- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- OLED TV topic
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- SSD kibeszélő
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Száguldozáshoz való az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.88-as eszközillesztő számos Adaptive-Sync monitort is hitelesített.
-
Sztori trailert kapott az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A DLC a tervek szerint jövő hónap végén debütál PC-n és konzolokon.
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laacika79
kezdő
Sziasztok.
Most vettem nemrég egy Peugeozt speedfight 2-őt,régóta vágytam egy robogóra most meglett.
Szeretnék talállni egy olyan emberkét aki nagyon benne van a robogôk tuningolásában.
Mivel tömegéhez képest nem túl erős igy szeretnék rá egy nagyobb karbit egy nagyobb átmérőjű szivócsonkot egy 70-es hengert és egy kipufogót.
Nem akarok rá feleslegesen kiadni pénzt olyanra ami nem hoz igazi eredményt de 100 ezreket sem és ezért szeretnék találni segītő emberkét.(milyen hengert szabad megvenni,milyet nem,milyen karbi kellene stb stb.
Simson tuning menne mert 25 éve simson oztam........
Köszönöm szépen annak aki tud segíteni,nagyon hálás lennék. -
Laacika79
kezdő
válasz macilaci78 #81726 üzenetére
A szaki lehet bárhol,mivel úgy gondolom aki ismeri ezt a mocit egy kicsit is és benne van a robogók világában és ismeri az alkatrész márkákat az tud okosat mondani számomra.
Kismotorra van jogsim,de nem fogom a friss fényezésre ráragasztani hogy "70ccm/10Hp" szóval ez nem gond. -
Laacika79
kezdő
válasz energy4ever #81728 üzenetére
Hát hogy őszinte legyek a kinézete miatt vettem meg,megtetszett!
Nem agyon tuningolni akarom csupán egy szelid tuning mert soványnak tartom az adatokat.
Ez ha minden igaz 5 lovas és 100kg körül van.
Amit most raktam össze a fiamnak suzuki Lets 4 meg 4,5 lovas és 70kg.
Persze teljesen már világ a 4 ütemű,nem lehet összehasonlitani a kettőt. -
Laacika79
kezdő
válasz nyogo83 #81729 üzenetére
Igazad van,nem mindegy hogy mennyit szán rá az ember,nem akarok egy 20 lovas könnyedén kerékre álló bivajerős csodát de legyen benne motor ami meg tudja mozgatni azt a 100kg ot,meg az én 80-am.
Szóval 120 környékét rá tudok szánni,tudom nem sok de talán elég lesz valamire.
Sok fajta karbit lehet kapni,jó lenne tudni melyiket érdemes megvenni.
Automata szivatós kellene,nem akarok külön szivatót kezelni fönt a kórmánynál.
Most 17mm es szivócsonk és karbiméreteket mérek.Találltam rá 21mm es szivócsonkot és ehhet kellene nézni 21 milis megbizható karbit.
Ezután egy jó bevált de nem méregdrága 70-es henger kellene,nem Pollini meg Malossi de én is néztem ezeket a Motoforce hengereket és tetszenek,nem olyan drágák és nikaszilosak.
Egyébként a gyári hengerek álltalában nikaszilosak egy ilyen 10-20 éves robogókon?
Kipufogóban mit ajánlanál?Giannelli V2?
Rendben,utánna keresek a neten a dolgoknak! -
Laacika79
kezdő
válasz energy4ever #81736 üzenetére
Ja ja,a Katana nagyon hasonló.
Hát a 4 közül a Zillion tetszik a legjobban,utánna a Italjet Dragster 50.
A többi annyira nem jön be.
Valahogy én konzervatív gyerek vagyok,akár motorban vagy autóban sokszor nehezen fogadom el az új formákat,bár ha tényleg szép akkor tetszhet is. -
Laacika79
kezdő
válasz energy4ever #81746 üzenetére
Hát arra jutottam hogy ilyen főtengely nem kell,nem akarok úgy járni én is hogy 1 hét után szedhetem szét.
Ha nálam szétmenne az tuti betyár élet hogy elvinném szerelőhöz kicseréltetném a főtengelyt és számlával besétálnék a boltba hogy ...... -
Laacika79
kezdő
válasz mumtaz #81747 üzenetére
"mert mindig lerohadt valami. Még ami új volt, az is."
Szia.
Még is mik szartak be rajta?
Sajnos nagyon sokszor ezek az ilyen olyan márkás utángyártott alkatrészek akár milyen jármű esetén (legyen az quad,motor,autó,teherautó stb) alul maradnak a gyári minőséghez képest,nekem ez a tapasztalatom az elmúlt jópár évben.
Szoktam is mondani a mai világba a leges legjobbat kell megvenni (nem minden esetben azért) hogy azt kapja az ember amit régen gyártottak vagy a gyárival megegyező minőséget kapja.
Elhajlott?
Az nagyon gáz,a 110 kg az szerintem nem olyan vészes,azért a gyártónak csak számolnia kellett volna azzal hogy pl mi van ha egy 130kg os emberke ül a mocira és bizony vannak/lehetnek nagyobb kátyúk is amit lehet nem bir kikerülni.
Nem lehet hogy azért volt már instabil mert ráfért volna egy teljes csapágyazás csere?
(kórmánynál fönt a 2 csapágy/kerékcsapágyak/lengőkarnál a golyóscsapágy és a tűgörgő)Sityupityu
Igazad van,biztos van gyártó aki műanyagosat is tud megbízhatót csinállni de valahogy úgy vagyok vele hogy inkább mégsem. -
Laacika79
kezdő
Kérem akinek mai napig Speedfight 2 je van és tudnánk pár percet beszélni telón az kérem irjon már egy tel számot email cimre.
laacika@ citromail.hu
Vagy ha fent van facehook-on akkor jelöljön ismerősnek.
Barta Láazló Nagyréde.
Nagyon szépen köszönöm. -
Laacika79
kezdő
Szép estét!
Kinek milyen középárú vagy mondhatnám úgy is hogy jó ár/értékarányú variátor,variátorszíj jött be?
Kialakult hogy a speedfight 2-esemen egy Airsal 70 es henger lesz egy Top racing főtengellyel,a karbit még nem tudom hogy milyen felelne meg ami nem túl húzós árú de jó is legyen.
Ezenfelül a szij és a variátormárkák érdekelnének.
Köszönöm szépen aki bármilyen hasznos infóval tud szolgálni -
Laacika79
kezdő
válasz macilaci78 #81767 üzenetére
Szia.
Köszi hogy megirtad te miket használsz.
A DrPulley ről csak jôkat olvastam
Variátort kicsit szelidebb áron rendeltem mert igy is jóval többe lesz ez a kis robogózás mint gondoltam.(300 körül)
[link] -
Laacika79
kezdő
Sziasztok.
Még mindig Speedfight 2Egyik kérdésem hogy valaki ismeri e a Bullet kipufogókat?
Gianelli extrát néztem még.Másik hogy valakinek van e 70-es Airsal hengere rajta mert még meg nem jön a henger szeretném tudni hogy összerakhatom e a blokkot vagy marni kell ki belőle hogy rá tudjam tenni a 70-es hengert.
Dopler márka milyen?
Membránom ilyen,szerintem benne maradhat ha jó márka.Köszönöm szépen ha valaki tud segīteni.
-
Laacika79
kezdő
válasz mumtaz #81793 üzenetére
Hát szomorú vagy szerencse nem is tudom hogy senkinek nincs speedfight 2 je már.
"Kipufogóban nem tudok tanácsot adni, bár nekem Gianelli Extra volt rajta."
Neked dobott rá valamennyit teljesítményben?Ahogy olvasgatom több ember is azt a véleményt alkotta róla hogy bobott nekik rá bár volt akinek rozsdásodott a gyári hőáló lakk nemsokkal a vétel után meg hogy picit könnyezte valahol az olajat.
Drágábbat nem akarok venni rá!
LC-m van,összeraktam a blokkot,más is azt mondta nem kell marni hogy rámenjen a henger.
Neked most milyen mocid van?
-
Laacika79
kezdő
válasz mumtaz #81807 üzenetére
Szia.
Köszi hogy feltetted illetve hogy megmutattad a képeket.
Őszintén szólva én majdnem valami ilyesmit élek át,borzasztó hogy emberek hogy le tudnak lakni egy aranyos kismotort,rádásul nálam most kiverte a biztit a fordītva berakott fékbetét.
Az ilyennek egy seprőt nem adnék a kezébe!!
Az enyémen is túlórázok,nem tudom hány órába lesz de nagyonsokba.
Nagyon szeretem nézni mikor valaki igy igényesen helyrepattint egy mocit -
Laacika79
kezdő
válasz energy4ever #81871 üzenetére
"Nem, nem kell rosszra gondolni. "
Én jóra gondoltam,bár azt a repedést is szeretem behegeszteni
Pont a napokban kezdtem utánna járni az idomok javíthatóságának,megnéztem én is a Speedfight-om hasidom anyagát.ABS.
Egy két videó láttán mondom teszek egy próbát mert 2 kis kb 30x30mm es felfogató fül mindkét oldali hasidomról le van törve.
Az egész műhelyt feltúrva egy már rossz kibelezett aksis fúró akuját találltam amire ABS volt irva.
Levágtam belőle egy csíkot ami kb 2x2mm es négyzetprofilú lett.
Egyenes csiszolóval és keményfém maróval szépen meggyököltem az egyik oldalt és egy nagyobb területen feltakarítottam tiszta anyagig,ezután egy izmos pillanatforrasztóval elkezdtem elfolyósítani a műanyagot és szépen elsímitottam a felületét úgy hogy az idom anyaga is átmelegedjen.
Egyik oldal kész.
Szerinted jó lesz igy?
Van réz szitaszövetem,az közé szépen be tud folyni a műanyag,arra gondoltam még belül kap azt is és szerintem nem lesz vele gond "meg hát a festék is fog majd még rajta" 🤣 -
Laacika79
kezdő
Sziasztok.
Szerezgetem be a cuccokat a kis speedfight 2 höz és ismét kérdésem lenne,mert kérdés mindig akad aztán az esetek nagy töbségében mi t ahogy irtátok is fentebb hogy sokmindenre nem egyszerű valami okosat irni.
Szerintetek elég lesz a gyári légszűrőházam?
Rendeltem bele Malossi betétet DE vékonylom a szűrőházon lévő csövet.(belső átmérő 21mm)
Eddig ami biztos az a Airsal 70-es aluhenger,duplamembrános szivócsonk,21-es Dellortó karbi,Stage6 kipu.
A karbi szűrős oldala 28mm ezért gondolom hogy nem kellene vagy nem lenne egészséges ezt leszűkiteni 21re.
A képen látható membránház szívócsonkal,a gyári 17-es kanyargóst váltsa le és a szimpla vagy 1 soros membrán helyett ebbe dupla lesz.
Elnézést ha valamit nem szakszavakkal irtam le,pár hete kezdtem a robogózást.
Köszönöm a véleményeket[ Szerkesztve ]
-
Laacika79
kezdő
válasz sityupityu #81889 üzenetére
-
Laacika79
kezdő
válasz sityupityu #81891 üzenetére
Elvileg Aliexpresszes,de nekem csak a szivócsonk kell,a membránt vserélni fogom benne.
Igazából a kérdés az volt hogy ha már a szivó részben a karbi a 21 es legszűkebb keresztmetszet és a membrán is 6 lapos a gyári 3 helyett tehát dupla akkor nem kellene a karbi légszűrő oldali 28mm es keresztmetszetet lefolytani a gyári levegőazűrő 21mm es belépőcsövével.(alsó ábra 28-21mm)
Tehát a kérdés hogy hadjam igy vagy kellene keressek egy légszűrő házat amibe a belépő cső legalább 28mm. -
Laacika79
kezdő
válasz sityupityu #81893 üzenetére
Gondoltam hogy ne legyen kis keresztmetszet a szívó oldalon.
A blokkba a membrán alatti résznél egész jó keresztmetszettel rendelkezik.A 21 es karbi sem kicsi.
Egyedül ez a fektetett szimpla membrán volt nagyon kevés,ezért gondoltam hogy ...
-
Laacika79
kezdő
Még egy kérdésem lenne.
A 70-es Airsal hengeremre egy külföldi oldal a maxiscoot.com ezt irja:"Felhívjuk figyelmét, hogy a maximális teljesítmény és megbízhatóság érdekében az alumínium hengerek telepítésekor módosítania kell a "hézag távolságot".
Itt mire gondoltak?
-
Laacika79
kezdő
Köszönöm mindenkinek!
Összejött egy pár okos hozzászólás.
A préssávra gondoltam én is,volt mikor annak idején simsonon csökkentettünk rajta de már nem emlékszem mennyit.Esztergályoshoz vittük a hengerfejet és ő szedett le belőle.(25 éve volt)
Na most akkor ha jól gondolom a hengertalp tömítés vastagságával lehet csak játszani ami a préssáv méretét illeti.
Sityupityu!
Hogy mértétek a préssáv méretét?Gondolom de megköszönöm ha leírod.
Mire gondoltál mikor az egyik aluhenger 0,4-es sávval meghalt?Mi történt?
Mérés:
Henger lefogat csavarral a blokkhoz,henger fölső sikjához képest dugattyútető méret mérése kint szélenmajd hengerfej felfekvő sikjához képest mennyire van a péssáv.Igy gondolom a mérést.
-
Laacika79
kezdő
válasz nyogo83 #81905 üzenetére
A 70-es hengert nem rakhatod össze 50-es fejjel!
A 70-es henger magasabb az én esetemben 5mm-el,a dugattyú magasabbra jár és hozzá adott hengerfej préssávja lehúzódik kb 1,5mm-t a dugattyú felé a fej sikjától.
Ezért vannak ezek a 70-es hengerek szettben mert minden más. -
Laacika79
kezdő
Köszi sityupityu és nyogo83!
Szerintem nagyszerű ötlet így mérni a préssávot,akkor majd 0,7-0,8 közözé beállitom!Másik dolog még amit akartam kérdezni az az olajzás.
Eddig akivel beszéltem volt aki elfelejtette a külön olajzást és keverte a benzint (ha jól emlékszem megszorult neki olajpumpa miatt),volt aki az olajpumpát használta 70-es aluhengerhez is.(állitás nélkül kevés)
Az olajpumpára rá lehet állitani az igaz de én meg arra gondoltam hogy keverem pl 1:40 re a benzint és mellé beállitom az olajpumpát is úgy hogy kb félgáznál kezdjel el nyomni,igy nagyobb fordulaton meglessz a több olaj.
Szerintetek? -
Laacika79
kezdő
Sziasztok.
Ismét lenne egy kérdésem.
Szerintetek hagyhatom ezt a fémlapos membránt vagy cseréljem?Ezt a komplett szivóegységet ezzel a membránnal adták de félek hogy azok az acél segédlemezek előbb utóbb letörhetnek.Maga a zárólap üvegszövetes de azt nyomja 1-1 acéllemez.(első kép)
A másodikban ez nincs!Szivesen legyerélném de a robogoalkatresz.eu-t kérdeztem és azt irták hogy a megadott furattávolsággal nincs olyan membránjuk ami nekem ebbe a szivócsonkba jó lenne.
-
Laacika79
kezdő
válasz Butcher82 #82048 üzenetére
Értem,hát én a palackos spray festékekkel nem vagyok megelégedve.
Használom én is kissebb dolgokra ha nem kivánja meg a rendes festést és ha kis dologér én nem akarok pisztolyba tölteni festéket.Vannak itt igen tapasztalt emberkék úgy hogy ismét kérdeznék
Lassan eljön az ideje hogy felteszem a hengert a blokkra és mehet be a helyére és jöhet a görgősúly kitapasztalása de előtte jön a karbulálás amitől megmondom őszintén kicsit félek
Nem találom az oldalt de valahol olyan brutál adatokat olvastam hogy csak pislogtam.
Ha megtalálom beidézem a sorokat de kb olyanra emlékszem hogy főfúvókánál 5 az az öt-el eltérő volt a méret lefelé vagy felfelé és máris szinte lóerők vesztek el.
A kérdésem az hogy ha elkezdem cserélgetni majd a főfúvókákat mire hagyatkozzak?
Pl: cserélem a 110est 105re és utánna próba?
Vagy megérzem vagy nem azt a teljesítmény csökkenést vagy többletet?[ Szerkesztve ]
-
Laacika79
kezdő
válasz sityupityu #82177 üzenetére
"rövidebb szíj a végsebesség rovására megy."
Na igen mint most nekem bár igy is elértem a 90km/h pedig a hátsó variátortárcsánál a kuplungnál még 8mm kellene oldalanként hogy kiérjen a legnagyobb átmérőhöz annyira kicsi lett a szíj,igaz ez nem is annyira a végsebesség rovására hanem az indulási nyomaték rovására megy.(de még az első tárcsán tudott volna nagyobb átmérőn mozogni ha lett volna szíjhossz)
Na most az a legérdekesebb az egészbe hogy tényleg ahogy írod ahány gyártó annyi méret,ez besza.ás számomra.
Előveszek 2db szíjat ami 755 ös mindkettő,van egy hosszába kettévágott mérőszalag szalagom,profin lehet vele mérni!!
Az egyik 755 helyett 740 a másik meg 765
A mocimra a 765 pontosan jó de most rendeltem újat és fogalmam sincs hogy jó lesz-e,abban bizok hogy a nagy nevű gyártók csak azt irják rá amilyen hosszú mint pl malossi,pollini,athena stb...Narakunál nem tudom.
Szerintem csak az a biztos ha valaki viszi a régi szíjat és összehasonlitja vagy megméreti pontosan ha van rá lehetőség.Még karburáláai nehézségekkel küszködök de ha egyszer patent lesz minden úgy érzem hogy kb 12 lovas lesz és 100 lesz a vége.
Árban 280 nál tartok (vételár nélkül) amit álmomban sem gondoltam,sok a használt cucc és még így is ennyi.Használt Stage6 kipu,2000km es Airsal henger amibe új dugót tettem,szinte új de kéz alól 21 es Dellorto stb stb,egy kis festék egy kis szórógitt vagy 15db alkatrész szintereztetve kb ennyi.
Mindent én csináltam magamnak akkor mi van ha ezt mind csináltatom
Ezt csak azért irtam le hogy ha valami magamfajta hü.lye idetévedne és olvassa ezt akkor mégis tudja mire számithat.Ui:Lassan itt a jó idő,mocikra fel
[ Szerkesztve ]
-
Laacika79
kezdő
Sziasztok.
Valaki tud megbízható jól működő pontos Androidos sebességmérőt?
Szeretném pontosan lecsekkolni a kilométer órámat.(digitális) -
Laacika79
kezdő
Sziasztok.
Ezek a "tuning" CDI-k szerintetek érnek valamit?vagy csak ráirják hogy tuning de semmivel nem jobb mint a gyári?
Az én motoromhoz is azt irják hogy folytás van a CDI be ami lekorlátoz bizonyos fordulaton.
Hát én nem vettem észre hogy lekorlátozott volna pedig eredeti Shindengen.
Vannak ezek a bordás aluba helyet foglalók és társai,valakinek tapasztalata?
Trafót veszek minden képp mert vannak ezek a narancssárga racing trafók amikre azt irják hogy akár 31Kv-ot is tudnak,nagyobb szikrát eredményez ami jó dolog (szerintem főleg kis fordulaton) de CDI be van valakinek tapaaztalata?
Melyiket szabad vagy melyik jobb mint a gyári?
Youtube on vannak egész jó hosszú videók amikben összehasonlítják de hát egy kukkot nem értek belőle.
Köszönöm ha valakinek volna tapasztalata és leirná. -
Laacika79
kezdő
Kérdezek-kérdezek hátha valaki .....
Ezen a Speedfight-on elég sovány a világítás mint kiderült
Nem tudom mit lehetne vele kezdeni,vettem bele új H4 es 35/35w-os izzót,mindkettőt kicseréltem,egyik lámpa sima foncsor a másik projektoros,egyiksem az igazi.
Nem tudom mit lehetne vele kezdeni.Nagyobb izzó nem jó mert az volt benne és meg is olvasztotta kicsit a lámpabúrát.
Led et nem akarok bele mert sok a gagyi köztük és amúgy sem szabályos sima foncsorba.(hivatalosan projektorosban sem)
Talán úgy gondolom a világitásér felelős tekercseket lehetne erősebbre tekerni vagy a lendkerék mágnesei gyengültek az évek alatt.
A 33 éves Simson-om ami eredeti lendkerékkel és tekercsekkel gilágít és nem is H4 van benne az majd ki pattan középfordulaton,eszméletlen jól világít de ez a Speedfigt nagyon gyenge. -
Laacika79
kezdő
nyugo83 és Szajo.
Megnéztem sok vedeót de még most sem egyértelmű számomra.
Összeköti a 12V + piros szálat a "connect positive pole" fekete szállal,a fekete - negativ vezetéket meg a zöld "negative pole" szállal.
A maradék feket/sárga vezeték meg megy a gyujtótrafóra ha jól láttam.Youtube: universal motorcycles tachometer
-
Laacika79
kezdő
Hát ezt a világot éljük sajnos
Nézegettem a motoros webáruházakat,megakadt a szemem egy "Racing" feliratú gyujtótrafón amire azt irták hogy 30kV-ot tud a gyári 16 helyett.
Gyanus is volt nekem mert ugyan olyan alakú házban van és ugyan akkora méretű csak épp a szine olyan szép szippantósteherautó színű.
Javasolták egy elektronikai fórumon hogy ellenőrizzem le mekkora szikraközt tud mindkettő.
Én kételkedtem mert már a gyertyánál lévő szikrán sem láttam külömbséget.
Egy hazug marketing duma és egy színmódosítás "Racing" felirattal,hát igazság ez?
-
Laacika79
kezdő
válasz KTMHobby3 #82355 üzenetére
Értem és köszi.
Ezt egyébként leirhatnák hogy Jóska Pista (és Laci se ) vegye meg feleslegesen ha már nem ért annyira a gyujtásokhoz.
Jó nem nagy összeg volt csak gondoltam kicsit jobb nagyobb azikra lesz ami talán kis és nagy fordulaton is előnyös.
Egyébként visszaemlékszem volt mikor olyan szikra volt a Simsonon (megszakitós gyujtásnál) hogy öröm volt nézni azt a szép kövésr kék szikrát.
Most kicsit menjünk tovább,ha már gyujtás,ha jól tudom minnél nagyobbat forog egy motor illene annál nagyobb előgyujtást állitani,gondolok itt ara hogy ezeken a robogókon egy CDI-s gyujtás (nem tudom mi ennek a hivatalos neve) van ami állandó előgyujtással működnek.
Ahogy látom vannak finoman hangolható alapelőgyujtásos CDI-k is de lehet hogy csak én gondolom túl a dolgokat és nem sokat jelentene pl a változó előgyujtás.
Az a baj velem hogy szeretek mindenen javítani ha lehet jobbá szebbé tenni -
Laacika79
kezdő
válasz KTMHobby3 #82359 üzenetére
Végeredményben nem baj,csak bele tudok ám bonyolódni rendesen és tényleg mindent jobbra akarok.
Na ezt nem tudtam hogy 3 féle ilyen gyujtás létezik,neked akkor nincs ilyen előgyujtási kérdésed.
Igen nagyon jól írod,fontos hogy a megfelelő fordulatszámhoz legyen beállitva az előgyujtás.
Talán,sőtt biztos hogy nekem is optimálisabb lenne egy kicsivel nagyobb előgyujtás mivel ezzel a kipuval és 1 gyűrűs aluhengerrel 8500 nál kezdi igazán jól érezni magát.
Kérdés hogy mennyivel kellene neki nagyobb előgyujtás.
Ilyenkor jön rá az ember hogy mennyire nem ért hozzá,mennyit kell tanulni és tanulni.
Azt mondta nekem egy idősebb fickó aki huszon lovas verseny robogókat épít hogy pl a karburálást évekig tanítják.
Nem egyszerű dolgok ezek,mikor egy motoron minden klappol mindennek és az 100 vagy inkább 99%-osan összhangban van,minden mindennel és minden optimális.
Mindig is szép dolognak tartottam a tuningolást és emelem kalapom akik ezt igazán profi módon művelik.Pl: Havassy. -
Laacika79
kezdő
válasz KTMHobby3 #82362 üzenetére
Persze minden képp leellenőrzöm csak be kell szerezzek egy stroboszkópot.
Nem használtam még de úgy látom hogy pofon egyszerű,adok neki 12V-ot és a gyertyakábelre csatlakoztatom a máaik csatlakozót,ekkor minden egyes villanás a gyujtási pillanatot mutatja.
Előtte (ha nincs) meg kell jelöljem a felső holtpontot ,indikátor órával pontosan,majd célszerű lenne a gyári előgyujtási értéket is rájelölni és utánna jöhet a strobi.
Jól írom?
Viszont azt lenne még jó megtudni valakitől hogy a gyárihoz képest esetleg mennyivel nagyobb előgyujtást érdemes adni neki igy hogy magasabb fordulatszámon adja le a legnagyobb nyomatékát és teljesítményét,már ha fix egyáltalán az előgyujtásom.
Nagyon örülnék neki ha nem az lenne de ha az lesz tovább gondolom a dolgokat és lehet jó lenne módoaítani hogy változó az az szabályzós legyen.
Lehet nem is érdemes ezen agyalni mivel elég szűk tartományban adhatja le a legnagyobb teljesítményét (kb 8500-10500) ezért lehet csak a nagyobb előgyujtási értéket kellene belőni.(és maradna fix előgyujtás) -
Laacika79
kezdő
válasz KTMHobby3 #82365 üzenetére
Azt javasolta a "tuningmester" akit emlitettem hogy huszon lovas robogókat épít hogy jól van ez így,nem sokat számítana a változó előgyujtás.
Egyébként én nem is jól tudtam mert nagyobb fordulatra nem nagyobb előgyujtás kell hanem kissebb,tehát nagyobb forsulatra vissza veszi az előgyujtás értékét.
Azért minden esetre megnézetem hogy mennyi most és azt is hogy mennyit változik foedulatra,mert azt mondja a fix sem teljesen fix.
Egyenlőre ennyi ami a gyujtást illeti. -
Laacika79
kezdő
válasz mumtaz #82367 üzenetére
Én is igy tudom,de nekem most érdekes módon nem ezt mondták,ezen meg is lepődtem nem is kicsit.
Ugye forgásiránnyal megegyező irányba viszed az alaplapot utógyujtásba.
Nézd ezt a videót: https://youtu.be/kWWRhO8q-U4
Szerintem itt is visszaveszi az előgyujtást nagy fordulatnál.
Nem értem miért. -
Laacika79
kezdő
válasz Zoli bácsi #82382 üzenetére
Szeretek ilyesfajta hozzáazóláat olvasni.
2db simsonom volt fiatalabb koromban,az elsőt 93 ban vettem meg,előtte komárom volt kb 2 évig.
A aimson egy álom gép volt a komár után majd ahogy telt az idő volt szerencsém Ts150 es Mz hez,volt 250-es szívtankos vagy csepp tankos (ki hogy mondja) Jawa-m,utánna volt 350-es Jawa-m is,ja és majd ki hagytam volt 250-es Etz-m is ami 330 köbcentisre volt fúrva,egész jól ment.
Az Etz-t nagyon elbacta a német viszont a Simson egy nagyon jó kismotor volt.
Igen bukósisak nélkül sok sok évet lemotoroztam de a váltásnál nem emlékszem olyanra hogy csak lakott területen kellett majd mindenhol.
Lehet nem mindenki ért egyett velem de úgy gondolom ezt a kötelezett bukósisak hordást hogy felesleges kismotorra.Azt aláírom hogy megtöbbszöröződödd az autók száma a régmulthoz képest de ezzel az erővel a forgalomba közlekedő bicósaknak is kötelezett lehetne,alap kressz vizsgával,akár ők is tudnak 50-el menni.
N-es volt a kismotor?Felénk bizonyos rendőrök szerint minden simson nagymotor volt.Hogy is van a kismotor megfogalmazása törvény szerint?
50 köbcenti alatti legyen és 45km/h -ás sebességet ne tudja meghaladni,hát egy jó bebetta is simán ment ennyit,akkor?
Örülök hogy egy picit éltem a régi jobb világban -
Laacika79
kezdő
Sziasztok.
Egy kis gondom akadt a robeszom variátorának hangolásával.Biztos vannak itt tapasztal "öregrôkák" is akik otthon vannak a robogók hajtásában.
Szóval egy Peugeot Speedfight 2 es ről van szó ami 70-es Airsal aluhengert kapott Stage6 kipuval Dellorto 21-es karbival,ugye tudjuk hogy igy ez a moci durván 8-10.000 nél adja le a teljesítményét.
Új Stage6 kuplungom van ami 6000-nél nyit ki de az a bajom hogy mikor nyit a kuplungom már rég elkezdett dolgozni a variátorom,az első tárcsán már 4mm-t kimozdult a szíj.
Normál esetben ugye kuplungnyitás után kellene neki elkezdeni dolgozni az az áttételt módosítani.
5 gramm ról elkezdtem lefelé menni egésszen 3,5gramm-ig de semmi változás./ugyan úgy kimozdul a szíj 4mm-t/
Arra gondoltam kellene erősebb kontraszt rugó,de hova?Igy is a Stage6 legerősebb rugója van benne aminél 45kg környékét mérek.
A variátorom egy Naraku Performance Sport.
Valakinek lenne ötlete hogy most merre induljak el?
Köszönöm szépen a tanácsokat[ Szerkesztve ]
-
Laacika79
kezdő
Persze hogy van.
Megnézed mi az anyaga az idomnak,nekem minden ABS volt,én gyönyörűen tudtam javítani vagy 3 nagyobb letört fület.
Kerestem ABS műanyagot,vágtam belőle kb 3mm x 3mm es csíkokat és egy pillatat forrasztóval nagyon szépen lehetett 2 oldalról gyökölni majd szépen feltölteni.
Ezt szerintem nyugodtan kipróbálhatod egy kiszakadt meg gyepált menetnél is.
Belefúrsz fél mm-el nagyobbra hogy tiszta legyen a furat,előmelegíted a furatot a forrasztóval és szépen betöltöd,utánna fúrhatod és mehet bele az új csavar.
Kisgépeknék pl fűkasza,láncfűrész stb szoktak olyat is hogy a furatba dugnak egy fűkaszánál haaználatos damil darabot a kiszakadt furatba,kb akkorát hogy 40-60%-át kitöltse,majd beletekered a csavart egy picit,mikor belekapott stabilan akkor szintbe levágod a damilt és behajtod a csavart teljesen,nem szakszerű javítás de 95%-ban szokott sikerülni úgy hogy az birja is sokáig.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Futás, futópályák
- Politika
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- Honor Magic V2 - origami
- Nintendo Switch
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs