Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz huszi.gyb #35266 üzenetére

    Szerintem logikus, hogy esik a fordulatszám, ha behúzod a féket,
    amennyiben addig vidáman forgatta a kereket.:B Ha a kerék forog,
    a kuplung már csúszik, így a fék behúzása visszafelé erőt fejt ki a
    motorra, azaz lassítja azt. Ahogy az automata szívató visszavesz,
    úgy csökken le lassan a fordulatszám a normál alapjáratig. Írod is:
    az első lámpánál már jó, ami azt jelenti, addigra "bemelegedett".*

    *: a motor ekkor nem feltétlen van "rendes" üzemi hőmérsékleten,
    csak a szívatóra már nincs szükség, ha nélküle is jó az alapjárat.

    A Maján sincs gyárilag fordulatszámmérő, de tettem rá: alapjárat
    a gyári érték ~1800 rpm, de szívatóval ugyanez ~3000 rpm.:R
    (Nagyjából nekem is az "első lámpa", amíg visszavesz, viszont a
    kuplung csak 4000-nél zár, tehát nincs kerékforgatási gondom...)

    Szerintem mind a két irányból érdemes lenne a dolgot ellenőrizni:
    1) normális-e ez a "magas" fordulat szívatóval? Ha nem, beállítani.
    2) kuplung kis rugók csere érettek-e? Ha igen, akkor csere. Hogy
    ne zárjon még azon a fordulaton, amikor hidegen indítod a motort.

Új hozzászólás Aktív témák