- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Autós kamerák
- TCL LCD és LED TV-k
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- Androidos tablet topic
- Objektívek topikja
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
-
Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
ma Honor, Samsung és Motorola gépek biztosan érkeznek, hogy ősszel megpróbálják letarolni a piacot a saját kategóriájukban.
-
Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
ph A ROG Azoth feltupirozott utódja elég impresszív lett, és egy mozdulattal puhítható vagy keményíthető vele a gépelési érzet.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #40037 üzenetére
Aham, szóval ez lehet mögötte... A km számláló amúgy kiválóan működik,
és azzal én is tisztában vagyok, hogy erősen optimista a 28K-s állás, de nem
akarom másképp fogalmazni, mert nem tudhatjuk, hogy ki / mikor csinált, mit,
tehát nem szeretnék egy (a hatályos jogszabályok szerint) bűncselekménnyel
meggyanúsítani senkit. Főleg, ha 2010-ben még olaszban pörgették meg picit.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #40042 üzenetére
Givi S850 is 13K. Mondjuk használtan ki lehet fogni olcsóbban...
De 2600 HUF-fal még a levágott tépőzáras sem tud versenyezni.Engem mondjuk az is érdekelne, hogy a kesztyűtartóból hogyan
vezethető ki egy USB töltőkábel (biztonságosan) a kormányhoz.
Szerk: vagy éppenséggel vhova előre, a kulcstartókamerához.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #40048 üzenetére
Meg, persze. Még meg sem hirdettem. Gyorsan történtek a dolgok...!
Az ár valóban nem rossz, de utal arra, hogy kompromisszumos: kisebb
karcok/repedések, esztétikai hibák (és optimista óraállás) alaptartozék.
Viszont a motorja az egy álom...! Mint vmi mini chopper, úgy dohog, de
ha odahúzol neki, seggberúg a gép. (Már a 400-as kategóriában értve.)Autópálya kivezetőn jöttem rá, hogy mekkora tartalék van még benne...
Ha ott nyelezed (fordulaton!), akkor előjön a közel 30 paci, és megindul.
Szerintem ezzel nem lenne gond országúton egy kamiont megelőzni.Amúgy minden* működik rajta, ahogy kell. Jövő héten átnézetem: apró
hibák javítása, és a még nem ismertek feltárása -> kb. állapotfelmérés.
(Tudom, a rutinosabb emberek ezt a vétel előtt csinálják, és bármi van,
keményen alkudnak az árból, vagy egyszerűen otthagyják a motort.)Majd a harmadik (rendszámos, amúgy negyedik) motoromnál én is.
*: na jó, az időmérő óra kicsit kehes, de "annyi baj legyen" + csomitartó
gázrugója konkrétan hiányzik, de már kaptam tippet, mennyi a pótlása,
addig meg nem fog ki a kezemen a dolog, fel tudom én is hajtani, hehe.
Ilyen árban patika gépet keresni botorság. (Amúgy nem is én kerestem,
a gépsárkány keresett engem. Remélem összebarátkozunk kellőképp!)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ma megnéztem GPS-szel: meglepően pontos az (sebességmérő) órája is!
Egy bizonyos helyen próbáltam pont 120-ig húzatni, és 119-121-et sikerült a
GPS-nek maximumként rögzítenie ott, mert nekem sem sikerült "pöcök 120".
Másik helyen meg "pöcök 60-on" tartottam másodpercekig, és a GPS log is
pontosan azt mutatja. (Ezzel személy szerint totál meg vagyok elégedve!)A várva várt (?) képek...
SirKero: türelem képeket terem. (Most szórakoztam a vágásukkal...)
Ui: meg ne kérdezze valaki, hogy a kipu az milyen új irány a bal/jobb után!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40053 üzenetére
Jogos. Fél flakon szilikon, az kb. 10K levonást
jelent a km órából, és kb. 2 évet az évjáratból?kcsa: direkt nem lőttem makrókat: nem hibátlan.
Mondjuk engem konkrétan sokkal jobban érdekel
az, hogy megbízhatóan menjen. Amikor pöcc-röff
startol, az már önmagában zene a fülemnek.Szerk: de természetesen foglalkozom majd a külsővel!
(Tegnap pl. már bepattintottam a "harmadik szemébe"
egy jó kis fehér LED-et: már csak xenon kéne mellé...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Brogyi #40059 üzenetére
Jobb szeretem a "x liter/100 km" jelölést: azt szoktam meg, könnyebb érezni.
24,17 kmpl -> 4,13 L/100 km
22,96 kmpl -> 4,36 L/100 km
22,29 kmpl -> 4,48 L/100 kmEzek nem túl durva értékek! Viszont itt is az injektor játssza a főszerepet, nem?
Amitől nekem magasabb lesz a fogyim, az főként a karbi... Viszont így legalább
az injektorom nem fog gajra menni a fesszab. hibájától, és az alacsony alapjárat
orvoslása nem elektromos javítást, hanem egy 25 fokos csavarfordulatot igényelt.
(Írták a leírásban, mit kell: egy gonddal kevesebb a szerelőnek; ráértem délután.)Annak idején (az okostelefonom átvétele előtt) én is kb. "papíralapon" írogattam,
meg számolgattam Excelben, de egy Android applikációval ez sokkal könnyebb.
(Ha esetleg androidos telód van, jó szívvel ajánlom, mert kellemes proggi: aCar)Szerk: nehogy félreértsd, ezt ilyen viccesformán írom, nyilván injektor rulez, újabb
gépeken kb. csak az van: fene se akar 5-6 lityis fogyit egy motortól. Csak ha már
karbi (öregebb gép), akkor legalább annak is van előnye - pl. hogy szög egyszerű.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #40089 üzenetére
A Madison már inkább fotel. Cserébe viszont jó nagy: a 400 ccm elkél bele.
Ettől függetlenül (ti. tud menni, van erőtartalék!) sebesséhajhászó "gurulásban"
biztos nem vagyok benne. Sem most, sem tavasszal. Azért mert egy gép viszi a
130-140-et, még nem tuti, hogy a pilótája biztonsággal kezeli akkora tempónál.
(Abba gyorsan bele lehet halni, ha "a motor viszi az embert" és nem fordítva.)Szóval nagyon más, ha én akarom 130-ig húzatni, mert épp az esik jól, vagy ha
azért kell ezt tennem, hogy ne maradjak le másoktól. Utóbbi nem begyere. -
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40092 üzenetére
Madison csomagtartója egyébként mennyire pakolható?
Nem annyira, mint szeretném: sajnos hiába van mélysége, az ülés bezavar.
(Ti. az ülés lépcsős, és egy hosszában berakott cucc keresztbetehet neki.)
Azért bele tudom rakni a kabát+gerincvédő+térdprotektor hármast - és még
marad is némi hely, csak azt meg kell tanulni kihasználni. Viszont rájöttem,
hogy akkora a hátsó dobozom, hogy a térdprotektor befér a sisak mellé...
Sőt, még az is működik, hogy a gerincvédő van a dobozban, csak akkor már
a sisak nem fér be: nem lehet rácsukni a dobozt... Jó játék volt végigpróbálni.Zárt bukó mellett (ha az belefér) mennyi/mire van még hely?
Nézd, nekem elég nagy a Nolan N103 héjszerkezete - főleg a felnyithatóság
okán. Az nem fér be. Az egyik helyre próbáltam csak poénból: 2 bukó befér,
ha mindkettő nyitott. Az egyiket viszont fejen állva kellene berakni... Na oda
próbáltam a Nolan-t: normál helyzetben "befért", de nem tudtam rácsukni az
ülést. Fejen állva meg nem mertem beszuszakolni (féltem a plexit) és akkor
jött elő a szélességprobléma is (nyitószerkezet), így inkább nem erőltettem.
Btw. ha bp-i vagy, akkor összefuthatunk, és megnézheted, milyen...Illetve városban mennyire zavaró a nagy test?
Hát nem szúrom be úgy az autók közé, mint a Maját, de ez szokás kérdése.
Azért vedd figyelembe, hogy eddig 2 napot, összesen ~80 km-t mentem vele:
tapasztalataim ezért erősen korlátozottak. Illetve ott ahol a Majával egy ívben
megfordultam (járdán), a Madisonnal Y-fordulót kellett csinálnom... Vagy nem
kellett volna, ha rutinosabban döntöm, de lásd előző mondatom: rutin sehol...
(A súlyát meg normál esetben nem érzed: nem akarom nagyon borogatni.)Az a baj, hogy nagyon ellentétes igények ezek. Belvárosban mászkálni nem
kell nagy testű, 400-as robogó (tudom, akkor minek vettem), viszont ha főleg
túrázni akarod használni, akkor meg nem ajánlott a kistestű robesz... 1:1
Addig oké, hogy lenyomtam a Budapest-Balaton távot oda-vissza egy napon
a kis Majámmal is, de inkább muszájból, mint élvezetből. Bár nem volt olyan
rossz (szeretek motorozni), azért nem csinálnám rendszeresen... 400-assal
bátrabban mennék neki a dolognak, de talán már a 250-es Majával is. Jó az,
ha nagyobb ccm, van benne tartalék, nem pörög annyira, nagyobb kerék stb.Igazából két motor lenne a nyerő. Az egyik a városban szaladgálós, a másik
a túramotor. (Amúgy nagymotorosoknál láttam ilyet: nagy gépet felesleges a
városban terelgetni napi szinten, arra elég egy kis robi, hétvégén meg GO.)Ui: beleolvastam az indexen a Madison topikjába, bár ne tettem volna... Írják,
hogy jó lenne a 400-as blokk, de mivel kis példányszámban készült, elég sok
"gyermekbetegsége" maradt, amikbe csúnyán bele lehet futni... Hát remélem
a legjobbakat. A 250-es tök más blokkal szerelt; bár ott is olvastam mókákat. -
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40094 üzenetére
A kocsik közé férkőzés egyelőre nekem nem szempont
Majd az lesz! Az elején még érthető: kell némi rutin, hogy az ember úgy
bevállalja a dolgokat, ahogy a robogósok általában szokták, viszont pont
az a titka a gyors haladásnak a (dugós!) belvárosban. Na nem mintha én
ilyen stílusban nyomnám (azért a Maja sem egy kistestű 50-es gép), DE
sok helyen azért előre lehetett vele menni. A Madison "hivatalosan" csak
10 centivel szélesebb (de 10 centivel szélesebb gomblyuk az már zseb!),
de azért nagyobbnak érződik. Megszokás kérdése persze: ha majd ebbe
is belerakok 13000 km-t, akkor lehet, hogy nem lesz gond a "szlalom"...Utassal azért az ember óvatosabb (kell legyen)! Én nem nagyon vittem
még senkit, nem is nagyon tervezem, pláne városban - magasabbra kerül
a súlypont, vigyázni kell az egyensúlyra, főleg kis tempónál manőverezve.gondos tulajként- a Madisont sem hajtod szét,de hogy kell a többlet
Fene tudja, hogy kell-e. A Velvetre ugye rákattantam, aztán mégse, aztán
mégis, aztán mégse. Erre hirtelen vettem egy Madisont. Amúgy tetszik.Összességében nem bántam meg, mert kellett egy kis "vérfrissítés". Meg
jó szokni egy más gépet is meg a nagyobb erőt: az a jó a nagy motorban,
hogy lassan menni azzal is lehet. A kicsivel meg gyorsan, hááát. Lehet,
de azért nem ugyanaz. Mondom: a Maja "túrán" 85 körül érezte jól magát.
De onnan előzni? Nagyon necc. Országúton kis köbcentivel lendületből
kell motorozni... Az meg sokkal veszélyesebb, mint nyomatékból elugrani.Amúgy AndrewTdi kérdezte, hogy a Nexushoz képest milyen, bemásolom:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kis tempónál keresem vele az egyenest (hiányzik a Maja kemény
középállása, amit Te is megfigyeltél), de szokás kérdése. Az első
pár méteren baromira imbolyogtam. Meg is állapítottam, hogy egy
ladikkal van dolgom. Aztán kezdem megszokni: már jobban megy!
(Ha már van vmi kicsi sebesség, akkor semmi bizonytalanság: jó.)Rugózása szerintem lágy. (Ez is hozzájárul a "ladik" feelinghez.)
Durva úthibákon sem csap úgy hátba, mint a Maja. És nem is akar
annyira szétesni egy-egy becsapódás közben. (Bocs, hogy inkább
a Majához hasonlítom, de azzal van több tapasztalatom. Nexusnál
pl. nem is emlékszem úthibára: vagy nem volt, vagy úgy kirugózta.)Integrált fék tetszik, az első fék kicsit gyengusz, de keményfogású.
(Valahogy érződik, hogy b*szomnagy súly van a hátsó keréken, és
nem a legjobb ötlet csak az első villánál megfékezni a szerelvényt.)
De ezt is majd megnézetem a szerelőmmel, hogy minden oké-e?Erőből nincs hiány: megindul, ahogy kell. Elég alacsony fordulaton
dolgozik: egy Multivar lehet, hogy feldobná, csak akkor a gatyámat
is lezabálná. Így is, 50 km után már 75%-ot jelez a tank, ami ugye
a 6L/100 km-re utalna, már ha lineáris a mérce (gondolom nem az).Nexushoz képest Te tudnád hasonlítani, ha legközelebb cserélünk.
(Mivel a tömeg közel azonos, viszont kevesebb a paci, szinte bizti,
hogy kevésbé tud megindulni, főleg gyári varióval... Lehet, hogy ezt
érezni is lehet simán, de nincs sok tapasztalatom a Nexusszal.)100 km/h-nál már van rendes fordulat, így ott már rendelkezésre áll
a nyomaték, meg a ménes: úgy megindul onnan, hogy öröm nézni.
(Ott a Maja már halott volt, csak szenvedett 110-120-ig - és ott már
erősen jelezte, hogy "ezt nem kéne erőltetni", 12"-os kerekek, stb.)
A Madison ennél azért jóval "nagymotorosabb", de összességében
a Nexushoz képest még mindig inkább ilyen robogó feeling. Nexus:
nagymotor. Madison: nagy robogó. Valahogy így, ha érted...Az üzemanyagmérőre még visszatérve, elvileg a 12L-ből 3L tartalék,
tehát ha leesik a mutató nullába, kéne lenni 3L-nek: kíváncsi leszek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40097 üzenetére
Szerda este hoztam el: konklúzió még nincs... Sok motor van a szerelőmnél,
nekem meg nem volt annyira sürgős, hogy "mindenáron" odavigyem mondjuk
pénteken. Viszont ráértem délután, úgyhogy belenéztem a sisaktartó alá stb.
Icipicit tekertem az alapjáraton, meg nézegettem, hogy milyen izzó kell bele,
ilyenek. (Azért az se semmi, hogy izzócseréhez ki kell venni a sisaktartót...)
Már nem azért, mert nem működött valami, csak LED-esíteni fogom ezt is!ha ennyire nem játszik Nálad az utas
Eddig nem játszott. Városban eztán sem fog, mert az Utasnak autója van.
De ha netán lesz kedve néha gurulni, akkor erre inkább fel lehet ülni ketten...
(Persze védőfelszerelés alap, szóval nem olcsó dolog az utasszállítás. Sem.)hogy-hogy nem nyert a Velvet
Nem voltam 100%-ig biztos benne... Nem volt olyan kényelmes: olyan érzés
volt, mintha az első keréken (!) ülnék, és hátulról tolna egy dragster blokk.
Aztán elkezdtem nézegetni a Madisonokat... És megállapítottam, hogy totál
a Majára hajaz az üléspozíció, nekem meg az jön be + csomagtartója is van.
Mi kell még? Jó ez 200 kg, istenem: én sem vagyok matyóhímzés 100 körül.Amúgy meg még egy szempont: a Velvet 450 volt. Azért mégis 110K-val több.
Még ha a Madisonra rá is kell némileg költeni (remélem csak apróságokat),
akkor is sokkal beljebb vagyok. És semmi nem garantálja, hogy a Velvetre ne
kellett volna. (LE/kg arányban és városba rohangálni amúgy a Velvet a nyerő.)vagy éppenséggel a nemrég emlegetett Runner?
A Runner nálam soha nem játszott... Egyáltalán nem jön be a forma, meg az
üléspozíció... De már a Nexusról is kifejtette runner 125: nem az én stílusom.
Nem beszélve a pakolhatóságról. Inkább fotelrobogókat szeretem/szeretném,
vagyis mindig is szerettem volna - az élet úgy hozta, hogy másképp indultam.Az a jó amúgy, hogy megvan még a Maja, hogy akár vissza is válthatok rá.
Nem volt ugyanis égető oka a cserének - csak az utóbbi időben rápörögtem a
témára; mondjuk anyagilag meg nem vicces, hogy áll a sok zsé egy motorban,
amit nem használok, így holnap - ha minden jól megy -, talán meghirdetem.Szerk: amúgy a Madisonban sem voltam 100%-ig biztos...! (Csak megnézni
mentem.) Amikor lefoglalóztam, hazafelé szidtam is magam, mint a bokrot...
Kognitív disszonancia. Aztán beadtam magamnak, hogy csak kipróbálom. Még
mindig el lehet adni, ha valami miatt nem jön be... Persze, ha az van, amit írsz,
hogy "olcsó húsnak", akkor az eladás is necc. Ami viszont (drága!) tanulópénz.
Amúgy létezik az a fogalom, hogy impulzusvásárlás, bár az emberek általában
egy csokit vagy egy üdítőt szoktak hirtelen felindulásból megvenni, nem motort.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #40132 üzenetére
Úgy értettem, a motorkák egymás közt. Pilóta nélkül mondjuk nehéz.
Btw. a Nexus odaverné a Madisont, ahogy a Madison is odaveri a Maját.Mondjuk mehetne picit jobban! Közel sem nyomatékmaximumon próbál
operálni alacsonyabb sebességnél... (Bár sejtem, hogy ez valamennyire
szándékos, mert így "kezesbárány" érzését kelti - s talán kevesebbet is
fogyaszt valamivel, noha így is vészesen fogy a tankom a mérő szerint.)De majd ránéze(te)k a "hajtásra", hogy mi/merre/hány méter. Ha esetleg
mégsem szándékos lenne a dolog... Szépeket lehet vele előzni, és elég
élményszerű vele a motorozás. "Visszaülni" a Majára már most fura volt,
habár csak pincéből hoztam ki lemosni/fotózni, aztán oda raktam vissza.
(Egész más volt feltekerni a Madisonnal a baromi göcsörtös Németvölgyi
úton: bőven jó tempót mentem rajta és abszolút nem akart szétesni, úgy
kirugózott mindent, hogy öröm volt hajtani - a hátbavágás is kimaradt.)wolfnet: nem, még nem hirdetem, éppen azért lőttem róla képeket, hogy
azokból válogathassak a (közel)jövőben felrakandó hirdetésemhez.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz vaksi8 #40131 üzenetére
Röhögni fogsz, de éppen lett volna, akinek 30 rongyért 2 hétre is odaadtam
volna. Csak kiderült, hogy hiába fér bele a 11kW-ba, attól még nem 125-ös,
ezért A1 jogsival felejtős... Attól tartok amúgy, hogy most hiába írok be egy
számomra () megfelelő árat, az nem fog kb. semmilyen reakciót kiváltani
a plénumból, mert már már "szezon vége" van. Agyonnyomott áron meg
nem akarom gyorsan elpasszolni... Akkor már inkább a kölcsönadás, ha
valaki igényli: km korlátozás nélkül. Fér a 48K mellé. De cseremotor nincs. -
DigitXT
félisten
válasz canniball #40137 üzenetére
Na most képzelheted: én egy 4T 50-es robesszel jártam az A-jogsira.
Mondjuk akkor még nem volt ilyen csiricsáré ER6N: ER5 volt, oszt pont.
Teszem hozzá, hogy elsőre a 250-es is sok volt: baromira nem vágytam
az erejére. Igaz, hogy a városba nem is kell 180-200-as blokknál több.Azért a Majával 3 évet (~13K km-t) eltekeregtem, és bőven jó volt. Most
meg megrágott az agyrágóbogár, ezért "váltottam"... De jöhetnek tippek,
hogy milyen gépet vegyek még a kölcsönzős flottába. Nyehehe... -
DigitXT
félisten
válasz canniball #40140 üzenetére
Jaja, az első alkalommal valami 250-essel karikáztam. Kérdezte
az oktató, hogy ültem-e már váltós gépen? Mondom igen... Csak
annak már 10 éve. És az is 50-es volt.A 125-öst elhallgattam.Szóval: 250-essel "kezdtem", de soknak éreztem nagyon! Aztán
jött az 500-as, de az valahogy barátságosabbnak tűnt... Most ez,
hogy 600-assal kell a bójákat kerülgetni, hát nem tudom.Igazából mindig is a gyors+kényelmes közlekedés volt a célom,
korlátlant csak azért csináltam, mert nehogymár az korlátozzon.
Az megint más kérdés, hogy vágytam a "motorozásra" is! Talán
emiatt van, hogy lassan (nagyon!) lépegetek feljebb. Bár melóba
járni a SYM is jó volt. (Ki tudja, ha rendszámos, ma is megvan?)AndrewTdi: szerintem leginkább otthon ülsz. Vagy a Nexuson,
bár onnan nehéz fórumozni. Lehet, hogy nagyon este van nekem,
de halál komolyan mondom, hogy nem értem, mit akarsz kihozni.Ha esetleg egy gyorsulást mérnél a két moci közt, felesleges.
(Az elején még lehet, hogy tartja magát a Maja, mert könnyebb,
de aztán elszabadul a 2x annyi paci a Madisonban, és elhúz.)huszi.gyb: nem is írtam, hogy VALAKI szerette volna bérelni!
Btw. PÜ majd megy, be van csillagozva, csak erőm nem volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grillo #40143 üzenetére
Yamaha TW volt a kollégámnak a Cygnus előtt.
Azon kívül, hogy "jópofa" a bazivastag hátsó kereke
sok jót nem tudnék róla mondani... Pontosabban én
nem rendelkezem közvetlen tapasztalattal, csak azt
tudom, hogy baromi gyorsan megvált tőle - érdekes.
Suzuki meg NincsNincs: különben sem robogók... -
DigitXT
félisten
Egy ilyen rozsdás sz*r gyári kipu mióta ér 18K-t?
(Tudom, minden annyit ér, amennyiért elviszik.) -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40153 üzenetére
Na ja. Amúgy "remélem" elsőre nem tankoltam teljesen
tele a gépsárkányt, mert 100 km után 8L-t rátankolni erős
lenne... Bár most meg túl teleraktam, a sapka kinyomta:
még nem szoktam meg, hogy másképp kell tankolni, mint
a Maját. (Amúgy a reményen túl sok jel utal arra, hogy
elsőre nem lett tele.) Holnap reggel a szerelőnél kezdek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha esetleg el akarnám adni a 4Road-ot, ezen kívül hol érdemes hirdetni?
-
DigitXT
félisten
válasz hurenzon #40167 üzenetére
Ezt már inkább itt kérdezd meg, szerintem...
MÁS: Madison átnézve. Kormánycsapágy valóban koppant: meghúzva frankó.
Hajtással nincs gond, szíj rendben van, görgők nem kopottak, kuplung is oké.
Motorikusan amíg pöcc-röff, szép hangja van, és jól húz nem kell megbontani.
A féktárcsa vállas, nagyon: a szezont még kifutja, jövőre betéttel együtt csere.
Hátul jobb a betét, de a tárcsán látszik, hogy "fémen" is járatták valamikor.Első fék holtjátékán állíttattam, sokkal jobban érzem így a féket... Kombinálva
a kormánycsapágy jó beállításával már rendesen lehet az elsővel fékezni. Már
amíg bírja a betét, meg a tárcsa... Az idomzat ahhoz képest elég pöpec, hogy
pl. biztosan felborították a bal oldalára álló helyzetben: javított index, dobozon
karc, műszerfalon kis repedés. (Amúgy nincs csúszásnyom, mint a Maján.)A hátsó gumi lehet, hogy új, DE belsőt (!) is raktak bele. Ez utalhat arra, hogy
a felni nem az igazi... Lehet, hogy csak "kopott", de lehet, hogy meg van ütve.
Egyelőre használom így... "Szívó falsnit" kell cserélni (már ha ez mond nektek
valamit, én most hallottam a kifejezést először!), de ráér a ez is szezon elején.Fogyira kíváncsi leszek. Világítást meg fogom "tuningolni". Amúgy ma néztem
130-nál is, ott már 7500-at forog, és némi rezonancia is érezhető. 120-nál még
barátibb a dolog. (Végre nem néztem, amúgy 8600-nál elvileg leszabályoz...)
Nagyon csendes amúgy a gyári kipu, 100-nál csak a szél üvölt, a gép suhan...
Azért elkéne rá valami öblösebb hang! De nem akarok sokat rákölteni, max. ha
a Maját elviszik, akkor. Bár ANNYIT akkor sem költenék, mint a Majára.Ui: amíg el nem felejtem: 2 db 35 mm-es 6-os csavar hiányzik a delki műanyag
burkolatának rögzítéséből. Ha csavarbolt felé járok, veszek. Amúgy 3 is tartja...
Ja és a hátsó tengelynél a szimering cserés volt, kicsit nyomta a hajtóműolajat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40177 üzenetére
Viccesek ezek az elnevezések. 300-nak hívják, aztán valójában ~265.
Mondjuk a Madison is névleg 400-as, gyakorlatilag meg 383, és akkor
a Nexus 500-at már meg sem említem, mert az közismert típus.MÁS: rosszul zár a tanksapkám, nem tömít rendesen! Sajnos ez egy
nagyon necc kombináció egy olyan robogón, amin előre néz a feltöltő
nyílása, és minden féktávon kapja a sapka a naftát. Na és mit csinál?
Ereszti a lefolyón! Ez megmagyarázza, hogy miért éreztem NÉHA
benzinszagot menet közben (pl. fékezés után, megálláskor), valamint
azt is, hogy miért lehetett "picit" extrém a fogyasztásom. Habár az is
tuti, hogy elsőre nem raktam teljesen tele másodikra meg túlságosan.Mi a tököm a megoldás? Gumitömítést szerezzek hozzá (sürgősen!),
vagy egy új sapkát kéne? Mondjuk necces, mert a kulcs zárja+nyitja.Gyorsan meg kéne oldani, mert gáz, hogy apránként ellocsolgatom a
benyát (minden fékezéskor). Egyrészt nyilvánvaló pazarlás, másrészt
tűzveszélyes, harmadrészt a lefolyó nem tudom, hova ereszt, de ha a
középfelé, akkor arra is van sansz, hogy a hátsó kerék megcsússzon. -
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40186 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #40194 üzenetére
Amiket ilyen univerzális tanksapkának hirdetnek, azok mennyire megbízhatók?
Gondolom van kismillió fajta méret, meg zárási mechanizmus. Ideiglenesen az
is megoldás lenne, ha van egy olyan, ami ugyan nem zárható kulccsal (cégnél
nem lopják ki belőle a benyát, máshol meg nem hagyom ott, itthon garázsban
tartom), viszont tömít rendesen, és ráérek keresgélni... Melóba járok a mocival,
így nem megy, hogy pár napig lerakom, amíg nem találok tökéletes megoldást.Szerk: természetesen reggel szétszedem + megnézem, hogy milyen is...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40198 üzenetére
Az biza...De! Az imént alátéteztem a gumitömítést (thx szocimotorosok!), és most nem ereszt! Kicsit keményebben kell zárni, de az pont nem hátrány, ha az oka a szoros, gumis záródás. Zárbetétet amúgy valóban ki tudnám cserélni, ha "kompatibilis" sapkát találnék. De igazából nem látszott semmi komoly elhasználódás a tömítésen, meg általában a sapkán... Ki érti ezt?
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #40199 üzenetére
Jelentem, tanksapka frankó! Csont száraz volt a lefolyó, pedig szúrtam
neki rendesen: autók közé be, nagy gáz, nagy fék: dobáltam ide-oda.
Meglepő egyébként, hogy (szinte) ugyanolyan jól(OFF)*(/OFF) lehet ide-oda pakolni,
mint a Maját. Lehet, hogy a feelinghez hozzájárul, hogy próbaképpen
lekaptam a deréktámaszt, így picit hátrébb tudok ülni, kényelmesebb...
Szerk: mondjuk a hátsómat picit nyomják a deréktámasz rögzítőhelyei.A fekete leves viszont: reggel nyitottam/csuktam az ülést, semmi gond!
Most meg a cégnél túl könnyen fordult a kulcs, és valóban: nem lökte a
kampót ki a helyéből, tehát az ülés zárva maradt. Eszem-faxom megáll!
Fel kellene törni a saját motoromat, hogy hozzáférjek a cuccaimhoz?
Szerk ráadásul ami szerszám van nálam, az is a csomtartóban van: LOL.*: amúgy amit elvesztek az esetleges oldalirányú mozgékonyságon (bár
hozzáteszem, inkább kormányzás kérdése), megnyerem a gyorsuláson:
olyanokat lehet vele előre ugrani, hogy öröm nézni. Vagyis csinálni.
(Egy-egy előzésnél pl. nézem, hogy mennyire messzi van a szembejövő:
átugrom az előttem tötymörgőt, és látom, hogy még mindig messzi van.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #40208 üzenetére
Nade, ha a "napszítta olaszból" egy fél flakon szilikon rögtön "szeretett
garázsban tartottat" varázsol, akkor hogyan kéne hinni a képeknek?Szerk: természetesen nem vagyok a dolog ellen, én is fújtam a Majára
(másodszor) a hirdetés előtt. Az első alkalom a műszaki előtt volt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #40210 üzenetére
Jogos, csak a konkrét esetben mosás + szilikon volt az istenített megoldás.
Attól még a többi, amit felsoroltál, az ég világon semmit nem változott.MÁS! Húsvilla: 749 Ft. Habverő: 379 Ft. Amikor kinyílik a csomagtartód, az
megfizethetetlen! És amikor véletlenül lecsukódik, és rájössz, hogy a fenti
"célszerszámokat" már beleraktad...! Na, az az igazán priceless érzés...
De legalább rájöttem, hogy mi volt a hiba, és szerencsémre egy csavarhúzó
már a kezemben volt, és az is segített: ilyen ritka fos zárási mechanizmust!
Látszik, hogy olasz. Kezdek vele vmit otthon, hogy megbízhatóbb legyen.Viszont az is ijesztő, hogy ilyen könnyen nyitható: kulcs nem is kell hozzá!
Mondjuk értéket nem szoktam benne hagyni, ill. az utcán lerakni, de... Pff...Szerk: mondjuk a csavarhúzós esetnél pont kulccsal nyitottam, csak előtte
meg kellett tolni a kallantyút a jó irányba, hogy elkaszálhassa a nyitója.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Gurulni mostanában senki? Pedig egész fasza idő van még.
-
DigitXT
félisten
Visszaraktam a háttámlát... Picit kényelmetlenebb, hogy be vagyok szorítva*,
ellenben (meglepő,de) sportosabb így a gép, ugyanis más tartásban ülsz: szinte
adja magát, hogy az ember bebújjon a plexi mögé, így nem csak "érzésre" más,
hanem a légellenállás is csökkenhet, így dinamikusabb nagy tempónál is.
Főleg, ha még ki is hajolsz oldalra a kanyarban, ahogy azt a Safety Hungaryn is
tanították. Csak éppen ott 500-as motorokon ültünk és a tank mellé kellett bújni:
itt se tank (amire ráhajolnál), se 500-as motor (csak 400-as robi), de hasonlít, lol.*: ha csak 5 centivel hátrébb ülök, már sokkal jobban tudom a lábam nyújtani.
Szerk: kergetőztem egy BMW-vel. Kiálltam előle (110-nél), mert nagyon jött...
Elhúzott vagy 130-cal. A pirosnál aztán melléálltam, de "gyorsulásos mókában"
nem volt benne. Vagy csak elfogyott belőle a kraft... Amúgy már nem tolta fel
110 fölé. A következő pirosnál meg több autónyit lemaradt: többet nem láttam...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #40226 üzenetére
Az a jó a nagy motorban, hogy lehet vele lassan is menni.
Amúgy mikorra gondoltál? Ma este (hosszú idő után végre újra)
megyek edzeni - szóval már csak ilyen kora délután lenne jó.Szerk: a Tactot végül nem vitted el a szerelőmhöz? Vagy nincs
vele most akkora galiba, a "nagygenerál" meg még ráér?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
OFF, de nagyon nagy! 28 ezer km? 1 millió 28 ezer!
-
DigitXT
félisten
válasz maszekember #40235 üzenetére
Nohiszen! Hengerenként 23 szelep! Btw. mellégépelte:
köbcentit írt a kilowatthoz/kilowattot meg a szelepekhez. -
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #40255 üzenetére
Végignéztem, hátha lesz kép, hogy néz ki, de nem...
-
DigitXT
félisten
válasz adidas4death #40272 üzenetére
Hivatalosan nem. De ezek általában nem hivatalos tuningok a gyárilag 50-es motoron.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- MG5 menetpróba
- Óra topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Politika
- Távol-keleti webshopok OFF topikja (játékok, kuponok, stb.)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- CASIO órák kedvelők topicja!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs