Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz joysefke #18233 üzenetére

    Jelenleg az a helyzet, hogy az intel kitartó monopolista munkával elérte, hogy igen komoly magasságokban vannak az x86 processzor árak gyakorlatilag az összes piaci szegmensben. Az AMD-nek nem a jelenlegi helyzetet kell megpróbálnia (mint egy tragikus megváltónak) megváltoztatni, hanem a jelenkori piaci adottságokat kihasználni.

    Úgy gondolom az értelmes taktika az AMD részéről az lenne, ha egy picivel áraznának az intel alá, pont annyival, hogy:

    -(1) Az intel még ne legyen komolyabb árcsökkentésre kényszerítve. Tehát az intelnek rövid távon drágább legyen egy árháború, mint a piac egy bizonyos szeletét koncként odadobni az AMD-nek.
    A rövid táv itt azt az időhorizontot jelenti, amiben a részvényesek mint ROI-cél gondolkodnak.

    -(2) Pont annyival legyen az AMD proci olcsóbb mint az intel, amennyivel olcsóbban már a végfelhasználónál elég árelőny képződik ahhoz, hogy ne okvetlenül intelben gondolkodjon.

    És itt reméljük, hogy ezt a két feltételt egyszerre össze lehet hozni.. :)

    így lehetne szerintem a maximális profitot összehozni. szépen az intel farvizén evezve és nem vállalhatatlan árháborúkkal...

  • Petykemano

    veterán

    válasz joysefke #18233 üzenetére

    Igazad van, de...

    A brand nem csak azért fontos, hogy valakiből visszatérő vásárló legyen. Annál sokkal fontosabb a social marketing értéke. Ha a szomszéd is, meg a Józsika is azt veszi, akkor az tuti csak jó lehet.

    A piaci részesedés ezért is fontos. Ha nem csak elvétve vannak elégedett AMD vásárlók, akkor annak lesz social marketing hatása. A vásárlók reklámoznak helyetted.

    Másrészt a piaci részesedés azért is lehet fontos, mert ha az amdnek sikerül annyi vásárlót szereznie, hogy jelentős számú és mértékű legyen a 2-4-nél több, 6-8-12-16 szálas profik aránya például a játékpiacon, és ha ez megüt egy kritikus tömeget, akkor egyre inkább fognak foglalkozni a szoftverejlesztők a több szálra való optimalizálással.
    Ha az látszik, hogy szoftverekben komoly előrelépés érhető el több maggal, akkor azzal újabb vásárlók tömegeit terelheti be a boltokba, akik 2-4 szálas i3-i5-jeiket szeretnék majd 8-12-16 szálas AMD procikra cserélni.

    Szerintem az amdnek célja az, hogy a summitridge-dzsel elinflálja
    1) a 4/8 szálas i7 egyszálas csúcsteljesítményének értékét a kétszer annyi maggal
    2) ez Intel extreme többmagos procijainak prémium érzetét (és árazását)

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák