- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
ph Az Assassin IV széria legújabb verziója egy vapor chamber talpat kapott, így már 300 wattig használható.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
A hétvégi "sztori": [link]
Köszönöm mindenkinek a segítséget és tanácsokat!"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz molnarpeter #8602 üzenetére
Fogok vele futni a héten egy BP-Nürnberg-BP-et autópályán, meg a "karácsonyi megőrülésben" közepén voltam én is nagybevásárolni, szóval ja, váltogatott egy keveset szegényke a félig friss matériával, de már akkor is jobb lett mint volt, még egy csomó kosz lejött belőle a második leengedésnél, igaz az utolsó flakon váltóolajnak csupán a fele maradt meg... Sejtettem hogy ez lesz, ezért is tettem vissza a régi deknit elsőkörben, szóval az öblítéses megoldás bevált. Minden ami kijött belőle megért volna egy fotót, külön-külön minden alkatrésszel el tudtam volna indítani egy HSZ cunamit, úgyhogy nem fényképeztem, csak bedobáltam egy szemeteszsákba, a folyadékokat pedig kólásüvegekbe öntöttem át. Az egésszel elmentem a benzinkútra és leadtam nekik... Mindezt a produkciót egy darab dugókulcskészlettel és egy trapézemelővel képzeld el. Na, ki a mazochista!?
Valami 40-45fok dereng, de én alá nem mászok hétvégéig még egyszer. Az akksi még érdekes darab, a gyári van benne, remélem azt nem kell cserélni, mert ebben fel kell tanítani az ECUnak. Ha Ezredes nem írna ennyit a BMW topikba, még mindig a kocsi alatt gugliznék..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
papg79
tag
Sziasztok!
Olajcsere előtt állok, az autó egy Vw Sharan 1.9 pdtdi 2003-as ASZ motorkódos. Eddig Fuchs Titan 5w40-et, és Repsol Elite TDI 5w40 tettem bele, most pedig ezt az olajat néztem ki:
[link]
Szerintetek ez jó bele? Gondolom ártani nem árthatok vele, mert VW olaj. Köszönöm előre is a válaszokat! -
janakbacsi
őstag
2008-as évjáratú Suzuki SX4-be milyen motorolaj javasolt? 1.5 benzin, 86000 km-t futott. Köszönöm.
"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz janakbacsi #8606 üzenetére
Motorkódra tudod esetleg? M15A vagy RW415?
Szintetikus 5w30 API SM/GF-4 ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5 vagy jobb."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
grizlisandor
addikt
Ha részecskeszűrő nélküli az autó, évjárat alapján szerintem nincs benne, akkor jó a link-elt olaj bele.
Valamelyik nagyobb gyártó terméke átcimkézve, talán Castrol lehet.(#8605) Asbee:
Persze, hogy jobb maradni a bevállt dolgoknál, de ha tudja az olaj a gyári előírást, akkor mehet. -
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #8610 üzenetére
Nem mondtam egy szóval sem, hogy nem mehet, de ha mindig váltogatva van és 100% ban az új olajat akarjuk, akkor vagy nagyon hamar csere megint ugyanarra, vagy leszívni az olajat. Én is 2-3 cserét várok, ha mást próbálok ki. Igaz gyakran van a csere fél évente.
Egyébként nem egy az egyben átcímkézés, castrol vagy lukoil általában akikkel csináltatják, de nem teljesen ugyanaz mint pl edge. Lukoilos a jobb egyébként vizsgálat alapján[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Mindig marad az olajkörben motorolaj, de az elkeveredve az új olajjal nem okoz problémát.
De valahol olvastam, hogyha eddig szintetikus olajjal használtad és következő cserénél ásványi/rész-szintetikus olajat kap, akkor érdemes egy rövidebb csereperiódust csinálni, hogy a maradék régi olaj ne lépjen reakcióba az új olajjal talán(?). Kijavít valaki, hogy ez fake infó.Nem is tudtam, hogy Lukoil is gyárt motorolajat.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #8612 üzenetére
Lehetnek kicsapodasok, ezert erdemes egy rovidebbett tartani ilyen esetben valoban. Nem erdemes ilyen szinten mixelni az olajokat. Amugy meg keves marad a motorban is nem csak a tekno aljan (osszesen kb 1 max 2 dl).
#nincsbennetarcsi
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #8612 üzenetére
Azt nem mondtam hogy problémát okoz, de én biztos nem kevergetném állandóan. Az adott olaj adatlapján mindig felvan tüntetve, mivel lehet keverni.
Gyárt igen. VW nek is, de inkább keletebbre jellemző. Úgy tudom a VW már nem dolgozik együtt a castrollal egy ideje és Shell gyárt nekik nagyrészt.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Eredményes volt a Lancia olajcseréje, kiderült, hogy nincs 14-es imbuszkulcs a háznál, le sem tudtuk engedni. De a légszűrő azért ki lett cserélve.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #8616 üzenetére
Ilyen kéne, holnap veszek is egyet.
Illetve az üzemanyagszűrőhöz is kelleni fog egy célszerszám, kézzel nem sikerült megindítani a műanyaggyűrűt. [link]
Az olajszűrő már menni fog, van 27-es kulcsom, de amíg bent van a régi olaj, addig minek.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #8618 üzenetére
Én ennél kíméletesebb szeretnék lenni.
Kedvezménnyel 859 Ft a Yato.
A Flex-Fény (helyi szerszámbolt) oldalán csak készletet találtam 12k-ért, de nem kell 8 másik méretű kulcs, csak az az egy.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Eddig volt szimpatikus az olasz autó!
Pirosnál az olajszűrő és levegőszűrő csere gyerekjáték, üzemanyagszűrőcserét még nem láttam, de videó alapján, az se atomfizika.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #8620 üzenetére
Grande egybeházas szűrőt kapott, és még az a 2 cső is gyorszáras. Egy csavar, két gombnyomás, legnehezebb feladat alul a fűtő-érzékelő csatlakozót lehúzni (meg mivel műanyag, néha túlhúzzák átrakáskor). [link]
-
grizlisandor
addikt
válasz molnarpeter #8622 üzenetére
Nem győztél meg.
-
K Norbi
addikt
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8621 üzenetére
Ha nem vasárnap lenne, már elszaladtam volna a Bárdiba a linkelt darabért, tovább tartana csavart keresni.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #8620 üzenetére
Itt is gyerekjáték, ha van szerszám.
-
tboldi
nagyúr
válasz MasterMark #8616 üzenetére
Megkerestem, 10-es a legnagyobb abban a szettben is, és amúgy Aldi, nem Lidl.
Egyébként van olyan videó, amiben 12-est említenek, másikban 14-est, veszek mindkettőt, és akkor nem érhet meglepetés. A gyári leírás (eLearn) meg a facelift előttihez szól, abban torx csavar szerepel. A miénk tuti, hogy imbusz, ellenőriztem.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #8629 üzenetére
Nekem is volt egy olyan gondolatom, hogy le kéne cserélni hatlapfejűre, láttam is a Bárdiban ~900 Ft-ért, de ha már meg kell vennem a kulcsot a meglévőhöz, akkor marad, különben sosem használnám többet.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
A bimmerhez vettem egyet, aztán kiderült hogy nem érek vele semmit, aztán vissza vittem h az új csavarhoz nem jó, adtak egy torxot, de a régi is nálam maradt, szombaton visszavittem mindkettőt és vissza adták a pénzt...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
veterán
Urak, van értelme erre a LM 4210 0w30-ra váltani LM 4200 5w30-ról?
(Az ára nem érdekes, kb. ugyanannyi.)Benzines VW 2.0 TSI-be lesz, az üzemi olajhőmérséklet a téli 99 és a nyári 107 C között van, autópályán jellemzően 102-104 C. Autópályán időnként tolom neki, városban ésszel.
Autópálya 60%, város 30%, a maradék országút.A leginkább az érdekel, autópályán nem vékonyodik el?
Hideg indításkor jól jön persze a 0w, láncos motor. -
Qru
MODERÁTOR
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #8641 üzenetére
Nagyon régen még úgy tanították, hogy kb 10 cst. Mivel a hidegindítások és a pára miatt ( előszőr) hígul, ezért picivel fölé emelik az új olajat.
Sok mindennel trükköznek, de véleményem szerint az anyagok hőtágulása miatti illesztési hézagok nagyban nem változtak. ( Jó, ne egy zsiguli motort vegyünk alapul..)
-
TommyY2
tag
Ezt a leírást találtam: [link]
Végigolvastam, tanulságos volt, bár számomra nem anyira világos.
Ha jól értelmeztem, az XW-30 olajok a 10 cSt viszkozitásúak?
Tehát egy olaj 100 fokon amilyen sűrű (pl. 11.5), annyi a cSt értéke?
Ha igy is van, ebből még nem lehet megtudni, hogy egy adott motorhoz milyen sűrűségű olaj kell.
Az én szempontomból (sok a hidegindítás) jobb a szintetikus olaj. Az lenne a jó, ha időnként lehetne pótolni a kopáscsökkentö adalékot.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz TommyY2 #8645 üzenetére
Elolvastam.
Amivel nem értek benne egyet, az az, hogy a hideg motornak is 10 cst olaj kellene.
A belső égésű járműmotorok üzemmeleg állapotában és hideg állapotában nem ugyanazok az állapotok vannak, nem ugyanazokkal a „hézagokkal” ( hőtágulás). Tehát hidegen lehetne bőven több, mint 10 cst.
A cikk írója említette a viszkozitási index módosítót, de az olaj viszkozitási indexéről nem tett említést, pedig érdemes lenne!
Szintetikus olajokról van benne szó, de…
A szintetikus ( full) olajok régen a PAO Group IV., és az észterek Group V. volt. Valamikor, nem tudom én sem mikor, de az API (American Petroleum Institute) a hidrokrakkolt olajokat a szintetikus olajokkal egyenlővé tette.
Egy cikkben találtam rá utalást, az itteni olajguruk, majd pontosítanak. [link]
Nagyon ajánlom Gajdán tanár úr videóit, érthetően magyaráz el mindent.
Adalék: [link]
olajmagyarázó1: [link]
olajmagyarázó2: [link]
olajmagyarázó3: [link]
Mint egyszerű olaj felhasználó a következőket szoktam nézni:
Mit ír elő/ajánl a gyártó viszkozitás és gyártóművi előírás szerint.
Ökölszabály, hogy 1 lépcsőt a viszkozitásban el lehet térni bünti pontok nélkül.
Ezt inkább lefelé szoktam megtenni a „hideg” oldalon, tehát pl. 10W helyett 5W.
A cikk is jól leírja, Gajdán is jól elmondja a miérteket.
Az alkalmas olajok közül úgy választok, hogy megnézem a pdf-ben közzétett adatlapjukon mit tüntetnek fel. Ami számomra fontos, hogy a viszkozitási index legyen minél nagyobb, a -30, vagy -40 C fokon megadott dinamikai viszkozitása minél kisebb, és a 100C fokon mért kinematikai viszkozitása minél nagyobb. ( 12 és 14 közötti)
A viszkozitási index minél nagyobb, annál jobb minőségű az alapolaj. A folyóssága hidegen annál jobb és kevésbé vékonyodik el magasabb hőmérsékleten. Van több előnye is, ez csak ez egyik.
Ha meg vannak a kiszemelt olajok, nézem az árakat, meg a személyes szimpátiát. Kategórián ( minőség és ár) belül borzasztó különbségek nincsenek.
Sok hidegindításnál, ha nem PD a motor, én a 0W-30 felé hajlanék.
Abból most egész jó – szerintem – a 204-es viszkozitási indexű Shell Helix ultra.
Ha jól értesültem, a VW a Shellel kötött most szerződést ez első töltetre [link]
Ami valószínűleg a Shell Helix 0W-30 ultra lenne..
-
BlacKSouL
addikt
A motorolajok viszkozitása a hőmérséklet csökkenésével exponenciálisan nő. Ha pl 100°C -on 10 cSt, 40 fokon mondjuk 70 cSt, 0 fokon már akár 600-700 is lehet. -20 fokon meg ugye több ezer. A hideg motoron belüli állapotok nem olyan mértékben eltérőek, amik ilyen mértékű viszkozitás növekedést "igényelnének" hidegen. Mondjuk 10 helyett 20-25 cSt lehetne indokolt ezen logika alapján. De több nem.
Ha (és mivel tényszerűen) jelentősen nagyobb a hideg olaj viszkozitása, a hideg motornak a saját nagyobb belső ellenállása mellett a magas viszkozitású olaj magas ellenállása ellen is kell dolgoznia, tulajdonképpen a magas viszkozitású hideg olaj teszi ki a hideg motor belső ellenállásának jelentős részét, tehát mondhatjuk hogy hidegen halmozottan hátrányos helyzete van. Alacsonyabb hideg viszkozitás csökkenti a belső ellenállást. Csökken a fogyasztás, és minimálisan csökken a bemelegedés mértéke, de utóbbi elhanyagolhatóan kicsi.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
-Hidrokrakkolt olajok nem szintetikus olajok, ebből volt már per is. Például Németországban nem lehet szintetikusnak írni.
-Gajdán tanár úr, mintha a felvétel elött nézte volna át a témát.
-PDF-ben legtöbbször nem a valós értékek vannak feltüntetve, hanem szabvány határértékei.
-A viszkozitási index minél nagyobb, annál több viszkozitási index módosító adalék, ami idővel elfárad/elfogy és kitudja milyen lesz az olaj viszkozitása. Ráadásul a felesleges viszkozitási index módosító adalék elveszi az értékes helyet más adalékoktól.
Továbbra is a friss olaj a jó olaj."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Új hozzászólás Aktív témák
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Eredeti játékok OFF topik
- Autós topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- További aktív témák...
- Erős asztalláb (Steelcase)
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen