- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
it Ezúttal a Comcast kínálná egyben a Peacock, Netflix és Apple TV+ streamingszolgáltatásokat.
-
30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
ph Az egyik HAMR, a másik MAMR technológiával éri el a komoly tárkapacitást.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#25529296
törölt tag
válasz csurgoi #71156 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy a robogókat a tulajok nagy része a gyárilag tervezett teljesítmény fölött hajtja. Aki ért hozzá, azzal nincs baj, de sokan tönkreteszik a gépeket a szakszerűtlen tuningokkal és átalakításokkal és persze széthajtják őket. Ezért szerintem robogót csak újonnan szabad venni. Tudom ez drága mulatságnak tűnik, de gondoljuk csak bele.. egy korrekt, jó állapotú, karbantartott, magyar papíros használt robogó 2-300 ezer forint. Ami ez alatt van, azok kockázatosak. Viszont 3-400 ezerért már lehet új gépet venni. Persze nem Aprilia-t, meg hasonlókat, azok egyike sem éri meg a pénzt. Egy kis 50-es gép hol érne már 700ezer - 1 - 1,5 millió forintot? Persze jobb minőségűek, mint a "kínai-magyar" gépek, de!!! A kínai gépek most már sokkal jobbak, mint 5-10 évvel ezelőtt. A Keeway és a Motowell is jó motorokat gyárt. Nekem is van egy Motowell robogóm a nagy motor mellett, és a kollégáim is ilyen kis gépeket hajtanak. Nincs velük semmi baj, sokkal jobb minőségűek, mint tíz éve voltak. Ha arra használjuk, amire való, akkor nincs velük semmi probléma. Szerintem érdemesebb lenne és anyagilag is jobban megéri új gépben gondolkodnod, ha biztosan jót akarsz.
-
MrChef
aktív tag
válasz csurgoi #71156 üzenetére
Ha lemondasz az automata váltó kényelméről, akkor hosszabb távon egy váltós, legalább 250 ccm-es motor éri meg. Ezek között én látok jó vételeket, jó áron kb 400ezer körül. Ha nincs ilyen jogsid vagy nem akarsz motort, akkor nem. Azért mondom, mert egy rendes nagyrobogó 1 - 1,5 millió Ft újonnan, ahhoz képest az ezt az árat megközelítő 50 ccm-es gyösz nem éri meg. A Suzuki burgonyák jól túl vannak árazva, de nem hiába. Nem is mernék agyonbonyolított Yamahát és társait venni (van olyan nagyrobogójuk, amihez nem akarod tudni, mennyibe kerül egy variátor szet), persze ez csak pénz kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz csurgoi #71162 üzenetére
Keress egy átlag ársávba lévő robogót mint pl a Dio. Azon belül pedig a felső harmadból nézelődj akkor kevesebb lesz a csalódás és a keretedbe beleférsz. Neost 100-ért venni abszolút a rizikós tartományba van.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
-
csurgoi
aktív tag
válasz csurgoi #71162 üzenetére
Hát azt hiszem az elmúlt időszak tapasztalata alapján egy jó darabig lemondok a használt robogó vásárlásról.
Ennyi pofátlan, az embert teljesen palimadárnak néző eladóval nem sok helyen lehet találkozni, mint a robogós eladóknál.
Végzettségem szerint gépészmérnök lennék és a járműszakmában dolgoztam sokáig, a fülem különösen kényes a rendellenes motor és egyéb szerkezeti zajokra.
Leginkább a kis tacskófülű fiatalok nézik az embert hülyének, de érettebb korosztályú eladóm is volt, aki egy romhalmazt akart jó állapotúként eladni.
A legtöbb esetben ezek a robogók szerintem 10-15.-ik gazdájukat megért(állítólag egy részük Japánból érkező), motorikusan, hajtáslánc , fék terén totál lelakott portékák.
Sokan attól sem riadnak vissza, hogy különféle adalékanyagokkal megbolondítva a robogó egy néhány km erejéig jó benyomást kelt a vevőben.
Egy szó mint száz a nemzetünkből teljesen kiveszett a becsület, a pénz lett az isten.
És amikor ezek az emberek hasonló bánásmódban részesülnek, akkor teljesen felháborodnak.
Pedig maguk sem különbek, sőt talán sokkal ocsmányabbak.
További jó fórumozást és balesetmentes motorozást mindnyájatoknak!https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/
-
macilaci78
nagyúr
válasz csurgoi #71200 üzenetére
Ha konyítasz hozzá, nem érné meg venni egy lelakott példányt reális áron megvenni és magad rendbe tenni?
Gépészmérnökként a motorral, hajtással, fékkel elboldogulsz, ha a küllem amúgy rendben van.Múlt héten nyaraltunk Gyulán, egy Simson Star-ral úgy álltak meg a cukrászda előtt, hogy a tulaj a kulcsot is benne hagyta. Igaza is van, a mai fiataloknak már lövése sincs róla, hogy lehet beindítani.
Igaz, nagyon sokan meg lennének lőve Anyóson Ignisével is, hiába adnánk kezükbe a kulcsokat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz csurgoi #71202 üzenetére
Az a vételártól és az alkatrészártól függ. Utóbbit a típus határozza meg, vannak igénytelen, alacsony alkatrészárú példányok. Meg ha van füled, nyugodtan vezesd meg a nyeretlen taknyost. Lehet, csak a levegőcsavart kell beállítani a karburátoron, meg megfelelő görgőt berakni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz csurgoi #71202 üzenetére
Ez csak attol fugg, mennyire olcson veszi az ember, illetve mennyire akar foglalkozgatni vele.
Nyaron vettem egy Yamaha Vino-t, ami gyakorlatilag egy Yamaha Jog, csak idomban kulonbozik tole.
Motorhibasan vettem 60 ezerert. A legolcsobb mukodo peldany 140 ezer korul mozog, ami meg boven kihivasokkal kuzd.
Szetbontottam, uj henger, dugo, csapagy (20 ezer) igy gyakorlatilag egy "bejaratos" ismert blokk van benne a hasznalthoz kepest. Amihez nyultam es kicsit is kerdesesnek ereztem, minden lelkiismeretfurdalas nelkul vettem az ujat. Gorgok, szij, kuplung, plusz uj gumik, sot meg egy fullos festes is belefert.
Mindent en csinaltam, 130 ezer alatt allt meg mindenestol koltsegben es tudom hogy gyakorlatilag amire nezek az uj vagy hibatlan allapotu benne.
Ha most egy ilyen allapotu Vinot keresnek, 200 felett lenne az ara es akkor meg mindig nem tudom annak milyen allapotba van a henger/dugo/csapagyak.Nyilvan van az az ar es kulso allapot amit nem eri meg semmi penzert, de en azt mondom hogy nagyjabol fejben osszedobva egy arat a robogo mellett kikalkulalhato hogy megeri-e. Foleg egy 3kj-s Jog blokkal szerelt akarminel, amihez aranylag fillerekert vannak cuccok.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz csurgoi #71752 üzenetére
A manual elméletileg 10w30-as olajat ír bele de én tuti, hogy nem raknék ilyet bele (sokszor volt már téma ez itt). Egyébként bármilyen jó minőségű hajtóműolajat belerakhatsz. Egy olyan egyszererű szerkezet kenéséről beszélünk mint a faék, nem kell túlbonyolítani.
NGK BR8HS gyertya való bele. természetesen választhatsz más gyártót is (pl Denso) ezekkel a paraméterekkel. Csak ott más a számozás, de van "átváltó" táblázat.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz csurgoi #72111 üzenetére
Szia!
Ha télen is szeretnél motorozni, én a nagyobbat ajánlom, jobban véd. Volt idő, mikor olyannal jártam dolgozni, jól el lehett mögé bújni, nem ért a menetszél. Esőben is hasznosabb. A használt is tökéletesen megfelel, ha nem törött és nem karcos. Az elsőt leszámítva, valamennyi motoromra én magam csináltam a szélvédőket, amihez a plexit úgy kaptam, csupán munka volt vele. Nekem a plexi hajtogatása nem probléma, megtanultam a technikáját. Nem tudom láttad-e ami a mostani motoromon van, azt volt a legkönnyebb meghajlítani, ha elég bátor vagy Te is megpróbálhatsz csinálni egy hasonlót.
Más márkájút se nehéz felszerelni, ha előtte megnézed hogy hogyan vannak rögzítve, a tiéden, meg a másikon, mert azonnal látod hogy mit kell alakítani hogy passzoljon és jól is nézzen ki. -
Topikgazda
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz csurgoi #72465 üzenetére
Lehet akár membrán is. De az is lehet, hogy nincs is az üzemanyaghoz köze, hanem hajtással történt valami. A leírásod alapján csak tippelni lehet, pontosabbat csak a motor mellett mondhatna az ember. Át kell nézni mindent.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz csurgoi #72524 üzenetére
alapesetben egy cserélhető szűrő vagy + szűrő beépítés jó ötlet szerintem
(tauris samba-n pl a gyári is egyegyszerűen cserélhető sima benzinszűrő volt, jól tette a dolgát)
de pl van olyan gyári rendszer, ahol totálisan megkavarja a rendszert, és túlfolyást is okozhat
(a benelli velvet rendszerébe beépítettem egy cserélhető szűrőt, mert látható helyen nem volt benne, aztán kicsit leállítás után mindig folyt belőle a benzin, majd kivéve a szűrőt egyből megszünt a folyás....)[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz csurgoi #72524 üzenetére
Az olajlámpa minden gyújtásadásnál fel szokott villanni, tehát magának a lámpának a működését tudod ellenőrizni.
Hogy a szintjelző jó-e, az kérdés.1:50-1:40 keverék kell 2T robihoz, számold ki a fogyasztásoddal ez hány km-t jelent és töltögess rá. Én 4,5-5,4 l/100 km-rel járok el, kb 1000 km alatt eszi meg a liter olajat.
500 km-enként rátöltesz és nincs bajod, amíg a pumpa meg nem adja magát.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
-
flegga92
senior tag
válasz csurgoi #72570 üzenetére
Egyetlen egyszer tettem még anno a Gulliverbe, isten háta mögött kettővel jelezte, hogy ki fog fogyni, nekem hazáig volt még 50-60 km, vasárnap volt. Persze egy település sincs közben így inkább visszamentem egy MOL kútra (más kutat nem tudtam) ahol még Garden 2T sem volt, csak ez a förmedvény... Beletettem 40 km után nem akar menni, füstöl mint az állat. Megállok, leallít. Vártam vele picit, hátha melege lett, persze nem tudtam beindítani. Gyertya ki, szörnyülködés, tiszta koksz vastagon az egész. Szerencsére a régi de még jó gyertya ott volt nálam, és gyors cseréltem és hazaértem vele...
Másnap engedtem le az olajat -
Topikgazda
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz csurgoi #74110 üzenetére
Ez attól is függ, hogy mire akarod használni. Bringára, elektromosra, amire jogsi se kell, arra a sisak sem feltétlenül kötelező, oda mindegy.
Mellesleg a sisak magánvéleményem szerint nyugodtan mehet a felhasználható igénye szerint, a te fejed, nyugodtan szétcsaphatod.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz csurgoi #74112 üzenetére
Annyira, hogy engem 2szer allitottak meg, es mindketszer szemelyi igazolvanyt kertek, mert nem tudtak, hogy robogora kell jogositvany...
Szerintem aztse tudjak mik ezek a szabvanyok.
Kresz/jog szerint kozuton becsattolt bukosisakot kell viselnie a motoron/smkp-n utazo szemelyeknek. Ennyi.
Nyilvan egy sapka nem megfelelo, se egy munkavedelmi rohambili, de ami bukosisaknak nez ki kivulrol, kizart, hogy valaha az eletbe belekotnenek! -
siti
senior tag
válasz csurgoi #74112 üzenetére
Szerintem csak versenyen nézik a rendezők. Meg az aszfalt szokta nézni, de neki meg nem a matrica számít majd.
Amúgy egy HD fesztiválon az emberek fele rohamsisakban van...
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz csurgoi #74485 üzenetére
Kereknyomas?
Egyebkent kormanycsapagy, lengescsillapito, lengokar/blokkszilent a vazfelfogatasnal.
Szerk:
perge666: gyorsabb voltal. Amugy vicces, hogy a legalapabb dolog nem jut sokszor az eszebe az embernek. Volt mar, hogy engem is megviccelt es nem gondoltam egybol erre.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Külpolitika
- Ingatlanos topic!
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest