őstag
Nekem MAC audio 410 került bele. Ez csak 1 dines, de nekem kell alatta a hely telefonnak pl.
Létezik 2 dines is az a 420
99 ezer Ft.
Illetve van androidos megoldás is 150k körül. ezt már kicsit soknak találtam. Mivel én a felét se használom ki ezek tudásának!
Beszerelést műhelyben csináltattam 5-7 ezer körül volt ha jól emlékszem.D-day 2002-01-04 01:54
-
atee
őstag
válasz bucihost #11361 üzenetére
Persze! Gyakorlatilag ugyan az a két autó! Még a mostor is bennük!
Közép konzolom nekem volt hozzá. Mivel valami egyszerűbb pioneer fejegységgel vettem. Gyárilag ebbe nem kértek 2005 ben.
Az kritikán aluli volt mind kinézetre mind tartalomra.
Konzolt pár ezerért lehet beszerezni újban is ha jól tudom!
Vettem bele egy gyári fejegységet a neten használtan elsőnek. Amivel megszivattak kicsit. Mert a CD része nem működött. Igaz csak bele volt szorulva két lemez
Aztán szembesültem vele, hogy szép szép a gyári, de ha kell a BT is meg esetleg USB is akkor peregnek a 10 ezrek és egy kicsit össze szegelt valamim lenne.[ Szerkesztve ]
D-day 2002-01-04 01:54
-
bucihost
senior tag
na akkor körbe nézek keret ügyileg mik vannak a piacon. Ebay-en találtam, de csak fejegységgel együtt, az viszont nem kell mert van egy rakat itthon. Van ilyen kinyiló kijelzős Bemi bm-07 is, meg egy elég jó PIO-is, utóbbit lenne jó beépíteni (1din szintén). Telefon tartóra nekünk is szükségünk van.
-
tailor13
csendes tag
válasz Batman2 #11345 üzenetére
A szelepeket csak megpucolták esztergán csiszolópapírral, síkolás nem volt, új tömítés, és ment össze.
A vezérműlánc sokat számít, nekem 4-5 fok volt a 200D-ben, (nyilván volt más baja is), de a 4 fokos ék beépítésével visszajött 4-5 lóerő. Érdemes megnézni, mennyi van benne, 3-4 fok határeset, ha 6 fok felett van, én cserélném a láncot, 200D-nél jön ki a legjobban az ilyesmi.
A 100-at nekem a 35 lovas döglött motor is vitte még 3 emberrel is, szóval ott valami nem kerek.
'82 240D
-
atee
őstag
válasz tailor13 #11367 üzenetére
Az info nekem az mbclib.uk oldalról jött még régebben.
Ettől még lehet fals természetesen!
The C180K had essentially the same engine as the C200K, but the one on the C200K was tuned for more bhp - 163bhp for the C200k as opposed to just 143bhp for the C180K. The C230K with the same engine was tuned to 193bhp.D-day 2002-01-04 01:54
-
Batman2
őstag
válasz tailor13 #11364 üzenetére
Szevasz
Köszi az infót, a láncot mindenképpen cserélni fogom.
Emelt fordulaton, terhelés nélkül van egy kis kopogó-csattogó hang, inkább láncnak gondolom, mint befecskendezési hibának, de ettől függetlenül is indokolt a csere, mivel semmit sem tudok az előéletéről.Még az a kérdésem, hogy megnyúlt lánc esetében, pontosan beállított adagoló és szelepek mellett is gyengébb volt ?
Az ék betételekor nem állítottatok sem adagolót, sem szelep időzítést külön, csak attól nőtt az ereje, hogy a főtengely-vezérműtengely-adagoló hármas egymához viszonyított helyzete, időzítése változott meg?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
barnam_
nagyúr
válasz tailor13 #11366 üzenetére
Ha már szóba jött a régi lovak visszacsalogatása, szerintetek a porlasztócsúcsok cseréjével lehet valamit javítani a járgány teljesítményén?
És az adagolón lehet valamit állítani? Sokat olvastam a témában, de gyakorlati tapasztalatom nincsen Azt tudom, hogy lehet állítani az előtöltés értékét, meg van valami füstcsavar is, de hogy ezek mit csinálnak a valóságban, nem tudom.
-
Nemo1001
aktív tag
Sziasztok valaki segitsen nekem mikor forgatom a kormányt alapjáraton elmegy a szervó és kivillan a töltésjelző ilyenkor nehéz lesz a kormány mi baja lehet?
-
Batman2
őstag
válasz barnam_ #11371 üzenetére
Szevasz
Hát hogy a fenébe ne lehetne javítani vele a teljesítményen!!
Többet persze nem igen tudsz csinálni az eredeti teljesítménynél, nem igazán tudok tuning lehetőséget ezeknél a régieknél, ha csak nem teszel turbótöltőt egy szívó motorra.
De a rosszul szóró, becsöpögő, csökkent nyitó nyomású porlasztó egêszen biztosan sok lovat tud hagyni az istállóban!
Ki kell tisztítani, be kell állítani a nyitó nyomást a gyári értékre újból, ha nem gyógyítható már a szóráskép és működés hibája, akkor új csúcsra kell cserélni a régit!Az adagolón leginkább az előtöltés az ami állítható, de ez nem igazán szokott elváltozni magától, azt egyszer be kell lőni jól, aztán a felől a maximumot kelle hozza a motor.
Nyilván számít az adagoló kopottsági állapota is, mekkora nyomásra képes még az eredetihez képest, mekkora a nyomó elemek vesztesége, mekkora a szerkezet lötyögése, kopása
Az üzemanyag szivattyú is számít, ha nem nyom eleget, szintén csökken a teljesítmény, illetve nőhet a fogyasztás.
Természetesen a szűrőknek is tisztáknak kell lenniük, különben megint vérszegényes lesz és zabálni fog.
Mindemellett a szelepek sem árz ha a legideálisabb beállításban vannak, ha nem nyitnak eléggé, folytják a motort, ga meg nrm zárnak rendesen, szintén lecsökken a teljesítmény és talán még könnyebben ki is égnek.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A 23-asnál eredetileg pobtosan mihez volt rögzítve a kűrt, hol volt elhelyezve?
Van valakinek esetleg egy fotója róla?Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Karthmann
csendes tag
Sziasztok!
Olvasgatom egy ideje a topicot, tavaly boldog tulajdonosa lettem egy 211-es modellnek sok sok várakozás után. Amiért gondoltam írok, az említett régi típusú adagoló, az én tapasztalatom, hogy az egyetlen érezhető "tuning" az a füstcsavar betekerése, ezzel a háznyomást lehet állítani, amivel valamivel több gázolajat lehet bejuttatni az égéstérbe. A hatás látványos, szép nagy füstpamacsokat fog produkálni, egy-egy teligáznál és valamivel dinamikusabb lesz, nem lóerőt lehet érezni hanem kicsivel dinamikusabb lesz. A porlasztócsúcs kopása inkább hidegindításnál érezhető, természetesen ha folynak a csúcsok akkor tökéletlen az égés, ez pedig lóerőcsökkenést eredményez.
Happy wife happy life
-
sasa83
csendes tag
válasz Batman2 #11374 üzenetére
Szia!
Én fél éve cseréltem az autómba első lengéscsillapítót vaico gyártmány ment bele, azt mondták az jó lessz német gyártmányú, hát egy rakás szar ez a márka! Gázos kivitel, de annyira kemény mint az állat! Amikor ki lett cserélve minden át lett nézve, egy összekötő lógott még az is csere futómű állítás utána, mondom ezzel nem lessz gond pár évig! Hát most ott tartok hogy mindent szétvert ami létezik, minden lóg, fékezésnél már kemény fémes csattanás hallatszik! Fura volt már amikor be lett építve a próba utón hogy nagyon merev az autó eleje! Előtte fékezésnél olyan kellemesen kicsit lement az autó eleje volt rugózása, ezzel a lenyóval semmi, hiába nyomkodom az autó elejét meg se moccan, annyit rugózik amit a gumi enged! Úgy voltam vele lehet használni kell hogy a lenyó kicsit be legyen járódva, de nyílván ez nem jött össze! Tehát nekem az új lenyó nyírta ki a futóművet! A régi még tökéletes volt, nem fojt, az alsó gumi szilent verődött ki belőle, persze ami nincs külön hozzá!
W 211 igen alu az eleje, de csak a motorháztető, sárvédő, zárhíd ami 3-részből áll, meg az ütés elnyelő cucokk!
Régóta használják már az alut, de természetes spec ötvözet ami nagyon merev, nagyon nehéz vele dolgozni,ha kicsi sérülés van rajta azt még lehet javítani, de ha nagyot kap akkor gyűrődik kicsit és inkább szétszakad! Nem csak a merci használ alut, audi, wolksvagen! A japán maradt a lemeznél a francia csinált műanyag elsősárvédőt! Sokan mondják hogy a német autó drága és nem ér annyit, de azt sokan nem tudják hogy mekkora külömbség van a minőségben! Kasznis vagyok csináltam már 211-est, meg most is csinálok egyett amivel őzikét fogtak! Természetesen van hozzá jó kis utángyártott sárvédő, motorháztető, ami lemez, és kb 2-3 év elteltével kezd rohadni! Utángyártva nincs hozzá alu!
Nekem az első váznyúlván alján található a kürt, mind a két oldalt van! Még a német rakta oda, tehát ez a gyári helye!W123 240D 1978
-
barnam_
nagyúr
válasz Batman2 #11373 üzenetére
Szervusz,
Lehet félreérthető voltam, nem a tuning a célom, hanem, hogy a gyári 113 lovacskát visszacsalogassam (3 literes sima 12 szelepes szívó)
Mivel nem drága annyira (legalábbis pl. a PD elemekhez képest), inkább újat tennék bele.
Youtube-on a Mercedessource csatornán nagyon ajánlják a Monark csúcsokat, mert hogy ezeket még Németországban gyártják, a Boscht meg Indiában.
Kérdés, hogy ha innen megveszem valamelyik csúcsot, kell még valami hozzá? -
Batman2
őstag
válasz barnam_ #11377 üzenetére
Értettem én, hogy nem tuningolni akarsz, csak az eredeti ménest összeterelni.
A német mercedes klub is a Monarkot javasolja, legalábbis 23-as esetén, de valszeg a többinél is.
Én próbáltam már Monarkot és sok másfélét is, egyik sem volt túl tartós.
T.zsolti kollégának a DTP vált be leginkább.
Vett eredeti Mercedes forgalmazta csúcsokat is, azok sem voltak rosszak, még azzal is lehet próbálkozni.Elvileg elég a porlasztóban a csúcsot kicserélni, de azért ehez érdemes valami gyári állapot közeli porlasztó házakat szerezni, amik nincsenek agyon gyötörve, nem voltak össze ragasztva, stb.
Szétszedés után érdemes alaposabban szemügyre venni a részeket, az esetleges kokszot kitakarítani belőle kemény fapálcika, vagy megfelelő dörzsár, kaparó eszköz.
A porlasztóház kép fele pontosan kell illeszkedjen, a felületen nem lehetnek sérülések, mert ott fém a fémen tömít, így finoman síkban meg kell csiszolni, ha apró kráterek vannak benne.
Minden részét tiszta gázoljban alaposan el kell mosni és összerakni is gázolajba mártogtva kell.
Az új csúcsot is be kell áztatni szűrt gázolajba, óvatosan mozgatva a tűt, ki kell belőle öblíteni a gépzsírt.
Ezután mehet a helyére, majd a ház két fele össze, előszőr kézzel, majd nyomatékkulccsal meghúzva.
Ezután nyomás próbázni kell, ellenőrizni a nyitónyomást. Ha jó, akkor figyelni kell a szórásképet, ha az is, akkor mehet a helyére, a hengerfejbe.
Az ellenőrzéshez fúvóka teszt pad kell.
Ga nagyon alapos, profi akarsz lenni, akkir át kellene vizsgálni a porlasztóban a nyomórugó, illetve csapszeg, st alkatrésze esetleges torzulását is, szükség esetén csere.Ami viszont mindenképpen kell még a porlasztó cseréhez, az a tűzkarika, vagy másnéven hővédő lemez, ezt minden alkalommal cserélni kell.
Ez kell a porlasztók alá, ez tömíti le a csúcsot az előkamrában, illetve vezeti át a hőt a csúcsról a hengerfejre.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
tailor13
csendes tag
válasz Batman2 #11370 üzenetére
Igen, bár annak a motornak volt más baja is, főleg kompresszióhiánya volt, szerintem hengerfejnél(szelepek), mert az olajat nem ette(10W40-et kapott), viszont se nyomaték, se hidegindulás nem volt.
Amikor éket cseréltünk, húztunk az adagolón is, hogy kompenzáljuk a vezérlés eltolódását az adagolóhoz képest. Szelephézagot minden olajcserénél állítok, később pedig kapott négy 130bar-ra állított felújított Bosch csúcsot is, az hozta a legtöbb javulást, mind teljesítményben, mind fogyasztásban.
'82 240D
-
tailor13
csendes tag
válasz barnam_ #11371 üzenetére
Az új csúcsok féktelen bevásárlása előtt tennék egy próbát, hogy a gyáriak menthetőek-e egy pucolással-beállítással, jobbak tudnak lenni, mint bármelyik új. A 240D-ben eredeti gyárik vannak 81 óta, bár pont ma hallottam valami csörömpölést közepes terhelésen, majd jól utánajárok, hogy mitől van. (lehet, hogy valami alátét elszabadult a váltórudazatban, jártam már így)
Füstcsavart, előtöltést ilyen esetben ritkán kell bántani.
'82 240D
-
-Solt-
veterán
Üdv Urak,
Sprinter ügyben is van olyan aki esetleg képben van? 416 cdi
www.smart-bus.hu
-
barnam_
nagyúr
válasz Batman2 #11379 üzenetére
DTP, Bosio-t én is olvastam, de sehol nem találtam. Tehát gyakorlatilag vagy a német Monark 3700 ft körül, vagy az indiai Bosch 4500 ft körül.
Azt sajnos nem tudom, hogy milyen csúcsok vannak benne, nálam 1 éve van, akitől vettem azok pedig a csúcsok cseréjét nem említették. De meggyőztetek, először beméretem a meglévőeket, lehet már az is elegendő lesz.
MurdR: neked hogy fogyaszt a 200D? Én ma voltam tankolni, 6,33 L jött ki. Kb. fele BP, fele autópálya/országút.
-
-Solt-
veterán
-
Hyperion
senior tag
Sziasztok!
Igényes, W124-et ismerő karosszériást keresek!
Ti ismertek esetleg?
Folyamatosan zavarnak el már mindenhonnan az autómmal. Lassan kezdem feladniKöszönöm!
-
Acheron
őstag
Sziasztok!
"Új" autót keresek, és mostanában elég gyakran kalandozok el a Mercedes felé. Igazából a nagy Német hármasból ez áll a legközelebb hozzám, a koromból adódóan már szeretem a kényelmet, de ahhoz még nem vagyok elég öreg, hogy ne szeressem a tempót - ha épp ehhez van kedvem . Ennek megfelelően kényelmes, de erős autó a cél.
W204, W211 és W 212 modelleket nézek. Az abszolút befutó nyilván a W212 lenne, de mivel óvatos duhaj vagyok, néhány dolog érdekelne.
Mivel sajnos a km futás teljesen kiszámíthatatlan (függetlenül a hirdetett állapottól) mindenképp érdekel hogy, milyen fenntartási költségei vannak ezeknek az autóknak, ha márkaszervizben javíttatom (esetleg független szervizben) Szeretem megadni az autóimnak, ami jár nekik, de időnként belefut az ember horror sztorikba. Anno az S60 -am 100 - 200k -t elvitt évente a rendszeres szervizekre, a Merci hogy domborít ebben?
Érdemes -e benzin motorokban gondolkodni? A benzinesek elvileg mentesek a dízelek sok rigolyájától, de a Mercedes benzineseket sokan nagy étvágyúnak tartják, hosszabb távon nem biztos, hogy megéri (kb 17 - 20e km -t megyek évente)
A dízeleknél a legkedvezőbb konstrukciónak a 220 CDI tűnik. Mennyire agilisan képes mozgatni ez pl a C vagy E modelleket?
Dízelből volt már négy és 5 hengeresem, utóbbit sok szempontból jobban szerettem. A Merci négy hengereseinél gyakran felróják a hangot, mint nem túl kulturált velejárót. Mennyire zavaró ez - az autóban ülve? (ha bent csend van, nemigazán érdekel, mi kopog kívül)
A V6 hathengeresek mindenképp szebb hangúak - de drágábbak és többet fogyasztanak. V6 -ból milyen modellek ajánlhatók? (egy 320 CDI pl rendkívül impozáns, de a javításáról szintén horror sztorik keringenek)
Több helyen olvastam, hogy a Merci motorok láncosak, de ezeket néha cserélni kell (az ismeretlen előélet miatt valószínűleg lánccserével kezdek...) Mik azok a motorok, ahol a lánccsere különös tortúra, mert pl hátul van, motor kiemelést igényel?
Ami főképpen érdekel (egy motorcserés, töbmilliótbukós malőr után), hogy mi az a motor, ami abszolút megbízható,és a megfelelő karbantartás mellett nem fog meglepni holmi csereigénnyel...?
Sorry a sok kérdésért, tudom, statisztikailag a jó része megválaszolatlan marad, de cirka négy misit készülök kipengetni egy autóért, szeretném megfutni a lehetséges köröket
Köszönöm mindenkinek, akinek van ideje válaszolni erre a nem kevés kérdőjelre...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest