- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Computex 2024: az új CAMM2 modulokkal szemez az MSI egyik alaplapja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen monitort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #12958 üzenetére
SH300 most egy-két évig marad (ha nincs valami extrém meglepi, ami idáig nem derült ki).
De már évek óta győzködöm magam valami váltósról, kizárólag gazdaságossági megfontolások mentén: azonos köbcenti-teljesítmény mellett váltósok gazdaságosabbak. Vagy másképp nézve azonos fogyasztásért magasabb teljesítményt kaphatok. GS500 pedig mindig is a listán volt.
Csak ne utálnék annyira váltogatni a csúcsforgalomban
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #12958 üzenetére
Nézegettem én is, eljátszottam a gondolattal... De 300 körül szintén szopóroller van, 6-8k-ért meg nem tudok venni akkor sem, ha Maja elmenne. Ezért is döntöttem a felújítása mellett... Nem volt olcsó, sokat szívtá(to)k a véremet is, de most úgy néz ki nagyjából összeállt. Még az olaj benzinesedése egy kérdés lesz (benzincsap hiba?), hamarosan kiderül. Eddig a kopó-fogyó alkatrészekkel együtt 230 000Ft ment el szervizre ~12k km alatt. 1500-87000Ft-ig volt mindenféle szerviz, új henger, hengerfej, karbi, gumik, csapágyak... stb Hozzátenném, hogy azért DigitXT is beleborított már a motorba egy talicskányi papírpénzt... Viszont most érezhetően jó a gép... Most lenne vétek eladni, kb a szervizköltségeket kapnám meg érte. Használni kell... (1k km van benne idén, kb 1,5 hete kaptam vissza).
Egy új motor gondolatával is eljátszottam, de a 110-es Address 600k, a legolcsóbb
japán125-ös is 1M fölött van, ahogy néztem...www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #12961 üzenetére
Köszi, remélem most pár év "nyugis" kopó-fogyó alkatrész cserélgetés jön csak...
Meg egy benzincsap...A GS500 nekem nagyon tetszik, a "lenézettségét" nem igazán értem. Oké, nem egy vadállat, de nem is GSXR1300 Turboval kell motorozni tanulni. Nekem egy dolog hiányozna belőle, ami egy CB400SF megad: sor4 hang. Amúgy szerettem amikor GS500-on ültem, jól motorozható, kezes kis gép, ereje van annyi, hogy nem ijed meg ha ketten ülnek fel rá... Persze a CBF600 azért dinamikusabb motorozást engedett meg.
kcsa: Ha vennék egy "lassú járművet" akkor az csak Bp táblától Bp tábláig menne... És akkor lenne mellé egy nagyobb gép... De ez a veszély nem fenyeget. Inkább bevállalom néha a szopást, és maradok Majánál. Motorozható, néha egész nagy élmény faktort tud adni, a kanyarokban meg már egészen megtanultam hogyan szereti...
www.dongosofor.hu
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #12972 üzenetére
Ja, ilyet láttam nemrég, először Guzzinak is néztem a keresztben álló V hengerek miatt. De ez csak egy típus, és elég ritka.
(jan),
Alapjáratról indulva füstöl, vagy közepes fordulatszámtól? Ha az előbbi, akkor az a jobbik eset elvileg, mert 'csak' szelepszárszimering, ha az utóbbi, akkor kopott gyűrű és/vagy hengerfal. Ha Nicasil-os a henger, akkor az bizony szopó, ahhoz nem létezik túlméretes készlet. Vagy új hengerszett, vagy felfúrás és öntötvas persely a régibe.
De abban tuti nem 17 ezer km van, hanem legalább a háromszorosa. A Nicasil jól bírja, ha rendesen volt olaj cserélve. Amire még kényes, ha felforr a víz, akkor le tud pattanni a réteg.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #12974 üzenetére
Ha munkára használom a gépet, 500 km nekem átlagban 4-5 nap. Tudod ki fújkálná le, még akkor is, ha középsztenderrel egyszerű megoldani. Persze játszós, túrázós motornál más más a leányzó fekvése.
Viszont nagyon rákattantam a haver 1200-as Brevájára. Ha elmegy a háztól a Bálna, részletekben, de ki tudom neki fizetni, és megvan a játszós motor. Hál' Istennek, nincs lánc.
[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #13000 üzenetére
A motoros gps-nek tényleg van létjogosultsága, de én igazából olyanra várok, amin a korábban említett két opció benne van. Érdekes, hogy még nincs ilyen, mert autósban van sim kártyás, android alapú cucc. De annak meg valóban láthatatlan a kijelzője napon. Azért az etalon még mindig a Garmin a hardver terén. A mai napig megvan, és működik a 16 éves Garmin Legend, ládázáshoz ezt használom, mert a mai cuccokat is kenterbe veri a pontosságával.
Szerintem az offline cuccok nagyjából végnapjaikat élik, mert ha egy kicsit is hosszabb időre mész külföldre, alapdolog beszerezni a legolcsóbb feltöltős simkártyát (amiben mellékesen általában sokkal több netforgalom van, mint itthon a legdrágább előfizetésben, és az is előfordulhat, hogy olcsóbban telefonálsz haza, de ez már más téma). Nem véletlen, hogy az NNG (ami egy rendkívül gyökér cég amúgy) is nagyjából befejezte a primo fejlesztését, és az onboard navi felé ment el.
[ Szerkesztve ]
-
-Mosquito-
őstag
válasz Bogyó bá' #13005 üzenetére
Az már gagyi. Van már újabb is. [link]
Bár lenne most egy pár hónapos 590LM 150eft-ért de azt hiszem 395LM fogok venni karira.kcsa:
Volt olyan hülye Burgis aki sima vízzel pótolta a vízpumpa csöpögés miatt fogyó hűtővízet. Tóth lacinak savaznia kellett a hűtött a vízkő miatt.
[ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #13196 üzenetére
Mert teljesen feleslegesnek tartom megvenni az 1 liter 10W-30 olajat, hogy 18 ezer km-enként felhasználjak belőle 2 decit. Mire elfogyna, rég kukában lesz ez a motor. De mivel a motorba 10W-40-et rakok, oda másfél liter kell összesen, a maradék meg mehetne a hajtásba, és a polcra kerülne 0,3 liter.
Vagy a következő olajceerekor 10W-30-at rakok mindenhová. De a nyári kánikulában jó az még? És én nem 10-20 km-t megyek a 35-40 fokban, hanem 100-150 körül.
huszi,
Hát, a hajtásunk meg a blokkunk fő elemei szerintem ugyanazok.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #13300 üzenetére
Hát így pár év után enyhén "nehézkes" az időközben régesrég törölt hirdetésről
képernyőfotót készíteni: ellenben kinyomtatva el volt rakva a motor papírjai közt.
De mindegy, csak okulásként linkeltem annak idején is, most meg magyarázva
a bizonyítványt. Válaszul csongi kérdésére, hogy mi lehetett a "sündisznó" oka.User error. Amúgy rájöttem, hogy hibás volt a könyvelésem: a szervizköltségem
NEM lépte még túl az 1,3MFt-ot! Ősszel már felírtam a szíjat, meg a kuplungot,
tehát most, amikor (újra, és már végleg) beépítésre kerültek, nem kellett volna...Viszont nem igazán vagyok megelégedve az eredeti/kopott külső tárcsával.
Rosszabb lett a gyorsulás + nagyobb tempónál 7000 fölé megy: nem tetszik így.Szerk: viszont direkt néztem, hogy kicsi gázzal 4-5000 körül is lehet kocogni.
Viszont ha lenyelezem, induljon el, mert azért nyeleztem le, nem viccből. Ennyi.(Mint Tudjukki a GS-en: gurul 6-ban 50-nel, és rácsodálkozik, hogy nem történik
semmi amikor nyelezi, így a következtetése az, hogy nagyobb motort kell venni.
Pedig csak vissza kellett volna váltani, ha azon a fordulaton nem volt nyomaték.)A példa szándékosan sarkított! A gyári setup és a sportvarió közt NINCS ekkora
differencia, így általában gyári varióval is jól motorozhatók a nagyrobogók: amikor
kezd kopni a tehcnika, akkor kezd butulni az egész. Előbb-utóbb eljön a felújítás
ideje, és ilyenkor képbe kerül, hogy ha már rá KELL költeni, lehetne kicsit jobb...
A gyári kuplungom 45K volt. Vehettem volna 50-ért Malossit. Csak én szerettem
volna a szíj által már elkoptatott tárcsákat is rendbetenni, ezért ezt vettem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #13302 üzenetére
Jó, de te körüljártad a témát, és rákészültél a vételre, én meg hirtelen felindulásból vettem meg a Madisont (ha emlékszel, egy Benelli Velvet kipróbálása után). Valamit nagyon akartam venni. És épp úgy alakult, hogy pont volt rá szabad 300K. Azt már többször végiggondoltam, hogy jó ötlet volt-e. Franc tudja. Valószínűleg a kis Maja alattam is hasonlóan megállt volna idővel, arra is kellett volna még költeni. Mondjuk biztos, hogy nem ennyit. De legalább "megtanultam szerelni". S ahogy a mellékelt ábra (varió anya lelazulása) mutatja, immáron hibázni* is (Hitler beájulna).
*: persze a légkulcs a hibás! Szerk: lehet, hogy egy ilyet beszerzek tartalékba.
[ Szerkesztve ]
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #13497 üzenetére
Utánfutóra került, hazaértem...
A teljes történet... A napokban vizsgáltam a km óra és szerviz feljegyzéseket, és rájöttem, hogy kicsit túlhasználtam a szíjat (kb 12k km, 10k a csere). Hívtam Marcellt, megrendeltettem vele az új Mitsuboshi szíjat (15k). Szerdán ki akartam menni hozzá, de még nem rendelte le, jövő hétre beszéltük meg az időpontot. Oké, addig csak kibírja jeligére (estére volt betervezve a szétszedés és szíj vizsgálat...). De apám autóját 8 hét után elhozhattam a szervizből, Szentkutival elindultunk érte... M1-M7 bekötőn elmegy a motor ereje, gázra felbőg... Király...
A motorra nem tudok haragudni, mert én voltam a hülye... Jobban kellett volna figyelni a km-re. A "sors" megint megtréfált, pont a legzűrösebb napomat húzta keresztbe. Apró adalék, a kocsi 30km-t ment, majd világít a Check Engine.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #13562 üzenetére
Na ez az, hogy "úgyis nagyobb gépet akartam"... ez egy fontos pont.
Ha úgy tetszik én is hasonlóan döntöttem, ami a kis Maja eladását illeti.Az a baj, hogy huszi sokkal nagyobb gépet akarna. Viszont a városban
rohangálni bőven elég egy ilyen kicsi is. (Vagy Erdélybe elmenni hehe!)
Az első "komolyabb túrámon" (Bp-Balaton-Bp) eltört a kuplung.
De hazahozott a gép. Nekem is ette az olajat, mégis 4 év alatt egyetlen
lerohadásom a vétel után 3 hónappal 1000 km után, egy szervizelést(!)
követően (nem én gányoltam a gépet, szerelőknél volt!) a szíjszakadás.Abszolút nem értettem hozzá, nem szereltem: bele kellett tanulnom.
Bármennyire szerettem a gépet, jobb volt feljebb lépni, és nem is ülnék
vissza rá, ahogy a (Benelli) Velvetes arc mondta: nyelezed és "semmi".
Nem bántásból mondta! Kategóriájában jó. De a 400-as más világ na...Viszont ha meg akarja tartani, kénytelen fizetni a szervizköltségeket.
Mindenesetre a legutóbbi hiba, hogy a szíjszakadás főtengelycserét is
hoz magával, mindenképpen nagy pech. De szvsz EZ nem a gép sara.Összességében viszont motorikus gondokhoz nehéz donort keresni.
Semmi sem garantálja, hogy a bontott alkatrész nem sz.rabb a tiédnél.
Persze nekem is olcsóbb lett volna egy donort venni (az idomok miatt),
de azt meg tárolni is kellett volna valahol, ahhoz meg nem volt helyem.huszi.gyb: hát ezaz, ha megtartanád, és +50-70KHUF után végre JÓ?
(FB-os linken csak néhány képet láttam, de ebben a helyzetben szvsz
a donorozás már nem játszik: motorhoz nem érdemes. Madisonhoz se
lett volna jó ötlet bontott blokkot venni, hiába kegyetlen drága vezérlés
van benne, ha egy bontott blokkban is 99%, hogy szar, mert típushiba.)[ Szerkesztve ]
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #13570 üzenetére
'képes volt a főtengelyt "kinyírni"'
Sajnos ez ilyen világ, rosszabb esetben úgy gyűri be a szíjat, hogy eldeformálódik az egész főtengely.
Persze a kurva anyját, úgy is elszakadhatott volna, hogy nem csinál semmi plusz problémát.
Írtam korábban, hogy en már nem adnám el, főleg úgy, hogy új hengerszett van benne. Most lesz egy új hajtás is, ebben csak nem romlik már el semmi.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #13570 üzenetére
Engem is hasba rúgott. Marcell szerint, ha nem kell új hajtókar, egy napos munka. Szombat reggel kimegyek (két hét múlva), és este remélhetőleg Maja hoz haza. Új tömítés készlet 3-4000Ft nem vészes, a henger szett megmarad, a főtengelyhez pedig hozzá kellett volna nyúlni, volt némi rezonancia a motorban, ami miatt a kipufogó megrepedt. Nem akartunk vele foglalkozni, amíg fél évente egy hegesztéssel megoldható a dolog.
Mentem egy tesztkört, kicsit hamarabb bizsereg a tenyerem, mint szokott, de ennyi. Szép egyenletes a járása nem csörög, nem zörög. Nem fogok vele sokat menni amíg nincs kész, de így sem olyan vészes.
Hauptmann: Igen, elszakadhatott volna simán is, de hát... Az én motoromról van szó...
DigitXT: Igen, sokkal nagyobbat szeretnék, de majd, mellé... Esetleg HA úgy lesz pénzem egy 250-est városba, Maja helyett... De akkor valami drága, fiatal, keveset futott (haha) cuccot. De egyelőre nincs arra pénzem, hogy 2-300 000-rel megtoldjam Maja eladási árát... Szóval marad a javítás. Ja amúgy a variátorba kell egy nyomólapot venni, az egyik csúszkánál a tartófül letört. De legalább nem cseszett szét semmit.
www.dongosofor.hu
-
Grillo
senior tag
válasz Bogyó bá' #13963 üzenetére
Na, max ezt rugdoshattam volna én is tegnap, mert más nincs a robogó azon részén.
Mai epizód:
Ugye volt tervben egy jó 100 km-es kör mára céges okokból (szeretek hivatásból kirándulni...), de mondom kezdem a szervizben a napot, meglássuk.
Az öreggel át is beszéltük a helyzetet, ő sem tartotta valószínűnek, hogy az olaj miatt lenne a nehéz indítás, aztán átgondoltuk ezt a szekunder levegőszelephez futó cső dolgot, annyit tanácsolt, hogy ha leáll újra, akkor ezt iktassam ki (húzzam le, dugózzam le, stb, raktam is el egy binderkapcsot).
Úgyhogy el is indultam Dunakesziről, Gödön megálltam az első állomáson, minden fasza is volt.
Aztán Sződligeten meg is jött a gond. De nem a leállás, hanem átment a robogó fasza krosszgépbe, legalábbis a hangját illetően. Ugye ez kb. összesen 10 km megtett út után, a szerviz óta elmentem kb. 60 km-t.
Leszedtem a szervizborítást, meg a felette lévő idomot, de kipufogó a helyén volt, nem is éreztem, hogy valahol szelelne, vagy eltört volna, na mondom akkor tűzkarika, vagy mittomén, elindulok vissza.
Aztán Gödön faszán le is állt, vagy 3 helyen, jó kis hosszú település, és persze közben ment a rednárednááááá, mert forgattam, hogy ne álljon le. Mindig tudtam, hogy nem vonzanak a sportkipufogók, meg a rezonátorosok sem. Aztán a 3ik után megont szétbontottam, és felraktam a binderkapcsot. Utána indult pöcc-röff, egyenletesebben is járt, na mondom fasza.
Aztán átértem Dunakeszire, ahol megint megállt, meg megint, meg megint, gondolom lecsúszott a kapocs, de már nem akartam szerelgetni. Úgyhogy toltam 50-60-100 métert, akkor lehetett utána pár száz métert menni vele, de leginkább csak full gázon, úgyhogy ha jött egy stoptábla, vagy megállás, akkor jó eséllyel megint csak lábra kellett állnom, és úgy csinálnom, mint az állatok.Na, odaértem, körbeálltunk, elkezdtek tűzkarikát keresni, Zoli meg leszerelni a kipufogót. Közben megbeszéltük, hogy akkor rendesen le kell kötni a szekunder levegőt, mert a szelepben rossz a membrán (amit anno Kawasati is elmondott, csak én azt hittem, meg szerelték, és a visszakötés véletlenül maradt ki). Membránt külön ugye nem kapni, szelep 20k körül van újan, majd nézek bontottan, mert így meg a kipufogónak nem jó, hogy nem kap frisslevegőt.
Aztán szerelés közben kiderült, hogy nem is tűzkarika, hanem a szekunder szelepről lecsúszott egy olyan kábel, aminek nem kellett volna, és emiatt volt fasza hangja.Most jónak tűnik, mentem vele pár km-t, meg mindjárt megyek bevásárolni több felé, de a Verőcét mára már hanyagolom, majd, ha biztonsággal elmegyek a cégig, meg vissza 1-2-szer, majd utána kirándulgatok.
Egyébként a nehéz indulás is megszűnt, egyből kap elég benyát a karbi, szóval a tüneti kezelés jónak tűnik, rugalmasabban lehet gyorsulni is, rákötve mintha néha kicsit döccent volna az egész gép, most ezt nem éreztem.
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #14205 üzenetére
Injektorosok akár a pizzériáig is eljuthatnak.
kcsa: fotó nincs róla? Ez az a robogó, ahol (márka)szerviz cserélt görgőket?
Szerk: bocs, rosszul emlékeztem, az a szerviz, ahol "gyertyákat" cseréltek.Szerk: viszont akkor igazam volt, hogy beleváltott az indulásba, azért remegett.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz Bogyó bá' #14518 üzenetére
Ez egy ingázós sisak, fekete, semmi különös. Amúgy meg robogón nem piszkolódik a kesztyű és a térdvédő. A kesztyűm előtt ott a plexi, a térdvédő előtt pedig a "homlokfal", vagy mi.
Motorozva tényleg nem jó a sisak belsejébe pakolni.kcsa: Eredeti Tucano-d van 45 ezerért? Megéri? Én is szeretnék valamit, eddig 3 réteg nadrággal és kabát, aláöltöző és pulcsi, téli kesztyű+markolatfűtéssel nyomtam, ami nem rossz, csak 10 perc az öltözés...
-
Hauptmann
addikt
válasz Bogyó bá' #14529 üzenetére
Biztos csak félpró volt. Tanulja még a Hondázást.
A viccet félretéve, tényleg nem értem, hogy mi a faszért kell ezt zuhogó esőben is csinálni? A száraz aszfalton is megvan pillanatok alatt a baj (lásd, múltkori S-Wing 600-as, papucsos köcsög), csúszós úton ez még hatványozottabb.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Bogyó bá' #14771 üzenetére
Na, én már bevásároltam Aldi-s légkulcsból: végül mindkettőt vettem, a "hagyományos", 310 Nm nyomatékút, és a folyamatos csavarozgatásra való racsnis légkulcsot is. Van dögivel a boltban, de viszik is, mintha ingyen adnák.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen