Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz perge666 #82374 üzenetére

    Nekem volt 3db, újonnan vett Simsonom, 80-as években.
    Gyári állapotban kb 62Km/h volt a végsebesség, mindegyiknek. Óra szerint valamivel több, akkoriban GPS nem lévén autóval utánam jőve, bemérve jött ki ez az adat.
    Én már akkoriban is 194 cm voltam, igaz nem 135, csak 60kg.... ;]
    De a nagyobb felület annyit jelentett, hogy a versenyeken rendre alul maradtam, végsebességben..... Annyi trükk elég volt a szimónak, hogy pár mm-nyit ráhúztam a szivatót, ezzel nyertem +5km/h sebességet.
    Kis otthoni tuninggal, ami jobbára a karburátort érintette, kb 70km/h végsebességet ki lehetett hozni a gyári Simsonokból.
    Tartósan az 50Km/h volt az utazója, ezzel a világ végére elment..Meg vissza is persze, ehhez olyan 2,5l keveréket kért 100km-re.
    A szocializmus leg-strapabíróbb gépe volt, talán ennyit az első szériás TS MZ-k bírtak. (Ismerősömnek áll a garázsba egy TS 250-es, bontatlan blokkal 200e. km-t futott)
    100e. km-t le lehetett tekerni egy szimóval a gyári lánccal (persze odafigyelve), kopó alkatrészek, gyertya cseréjével.
    Bánom hogy elkótyavetyéltem fillérekért a gépeimet, volt egy piros S51B Simson, ami rendszámosra volt vizsgáztatva. Igen, elvileg mindegyik "B"-s Simson rendszámköteles lett volna, az S51 N volt kismotor, akkori rendőrök szerint.
    Másik gépem egy 1985-ös TS 125 MZ volt, 3 évesen vettem 1100km volt benne. Mármint a motor volt 3 éves.....Mikor vettem. :D
    Beleuntam, nem bírta a dinamó az állandó nappali világítást, évente kinyírt egy akkut. Fiatalabb motorosoknak mondom, régen nem kellett nappal világítás. Sőt, mikor Simsonom lett, nem kellett kismotorra bukósisak. Aztán lakott területen kívül kellett...Végül mindenhol. :K

Új hozzászólás Aktív témák