- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
Hirdetés
-
5G-s változatban is lesz Redmi Pad Pro
ma És akkor minden bizonnyal Poco Pad is.
-
Dragon's Dogma 2 - Máris túl a 3 millión
gp Továbbra is nagyon sokan döntenek úgy, hogy megvásárolják a folytatást.
-
A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
it Az EU monitorozza azokat az intézkedéseket, amelyeket a választási tévinformációk ellen alkalmaz a Meta.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
mumtaz
senior tag
válasz Peti N95 #62718 üzenetére
A dugó egy Vertex. Nicasilos alu hengerhez való.
A 20000-es árból az kb 12000 volt.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz Peti N95 #62720 üzenetére
A hengerük egyforma. A dugó is. Nicasil hengerekről vannak infók. Elvileg az van, hogy betüjelölésük van a dugóknak az alapmérettel kezdve. Általában A-B-C, néha D, tehát 3-4 méret, de csak századokkal térnek el egymástól. Elvileg hónolás után már a következő méret jönne.
Két gyűrűs.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62899 üzenetére
Hát, egy tuti biztos módszer van csak. Az pedig nem más, mint hogy te magad kevered a benzinhez az olajat. De ha jó akkor hagyjad. Azért mert én ezt mondom ne nyúlj még ezért hozzá.
Pl a kétütemű cross motoroknál nem véletlenül nincs különolajozás. Nem másért mint, hogy az extrém igénybevétel mellett minél kisebb legyen a meghibásodási lehetőség.Ilyened van egyébként? Elég pofásan néz ki.
Elolvastam gyorsan a cikket is, gratulálok az írójának:
"A kuplungot elég könnyű röpsúlyokkal látták el, ezért elég magas fordulaton nyit csak ki."
A kuplungba röpsúly? Az író a szerkezeti ismeretek tekintetében igen toppon lehet.Mellesleg a kuplungrugóknak ugye nincs szerepük az elindulásnál?
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62901 üzenetére
Azt, hogy hol nyisson a kuplung be lehet lőni a rugókkal, sőt, ugye vannak kuplungok amin még a rugók előfeszítését is lehet állítani.
Mást is cseréltetek ami indokolta a kuplungcserét? Mert maga a kuplung önmagában nem fog javítani semmit a menetteljesítményen.Egyébként az Aerox projektemhez már én is beszereztem a kuplungot, szintén Doppler. És itt a harang is hozzá. Remélem bírni fogja majd a terhelést.
(#62902) mumtaz Kinézetre tényleg nem rosszak, nekem is tetszenek. Jó kiállásuk van.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62904 üzenetére
Akkor ugyanaz a kuplungod, mint amit én vettem az Aerox-hoz.
Ötvenes henger van a motorodon? Ha az, akkor azt bírta volna a gyári kuplung is. Bár az is igaz, hogy ártani sem lehet vele. Legalább nem áll fenn a vetemedés veszélye. A hűtött harang szintén plusz jó dolog.
Ha zavaró, hogy magas fordulaton nyit a kuplungod mondom, azon lehet segíteni. Viszont egy valamit vegyél figyelembe! Mivel a gyári csöved le lett cserélve, ezáltal megváltozott a motor görbéje. Teljesen más fordulaton adja le a motor a teljesítményét! A rezonátor felszerelésével már nem tud alacsony fordulaton "nyomatékból" úgy elindulni a motor, mint ahogyan azt a gyári csővel korábban tette. A magas fordulat biztosítja a dinamikus elindulást. Minél jobban visszaveszed az optimálistól ezt a fordulatot annál nagyobb, és továbbtartó hatásszünet lesz majd az elindulásnál. Több idő kell majd neki amíg rendesen elkapja a fonalat. Ha továbbra is dinamikusan akarsz elindulni a motorral, és ki akarsz lőni a lámpáknál, akkor ne nyúlj hozzá!
Egyébként itt van az, hogy valamit valamiért. Nagyobb teljesítmény=nagyobb fordulat és fogyasztás. Ja és persze mindez a lökettérfogat megtartása mellett.A rugóra rátérve: Fehér és fehér rugó között is lehet eltérés, gyártóként eltérő lehet az erősség. Ráadásul ennél a kuplungnál az előfeszítésen is lehet állítani, tehát biztosan be lehetne állítani amit szeretnél. De még egyszer mondom, nem érdemes!
Amúgy a gyári fehérek vannak még benne? Nézted?Egyébként hányas az a karbi? Mert ha ötvenes a hengered akkor hiába van felhúzva a motorod (kivéve ha ötvenes aluhengerről van szó) teljesen felesleges egy gyárinál nagyobb (17,5 mm-es) karburátor használata. Sokan ezt másképp gondolják pedig nem így van. Elég csak a főfúvókát nagyobbra cserélni egy előzetes gyertyakép szemrevételezése után.
Ötven köbcentinél a sport légszűrő használata is szintén felesleges, sokszor még ront is csak a dolgokon. A gyári légszűrőhöz nincs értelme hozzányúlni amíg nincs egy hetvenes aluhenger a robogóban.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62908 üzenetére
Ha ötvenes alu henger van rajta, akkor kell a 17,5-ös karbi.
Teljesen normális egy ötvenes alunál a 6 ezer körüli nyitás, és a menet közbeni 10-11 ezres körüli fordulat ha húzod neki. Gondolj bele, gyári állapotban is 6-6,5 ezer körül pörög. Csak azért tűnik magasnak, mert nem szoktál hozzá. Akkor mit szolnál egy 15 ezren pörgő robogóhoz?
Növelni a görgők súlyát egy grammal? Ezen a szinten már negyed gramm eltérésnek is jelentősége van. Ha megváltoztatod a görgők tömegét akár minimálisan is, azzal rögtön megváltozik a kuplung nyitása is. Már attól is megváltozik a kuplung kapcsolása, hogy ha beraksz vagy kiveszel egy hézagoló alátétet a variátorban az éjszíj hézagolásnál. Mindig előröl megyünk hátrafele. Először a variátort állítjuk be megfelelően utána következik a kontrasztrugó és a kuplung. Az a baj, hogy itt már kőkemény robogóhangolásról beszélünk. Egyszerűnek tűnhet, de korántsem az. Amikor hangolsz egy frissen tuningolt robogót (és itt csak a meghajtásra gondolok) az alapoktól kiindulva napokig is eltarthat mire elérsz a tuti beállításhoz. És abból nincsen többféle, csak egy.
Szerintem hagyd úgy ahogy van, valószínű, hogy akiktől vetted azok belőtték megfelelően.
A gyári szűrőt megpróbálhatod visszarakni, nem lesz baja. Bár értelme sem sok, hogy ha nem lehet benne cserélni a szűrőt, és az már el van tömődve.szerk: Egyébként nem megbántásból akarom mondani, de a motorodon lévő rezonátor elég harmatgyengének mondható. Egy drágább csővel még többet ki lehetne hozni a motorból, nem véletlenül vannak ekkora árkülönbségek. Nem mindegy, hogy egy konstrukciónál hogy és milyen pontosan vannak kiszámolva a gázlengések. A pénz beszél itt is.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #62910 üzenetére
Nem kell félned, hogy szétesik.
Az aluhenger erre van kitalálva, hogy pörögjön. A nikasil bevonat gondoskodik arról, hogy ez viszonylag tartós is maradjon. Még egy dugó-gyűrűzés is belefér pluszban mire a nikasilozás megadja magát. Főtengelyt meg főtengelycsapágyakat meg gondolom csak cseréltek benne megfelelőre. Ha nem az úgy is hamar kiderül. Nem tudom, hogy mióta van nálad. Ha mindenhol megfelelő cuccok vannak akkor elméletileg semmi gond nem lehet. Persze azzal számolj, hogy semmi nem tart örökké.A kenésre figyelj oda piszkosul!
És ellenőrizd mindig az ékszíjadat. Max 1mm kopás és kuka! És persze folyamatosan utána kell hézagolni, hogy mindig megfelelően működjön. A görgőkön se spórolj, nem egy nagy összeg. Amit leírnak, hogy ennyi meg ennyi kilométert kibír egy garnitúra görgő az egy f@szság. A felét sem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz Peti N95 #63221 üzenetére
Igen, emlékszem, hogy beszéltünk róla.
(#63220) persuader A házon belül van a garázs, így ha kinn nagyon hideg van akkor sem nagyon megy 8 fok környéke alá. Előtte anyáméknál szintén hasonló körülmények között volt. Egyett majd kibontok és megnézem, hogy egyáltalán hogy is néz ki. Azért jó nagy marha vagyok, mert annak idején nem kevés pénzembe kerültek ezek az olajok.
(#63218) mumtaz Bocs, hogy nem emlékeztem, hogy te írtad.
Amit írtál arra majd holnap megpróbálok válaszolni, mert jelenleg már gyenge az agyam ahhoz, hogy átlássam a dolgokat amikről írtál. Megyek lefekszem.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
üszök
őstag
válasz Peti N95 #65866 üzenetére
Ez egy Ditech levegő pumpa 60k körül van az új ára. Ez tolja a levegőt az injektorhoz 5bar körüli nyomással. A főtengely nyomogatja az excenteren keresztül. Neked semmi szükséged rá. Viszont a helyére csavarozott lemez sem tökéletes megoldás,mert a forgattyús házban lévő részt is pótolni kell,mert csökkenti az elősűrítést.
bizti,hogy nem tsdi-k voltak ezek a mocik?"Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
üszök
őstag
válasz Peti N95 #65873 üzenetére
Ez a műszerfala? Lehet csak a lyuk kitöltése miatt van benne gyárilag.
Karbinál nem kell ilyen levegő nyomás sehova."Semmi szükségem rá,és pénzem sincs"
-
Narancs
őstag
válasz Peti N95 #66880 üzenetére
Köszi a tippet, lehúztam az automata szivatót, semmi változás, kivettem a légszűrőt egy körre, de semmi változás. Közben néztem egy csomó Runner gyorsulási videót, és mindegyikben úgy gyorsulnak, hogy a fordulatszám felmegy, megáll maxon, aztán már csak a sebesség nő folyamatosan és egyenletesen. Na nekem kurvára nem ilyen. Én úgy indulok, hogy fordulatszám emelkedik, olyan 30-ig kb, de közel sem éri el a maxot, aztán visszaesik a francba, és jó mélyről kezd el megint emelkedni, egészen a végsebességig, ami 85 (óra szerint). Hangban ezt úgy tudnám leírni, hogy másoké ilyen: vinyúvíííííííííííííí....végig, az enyém meg vinyúvííínyáúúúúúááááéééééíííííííí
És pont amikor jönnék fel vele a hegyre baromi alacsony a fordulat, ha autó lenne vissza is váltanék, de uyge ezt kézzel nem lehet. Szóval azt hiszem cvt gondjaim vannak. Szíjam gyári mérete 18,5 mm, rámértem az enémre és 17,8mm volt. Lehet ez a baj?Vagy túl gyenge a rugó a tányéron? Vagy a kuplung 3 pici rugója gyenge?
//Runner 50 2T '99//
Csináltam pár képet, hátha látszik valami amit én nem veszek észre.
[ Szerkesztve ]
Beauty is pain
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fujifilm X
- OTP Bank topic
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Fotók, videók mobillal
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- EA Sports WRC '23
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...
- DeLonghi Nespresso ENV 120.W Vertuo kapszulás kávéfőző
- Seat toledo leon 1m 99-04-ig bőrös ajtókárpit szett
- Új, bontatlan WMF KÜCHENminis gyümölcsaszaló gép matt rozsdamentes acél ház - Még 6 hó bolti garival
- Parkside PGASA 12 A1 akkus fű és sövényvágó
- Nem használt, de bontott dobozos Ariete függőleges grillsütő - 1 hét próbagarival! -
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest