Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz NYPD #77284 üzenetére

    Összességében a 2 kerékkel mennyire van tapasztalatod? Szoktál kerékpározni? Csak mert az is jó alap a robogózáshoz, motorozáshoz. Olyan embereknek akik kerékpározni sem szoktak, csak az autóból átülnek robogóra, valóban nagyon óvatosnak kell lenniük. Sok mindenre figyelni kell, amire autóban ülve nem igazán szükséges. Legfontosabb talán az, hogy nagyon figyeld az útminőséget magad előtt. Hullámos, kátyús, nyomvályús aszfalt pl buszsávokban, nagyon veszélyes tud lenni, pillanat alatt megvezeti az első kereked, beszitál a kormány és már csúszol is az aszfalton. Poros, kavicsos aszfalt szintén veszélyes. Aztán a fékezés, ha poros az út, inkább a hátsó féket húzd, elsőt óvatosan. Ha vizes az aszfalt, akkor sokkal óvatosabban menj. Guminyomás is fontos, ha lapos a kerék, akkor a kormányzás nagyon rossz lesz, kanyarban billegős, bizonytalan és könnyebben is kicsúszhat a kerék. 2,2-re fújd fel elöl hátul, ez általában az optimális nyomás. Azt azért próbáld ki egy biztonságos, kis forgalmú utcában, hogy milyen a motorod egyenesfutása. Használt robogó esetében ez a legfontosabb, mert ha egy baleset következtében a motor váza, villája megsérül, akkor onnantól nagyon instabillá válik. Ez még annál is fontosabb, mint, hogy a motorblokk milyen állapotban van. Egy görbe vázú robogó gyakorlatilag kuka, vagy mehet alkatrésznek egy bontóba. Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy mondjuk úgy kb 30-40km/h-nál, lehet gyorsabban is, de kezdőként elég ennyi, óvatosan elengeded a kormányt, vagy legalább is lazán fogod és figyeled, hogy a motor nem e húz valamelyik irányba. Egy hibátlan váz és villa esetén 30-40-nél már szög egyenesen kell futnia a robogónak. Kanyarokba is figyelj a kormányreakcióra, ha kanyarban billegős, bizonytalan, az szintén utalhat ferde vázra/villára. Ha ez rendben van, akkor onnantól már csak a vezetéstechnikád fejlesztésére kell figyelni, ez meg majd idővel meglesz, akárcsak autóvezetésnél. Ezt csak azért írtam le, mert elég sok ferde vázú és villájú robogót láttam már, ami ránézésre rendben volt. Ilyen esetben soha nem fogsz tudni biztonságban közlekedni azzal a motorral. Volt ismerősöm aki állandóan panaszkodott arra, hogy neki nem megy ez a robogózás, kipróbáltam a robogóját és úgy húzott oldalra mint az állat. Csak ezt sokan nem veszik észre.

    Ami az adott típust illeti, 50 4T véleményem szerint nem alkalmas nagy forgalmú, tempósabb városi közlekedésre. Ezek a motorok nagyon vérszegények. Én is azt vallom, hogy motorral a sáv közepén kell menni, nagyon veszélyes a sáv szélére húzódni, így gyakorlatilag mindenki meg akar majd előzni és sok esetben kicentiznek. Nem jó érzés. Budapesten elég sokat robogóztam és úgy tapasztaltam, hogy kb 70-80km/h végsebesség legalább kell, de a 90-100 az igazi. :) Ha ennyivel megy alattad a gép, akkor nagyjából sehol nem tartod fel a forgalmat, lehet haladni mindenhol a forgalommal. De egy 50-60-as tempó sok helyen kevés lesz, idegesek lesznek mögötted az autósok és az első adandó alkalomnál már ott akarnak hagyni és ez nem jó senkinek. Szerintem egy vízhűtéses 50-es 2T gép már elegendő, de a legjobb egy 125-ös 4T vagy 2T.

    Autós/motoros iskolában mindenhol tudsz venni gyakorló órákat, akkor is ha már megvan a jogsid az adott gépre. Ez a mostani időszak abból a szempontból jól jöhet neked, hogy jóval ritkább a forgalom, tudsz gyakorolni nyugodtabban.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák