Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • NeoXon

    csendes tag

    Sziasztok!
    Egy Yamaha Jog-om van (3KJ) es az a problemam, hogy az utobbi idoben nagyon gyengen huz, illetve full gaznal elkezd fulladozni.
    Konkretan a jelenseg ugy indult, hogy kb. 4 honapja egyszer teljesen lefulladt, es utana nem birtam ujrainditani sem, pedig jo fel oraig probalkoztam, igy haza kellett tolnom.
    Szedszedtem, kitisztitottam a karburatort, a fuvokakat, a benzintankot, a bejovo benzinagon a benzinszurot es a membrant, valamint a legszurot (majd eppenhogy atitattam motorolajjal), egyszoval mindent, ami oka lehetett egy esetleges dugulasnak.

    A problema azota elharult, a motor elindul, es lehet vele menni. Am kozel sem huz ugy, mint 4 honappal ezelott, mikor eloszor elkezdodtek a gondok. Eppenhogy fel bir gyorsulni, talan 2/3-a, majdnem fele a teljesitmenye a korabbiakban tapasztalthoz kepest. Raadasul 40-45-re tud csak gyorsulni, korabban kihuzatva 55-ot is siman vitt. Az osszes alkatresz eredeti, gondolom meg a gyari fojtas is benne van, de nekem az 55 boven elegendo egyelore.
    A problema tehat az, hogy most orulok, ha 45-ot elerek, azt is allati lassan. Raadasul figyelnem kell arra, hogy 10-20 masodpercnel tovabb ne huzzam tovig a gazt, mert akkor elkezd fulladni, visszalassul 30-ra, 25-re, sot ha folyamatosan huzva tartom a gazt, akkor teljesen leall es lefullad.
    Amint elengedem a max. gazt, ujra kicsit eszhez kap, es elkezd gyorsulni, bar 35-nel feljebb igy sem gyorsul. Ha alapjaraton hagyom ilyenkor kb. fel percig, akkor utana megint bir 40-45-ot menni, persze csak full gaz alatt egy picivel.

    Szoval mint latszik, ez igy elegge hasznalhatatlan. Probaltam mar allitani a karburatoron: szabalyozgattam a levego meg a benzin csavarjat is, ugy hogy szep hangja legyen, es valamelyest huzzon, de akkor is elojon ez a fulladas :(

    Mitol lehet ez? Esetleg a motorblokk ment tonkre? A gyujtogyertya meg a karburator piszkalasa elott egyebkent szep rozsdabarna (vagy inkabb meg vilagosabb barna) szinu volt, es szerintem a szikra nagysaga is rendben van.

    Amikor szedszedtem a karbit, akkor nem emlekeztem, hogy a benzin folyasat szabalyozo membrantol jovo gumicso hova volt bekotve. Ket lehetseges hely van ugyanis a karbin, amire ramegy. Az egyik kozvetlen a motor feloli beomlo nyilas felett van (ez a karburator teteje fele egy pocok), a masik pedig ahogy neztem a szivatobol vezet kifele, vizszintesen.
    Ha a szivato felol jovo pocokre kotom ezt a gumicsovet, akkor abszolut el sem indul (pedig arra is gondoltam, hogy nem jol emlekeztem, es biztos ide kell kotni), igy a beomlo nyilas fele kotottem, ami logikusabb is, hiszen a lefele meno dugattyu altal keletkezett vakum igy meg tudja huzni a membrant, amely szabad utat enged a benzintankbol a benzinnek, hogy a karburatorba folyhasson.

    Mit kellene meg megneznem? Lehet, hogy a gyujtas nincsen jol beallitva? Lehetoleg szeretnem itthon szerelni, mert jobb szeretem, ha magam csinalom a dolgokat, minthogy kifizessek sok penzt valamiert, raadasul igy tanulok is valamit. Idaig is mindent magam csinaltam: hajtomuolaj-csere, teleszkop csere, akksicsere, idomok csereje, gazbowden csere, karburatortisztitas, stb.

    Aki ert hozza es latott mar hasonlo problemat, plz irjon! (egyebkent gondolom, hogy mas is tapasztalhatott hasonlo problemat, mert egy ismerosom Yamaha Mint-jenek most pontosan ugyanezek a tunetei. 1,5 eve vette, idaig semmi problemaja nem volt, es most ugyanigy fullad, mint az enyem)

    Otlet?

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák