Hirdetés
-
Egy alkalmazással turbózná fel a PC-ket a Thunderbolt Share
ph Az Intel számos funkciót kínál a Thunderbolt 4 és 5 interfésszel rendelkező rendszerekhez.
-
A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
it Megállapodást kötött az OpenAI, így a Reddit tartalmai is a ChatGPT tudását erősíthetik.
-
Manor Lords - Túl a kétmillión
gp Alig három héttel a megjelenés után máris egy fontos mérföldkövet értek el a készítők.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Annyira nem kevés. A 125 kétütemű robogók elég dinamikusak.
Amit még jó áron lehet venni az a Piaggio Hexagon. Bár kis kerekei és nem megszokott formaterve van, az sem rossz. Szóval a Runnereknek általában indokolatlanul magas áruk van szerintem. De a Skipper simán labdába rúg mellette.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Peugeot Speedfight 100? Az is király.
Yamaha aerox 100?
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Én most gondolkodom egy 125-ösön Suzuki Van Van vagy Tw 125 200, mert ezzel ami most van egyrészt kényelmetlen mindennap menni, másrészt csak felkenődöm vele a városban valamire. De ez sem rossz annyira amit linkeltél...
Godheart - Én arra a kamu olcsó légszűrőre gondoltam, ami egy fémhálószerűség, olyan, mint amit régesrégen olajtükrös légszűrőnek neveztek, csak erre valamilyen drága trutyit kellene rárakni. Az ilyen Malossi szivacs légszűrőkkel nincs problémám. Csak az a lényeg, hogy szivacs legyen.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz maggiecsaj #2188 üzenetére
Úgy hallottam, hogy Miskolcon még a bringásokat is megállították a hétvégén a zsaruk, kérték a visszaverőmellényt, a bukót, a világítást, sőt a világításhoz a tartalék akkumulátort is. Szóval nem csak pesten megy a dolog, és nem csak motorosokra. Ráadásul nem csak a runnerekre utaznak. Mindenre.
Az én saját véleményem, hogy azáltal, hogy egy rendszámos motorkerékpárt segédmotorként üzemeltetsz, velem is kiszúrsz, illetve a többi szabályokat betartó motoros kollégával. Ennek mindenki megissza a levét.
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz pini1020 #2208 üzenetére
Az MBK miért jobb? Ugyanaz, mint a Yamaha, csak Franciaországban gyártják. Minden csavar megegyezik bennük. Maximum akkor jobb, ha az árról beszélünk. Az MBK olcsóbb, bár ezt a kereskedők nem mindig veszik figyelembe. Sőt, inkább rámondják az MBK-ra, hogy az Yamaha, és ugyanannyiért akarják eladni.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz maggiecsaj #2210 üzenetére
Túl sok különbség nincs egyik olasz között sem. Ugyanolyan megbízhatóak, csak a formatervükben és az árukban van egy kis eltérés. Csak amikor elérkezik az idő, hogy vegyél egyet, jól nézd meg, főleg az évjáratot, mert az 10-ből 9szer nem stimmel. Ne hagyd magad átverni, jól nézz körül a piacon, interneten, az árakról, a gyári festésekről, matricázásokról stb.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GodHeart #2229 üzenetére
Hány kilómétert mentél vele amióta új alkatrészek vannak benne? Gondolom a kuplunghoz nem nyúltál azóta.
Sajnos ez sok mindennek a jele lehet.
Nekem amikor ilyen tünetek jelentkeztek a következő volt a problémám:
A varió csapon a variótárcsa elkezdett szorulni valamitől, és nem tudott az ékszíj visszamenni teljesen, ezért végsebességben továbbra is jó volt, de a gyorsulása teljesen megváltozott. De lehet, hogy kockásak a röpsúlyaid, de azt egész pontosan nem tudom, hogy ezzel jár-e. Az is lehet, hogy meg van égve a kuplungkaroknak a visszahúzó rugói, ezért alacsonyabb fordulaton engedik el azokat. Lehet, hogy koszos a légszűrőd, akkor viszont elkezd fogyasztani is rendesen.
Olajat hogy raktál bele? Keveréket tankoltál+különolajozás?
Ha a kipufogód tele van olajjal talán lehet egy kis teljesítménycsökkenés, fene tudja mekkora. Olaj jön a kipufogód végéből?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz maggiecsaj #2253 üzenetére
Sztm vagy ugyanazt a márkát rakasd előre-hátulra, vagy cseréld le mindkettőt. Nem jó, ha különböző tulajdonsággal bír az első és a hátsó gumid. Hogy melyik megbízható? Tesztek nélkül ezt eldönteni nem lehet. Szerintem nem lehet rámondani hogy ez és ez a márka a jó, ha rengeteg típus van mindegyikből. Minél drágább, annál jobb.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GodHeart #2306 üzenetére
Ezt akkor én megint nem értem. Ha nehezebb görgőket raktál bele, akkor előbb engedi rá a pofákat a kuplungra. Azaz az alsó fordulatszámtartományban - ahol elég gyenge - használod, vagyis még gyengébbnek kellene lennie, és kb 30-40-től kellene megjönnie az erejének.
Szóval nem könnyebb görgőket raktál bele?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2309 üzenetére
Ami jó ötvenesre az olyan szinten jó hetvenesre, hogy annak a kipufogónak is lyuk van a végén. De egy párszor már neked is leírtam, hogy egy motort egy egységként kell kezelni, ha bármit kicserélsz benne az magával vonzza a többi alkatrészek cseréjét egészen a kihajtásig.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2315 üzenetére
Aha, és hol marad a főtengely, a kuplung, meg a végáttétel, meg stb? Ha beraksz egy hetvenes hengert kipuffal, és nem cserélsz a kihajtásnál semmit, akkor hanyatt fogod vágni állandóan magad vele. Nomeg a kuplungot is gyakran meg fogod égetni, mivel eléggé játékszer az is. Minimum egy nyitott kuplungfedél. Persze nem az otthon kifurkált, hanem a szűrős gyári. De még sorolhatnám a többit.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GodHeart #2322 üzenetére
Elég könnyen meg tudod állapítani:
Jobban kell-e pörgetni a motort, hogy elinduljon, mint a régi röpsúlyokkal. Ha meg alacsonyabb fordulaton kezd indulni, akkor nehezebbek lettek belerakva. Persze ha a kuplungrugó is megváltozott, akkor annak is lehet ez a következménye.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2325 üzenetére
Akkó, ha ötvenes marad mit akarsz rajta cserélni? Az úgy jó ahogy van. A sok okos japán szemüveges neked számolta ki, hogy hogyan jó így, ötvenesként. Ha meg más görgőt raksz bele csak a végsebesség/gyorsulás arányt változtatod meg, jön egy nagyobb emelkedő, és átkozni fogod a nehezebb röpsúlyokat.. A gyári légszűrő bárminél jobb.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz GodHeart #2328 üzenetére
Azért 40%-al nem lesz erősebb. Annyira nem fog jól gyorsulni. Mivel a környezetvédelmi előírásokat valahogyan teljesíteni kell, valamennyire lefojtják ezeket. A sportkipuval mindezt kihajítod, vele együtt az ésszerű üzemeltetést, ugyanis igen iszákos lesz utána. Egy kicsit dinamikusabb lesz tőle, jobban ki tudja magát pörögni, HA jó a kipufogó a hengerhez, illetve olyan gyújtáselektronika van benne, amellyel mindez véghez vihető, és úgy van beállítva a karbi ( min 5-6l fogyasztás). És még 49 Cm3-ről beszélünk. De olyan nem csinálnak, hogy kipufogóhoz veszik a hengert... Még mindig elszeparáljátok egymástól ezeket az alkatrészeket, mintha ezek külön önálló életet élnének. Rossz felfogás... No mindegy.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2332 üzenetére
20%? Szerintem az egy kicsit sok csupán a kipufogó érdeméhez írni. Persze lehet lóerőt növelni. A következő képpen: Még több tüzelőanyag elégetéssel, amit ugyebár két módon tudsz megcsinálni. Fordulatszámnöveléssel, vagy lökettérfogatnöveléssel.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2337 üzenetére
Azért vakon nem kell elhinni semmit.
Ha a gyári adatból indulunk ki, akkor ott kisebb fúvokával, gyári kipufogóval persze, hogy jóval kisebb a teljesítménye. Szóval ez továbbra sem csak a kipufogó. Mindent hozzáállítanak. Szerintem a légszűrőtől kezdeve a fúvókáig, subertűig, mindent átraknak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Aha, és tulajdonképpen bárkinek van mégegyszer annyi pénze egy új robogóra. Abban egyetértek, hogy pofátlanul drágán árulják a használt robogókat, ráadásul ramaty állapotban van egy-némelyik, de jól meg kell nézni, és ugyebár használtnál alkudni is lehet, viszont nagyobb az árkülönbség, mint amit leírtál.
340e-ért nem ugyanazt a kategóriát kapod meg újban, mint használtban 200-ért.
Ha ez a dolog igaz lenne, már összeomlott volna a robogópiac.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
A japánban és az olaszban is ugyanaz a Minarelli blokk van. Ebből a szempontból papíron ugyanolyan minőségűek. Abban igazad van, hogy kint olaszban 25 000 forintért vásárolják meg a félig roncs robogókat, és kb. az ötszöröséért adják el itt, olyat tényleg nem éri meg venni. De azért van az ember nyakán fej, hogy mielőtt vásárolna, utánajárjon egy-két dolognak, és a modell majdhogynem teljes ismeretében vásárolja meg azt. Azonkívűl én hajtottam pár 10 évnél idősebb Minarrellis robogót, azokon a fékeken, kuplungrugókon kívűl nem kellett semmit cserélni, és volt hogy egyhuzamban csőgázon 80 kilómétert megtettem vele. Mikor hazaértem, izzott a kipufogócsövem. Szóval ezek elnyűhetetlenek. Én bátran vennék tíz éves olasz robogót, miután megnézem, és nem hiszek el bármit az eladónak.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Még az is jellemző a kiskereskedelmünkre, hogy egy motorkiáálításon nézegettem a motorokat, és félfüllel elkaptam két eladó beszélgetését egy kiállított új darabról:
- szép ez a Yamaha
- igen jól megcsinálták, nem is látszik, hogy borultam vele
Döbbentem egyet, hogy már ezekben sem lehet bízni.
[Szerkesztve]Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2371 üzenetére
Nézd, ha jól dolgoznak, nem vernek át, akkor miért ne kérhetne el ennyi pénzt? Szerintem ezzel minden rendben van. Ahhoz, hogy szétszedd a variót, nem olajszűrőszorító szíj kell, hanem légkulcs, vagy egy célszerszám. Ha elkezded otthon csinálni a vadonatúj Aeroxodat szerszám nélkül, akkor az egyre kevesebbet fog érni, mivel igen sérülékeny dolgok vannak ott, ráadásul nem egy új motoron kéne megtanulni szerelni. Félrecsúszik a szíj és egyből köszönhetsz néhány variátorlapátodnak. Nem azt a tíz percet fizeted ki, hanem a szakértelmét. Rengeteg ember így áll hozzá minden dologhoz, hogyha nem látja, hogy a belét kidolgozza az ember, nem is hajlandó fizetni érte. Nem semmi.
Jó úton haladsz a gányolások felé. De tényleg, ha van rajta garancia, azt is inkább elhajítanád? Szerintem gondolkozz el ezen.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2375 üzenetére
Hát épp erről van szó, hogy nem tudod megcsinálni. Szóval annyira számodra ez nem világos.
A blokk oldalán van tizenakármennyi csavar, amit igen könnyű beletépni az aluöntvénybe. Szóval igenis szakértelem kell ehhez is. Csak ugyebár az olyan önjelölt szerők, mint te, pont azért vagy ilyen véleménnyel erről, mert nem látod át.
Azonkívűl csak annyit tudsz, hogy ki kell venni valamit, valahonnan.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Mondjuk nekem sem lehet nagy az arcom, mert én is otthon szerelgettem ezeket, de legalább motorszerelő társaságában.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz golyani #2378 üzenetére
Na akkor fogd fel úgy, hogy nem kell venned egy kompresszort, egy légkulcskészletet, és nem kell ezeknek az eszközöknek a felkutatásával foglalkoznod, hanem odaviszed és megcsinálják neked. De ha így szerelgeted akkor garanciának annyi nem?
Ez azért igan nagy arculköpés a motorszerelő szakmának, hogy ugyanmá' ezt én is meg tudom csinálni otthon apuval.
Ez számomra még azért furcsa, mert egy vadonatúj robogót miért kell otthon szerelgetni? Egy szervizkönyvvel sokkal könnyebben és jobb áron eladhatod a robogódat, ha arra kerülne a sor. De az otthon szerelgetési faktor igencsak ront az árán is, meg a motor minőségén is.
Nektek nincsenek meg a megfelelő célszerszámaitok, és ugyebár nem azzal szétszedni valamit, az annak az alkatrésznek a károsodásával fog járni. Legtöbbször ezért is vannak olyan állapotban a használt robogók. Az ilyen gányolások miatt. Érdekes módon egy svájci átlagembernek eszébe sem jutna ilyesmi. És ott megélnek a motorszerelők is, meg egy hatéves robogót úgy kapsz meg, hogy nem gányoltak rajta semmit.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz predator82 #2442 üzenetére
Ha a durrogás és a rángatás egyszerre jelentkezett, akkor tele van a kipufogód korommal, ami szépen lassan leválik a kipuf faláról, és eltömíti. Le kell szedni, és ki kell égettetni valakivel, utána jó lesz. Viszont addig igen megbízhatatlan az egész motor, bármikor lerobbanhatsz vele.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest