- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Autóhifi
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- HTPC (házimozi PC) topik
- SSD kibeszélő
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Hirdetés
-
Steamre tart a Kingdom Hearts sorozat
gp Jövő hónaptól végre a Valve áruházából is beszerezhetjük az ismert szériát.
-
MSI Thin: gamer notebook két változatban
ph Egy olcsóbb és egy drágább verziót is kipróbáltunk az MSI belépőszintre pozicionált játékos noteszgépéből.
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Manitou
addikt
Üdv!
Kedvet kaptam hozzá, hogy vegyek valami kis 50-es robogót/motort.
Olyat keresnék, amivel mondjuk 2x25km-es táv nem okoz gondot. A 25 -ből kb 10 km nagyváros a többi kanyargós országút. Meg persze városban is használnám néha , de a fő felhasználás ez a 2x25km lenne mondjuk heti pár alkalommal.
Tehát olyat keresnék ami mondjuk olyan 80-as tempóval is tud menni.
Motoros tapasztalatom nem sok van. (majdnem 0 ) B-s jogsival rendelkezem. Nagyon régen ( ezer éve ) próbáltam már egy Honda Dio robogót, illetve unkatesóm Simsonjával mentem kb 100km- tKi mit ajánlana ilyesmi célra? Árban elég rugalmas vagyok. Persze azért vagyonokat nem ölnék bele így kezdésnek.
Amiket nézegettem pl:
Gilera Runner
Aprilia SR50 R ( Factory)Váltós motorok közül:
Derbi Senda 50 SM DRD X-TremeIlletve a vásárlással kapcsolatban, aminél az van írva, hogy okmány nélkül az csak annyit jelent, hogy nincs semmi papír a származásáról? De ettől még pl egy adás-vételivel meg lehet venni nyugodt szívvel ?
-
Topikgazda
válasz Manitou #85651 üzenetére
Teljesen jókat néztél ki, robogóban is benne lenne ez a kettő amiket ajánlanék, váltósban a Senda szintén jó.
Viszont gyári állapotban a valós 80 nehezen fog menni, talán a Senda, de inkább az sem.Igen, sima adásvételi elég, 90 százalékban nincsenek meg ezekhez a kismotorokhoz a gyári papírok amikkel vették őket, hacsak nem első tulajosok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #85653 üzenetére
Jól írod,gyári állapotában a Senda sem tudja a 80-as utazót.
Persze kínozva nagy nehezen felkúszik 75-80-ig,de az hosszú távon nem egészséges neki,az utazója 60-65 körül van.Manitou : Volt SR-em,de hosszabb távon nem volt kényelmes,bírni bírta azzal nem volt baj.
A Runnereket nagyon dícsérik minden szempontból,olyanom még nem volt,de biztos kényelem szempontjából az a legjobb.
80-as utazót egyiktől se várj alapállapotban,de kicsit megpiszkálva mind a 3 kiszemelt modell képes lesz rá.
Nekem a fogyasztás fő szempont,ezért nem igazán piszkálom a Sendámat.[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Manitou #85651 üzenetére
Az okmány nélkülivel bele lehet szaladni olyanba, hogy valójában 125 ccm, de 50-esként használható. Persze ez több szabályt is megsért.
Ilyen távra én is inkább b125-ös jogsival egy nagyobbat javasolnék, pl Suzuki Address.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Manitou
addikt
válasz zombei #85652 üzenetére
Nem annyira forgalmas, megnéztem google mapson kb 30-35 kanyar van az úton , de ebből sok enyhe kanyar csak, emelkedő nincs, sík terep.
sityupityu , perge666, macilaci78
B125 jogsi volt nekem is az első gondolatom, de előtte lehet kipróbálnám az 50-es kategóriát is, szokatónak A sendara amúgy azt mondják, hogy azzal meg lehet tanulni normálisan motorozni. Rendes váltós, van normáls teló benne elöl, meg hátul is nagy a rugóút, fékek se tűnnek kevésnek. A Senda esetén ami eltántorit az a magas fogyasztás ( panaszkodnak rá páran, igaz ezt az Aprilia SR-re is mondják) valamint a hosszú távon kényelmetlen ülés. -
zombei
aktív tag
válasz Manitou #85656 üzenetére
Ha forgalommal nincs gond akkor a magyar utak minősége végett a nagyobb kerekű enduro/supermoto-k jobbak lehetnek szerintem. Nekem DT50-em volt ~10 éve az olyan 3-3,5-et evett. Ha nincs szét tuningolva akkor ez a reális Derbi,Rieju,CPI,Motohispania stb. AM6-os illetve annak copyja blokkokkal.
-
perge666
veterán
válasz Manitou #85656 üzenetére
A Senda keskeny/kemény ülése valóban kényelmetlen tud lenni 25-30km után.
De a fogyasztás egy gyári motoron nagyon kedvező!
Én újanon vettem majdcsak 5 éve,kötelező szervizen csak a kipufogóbol vágták ki a folytást meg tettek rá a gyári 12-es helyett egy 13-as első fogaskereket,és így az átlagfogyasztásom picivel 3 liter alatt van. ( 2,8-2,9l )
Igaz én nem húzom a szarvát,40-50-es tempóval járok vele,néha meghúzatom városon kívül hogy azért annyira ne lustuljon el.Amikor volt Aprilia SR-em az 4 liter körül evett,pedig az se volt tuningolva,gondolom az autómata váltó miatt…..
Ja és az is ment úgy mint a Senda.[ Szerkesztve ]
-
Manitou
addikt
válasz zombei #85657 üzenetére
Most egy ilyennel szemezek:
MOTORHISPANIA FURIA MAX 50 SM
AM6 blokkos, ez kb kb ugyanaz mint a Senda, csak nekem úgy tűnik ebben egy komolyabb villa van elöl. és utánanézve ~12kg-al könnyebb mint egy Senda.
perge666
Néztem, hogy ezek magasabb embereknek jók. 183cm-hez nem túl magas az átlépési magassága a Sendanak és a klónjainak ?
Illetve nem találtam infót arról hogy mennyi a Sendanak a megengedett össztömege( riderrel). Ezt egyébként a biztosítás megkötésénél is meg kell adni. Csak üres tömeget találtam. Az elfogadható fogyasztás, én 4,5- 5Literes adatokkal találkoztam, miközben mondjuk egy 125-ös Yamaha XSR meg eljár 2,1literrel. (tudom ez egy modernebb motor ) -
perge666
veterán
válasz Manitou #85659 üzenetére
Én 182-183 centi vagyok,nekem pont jó a magassága.
Össztömegre rákerestem a könyvében de gyors lapozgatás után nem találtam semmi infót,a motoron sem láttam feltüntetve pedig van rajta írás rendesen. ( lehet pont ezért )A fogyasztás meg olyan dolog hogy lényegtelen mit írnak,az én használati szokásaimhoz mérve tudom hogy az enyém mennyit eszik,ez szerintem egyénfüggő.
A 125-ös motorok valóban 2 liter körül fogyasztanak ez nem egy új dolog. -
akos3
addikt
Sziasztok!
Ma megvettuk és elhoztuk a kinézett Derbi Variant Sport 50-es robit. Külsőre talán lehetne picit szebb, mi t amit várnánk egy 2016-os géptől, de motorikusan ugy tunik nagyon tedben van. Semmi füst, semmi zörej, szép csendes járás, azonnali beindulás.
viszont tuti, -ahogy mondta is az eladó- hogy benne van a folytás mert elég halobány a gyorsulása és a végsebessége is max 58-60 km/h. Valoszinuleg elobb v utobb eltávolitjuk majd belole, de egyelore szeretnénk élvezni a megbízható működését -
nyogo83
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #85663 üzenetére
Igy az a csoda, ha nem eg ki De tovabb megyek, hosszu tavon az akksi is elkoszon, mert 14V feletti toltesnel mar karosodik.
Szerk: feszultegszabalyozo nelkul 16-18-20V kornyeke is siman kimegy a fogyasztokra a fordulat fuggvenyeben.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #85665 üzenetére
Igen.
Mert igy kb felesleges barmilyen izzot rakni a motorba, mert attol fuggoen fog kiegni, hogy melyik mennyire viseli el a 12-14V feletti feszultseget. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, valamelyikőtök vezetett már benelli tnt-t? (Honda grom?) Mennyire pici az a motor?
Más: a brixton márkával kapcsolatban tud vki részleteket? Lesz ezekhez 5 ev múlva is alkatrész? Azokban milyen "technika" van? -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #85667 üzenetére
" Az osztrák KRS-csoport projektje Kínában készül, de Ausztriában tervezték. Külsőre, mint egy angol veterán, a neve viszont egy német kisvárosé. A blokk ugyanakkor japán felmenőkkel rendelkezik, Suzuki-licenc alapján készül." [link]
Nem tudom min agyalsz, de ahogy én látom, úgy felmentek a Benelli, Keeway, stb.. 125-ös árak, hogy ha most 125-öst vennék akkor ezt: [link]
Még nem emeltek árat: [link]
Ez is ősi technológia, de bármiben lefogadnám, hogy tovább bírja bármelyik kínainál. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #85668 üzenetére
Szia Zolibácsi, köszönöm a linkeket, meg fogom nézni!
Volt az "eggyel ezelőtti" cbf 125-ösöm, és nagyon jó is volt, csak nekem örök mumus a 90/90-es CST gumi. Ezeket a kínaiakat is azzal szerelik, ahogy nézem.
Esőben csúszik, ugyanúgy, mint a keeway-féle cordial.Amúgy már 11+1 ötletem volt, kezdve az elektromos bicaj feltuningolásán, majd eladásán keresztül a hiteles új motorka, használt motoron át, szinte minden. :-D
Hiába jó a bicaj, 4 hónap "tétlenség" után csak úgy érzem, hogy nekem kell a motor, drága benzin riogatás ide, vagy oda.:-D
Előbb-utóbb meglepem magam valamivel.
Itt a "gyulai (suzuki)"-nál árulnak 2020-as keeway superlight-okat is még, 700 ezer környékén, ilyen beragadt készletes cuccokat. Az is tetszene.Lassan már "mindegy, csak motor formája legyen"
-
őstag
válasz perge666 #85658 üzenetére
Ha értelmesen van összerakva a pöckölt robogó, akkor is kijöhet 3 literes fogyasztás. Nekem Malaguti F15 TDS robogóm van, 70ccm Malossi vas henger, teljes Polini hajtással, Giannelli Reverse puffogóval, 95km/h óra szerint a végsebessége, 3 literrel eljárok vele a 6oson Budapesten. Nem közlekedek lassan, mindenhol kihasználom a maximális sebességkorlátot.
És 100kg vagyok .
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
FeniX-
aktív tag
Ismét bosszankodom.
Reggel szólt az egyik kollégám, hogy júni 1.-től újabb drágulás várható motor fronton.
Tüzetesebben megnéztem még egyszer az <xy> kereskedés kínálatát a HAHU-n, és árnak oda van írva, hogy 750.000, majd a leírásban a kisbetűs résznél ott van, hogy május akárhanyadikától (ami már elmúlt) az új ár 900.000.
:-D -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #85671 üzenetére
Ezt irni akartam tegnap, hogy a kereskedok HAHU-s arat nem szabad keszpenznek venni. Sok esetben amikor szemelyesen mesz be a konkret peldanyert erdeklodni, akkor hirtelen kiderul hogy az "akcios volt de mar elfogyott" vagy "kollegank elirta, de kijavitjuk" stb stb. Termeszetesen ezekkel az arakkal megy a hirdetes meg boven heteken keresztul, amikor mar a meseben sincs ilyen aron motor az orszagban.
A jobbik eset, amikor van valahol kisbetus resz.Lehet kocsogseg, de en anno raeresztettem a fogy.vedelmet az egyik ilyen kereskedesre, mar csak amiatt is mert hulyenek neztek. Elozo evi modellt hirdettek 150-200k-val kevesebbert akcioban(tobb tipusbol).
Telefonon erdeklodtem, persze-persze van minden, menjek be hozzajuk.
Bementem, mondtam melyik erdekel, erre "jaj, pont reggel papiroztak le az utolsot belole, csak nem volt meg ido levenni". Aztan rakerdeztem a tobbi hirdetett tavalyi modellre, amire az volt a valasz, hogy sajnos azokat is mar megvettek, csak idei van +150-200k-ert, ertheto okokbol mar nem is lesz egyikbol sem mert elfogyott a tavalyi keszlet. Mondtam, oke akkor meg majd visszanezek.
Ezutan egymast koveto 2-3 nap meg kerult fel ujbol HAHU-ra toluk ujabb es ujabb ilyen hirdetes
Na ekkor ment HAHU-s linkekkel, screenshottal email a fogy.ved-nek, es 1 het mulva kaptam is hatarozatot hogy kaptak egy kis ejnyebejnyet, a nem letezo termek nem letezo araval kapcsolatos hirdetesek miatt.Akkor el is tunt az osszes ilyen hirdetesuk.
Normal esetben nem foglalkoztam volna vele, de egy fel napomat el@#$tam hogy kimenjek hozzajuk, meg maga az egesz hulyenek nezes ami irritalo volt. -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #85673 üzenetére
Időközben, ha minden igaz, az egyik futár ismerősöm eladná a 250-es cbf hondáját. Már majdnem 100.000 km van benne, de karban volt tartva, hisz munkaeszköz volt. Kívülről elég lelakott, de elég sokmindent felújított menetből. Elvileg a hahun is fent van, és most annyi a baja, hogy a szivató bowden be van szorulva.
Szabad ezeket még megvenni a 'világ összes km'-ével? -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #85674 üzenetére
Mi apósomtól vettük át az akkor 18 éves Passatot. Ő napi munkába járósnak használta, megunta szervizelni, komoly baja nem volt, de a kopó-fogyó dolgokat ette meg az idő, meg a kora. Nálunk már volt vezérlés cserélve, hátsó fék, az átvételkori központi zár hibája megcsinálva, a sárvédőívek lefestve, egy rohadó küszöb kilakatolva, gázteleszkópok cseréje. Ezekért nem haragszom, használatból ered. Viszont az ECU megcopatott, vonattal kellett temetésről hazajönnöm.
Ha egy munkára használt gépet letesznek, az azért van, mert már nem hatékony, vagy a hatékonyságot kockáztatja. Meg szabad venni, de bármi is történhet, mindig legyen B-terved, mikor használatba veszed.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #85675 üzenetére
Köszönöm a tanácsot.
Amúgy csak szegről-végről ismerősöm, mióta elköltözött, nem hallottam felőle.
Lehet, hogy 'profilt váltott' és már nem futárkodik. -
nyogo83
Topikgazda
Sajnos a doboztarto konzoloknal durva arazasok vannak. Raadasul vagy gyari vagy ha gyartott hozza a Givi akkor attol valamilyen megoldas. De egyik se olcso
Ilyenkor esetleg megoldas lehet bontott robogot keresni vateran/marketplace-en, hatha idomok kozott van ilyen konzol. -
macilaci78
nagyúr
Egy kétsisakos doboz általában 9-10 kg terhelhetőséggel rendelkezik, plusz a doboz súlya. Azért ez dinamikus terheléssel (úthibák) néha akár fél méteres erőkarral már nem kevés. Én nem bánom, hogy az akármilyen hitvány szaroknak nincs piaca.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #85680 üzenetére
Ebben igazat adok neked, ne gyartson senki 1mm-es lemezbol meg muanyagbol doboztartot 5-10e-ert.
En orulnek ha ennyiert lenne valami tok jo, kozel gyarias megoldas mint Akosnak.Viszont azert van olyan eset amikor teljesen erthetetlen az arazas.
Pont most keresgelek en is konzolt, van Givi/Shad ami nem tul jo a kialakitasa miatt(nagyon hatranyulik, illetve ferden tul magasra. Meg van egy az elozoekhez kepest kevesbe ismert marka, ami jo lenne.Givi/Shad kb hasonlo, 60-70e korul van, akar meg korrek is a marka minisegehez es araihoz kepest.
Csak kar hogy szarul nez ki rajta es nem jo.Ez pedig a kevesbe ismert markas 50e(csak kulfoldrol lehet rendelni)
Na most ez az utolso se keszult 1,5-2-es anyagbol vastagabb lemezbol, igy az arat a minoseghez nezve elegge szajhuzos. Foleg hogy a markat se lehet egy Givivel egy lapon emliteni. Raadasul ezeknek a terhelese 3-5kg kozott mozog max.
Valoszinu marad az egyedi tervezes minimum 3-as vagy 4-es lemezbol lezervagva, hajlitva. Bar nem tudom mennyit dragultak, de 1,5 eve egy hasonlo lemezes konzolt 3-as szenacel lemezbol 5000+afaert adtak lezerrel/vizzel vagva a megadott CAD filebol. Ha nem akarsz festegetni, akkor porfestes se egy okor ara, aztan kesz.
Nyilvan ez csak egy ilyen designu konzolnal erdemes bajlodni, plusz ha nincs ertelmes alternativa.Ugyanitt ha valaki esetleg ismer valakit aki meg a tervezesi akar legyartasi problemat is levenne a vallamrol kronikus idohiany miatt penzert, ne tartsa magaban. Hirtelen most nem jut eszembe ilyen szaki
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #85682 üzenetére
Meg nem. Eddig meg nedves uton nem kellett vele mennem, szoval nincs meg az indittatas a cserere 😄
Lehet kihuzom a szezont, bar a gumi arakat elnezve dragabb lesz kesobb.Most szelephezagot kellene ellenoriznem, illetve vegre az 1 eve vett Givi dobozt felraknom, valamint a Vinot rendbeszedni/kiglancolni eladasra, mert az sem ment 8-9 honapja.
-
vacs
veterán
Sziasztok.
Van nekem egy Aprila SR 50-es robogóm.
Kétütemű, karburátoros, külön keverék olaj tartálya van, tehát tiszta benzint tankolok bele.
Kérdésem, hogy 100-as benzinnel is használhatom, hogy egy kicsit kitisztitsa a rendszert?(^)(>.<)(^)
-
FeniX-
aktív tag
válasz nyogo83 #85683 üzenetére
Ez egyébként egy igencsak bosszantó faktor, hogy szinte az összes új kisköbcentis motort ilyen hitvány gumikkal szerelik.
Komolyan, ezen kell spórolni? Vagy indiában, kínában a "jólesz az a parasztnak" elv érvényesül? Ezek a CST, stb gumik is ugyanaz a silány vacak. 1000 évig lesz rajta minta, de olyan betonkemény, mint a fene. -
addikt
Sziasztok!
Elkezdtem kicsit felújítani a mocim. Szétszedtem, rozsdás részeket lekezeltem, lefestettem:
Az lenne a kérdés, h a hengerrel / kipufogóval mit lehet kezdeni?
A hengert bekentem rozsda átalakítóval, de nem túl szép. A kipura csak rákentem kicsit, h megnézzem mit csinál vele.
Szóval mit / mivel szokás kezelni ezeket a részeket? A kipu egyébként szép fényes volt újkorában, gondolom olyan már nem leszMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Topikgazda
válasz body007 #85690 üzenetére
Én annyira nem foglalkoznék a hengerrel, eleve takarásban van, semmi sem látszik belőle. Hamarabb fog bármilyen más hibával a kukába menni, mint hogy a korrózió akármilyen problémát okozna.
A kipufogó az már egy más dolog, azzal meg sajnos nem tudsz tartósan jót csinálni. Kis csiszolás/tisztítás után lefújhatod hőálló feketére, ami egy darabig fog szépen kinézni, de idővel leég róla. A lakkozás is lehet egy megoldás (gyárilag sok rezo így jön ki), de az sem hosszú életű. A legtartósabb a krómozás (ugyanazon kipufogó krómozott verziója nem véletlenül kerül jóval többe), de a te esetedben nem érné meg egy utólagos krómozás, mert elég drága művelet. Hacsak nincs ismerősöd ezen a területen.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Mindenbe csak 100-ast tankolok. A 10 plusz éves nagymotorjaimba meg sem fordult a fejemben, hogy ezt a gány 95-öst beletegyem, és a kocsimmal is ugyanígy vagyok. Nem az oktánszám miatt, hanem ami pluszban benne van. Úgyhogy engem pl sajnos nem érint a benzinárt stop.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
addikt
Köszi a tippeket. Henger marad úgy ahogy van, a kiput felcsiszolom kicsit, rozsdaátalakítóval megkenem és nézek vmi hőállófestéket rá.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
vacs
veterán
-
KTMHobby3
tag
válasz sityupityu #85694 üzenetére
"ezt a gány 95-öst "
Úgy-e ezt Te se gondolod komolyan?
Én csak 95-öst tankolok a motoromba, meg az autómba is. Egyikkel sincs semmi problémám. Egyszer tankoltam a motoromba 100-ast, semmivel nem volt jobb. Azt csak a kutasok terjesztik hogy a 100-as sokkal jobb, érthető, literenként 240 Ft.-ért megéri nekik.
Az meg külvárosi legenda hogy megromlik a benzin. A motorom 8 hónapos állás után (alkatrész beszerzés), ugyanúgy ment a 95-ös benzinnel, mint a frissel. -
-
Rivaul
addikt
válasz sityupityu #85694 üzenetére
Benzinből mindenbe 100-as még most is. Sok megkövesedett zöld trutyis motorba futottam már. Autóba bár dízelem van, de sokáig tartottam magam ott is és csak prémiumot tankoltam. 1,5 éve 5 porlasztó 400k után jobbnak láttam De azért basszus. A 680 és 480 között 10 literes fogyasztással... Feladtam az elveimet
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen