- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
Hirdetés
-
Pénzt akar a WhatsAppból a Meta, az AI majd segít
it Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Délután ellenőriztem a folyadékokat apám 3,5 éves Ignis 1.2 Dualjetjében, január végén volt éves szervizen, azóta kb. 6-7 ezret futott, összesen kb. 35-40 ezer lehet benne (nem tettem rá a gyújtást).
- Akkuba kellett némi desztillált víz, ill. akkutöltőre tettem, egy jó óra elég volt neki. (a Golfomat rendre 5-6 óráig tölti)
- Olaj maxon, Ecstar 0W20, színre kb. olyan mint a TSI-mben (nem volt nálam teló, hogy lefotózzam).
- A hűtőfolyadék minimum közelében akárcsak tavaly ilyenkor, kb. 1 dl desztvizet öntöttem bele, így most maximum közelében áll hidegen.Magyarán az olajat nem eszi, csak a vizet csipegeti.
Megnéztem a Golfban is most kivételesen hidegen az olajat, max. alatt 2-3 mm. Sztenderd melegen nézem, úgy volt maxon 2 hete.
-
dssport
tag
Teljes mértékben egyértelmű, hogy ezeknek a japán vasaknak a legjobb a töltési rendszerük. Suzuki pedig tipikusan mestere annak, hogy a legolcsóbb cuccokból épít tartós autót. Nincs semmi giccs csak működik. Ezért ,,féltem" őket kicsit, hogy manapság mikor megsokszorozódtak a hülyeséggátló akarom mondani vezetéstámogató rendszerek illetve központi csillivillicsoda kijelzők és multimédia, ilyen területen nehezebben fognak lépést tartani a konkurenciával. Az a korosztály akinek a videoton rádió volt a full extra, lassan kikopik és már templomba járni sem vesz új autót. Közeledik az idő, hogy a kockagyerekekből lesz ilyen-olyan családfő és az autó színe után az elektronikai kütyük kerülnek előtérbe.
-
Asbee
veterán
-
BlacKSouL
addikt
R18A2 Honda motor a 0w40 castrol edge-t megette, a mobil 0w20-t nem. Ez persze alma körtével, de a nem elhanyagolhatóan magasabb meleg viszkozitás ellenére(vagy miatt?) fogyott el a castrol, tehát az nem feltétlen alap a jobban fogyásra. A hasonlóan tervezett A1/A5 igényű, alacsony hths-t kedvelő motorok a vastagabb olajat ehetik inkább, Az A3-ra és magas hths-re tervezettek meg a vékonyabbakat.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Asbee
veterán
válasz BlacKSouL #8173 üzenetére
Mégis ebből sokan azt vonnák le, hogy szar a castrol. ami nem igaz. Ha a megfelelő viszkozitás és minősítés tartva van, akkor nem igazán fordulhat elő olyan, hogy egyik olajból, mondok valamit fogyott 1 liter 1000 km alatt, másikból 1 deci. Pedig sokszor hallani ilyen meséket, holott lehet csak éppen nem pályázott annyitt, stb stb. Castról olajok teljesen jók, csak ilyen mendemondák miatt már csomóan tartanak tőle.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Esetleg próbálj ki egy VW 504-et teljesítő 0W-30-at. Lehetőség szerint API SP-t.
Eurol Syntence-t ne, azt nekem csócsálta a TSI sok autópálya mellett. (Friss olajcserével vettem.)
Honnan az infó, hogy kifut az Edge Professional?
Ezeket eleve márkaszervizeknek szánják, mindig csak az adott márka minősítéseit kapja meg. VW-ben és Volvóban használtam. -
MC Pite
veterán
válasz BlacKSouL #8173 üzenetére
+1
De még az A3/C3-ra tervezett motorokat se nagyon láttam, hogy a vékonyabb olajat (jobban) ennék (ha véletlen C2-őt kapott pl).
Főként azért, mert 99%ban az a baj hogy a kelleténél (ásványibbat, mert 'csak' synthetic, nem full synthetic) vastagabb olajat használnak, mint hogy vékonyabbat.1-2 öreg(ebb) VAG vagy 1-2 turbós motor kivételével nehéz olyan motort találni az elmúlt 15 évből, ahol ne lenne ajánlott A5 vagy egyéb alacsony hths viszkozitású olaj (japánoknál ACEA előírás híján meg a 20/16-os melegoldali viszkozitás), azaz nehezen lehet a mai motorokba 'túl vékony' olajat tölteni (motorolajból!).
Mágánvélemény: Nem kicsi az esélye, hogy a 'szar' Castrol olajakról szóló beszámolók esetleg nem eredetiek voltak Én nem merek kockáztatni évente pár ezer forint miatt, hogy olcsó webshopokból rendeljem meg.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Motion_Blur
félisten
Ez menjen bele: Motul 0W30
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Asbee
veterán
Ha a gépkönyv úgy írja az olajszint ellenőrzést, hogy hidegen azonnal, melegen leállítás után várjon pár percet, melyiket tekintenétek pontosabbanak, annak függvényében, hogy melegen magasabb az olajszintem? Múlt hét olajcsere, mondja a szerelő, hogy beleküldte a 4,5 litert ami kell, de mégsincs teljesen maxon. Otthon megnéztem melegen totál maxon volt. Azóta belement 900 km, sok pályával, megnézem fogyott-e olaj, ugye nemrég volt generál. Szerencsére nem, de egy éjszakai állás után, hidegen 3-4 mm-ert lejebb van, melegen 15 perc várakozás után totál maxon. Azért mondjuk egy olajcserénél nem mindegy, hogy ha totál maxra rakják hidegen 4,5 vagy 4,7 körül megy bele, az utóbbi melegen már sok.
-
monosgeri21
tag
Paraszti logikával én leállítás után pár perccel nézném. Miért? Mert ekkor közelebb vagy az üzemi állapothoz olyan szempontból, hogy a blokkban azért még itt-ott van olaj ami nem folyt vissza a karterbe. Szerintem fontosabb, hogy üzem közben legyen meg a kellő mennyiség és szint. Az hogy egy nap állás hol vagyunk, majdnem lényegtelen. (Nyilván nem, de érted) De én csak hangosan gondolkodok, a profik majd kijavítanak
-
Qru
MODERÁTOR
Én hidegen szoktam, bár nálam is a melegen pár perc utáni ellenőrzés a gyári ajánlás. Csak akkor meg olyan forró a motor és a nívó, hogy ember legyen a talpán aki úgy ellenőrzi.
Igazából mindegy, a lényeg, hogy ne legyen max felett sosem és mindig azonos állapotot nézz/hasonlíts össze (hideg vagy meleg).
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Motion_Blur #8178 üzenetére
Annyit hájpoljátok ezt, hogy a végén még én is kipróbálom.
(Például a következő olajcserénél. Ha csak nem marad meg egy liter az LM 4200 készletemből, mert akkor az megy bele legközelebb is.)Pedig francia sz@r. (a francia nemsz@rt Michelinnek hívják) Már csak a hype miatt se veszek meg egyes dolgokat.
-
Asbee
veterán
monosgeri21, Qru: Köszi, azonos körülmények között szoktam nézni igen, csak egy ideje már kezdett ez feltűnni, hogy hidegen mintha mindig alacsonyabb lenne kicsit. Ha már van könyve belenéztem. Régebben mikor olajat zabálta és bejelzett , akkor is pár óra állás után dobta a kannát, pedig állt előtte is rövid időket és volt indítva. Bár úgy néz ki megszűnt a olajfogyasztás, így nem lesz olyan nagy jelentőssége, csak legalább ezt is tudja az ember.
molnarpeter: Nyílván az még nem lenne gond a motornak, de jelzés szerint akkor is sok. Csak egy egyszerű példa volt.
Lauda: Senki nem mondta, hogy maxra kell tölteni, mivel a szükséges olajmennyiség kb ezt adja ki, így egy támpont volt. Lényeget megragadtad. -
K Norbi
addikt
-
veterán
válasz Motion_Blur #8186 üzenetére
-
veterán
válasz Motion_Blur #8190 üzenetére
Beszélj rá!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #8190 üzenetére
Omg… A Mannol elleni vizsgalatrol amugy van hir? Megbuktak vagy nem?
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
polonic
félisten
Volt itt valami korábban a megbízható boltokról.
Ezt a Motul Specific 0720 olajat honnan rendelnétek meg, melyik boltból?
-
polonic
félisten
válasz Motion_Blur #8198 üzenetére
Rendben
Igazából Elf volt használatban az elejétől kezdve. De azzal hangosodott a vége felé.
Kipróbáltam még az LM 0720-as megfelelőjét is, az sem győzött meg annyira.Ezzel a Motullal most 14 ezer km után is olyan csendesnek tűnik, mint az elején. Már amennyire a traktormotor csendes lehet.
Ja és persze a gyári 30 ezres felezve van. 15 ezernél van csere.
-
sepsi0
őstag
Sziasztok!
K&N sport légszűrőről vélemény?
Gondolkodom, hogy rakok egyet az asszony 1.5 vvt motoros Swiftjébe... Negatív is jöhet.
Köszönöm!Ez lenne pontosan
Talán kérdezitek miért. Állítólag jobb fogyasztás és jobban is húz. Mivel nem próbáltam, azért kérdezek itt.
És igen, köszönöm az ENEOS HYPER 5W-30 tippet a Suzukikba. Csendesebb lettek a motorok és úgy néz ki jobb a fogyastás. SX4ben 13 évig Castrol Edge 0w40 ment...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen