- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- Gaming notebook topik
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Milyen processzort vegyek?
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Nem kap több frissítést a Wolcen: Lords of Mayhem
gp Szeptembertől a többjátékos mód már nem lesz elérhető.
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
-
Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
it Immáron a Temu is köteles megfelelni a EU szigorúbb online tartalmi törvényeinek.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Vismajor01 #72831 üzenetére
Igen. De jelenleg hatályos infot csak az tudna adni aki végigjárta illetve kormányhivatal/NKH.
Nekem az rémlik, hogy gyakorlatilag ugyanazt kell végigjárni mintha rendes 125-östől nagyobb motor lenne: forgalombahelyezes, eredetvizsga, vagyonszerzési illeték, utána pedig 2 évente műszaki, stb,stb.
Pont emiatt nem nagyon szaladgálnak rendszámos 50-esek, mert ennyi erővel már nagyobb motort veszel.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Rivaul #72830 üzenetére
Ezt hirtelen most nem tudnam megmondani, hogy mennyire lehet azon keresztül rendesen beütni a helyére a szimmeringet.(majd megnézem neked, ha addig nem jön válasz)
A szimering ajkait en megszoktam kenni egy pici szilikon zsirral, vagy ha nincs, nagyon finoman olajjal.
Szárazon duplaajku szimeringet pl kinlodas berakni. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Rivaul #72830 üzenetére
Ez az Aerox, ugye?
Szerintem azt ki kell szedni és utána a szimeringet. Legalábbis nem értem, hogy lehetne normálisan beütni a szimmeringet ha az ott van.(Nem volt még Aerox blokk a kezeim között, szóval tévedés jogát fenttartom )
A második képen ez a 2. számú alkatrész lenne? Mert annak le kellene jönnie szerintem, csak rágyógyult.
-
nyogo83
Topikgazda
Sajnos a gyari service manual sem irja egyertelmuen, hogy hogyan is kell nezni(ahogy sok mas markanal is elfelejtkeznek errol ).
Amugy nekem az remlik, hogy nem kell betekerni es ugy kell megnezni a szintet, mert mikor Vino-t kerestem, belefutottam par amcsi forumba ahol a 4T Vinokrol volt szo es ott ugy ellenoriztek.Ilyenkor en azt szoktam, hogy nagyjabol atlagolok. Megnezem hogy betekerve mit mutat a nivo, meg eppen csak beledugva mennyi. addig jatszok a szinttel, amig a maximum alatt de a minimum feletti szintet el nem erem.
Nagyjabol be lehet egy biztonsagos szintet igy is loni, de ez csak sajat ovatossagom ha nincs hivatalos info rola.Ami tuti meg: olajcserenel 0.7-0.8L koruli olaj megy bele, a teljes feltoltes meg 0.8-0.9L.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
Nem egy túl gyakori méret, kevés helyen tartanak belôle.
Ami a legtöbb helyen van, az olcsó Mitas vagy Vee Rubber, jobb minôségbôl pedig a Michelin S1.
Árban van egy kis különbség, de a Vino könnyû súlya és a himbi-limbi elsô futómûve miatt érdemesebb a Michelint venni, én is azokat raktam az enyémre. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72852 üzenetére
Szép vagy nem szép dolog, de 50-esként akár vilagitó dildót is akaszthatsz az index helyére, nem szólnak meg érte. Mivel nincs rá műszaki vizsga, így eléggé gumiszabályok vonatkoznak rá a való életben (az hogy mit ír elő a rendelet, más tészta, nem foglalkoznak vele).
Annyi még a lényeg, hogy vagy beépített előtét ellenállással vegyél LED-es izzót, vagy le kell cserélni a hagyományos mechanikus index relét full elektronikusra, hogy az eltérő terhelés miatt normálisan működjön.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #72855 üzenetére
Ez tök jó, el is mentem a linket, hogy kapható itthon a Koso-nak ilyen cucca, valahogy eddig elkerülte a figyelmem.
Eddig amikbe belefutottam, igaz hogy olcsók voltak, meg működtek, de konkrétan a visszajelzés, csipogás az botrányos volt. Gondolom ennek kultúrált, a Koso szart nem gyárt.Kaptam egyszer egy olyan relét boltban, hogy a csipogásának a hangja és a hangereje is megegyezett a tolató teherautókéval. Először szakadtam a röhögéstől, hogy tuti rosszat kaptam. Aztán kiderült, hogy ezt tényleg index relének szánták
Be kellett ragasztanom a csipogót, hogy a forgalomban ne fosassak be mindenkit, mert csak forgatták volna a fejüket, hogy honnan akar rájuk tolatni egy platós ZIL. -
nyogo83
Topikgazda
válasz spanglee001 #72856 üzenetére
A variátoros kérdésben szerintem sityupityu többet tud segíteni, de szerintem gyári henger meg alap hajtás tuning (sima Multivar meg gyári kuplung) nemigazán fogja az elejét emelgetni. Oda azért kicsit több lekvár kell
A szivatóhoz meg kipróbálhatod, hogy kiszereled, átpucolod a karbit, mert nem szadabna leállnia. Vagy rendelsz egy másik szivatót (szerencsére GY6-hoz frutti árban van akár kintről is), vagy megpróbálsz vadászni rá egy átalakítót.
Konkrét linket nem kerestem most hozzá, de tuti van. Annyit tudok segíteni, hogy Keihin CVK típusú karbi van az Agilityn, meg ugy elég sok GY6 blokkon, szóval ehhez valót kell keresni. -
nyogo83
Topikgazda
válasz hd3650-65Hz #72860 üzenetére
Gyertyaképet néztél a problémás fordulaton vagy úgy általában? Mész vele jópár kört, abban a fordulatszám tartományban ahol érzed, hogy problémás, leállítod és megnézed mit mutat.
Nem írtad, hogy pontosan mit csinál nyélgázra álló helyzetből: határozottan felpörög gyorsan és megtorpan 3-4000 körül, majd meglódul, vagy eleve lomhán éri el ezt a tartományt is?
Sztenderen hogy viselkedik? Veszi a fordulatot rendesen hirtelen gázra alapjáratról?
A fúvókázós "doksi" nagyjából jól leírja, bár eléggé összecsapott. Annyit hozzátennék, hogy az alapjárattól alsó/közép fordulatszám tartományig az alapjárati fúvóka is beleszól a keverékképzésbe, a középső tartományért a súbertű, a max fordulaszámért és teljesítményért pedig a főfúvóka felelős.
A hatjás részén minden gyári benne? Eddig fojtott volt és most lett átalakítva?
Ha belekerül a rendszerbe egy sportkipufogó, akkor sokszor nem csak a karbival kell utánamenni, hanem a hajtásnál is a görgőzéssel(kicsit leegyszerűsítve).
-
nyogo83
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz hd3650-65Hz #72871 üzenetére
Egyelore csak roviden tudok, de tobb sebbol verzik a dolog, erre szoktak mondani, innen szep nyerni
A gyertyakepre igy kep alapjan azt mondanam, hogy akar meg jo is lenne, bar picit szegenynek tunik a keverek illetve a lassu, lomha felporges is ennek lehet a tunete (bar a leporges meg jonak tunik).
Viszont szinten kepek alapjan a szijad olyan mintha nem teljesen alulrol indulna el, ami szinten okozhatja, hogy a motor erolkodve indul meg alapjaratrol.
Eloszor a hajtast kellene rendberakni ezen a teren, szijtarcsat kihezagolni, utana johet a karbi beallitas/finomhangolas, mert igy a hajtas elvihet az erdobe.
Ilyenkor a legnehezebb kategorikusan kijelenteni, hogy ezzel 2mm-t ide, azzal 3 fordulatot oda, mert mind hatassal van egymasra
Szep aprankent egyesevel. A masik, hogy nekem a gyari 9gr-os gorgo helyett 5gr nagyon kevesnek tunik, ha ennyive kell elterni gyari alkatreszeknel egy szimpla kipufogo cserenel, akkor az is jelzi, hogy ott mas gond is van.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Kickass #72879 üzenetére
A konkret tipus nem ismeros nekem 50-esben, 125-osben egy jo gep a Sport City.
Ismeros a helyzet a jogsival, en is ugyigy jartam kb majdnem ugyanigy marcius-aprilisban, ugyhogy csak tanacsot tudok most adni
En azt csinaltam, hogy kerestem egy jo allapotu, konnyen eladhato robogot, amit tudtam hogy kb max 2-3 honapig lesz meg, nem kell ra kolteni, tehat gumik stb olyan allapotban van, hogy 2-3 honapig csak hajtani kelljen.
Utana ha 10k-val kevesebbert adod el, akkor is jol jarsz, arra a par honapra kiszolgalt.En pl egy Runnert vettem (igaz, hogy nem tudtam megallni, hogy ne koltsek gumikra), vegul majdnem szeptemberig kihuztam vele(mert nyaron mar keves normalis elado 125-os volt), es a vicc, hogy ugyanannyiert adtam el, mint amennyiert vettem, majd vettem olcson "szezon vegen" egy 125-os motort.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72884 üzenetére
Ilyen nittelőt használtam, ami jó minőségű [link]
Elméletileg ez 420-tol 630-as láncig használható.Van a Lincos-nak is hasonló szettje, de nincs nekik készleten, viszont ha a cikkszámmal rákeresel(MG50095), akkor találsz olcsón más webshopban 8k körül ilyet. pl itt Tomner szerszám vagy Szerszámbolt
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #72895 üzenetére
Van eleg sok 2T kipufogo, ami nem klasszikus rezonatoros/hangtompitos("trombita-s") rendszeru, hanem hasonlit a 4T-k szimpla kipufogojaehoz.
Pl gyari JOG kipufogok, vagy Gianelli Go, Leo Vince SP3, Sito Plus stb. -
nyogo83
Topikgazda
Nem mernek ra 1000%-ig megeskudni, hogy pont a Vino-mnak volt-e, de altalaban ugyanugy centrirozzak mint az autogumit, ragasztos sulyokkal.
Azert szoktak ezt mondani, mert sok gumisnak nincs adaptere a centirgephez hogy ilyen kis kerekmeretet/motorkereket befogjon.Centirnal nem csak a felni hibaibol adodo egyenetlenseg miatt szoktak sulyozni, hanem a gumik se 100%-ig kisulyozottak. Lehet hogy ket kulonbozo gumival mashova es mas mennyisegu suly kerul.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #72904 üzenetére
"Forgalomban mehetnek, csak közúti közlekedésben nem vehetnek részt."
Ezt pontositanam, mert igy nem ertelmezheto. A kozuti kozlekedes a hivatalos megfogalmazasa a KRESZ-ben a "forgalom"-nak.
Te arra gondolsz szerintem, hogy kozuttol, forgalomtol elzart teruleten kozlekedhet vele.(Pl maganterulet, tanulo/versenypalya/stb.) -
nyogo83
Topikgazda
válasz palfitom #72918 üzenetére
Altalaban az ules alatt vagy a csomagtartoban rajta van a matrican is.
A 400-asnak gyari manual szerint 25psi(1,7Bar) az elso, 28psi(1,9Bar) a hatso, utas nelkul.
Ket szemellyel 1,7Bar elol, 2,4 Bar hatul.Nekem az elso 1,7 is eleg kevesnek tunik, de ha maszkalsz vele akkor majd te is kitudod tapasztalni.
En altalaban 2 Bar korulre szoktam fujni elsot-hatsot a hasonlo meretu kerekeknel, de ahogy Burgman forumokon lattam, ott is inkabb ez a tendencia.Inkabb legyen picit kemenyebb legyen, mert a kovalygos, bizonytalan viselkedest alulfujt kerekekkel jobban megerzed, foleg elso kereken.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz palfitom #72920 üzenetére
Fizikailag berakható, kérdés hogy majd műszaki vizsgán kötekedős vizsgabiztost fogsz ki, vagy nem.
Havernak pl a ledes rendszámtábla világítását szedette ki, igaz autónál.Hivatalosan E és ECE típusjelzéssel ellátott kellene, anélkül nem használható közúti forgalomban.
Ezért is árulják sok helyen "Off-road fényszóró izzó"-ként.Nekem az a tapasztalatom, hogy ha külsőleg egyben van és gyárias a robogó/motor, akkor nem foglalkoznak semmivel. Csinál pár képet róla körbe, meg az első féket leteszteli a padon, aztán csókolom.
Még be se indítják.Meg kell nézni milyen foglalatú izzó megy bele és venni egy olyat LED-esben.
Sajnos konkrét márkát, típust nem tudok ajánlani, nekem nincs tapasztalatom vele. -
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #72922 üzenetére
Véleményem szerint pedig az lenne a megoldás. Nem a legjobb, de nem bízhatsz ilyet az átlagember ítélőképességére.
Ha autónál is így működne, szerinted milyen autók lennének forgalomban? Még a jelenlegi "okos" műszakikkal is elég sok roncs mászkál, képzeld el az milyen állapotban van, amit már haver vizsgabiztos se vállal be.
Ráadásul ott hibás a gondolat, hogy nem(csak) a saját biztonsága miatt kell egy járműnek jó műszaki állapotban lenni, hanem a forgalomban résztvevő más közlekedők miatt, hogy ne okozzon balesetet egy szar fék vagy egy kiszakadó futómű miatt, esetleg a lógó kormánycsapágy miatti kóválygó mozgásával.
A "butákon" jelenleg segít a műszaki pl autóknál, mert rengeteg olyan ember vezet autót, aki a motorháztetőt nem tudják felnyitni, de legalább ha olyan szar az autója hogy műszakin kivágják, akkor nem fog tudni azzal forgalomba menni.
Van a "buta" aki tényleg nem ért hozzá és csak akkor megy szervízbe ha már tényleg nem indul a jármű, meg van az "okos buta", aki jobban tud mindent és ügyeskedik(lógó belű 650-es Burgman renszám nélkül, a 6-os lekaparva az idomról ).
De ez egy elég hosszú és bő lére ereszthető téma, szerintem ne menjünk bele mert oldalakat lehetne róla beszélni, de jelenleg nem rajtunk múlik, hogy bármilyen irányba is változás történik.
-
nyogo83
Topikgazda
Ha minden rendben van vele, akkor normalis, van olyan blokk ami igy viselkedik.
Sokszor talan amire erdemes ranezni esetleg az a szelephezag, de az is nagyreszt a blokk homersekletetol fuggoen tud eltero jarast okozni.
Aminek en inkabb a nagyobb valoszinuseget latom: az uzemanyag homerseklete, masabb a porlasztasi kep ha a benzin 20+ fokos vagy huvosebb. De ott is sok dolog tudja befolyasolni es van amelyik nem erzekeny erre, mert lehet karbi futes/ lehet a karbi kozelebb a blokkhoz igy az uszohazban rendesen atmelegszik a benzin, stb.
A masik pedig a gyertya hoerteke: nekem volt olyan motor, aminel kulon hasznaltam "teli" meg "nyari" gyertyat, az egyik az hidegebb hoerteku volt a masik melegebb.
Eszreveheto volt a jarasan, erdemes kiprobalni, ha zavar.
Tamas9x: majd megnezem, van-e konkret doksim, egy marakt azert dobj legyszi.
De gyorsban: olaj csere ilyen kiskobcentis 50-eseknel 2000Km korul szokott lenni, szoval azzal boven jol vagy.
Vezermulancnal sokszor nincs intervallum, hanem jelreforgatod es megnezed van-e nyulas, illetve "setal"-e a lanc a lanckereken jobbra/balra.
Szelephezagra meg akar most is ranezhetsz, aztan majd 5-10k km utan.
Az a baj, hogy kinainal van hogy rovidebb intervallumokat adnak meg, attol fugg mennire kepes tartani a hezagot hosszab tavon. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #72930 üzenetére
No, amit sikerult osszeszedni:
Gyari olaj az 15W40, bar mas helyen meg 10W40-et irjak, szoval az akar jo is lehet.
1000Km-enkent kell cserelni, szoval ez pipa.Vezermulancrol emlites sincs, azt csak ellenorizni tudod random idokozonkent, vagy ha kezd lanc hangja lenni.
Szelephezag ellenorzes 4500-5000Km-enkent. Fotengelyt felso holtpontra forgatod (lenni kell jelolesnek a lendkereknel, altalaban "T" betu, meg nyilacska, a blokkon is), de ugy hogy akkor legyen szelepvaltas(surites). Mindegyik szelepnek zarva kell lennie, akkor jo. Ha nem, akkor forgatsz 360-at rajta
Igy kell kipugfogo es szivo oldalon is 0.05mm-nek lennie.Nagyjabol ennyi lenyeges dolgot sikerult talalni ehhez a blokkhoz.
Taat: azert ha egy tavaszi szervizelest/olajcseret csinalsz, nezz ra a gyertyara, hogy belevalo-e tipus szerint. Ha semmi rendellenes hangot, nehezkes indulast, barmi gondot nem tapasztalsz, akkor ez ilyen
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz spanglee001 #72934 üzenetére
Szivesen
16k Km meg nem gond, csak az a kerdes, hogy nalad 0-rol indulva annyi, vagy annyi ami garantaltan mar benne van
Nalad is 4000Km korul van periodus szelep hezagra, 0.04mm, szivo/kipufogo. Ellenorzes ennel is hideg motornal, felso holtponton szelepvaltasnal.
Vezermulancot ugy tudod ellenorizni, hogy ha alul a fotengely jelen van (T), akkor felul a vezermutengely fogaskereken van 2db potty. Annak pont egy sikba kell esnie a szelepfedellel. Ha nyulott a lanc, akkor nem ott fog allni.
Barmilyen muanyag fogaskereken a fel szemem rajta tartanam, ha mar elmult jopar eves a robogo. Foleg ha az az olajpumpae Jobb idoben kiszurni egy repedest a tengelyenel, mint kesobb talicskazni a penzt a szerelohoz nagygeneralra.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
Szia!
A legfontosabb reszlet: mekkora osszeget szannal ra?
Tudunk itt is ajanlani ennek megfeleloen par tipust, de van Nagyrobogos topic is [link] ahol kifejezetten az 50-esnel nagyobb robogokkal fogalkozunkEgyebkent termetedhez merten necces lesz kenyelmeset talalni, de nem lehetetlen, erdemes elmenni egy kereskedesbe ahol van tobb tipus, es legalabb egy ules/labprobat tartani.
De pl hasonlo termetu sogoromnak aki most kezdte a robogozast, egy Malaguti Madison lett, ami kenyelmes meg az o magassagaval is, valamint eleg megbizhato(csak mar nem fiatal darabok, jellemzoen 2003-2004 a fiatalabbak).Altalanossagban pl Aprilia Sport City, Gilera Runner, Yamaha T-Max, Piaggio Liberty, Kymco-bol 125-osok nagyjabol mindegyik. Ezeket azert irom elsore, mert ezekbol van ujabb, par eves peldany is, nem csak 16-18 eves.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #72942 üzenetére
Szivesen kineznek en is, de hetvegere jutott ido vegre a sajat motoromra es at akarom foliazni
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Kobun1980 #72950 üzenetére
"Ezért a pénzért azonban 50-es Runnert, vagy SR-t is kapok 5-8 eveset, vagy régebbi Aeroxot."
Teljesen jo az irany. En inkabb neznek egy fiatalt ezek kozul, ami boven kijon 300k-bol vagy alatta esetleg, mint egy 125-os Vespat. 125-osokbol nagyon nehez kifogni Vespabol olyat, ami tuti vetel, raadasul 90%-uk Olasz import, csillio km-el, ami nalad fog visszautni.
Raadasul azert a Vespa-nal erosen dominal a marka miatti tularazottsag is.Plusz, ha 125-ost nezel, akkor szamold hozza meg a jogsit is a vetelarhoz(mert gondolom legalisan akarnakd vezetni ).
A fentebb emlitett 50-esekkel siman fogsz 70-et menni es eleg dinamikusak ahhoz, hogy tartsd a forgalom ritmusat.
Nincs gond a leghuteses blokkokkal se, de a vizes altalaban kicsit erosebb, hutes szempontjabol jobb a varosban.
De hogy ellent is mondjak magamnak: van/volt sok vizes meg levegos blokku motorom/robogom BP-n, de egyikkel se volt semmi gond hutes szempontjabol.
En azt ajanlom, hogy nezz most egy jo, fiatal 50-est, akar a felsoroltak kozul. Menet kozben eldontod, hogy kell-e neked a nagyobb robogo/motor, meg kialakul majd, hogy pontosan milyen tipusu robogora vagy esetleg motorra van szukseged.
Ha oda jutsz, hogy jogsit csinalsz es motort valtasz, akkor minimalis bukoval fogod tudni eladni barmelyiket, ha tisztesseggel karbantartod. -
nyogo83
Topikgazda
válasz hd3650-65Hz #72957 üzenetére
Csak annyit tennek hozza, hogy eloszor hezagold ki rendesen a variatort.
Ez az, ami jonak tunik igy keprol. Persze fel kell probalni a kulso szijtarcsat is es megnezni, hogy ne fekudjon fel a csapszegre. Az ekszij also szele nagyjabol a hezagolo alatet kulso vonalaba essen, mivel a kulso szijtarcsaban van bemaras meg, ami miatt bentebb kerul a tarcsa es az szij nem fog a csapszegre felfekudni..
En a videodbol kep alapjan meg azt mondanam, hogy az a 0,5+0,3-as alatet is keves.
Amint az meglesz, van egy olyan gyanum, hogy az 5gr-tol fogsz egy picit fentebb is menni, mert teljesen maskepp fog viselkedni, hogy vegre normalisan megindul az also tartomanybol.
Szerk: amugy gyanusan keves hely marad a kulso szijtarcsanak. Megmerned az ekszijad szelesseget?
Gyari meretu cuccokkal nem szabadna ennyit szorakozni, raadasul ha meg oda beraksz meg hezagolot, akkor alig marad hely a szijtarcsanak[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Rivaul #72961 üzenetére
Forgattyushazban nemigazan van kompresszio(legalabbis nem akkora, mint pl az egesterben). Az nem nagyon fogja neked sehova mozgatni.
Itt a kerdes az inkabb, hogy felfekszik-e valamire mogotte,illetve igy hogy nem a nutjaban van, mennyire fog stabilan ott maradni es normalisan tomiteni. Lehet hogy hasznalat soran megis elmozdul valamelyik szele ferden, aztan ott ereszteni fog/falsot szivni.Nem mernem nyugodt szivvel azt mondani, hogy rakd ossze aztan hasznald, nem lesz gond vele
Szerk:Ez csak a sajat velemenyem igy kep alapjan, eloben kellene latni mennyire necces...tobbszor megneztem a kepet, de nehez kivenni a kulso szeleit a szimmeringnek mennyire gaz.
Nem volt belul felfekvo felulet a szimeringnek? Mert mogotte elvileg kozvetlenul mar csak a csapagy van. Ha van eleg hezag es nem er hozza belul, akkor akar siman jo is lehet.
Most nezem, hogy a kepen amit en nutnak neztem a szimering kulso felen a dekninel, az nem az elvileg.
Manualban nincs semmi speci instrukcio a beszerelesevel kapcsolatban (van aminek szigoru mm illesztest adnak meg, meg speci beuto szerszam kell hozza, ami adott melysegig tolja).
Szoval ezt figyelembe veve, ha nem all ferden benne, akkor akar jo is lehet. De ez is egy olyan, amit messzirol nehez 100%-ra mondani
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #72977 üzenetére
Latod, az benn lehet a pakliban, hogy regi modell vagy nincs nekik. Viszont en neha ranezek a site-ra es azert van hogy frissitik a tartalmat, igy erthetetlen hogy nem rendelheto modellt miert tuntetnenek fel.
Raadasul az uj 2019-es Agility modell a nemet markakereskedesnel 1600 Eur, ami nem 350k Huf
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Rivaul #72982 üzenetére
Falsot hogy ellenorizted? Fektisztitoval finoman megfujkalhatod a kerdeses helyeket, aztan figyeled valtozik-e a fordulatszam.
Mielott szimeringet csereltel, akkor is ennyire nem reagalt a csavar betekeresere?Karbiban tudnal meg tomiteseket cserelni, illetve a keverekcsavart kitekerni, rendesen elpucolni, esetleg cserelni. Ha kikopott a csavar, akkor se tud tokeletesen zarni full betekerve, bar altalaban akkor problemas a kevereket is beallitani.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #72988 üzenetére
Sajnos mar ott megbukik a dolog, hogy '99-es es 3800 van benne pofatlanul. Ha puffos volt az eleje, akkor az is lehet, hogy ebben az uj oraban van ennyi km.
Tapasztalat alapjan 130-140 kornyeken necces egy tip-top peldanyt kifogni Liberty-bol, mert vagy kiderul hogy megtortek vagy postas motor volt.
A pozitivum, hogy a blokkja az tenyleg nagyon megbizhato, amig van benne egy minimalis kompresszio, az indulni fog hidegen/melegen es meg ero is lesz benne.Megcsinalni meglehet normalisan a váznyak visszahuzasat, de ez a szerelon mulik mennyire ert hozza. Nagyobb, komolyabb motorokat is helyreraknak igy. De ezt mondom ugy, hogy nem ismerem ki, hogy csinalja, illetve hogyan nez ki a vaz.
Itt Pesten a Sima Belaek kicsi tulzassal kiflibe csukott Harleykat ujja varazsolnak.Annyit tudok mondani, hogy ha mar most megvan, akkor a visszakapott penzbol rakd rendbe es igy ismert nagyjabol minden gyugje. Ha most eladnad, akkor ennyi penzert megint hasonlo lutri lenne vadaszni egyet.
A Libertyknek a gyari lampaja sajnos tenyleg ilyen lepkefing ennyi idosen. Meglehet probalni akar egy erosebb izzoval, vagy ledes izzoval mennyire javul a helyzet.
Motorolajbol azert erdemes egy picit minosegibbet venni, eleg egy szimpla Castrol vagy Motul, Repsol, Elf, barmi full szintetikus. Nem zabalja az olyan gyorsan, hogy nagy tetel legyen.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #72992 üzenetére
A zsiros teleszkophoz csak en is annyit tudok mondani mint gabe_: sok jo hire nincsen. Addig szuper amig jo allapotban van es viszonylag uj robogo. Jelemzoen tizeneves peldanyoknal hamar gatyara tud menni.
Az, hogy ez most a zsiros telo sajatossaga miatt van-e(nehez eszrevenni mikor kopott mar el teljesen a szimering es begyujti a koszt), de surubben talalkoztam kikopott perselyu, szorulo teloszarakkal ilyen tipusnal, mint a sima olajosoknal.
A gond meg az is, hogy van bennuk egy csillapito patron, amit szinte mar alig lehet beszerezeni(ugyanez van a Gilera Runner-ral is).
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #72997 üzenetére
"Miért nincs M.O.-on robogógyártás?"
Van, a Motowell az gyakorlatilag magyar Csak Kinaban gyartatjak le a konstrukciot.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #73009 üzenetére
Amugy en egyszer kiprobaltam, talan az Ipon-nak ezt az eper illatu motorolajat.
Haat, maximum akkor volt eper illata, mielott el nem egett
Viszont tenyleg kevesbe volt jellegzetes 2T szaga a robogonak, raadasul haver akkoriban ra is kattant, aztan elkunyizta tolem.
Akkoriban 123-as 2.5-es dizel Mercivel maszkalt, ami kb minden olajszarmazekkal elindult es ment, ami letezik.
A gond az volt, hogy konkret langosozo illat volt mikor elment az utcan a sok hasznalt etolajtol.
1 tank "uzemanyaghoz" hozzaontottunk egy fel litert ebbol, es total elvette a szagatAmugy erdekes, de nekem soha nem voltak ilyen budosek a 2T robogoim/motorjaim.
Igaz, mindegyiknel normalis olajat hasznaltam, amit teljesen el is egetett, nem nyomta tele a kipufogot vele, valamint be volt allitva rendesen az olajadagolas.Amiket latok hogy ilyen budosek, azoknal vagy ki van kotve az olajozas es keverekkel jarnak, vagy mar nem az igazi a kompot a motorban, mert benne van az osszes kilometer. Vagy a csoben van egy kisebb olajfinomitonyi trutymo.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73022 üzenetére
" Az az igazság hogy az új főtengelyt nem centríroztattam."
Nem szabad lenne hogy gond legyen, de eleg nagy az esely ra hogy az lesz a baj.
Attol hogy gyari, uj (gondolom), ki kellett volna orazni a biztonsag kedveert, hogy nem ut-e, mert sose tudni hogy szallitottak/pakoltak, barmi. Ha nincs ora, akkor is legalabb hasonloan mint amikor otthon kerekt centirozol, valamilyen allvanyra felrakni es megforgatni, ha nem is szazad pontossagra, de ki lehet szurni ha valami nem sitmmel.A masik, ha nagyon belemegy az ember a tuningba, akkor nem art pl a fotengelyt a dugoval egyutt is kiegyensulyozni, mert extrem esetben az is okozhat durva vibraciot.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73040 üzenetére
Gondolom rendesen szet volt szedve mikor a blokkot csinaltatok.
Csatlakozokat nezegesd at, hatha csak valamelyiknel kontakt hiba van vagy nem lett rendesen osszedugva. Ha irsz egy evjaratot is, akkor megnezem a kapcsolasi rajzat, hogy nem-e egy koron van a ket dolog es akkor le lehet szukiteni a hibat.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73043 üzenetére
Sajnos egyelore csak azt tudom tanacsolni amit elozoleg: muszerfal csatlakozot, oda meno kabelek csatlakozoit, az inditomotor relejenel levo csatlakozokat nezd at, tisztitsd meg.
A manualba amit talaltam olyan gyalazatos minosegu kapcsolasi rajzot raktak be, mintha egy krumplival fotoztak volna, meg a szamokat/vonalakat se lehet kivenni belole Majd ha lesz egy kicsit tobb idom, akkor keresek normalisat.
Ami meg lenyeges:fekek kapcsoloi jol mukodnek? Mert az is szakitja az inditomotor aramkoret.
Kar, hogy nincs muszered, mert ilyen hibat probalkozas es sotetben tapogatozas nelkul azzal lehet visszakovetni a leggyorsabban.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73057 üzenetére
Orulok! Akkor mostmar csak picit be kell hangolni es gyiiii
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73066 üzenetére
Irtad, hogy manualis szivatos(gondolom most lett atalakitva), ott neznek korbe eloszor. Annyival esetel le lehet ilyenkor tesztelni, hogy a szivatot ha rahuzod, akkor meg a legszurohazon megkeresed a nyilast ahol sziv es az ujjaddal felig befogva probalod beinditani(tudom, elege akrobatikus mutatvany ). Ha igy indul azonnal, akkor “keves neki” a szivato.
A keverek mar rendesen be lett allitva?
Amire meg ilyenkor lehet gondolni, a vakumos benzincsap. En mindig atlatszo csovet teszek a benzincsap es a karbi koze, igy latszodik ha valami gebasz van. Pl lehet hogy fellevegosodik(akar finoman a tuszelepnel elengedhet annyit), az uszohaz epp annyira kiurul, hogy kell par rugas, mire feltoltodik.De ez csak egy ket tipp igy elsore.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #73069 üzenetére
Az nem feltetlenul gond. Amire en gondoltam es irtam az a vakumos benzincsapra lenne ervenyes, hogy a csap es a karbi kozott a cso kiurul teljesen, illetve az uszohaz is valamennyire, bizonyos ido utan. Manualis csapnal nem nagyon lesz ilyen gondja, mert amint megnyitod a csapot, feltoltodik meg inditas elott.
Ugyhogy ezt a vonalat kizarhatjuk. -
nyogo83
Topikgazda
válasz middleaged #73079 üzenetére
A keverekcsavarra nincs egzakt "pont ennyire allitsd" adat. Kb 1,5-2-re tekerd ki kiindulasnak.
Utana ha beindul, lehet beallitani rendesen a kevereket negyed fordulatokkal kifele/befele.Hamarosan ha lesz idonk, akkor egy picit updatelem az osszefoglalot, amibe egy alap karbi beallitas leiras is bekerulhetne, mert szerintem ez egy visszatero tema ami sok embernek segitseg lenne.
Ha nem megy elsore, akkor majd picit kesobb irok egy rovidebb leirast segitsegul.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #73078 üzenetére
Nem rossz kis robogok, egy idoben sokat szemeztem veluk a csajomnak.
Ami eltantoritott vegul, hogy ide varosba gyengecske lenne, de a fo indok, hogy nagyreszt japan belpiacra keszult es vadaszni kell hozza az alkatreszt(a blokkhoz meg csak csak, de a tobbi, mar bajos, pl idomok, barmi ami esetleg serul).
Ugyanez a kategoria a Vino is, Jog 3kj blokk, a blokkhoz, fekhez minden van hozza itthon fillerekert, de azon kivul a tobbi szivas, jopar dolgot Japanbol rendeltem. -
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #73083 üzenetére
En kulon allatfaj vagyok, egyiket sem
Ha helyben szaladgalos robogonak kell, akkor egy 3kj blokkos Jog-ot, vagy ha a Scoopy forma tetszik, akkor egy Yamaha Vino-t keresnek(200e korul mar nagyon szepeket lehet belole talalni).
El kell menni kicsit tavolabb korulnezni ahol van tobb tipus es meg lehet eloben nezni is.
Pl a Honda Wilkernel van Honda Scoopy,Giorno, Suzuki Verde, Yamaha Vino, meg lehet nezni eloben melyik mennyire jon be.A Vinot es a Jogokat azert ajanlom, mert az a 3kj blokk szinte kinyirhatatlan ketutemuben. Alkatresz szo szerint fillerekert van hozza, (komplett legszurohazat, osszekoto gumicsovel, legszurovel egyutt valami 1500 korul vettem, gyari meretu komplett minosegi hengerszettet 15e). Vinonal az idomok es a zarszerkezet ami egyedi es ha torik, akkor itthon nehezebb beszerezni, tehat a kulsoseg. Ami alatta van, az mind kaphato.
A Vino negyutemuben szinten total megbizhato (viszont a 4 utemu injektorost semmiben nem ajanlom! nem a technika miatt, hanem 90% japan import, olyan futott km-el, hogy garantalt a sziva vele).De ez csak az en velemenyem, en mas szemmel nezem ezt.
Azt is megertem, ha egy uj Motowell a kenyelmes megoldas, mert megis csak uj, meg garancia, meg helyben van, de ismerosi korbol is annyi rossz tapasztalat jott veluk kapcsolatban, hogy nem tudnam nyugodt szivvel azt ajanlani.(ennek ellenere, el tudom kepzelni hogy valakinek tok hibatlanul mukodik es meg van vele elegedve).
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Chereiose #73085 üzenetére
Sajnos 4T-ben nem nagyon tudok okosat mondani 50cc-esbol, max a Vino 4T-jet ismerem a karbisat, azzal nincs gond.
Az meg hogy behozott...el kell hogy keseritselek, de lassan a hasznalt piac 70-80%-a import, Olasz,Japan esetleg Osztrak/Svajci. Szoval mindnel benne van a lutri, mindegy hogy honnan van, csak muszakilag legyen jo. Nekem tobb volt az import robogom mint az itthoni, de szinte hibatlan allapotban vettem oket, ismerni kell a tipust es tudni, hogy mit nezzen rajta az ember.
Blokkba nem latsz bele amugy se, max ha tapasztaltabb vagy, akkor vannak jelek amirol eszre lehet venni, hogy felejtos.En azt mondom(es teljesen joindulatbol), ha nincs tapasztalat muszakilag es egyedul tervezed megvenni a robogot, illetve ennyire benned van a felsz a hasznalttol, amire amugy mindenkepp kolteni kell majd ha megveszed(esetek tobbsegeben leghamarabb:gumi, fekbetet, szurok, olaj, meghajtoszij, gorgok), akkor lehet inkabb a Motowell fele kellene hajlanod es nyugodtabban alszol.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Politika
- Formula-1
- Házimozi belépő szinten
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs