Hirdetés
-
Nem megy az S25 Ultra 3x-os zoomkamerája sehova
ma Ice Universe záfolja a minap felröppent híreket, marad a négy kamera.
-
A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
it Megállapodást kötött az OpenAI, így a Reddit tartalmai is a ChatGPT tudását erősíthetik.
-
Fizetős formában tér vissza a Wayfinder
gp A készítők átdolgozzák a korábbi free-to-play játékot, az új korai kiadás júniusban érkezik.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
máyköl
veterán
válasz runner 125 #38657 üzenetére
Köszi szépen!
-
Dealer95
őstag
Sziasztok!
Kérdés:
A motor 5-7.000-es fordulatig nagyon nagyon lassan megy fel(mintha fojtaná valami), utána pedig kilő 9000-ig (addig is kell neki, nem ez a gond)
Mi lehet a probléma?
Kanyarokba nagyon zavaró, dombon meg egyszerűen már veszélyes szerintem.
Menet közben ha pl. 40-el megyek és visszaesik a fordulat 7000 alá, ugyan ez, nincs benne erő, lassan kúszik fel csak, 7000 után kilő.
Elindulásnál van hogy fullad.Új ékszíj, új kontrasztrugó van benne. Polini Speed Control variátor, 6,9-es görgőkkel, + sportkipufogó.
74-es főfúvóka, gyári (kb 34-es) alapjárati.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #38697 üzenetére
Lehet, hogy poénnak szántad, de ez amúgy nagyon jó ötlet.
-
patrik1994
csendes tag
Sziasztok!
Robogót szeretnék venni, Pesten járnék vele, ezért fontos, hogy jól gyorsuljon, és 70-et tudja tartani, napi 20km legalább menne bele.
Jó lenne, ha 3l alatt fogyasztana.
Egy ideje robogózok, de ez max 40-et megy és nem Pesten járok vele.
B-s jogsim van. Mennyire érné meg letennem a B125 jogsit?
200e-nél nem akarok többet rákölteni, ne kelljen állandóan alkatrészt cserélni, megbízható és tartós legyen. -
Dealer95
őstag
válasz golyani #38704 üzenetére
A gyárihoz képest sokkal erősebb kb. (~40-45kilós)
Görgőkön egyfolytában könnyítünk[kifúrjuk] (7,7-től 6,9-ig mentünk most le) Semmi változás.
Amint átlépi a 7000-et nagyon pörög, megindul, 80 fölött megy, de 7000-ig örülök ha 20ig felkúszik.
Holnap megnézzük 5,5 grammossal, azzal már 9000 fölött fog pörögni, amit nem szeretnék, és ha úgy is csinálja induláskor ezt a dolgot, akkor biztosan nem az. -
XSiGma
aktív tag
válasz patrik1994 #38705 üzenetére
Honda Lead Scv 100-at tudom ajánlani,minden kritériumodnak megfelel,b125 sem feltétlenül szükséges hozzá.
-
patrik1994
csendes tag
válasz XSiGma #38707 üzenetére
Sok jót nem olvastam a jogsi nélkül szórakozásról, így ha nagyobb, akkor jó lenne ha kijönne a 200ból a jogsi, átírás..., tehát minden.
Gyors keresés után 150-ért találtam legolcsóbban, de ezen nincs rendszám, a maradékból kijönne a többi költség?
Ha nem muszáj, nem akarom ezt a pénzt mind elkölteni.Szerk. Bukósisak, ruha sem ártana, ezeket sem tudom mennyibe kerülne.
Motor megvétele után meg kéne nézetni is gondolom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz patrik1994 #38708 üzenetére
Szerintem valamelyik igényedből faragnod kell majd.
Legyen tök olcsó (150K), egyen keveset (3L), de menjen,
mint a meszes (jól gyorsuljon + 70 km/h), legyen 50-es,
hogy ne kelljen jogsi, VAGY legyen 125, ÉS mégolcsóbb,
hogy beleférjen 200K-ba a jogsival, átírással mindennel.
Ja és ne kelljen rákölteni se, legyen nagyon megbízható.Szerintem ilyen motor nincs. De ne legyen igazam...
Szerk: és még bukó+ruha is férjen bele? Ajjajjajj: felejtő!
[ Szerkesztve ]
-
Grillo
senior tag
válasz patrik1994 #38708 üzenetére
B125 jogsi 35k körül, sisak 20k, kesztyű-kabát mondjuk 30k. Térdprotektor 6k, normális biztonsági lánc 10k.
Megvétel után alap szervíz mondjuk 10k, de nekem 50-esre pl. 20k volt. Biztosítás 5k, átíratás legalább 20-30k (de ennek most nem olvastam pontosan utána), ha rendszámos.
Marad 50k-d a motorra, szerintem felejtős.Ha utána számolok, én olyan 125k-t szántam egy régi 50esre, sisakom már volt. Robogó volt 65, utána szerviz 20k (csúszkák, görgők, szíj, légszűrő, gyertya). Aztán beszart egy gumibasz, az ingyenes megoldás meg bírta 2 hónapig, úgyhogy eredeti gyári beszerzése szicsíliából 14k. Térdprotektor 6k, kesztyű 6k, ponyva 6k, lánc 11k. Kabát 35k, de ez jó lesz 4-5 fok felett, olyan 30-ig bírható. Ezért most vettem egy gerincprotektort, az még 12k.
Most volt kuplung csere 4 hónap és kb 1500 km után, az megint 20k szervizdíjjal, görgőcserével, hajtóműolaj cserével.
Tehát vettem 65ért egy 18 éves, jó állapotúnak mondható robogót, és 4 hónap alatt 200k-nál tartok, és még lenne mit csinálni, ha költeni akarnék rá.Gondold meg, szerintem 200k-ból felszereléssel együtt ne akarj 50-nél nagyobb robogót.
Sebességre a gyöszöm megfutja a 65-öt, pestiába nem kell több.
[ Szerkesztve ]
-
patrik1994
csendes tag
Meggyőztetek, elég lesz 50-es ami megy 60at kényelmesen, mert úgy látom bőven lesz még mire költeni.
Így mi alapján döntsek?
Tudtok javasolni párat?Szerk. Mennyire zavarja a rendőröket, ha én 60-al megyek, a megengedett 40 helyett?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz patrik1994 #38710 üzenetére
Mennyiből jön ki a jogsi?
Erősen függ az előképzettségedtől. (Minimális óraszám,
minden elsőre sikerül, korrekt sulit találsz: 35K körül.)Sisak?
Attól függ, mennyit ér a fejed, és milyen extrák kellenek.
Min. 20K, de inkább 30-40. Komolyabbak 60K + fölötte.Ruha?
Ez is nagyon függ attól, hogy milyen minőségre vágysz:
el lehet költeni 30-40K-t csak kabátra, de találhatsz 20
alatt is. Kesztyű szintén: van 2-3K-ért is, de a 10x annyi
sem extrém. Én vennék gerincvédőt, az is lehet 20-30K.
Csizma nem feltétlen kell robogóra (a vizsgán kérhetik),
nadrágot is 10-20 körül kapsz, HA tervezed hordani stb.
Nyilván az egész beöltözősdi függ a habitustól: van aki
Terminátornak öltözik, aztán úgy is vezet, állatkodik, de
van, aki szerényebb cuccban, jobban vigyáz magára.
Persze kezdőként, főleg Pesten az odafigyelés mellé jó
a full felszerelés, mert rengeteg idióta veszélyeztet itt...Megnézetni, esetleg cserélni vmit?
Ha pöpec a gép, az átnézetés 5-10K-ból ki kell jöjjön.
Cserélni meg attól függ, mit kell: anyag + munkadíj.Mennyivel kéne többet rászánnom?
Szerintem nagyjából a dupláját - egy picit hasraütve.
Eleve értelmes rendszámos gép kevés van 200 körül,
és ha még fel is akarsz öltözni, meg jogsi, benne lesz
400-ban a vége. De mondom: ne legyen igazam.Bocs, hogy lassú vagyok, meg összevissza tördelek:
mobilról pötyögök, aztán ebből ennyire futotta. -
Grillo
senior tag
válasz patrik1994 #38713 üzenetére
Engem eddig nem izéltek, pedig eléggé digitálisan kezelem a gázt.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz maszekember #38697 üzenetére
Remélem nem volt sértő a stílusom. Távol álljon tőlem, hogy bárkit lenézzek. Csak lehetőleg jót akarok. Két esélyes a meccs:
1.) Emeled a keretet, és próbálod a legjobbat.
2.) Azt csinálod mint én, fix keret, abból a legjobbat kihozod, de tisztába vagy vele, hogy lehet, hogy pár 1000km alatt a vételárat beletolod. (Egyelőre nekem nem kellett, de itt-ott javítgattam, és tudom hogy alaphangon 30-40 000Ft fog belemenni, remélem szezon végéig kibírja).
Szóval nálam egy feltétel volt, vigyen el A-ból B-be. Vettem 50-est, mert az olcsóbb. Felújított blokkal, fasza állapotban, de kívülről gány. Gumik cserések, fékbovden csere, refikapcsoló vásárláskor még jó volt. Indulásnál van gond, szerintem karbi állítás lesz belőle, lehet, hogy rugócsere is... Csak amit laikusként (ex-Simsonos, robogószűz voltam eddig) gondolok.Nem azt akartam kihozni belőle, hogy maradj 50-esnél. Ha belefér a keretbe mehet a 125. Csak annyi, hogy tudd, nem fog ingyen menni évekig.
www.dongosofor.hu
-
Grillo
senior tag
Egyébként elég az 50-es pestre, ha tudja tartósan tartani a 60-at, és nem gyorsul túl szarul. Én az Örs mellöl járok a BAH csomóponthoz, és egyedül a Hegyalján felfele van az egyetlen hely, ahol feltartom az autósokat. Emiatt nem is arra jártam, hanem Gellért-Móricz felé, de reggel kipróbálom, az új alkatrészekkel már nem kéne annyira szarul mennie felfelé. Fogarasin, Kerepesin, Rákóczin van buszsáv, de sokszor ki sem megyek, mert nincs rá szükség.
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #38717 üzenetére
Egyébként próbáltál már nagyobb gépet? Azt irod, hogy elég,
de közben hozol egy példát is az útvonaladban, ahol kevés...
Én is rendszeresen járok arra: 70-80 körül "hasítva" már nem
tartok fel senkit. Mondjuk ez csak poén. Az már előzgetés.Annyiban egyetértek, hogy a 2T 50 alkalmas a közlekedésre!
De egy 125-ös kényelmesebb, mert van benne némi tartalék.
Ami az 50 mellett szól: B jogsival vezethető, adminisztrációja
minimális, ha kicsit meg van piszkálva, akkor megyeget is, ill.
tipikusan jóval olcsóbb hozzá minden. (Maga a motor ára is.)Szóval szűkös keretből B jogsival elsőként 50-est próbálnék,
aztán ha megtapasztaltam milyen, lépnék feljebb. (Ha kell...)
Anno béreltem egy 50-est erre a célra: nem volt hülyeség.
4T 50-est emiatt nem ajánlok senkinek, az "botrányos."[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #38718 üzenetére
Egyet értek. Szűkös keretből én is 50-est vettem, és utólag is azt vennék Nem kell műszakiztatni, olcsóbb a biztosítás (minimálisan), nincs átíratás... Alkatrész árról nem tudok nyilatkozni, de a gumi pl vicc az enyémre 10" kerék. (Igaz, hogy úton szívom a hátrányát). 2T 50ccm már elég lehet Budapesten, ha kell majd megelőznek. 60as tempónál azért csak nem tartom fel a kedves autósokat. (Főleg ha megnézed, hogy A-ból B-be én hamarabb eljutok, mint bármelyik autós )
A 125ccm-be van egy kis tartalék, bár 4T-ben engem annyira nem nyűgözött le a gyorsulása, kicsit többet vártamwww.dongosofor.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz huszi.gyb #38720 üzenetére
Motorosban írtam, hogy szépen alakul a sisak a fejemre, de 50km/h alatt iszonyúan párásodik, fel kell nyitni a plexit. Neked nincs ilyen tapasztalatod vele? (Szellőzők nyitva voltak végig...)
(#38722) wolfnet: remélem, hogy annak - az általam hőn utált - kormányunk hamarosan véget fog vetni...
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Debilon #38724 üzenetére
Az orromon lélegzem mindig, és a dolog most történt, száraz, 22-25 fokos külső hőmérsékletben...
(#38728) Grillo: egyáltalán nem izzadtam, nem volt meleg (ezért mentem korán). Sajnos nem pinlockos, nem lehet rá felszerelni tudtommal (Kappa KV-4 Jade)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Grillo
senior tag
válasz DigitXT #38718 üzenetére
Minimális tapasztalatom van 125-tel, inkább mondjuk, hogy semmi.
Épp azt írtam, hogy mivel a Hegyalján kevés, nem arra megyek. Ma kipróbáltam az új konfigurációval, de annyit nem segít, hogy érdemes lenne arra menni. Inkább kerülök 2 km-t a Móricz felé, arra úgyis útba esik a sváb pékség.
Mivel a kolléga nem írta, hogy merre járna, így nehéz kitalálni, mi kell neki. Mert ha mondjuk a Normafához jár fel napi 5-ször, akkor el kell felejteni az 50-est, de ha Pesten, meg a budai oldal alacsonyabb részén jár általában, ahogy én is, úgy elég a 2T 50.Szeretnék nagyobbra váltani, de egyrészt most épp ingatlancserén gondolkodunk, ami igen be fogja szűkíteni a keretet, meg jogsi is kéne, és akkor már nem biztos, hogy érdemes csak a B125öt megcsinálni. A jelenlegi igényemet egy 250es valószínűleg kielégíteni minden szempontból, akkor is, ha mondjuk Dunakeszire kiköltözünk. De kérdés, hogy meddig lesz az is elég, ezért minimum A2-t csinálnék, akkor meg már érdemes lenne a korlátlant
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #38721 üzenetére
Király Alakuljon csak. Nálam párásodási probléma egyáltalán nem jelentkezett, igaz, hogy leghűvösebb ma volt (reggel 8-kor) 20 fok körüli hőmérsékleten még nem próbáltam.
(#38726) Grillo: 125 se elég mindenhol. Kiscelli utcában erőlködött a SYM (~250kg,15Le, 125, 4T). A Tact-om (kb. 80Kg, 50ccm, 2T) ugyan olyan "dinamikusan" ment fel. Ennyit számít a légellenállás, és a tömeg. Szóval az se mindegy, hogy konkrétan melyik gépről beszélünk.
Jogsi téma: Ha a korod meg van hozzá, kb 10 000Ft különbség (vagy még annyi se) az A2 és az A közt. Inkább már utóbbi, aztán attól vehetsz még 250-est.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
patrik1994
csendes tag
Kispestről járnék a Rákóczi hídhoz, gondolom Üllői-Könyves Kálmán a legjobb útvonal, nem tudom milyenek az útviszonyok.
Tudtok javasolni milyen típusokat nézzek?
Akkor tehát 50-es, 60-at tudja tartani, 3l alatt fogyasszon, lehetőleg ne kelljen sokat költeni rá. -
SzlobiG
félisten
válasz patrik1994 #38730 üzenetére
A lényeg kimaradt mennyit szánsz rá?
-
válasz patrik1994 #38730 üzenetére
ment pü
-
patrik1994
csendes tag
Ja igen kicsit feljebb írtam a többit, 200e max abból legyen meg minden szervíz,sisak, ruha...
-
SzlobiG
félisten
válasz patrik1994 #38733 üzenetére
Ez így még mindég nem pontos meghatározás. Akkor kb 150k van motorra a többi meg sisak, ruha?
-
Na aug 24 forgalmi vizsga.
http://www.kephost.com/images4/2013/8/9/a1_2013_8_9_e[ Szerkesztve ]
-
A Zéé
addikt
sziasztok!
2006-os Piaggio NRG Power DD-ben hol találom az index relét?
Úgy néz ki meghalt, mert világít mind a 4 lámpa, de csak világít, nem villog.
Köszi!Just a simple Lineman...
-
A Zéé
addikt
közben úgy néz ki megtaláltam rá a választ angol fórumon. Mégpedig, hogy nincs külön relé, csak a feszültségszabályozó, abba van integrálva.
Szóval akkor b kérdés: ez hol található? Mennyire kell szétbontani a motort, hogy elérjem?Úgy tűnik az vacakol, mert az önindító is döcög első indításra, mintha nem kapna áramot. Viszont amíg nem jár a motor, addig megy az index is. Az alapjárat viszont nagyon ingadozik, néha ki-ki marad egy gyújtás. Járó motornál viszont csak világítanak az indexlámpák.
Öcsém meg ritka tróger... Ő hajtja kb napi szinten a járgányt, én egy évben párszor tudok csak menni vele, aztán mindig ilyenkor derülnek ki a szarságok...Just a simple Lineman...
-
SzlobiG
félisten
-
-
máyköl
veterán
Ezek nagyon sz@rok?
-
golyani
addikt
nah bekerült a Polini Speed Control, 4,9g-os görgőkkel. el is megyek egy tesztkörre. de gyanús nekem, hogy picit nehezebb kéne. két következő lépcső van 5,1g és 5,5g de az 5,5-es szerintem már nehéz lenne. majd tesztkör eldönti .
[ Szerkesztve ]
-
maszekember
aktív tag
válasz Bogyó bá' #38744 üzenetére
Barátom bátyja vett pár hónapja egy Keeway motort (125cc) ,neki egyelőre tökéletes,pedig álltalában mindenhova csutka-gázzal megy (elhagyatott közép-angliai utak)
De ennyi idő alatt nyilván korai lenne végső konklúziót levonni
[ Szerkesztve ]
" The only time a lawyer can cry, is when it's all over..." -Prosecutor Godot
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #38746 üzenetére
De ennyi idő alatt nyilván korai lenne végső konklúziót levonni
Nem kicsit. -
válasz golyani #38745 üzenetére
Nekem elég ritka 5.25g-os kell és ebből csak stage6-ost találtam 3db-os kiszerelésben, kettő csomag kellett.
Az elején még új nem valami jó menni a motorral mert olyan egyhangú, de olyan 500km után már más a karakterisztika. Ez fix mert próbáltam, sőt ha varió matatás van akkor is ez van, kell neki pár km még beáll a régi stílusra.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen