- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen egeret válasszak?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- MILC felhasználók szakmai topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen monitort vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Mullet MadJack teszt
gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.
-
Computex 2024: az új CAMM2 modulokkal szemez az MSI egyik alaplapja
ph A Z790 Project Zero Plus furcsa utat jár, ami nem biztos, hogy a célpiacon hasznosnak tekinthető.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz lenko #112150 üzenetére
Hol látsz a fenti képen olajsárt a motor belsejében? A kép az előző autóm motorjának megbontott tetejét ábrázolja. 60 000km-t tettem bele. Most is úgy indul és megy, mint új korában. A hideg indításos balatonos faszság meg nem igaz. Ha rendes olaj van benne, rendes szárővel, akkor nem folyik vissza minden a kádba, a szűrőben lévő viszsacsapó szelep arra van, hogy ezt megakadályozza, különben szárazon indulna minden egyes alkalommal, ha többet áll, mint 2 óra!!! Ha nem értesz hozzá, akkor ne idézz inkább semmit.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz Mágus2 #112151 üzenetére
Valamennyi olaj film marad, de nem igen biztosít teljesen megfelelő kenést.
Mennyi km volt a 60e után benne?
Ha az olaj ki van cserélve 7-8e után, akkor is van károsodás, csak kisebb mértékű, azaz később jön ki a hiba, lehet csak 200-250e km alatt.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
-
Morris
veterán
válasz lenko #112150 üzenetére
Kolegámnak 1.4PD Lupo-ja van.
Szét kellett kapni, mert túl nagy a kartergáz nyomása. (jelenleg is, az okát mostanáig sem tudják). Ezért darabjaira szedték motrot. De full. Hajtókarok, főtengely ki, stbstb. Munkába jár vele az esetek 70%-ában. 1km oda, 1km vissza. Több éve megvan neki a vas, a dugattyúk (+ gyűrűk, hengerpalást stb) minden gyönyörű szép állapotban van. Közel gyári kompressziót ugyanúgy megtartja mint korábban.
Olajcsere 10k km-enként (belevaló 505.01-es 5W40 "szar" castrol).Jelenleg úgy tud járni, hogy le van véve a kartergáz visszavezető cső, mert kinyomja az olajat a nívónál. Egyszerűen nem tudják a hiba okát. Minden szép, minden tiszta.
Ezt csak azért írom le, hogy mivel meg lett bontva, a motoralkatrészek továbbra is jó állapotban vannak. Nem kellett cserélni semmi olyasmit, amiért a savas olaj, illetve a napi 2x1km hidegmenet lenne a felelős.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Morris #112156 üzenetére
Havernak 1,4 polo-n dobta ki a nívót. El volt dugulva a kartergáz szellőztető szelep. Belefagyott benne a lecsapódott pára. A pd-nél ez a szelepfedélben van, le kell cserélni a fedelet, az elvileg megoldja egy időre, de jó lenne ha hosszebb útra is elmenne vele néha napján, hogy kiszáradjon belőle a pára, mert az újba is bele fog fagyni. Csak ilyenkor fordul elő, ha tartósan -5 fok alatt van.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz bitpork #112155 üzenetére
Azért nem ragadtam ki az egészet, de minden oldalra igaz ez.
Elég kényes téma ez a tribologia, sőt az egyik legnagyobb tudomány a bolygón.
Én azért megmaradok a napi 2x indítás majd 10-10km megtétel.
Vagy néha 1x-2x visszafelé félúton megállok.
Rövidebb távra én nem ülök autóba.Meglátásom szerint ha kímélve van az auto, és gyakori az olajcsere, akkor is hamarabb előjön a sok hidegindítás, pl kipufogó elrohad idő előtt.
A motor meg mondjuk 100e-150e km-el kevesebbet megy el mint kevés hidegindítással, és rövidtávval.Az embereknek fáj az igazság!
-
Morris
veterán
válasz Mágus2 #112157 üzenetére
Akkor mondom a csodát. Nyáron kezdte. (legalábbis úgy emlékszem, hogy ezt mondta)
A szelepfedél többször le lett szedve, kitakarították a kartergáz szűrőt is, de egyszerűen nem tudják mi a fene miatt csinálja.. Jár is vele hosszabb távon is, olykor meg is van hajtva rendesen.
Full x-akta az egész.Amúgy itt van a fórumon ő is.
Lenko: Rövidebb távra én nem ülök autóba.
Ez azért van mert megteheted. Én is 2-3km-t megyek naponta melóba és vissza haza az 1.9PD-vel. Egyszerűen kell a kocsi, mert ha éjjel 1-re, vagy 2-re vagy hajnal 3-4re kell mennem melózni, akkor nem fogok biciklire ülni egy nehéz táskával mondjuk -5 fokban.[ Szerkesztve ]
-
-
lenko
aktív tag
válasz Morris #112160 üzenetére
Hát így nehéz
Viszont 2 lehetőség van.
1. Ha sokáig megtartod a dízelt, én vennék mellé valami olcsó swiftet vagy golf 2-t max. 150e ért.
2. Ha nem marad sokáig a jelenlegi akkor mindegy.
Mivel nálam legalább 5évig van meg egy auto (a jelenlegi 7 évre van tervezve), így nekem az első opció maradna.
Az embereknek fáj az igazság!
-
i-sti
senior tag
Ha ma végig a hideginditás olajos része volt a téma akkor megkérdeznem, hogy ennek a hideginditásos rövidtávozásnak, a DPF szűrő mennyire örül?
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
-
knuckle
aktív tag
na tegnap még mentem az ótóval, bár már akkor is lájtosabban tekerte indításnál, de ráfogtam a hidegre...
most meg beültem ráindítok, és egy fél tekerés, műszerfalról minden eltünt, és semmi... levettem a gyújtást, minden visszajött, belső külső pilácsok világítanak, minden ok, elméletben, de ráindításnál megint offol...
szóval meghalt az akku gondolom, ez cellazárlat lesz"...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."
-
-
válasz lenko #112174 üzenetére
Tehát akkor konkludálhatjuk a dolgot: Minden gyári, odafigyelsz vigyázol. De javaslod és magadnak is akarod a szabálytalant, a környezetszennyezőt, és természetesen öcséd is megtarthatja a nagyon odafigyelt illegális átalakításait. Ok.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
knuckle
aktív tag
válasz MunezXBK #112171 üzenetére
nem volt rajta indításkor, csak utána néztem meg, hogy egyáltalán van e kraft benne, és a belső és külső is világított, bár ugye a xenon az még nem izzik be ilyenkor, csak gyujtás után.
de mondom minden offra ment a műszerfalon, mintha egybe elvette volna minden erejét az a negyed fordulat..."...ki korpa közé keveredik, az beleesett a moslékosvödörbe..."
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kalandor #112185 üzenetére
Ez adagolós volt, az sokáig izzít. A mostani CR hamar kialszik még -11 fokban sem izzít tovább 2 másodpercnél. Nem fog leesni a takaró, ne aggódj, belül fogja az akasztó a rácshoz, kívül meg jól rá kell húzni. Ha aggódsz, kend be loctite menetragasztóval a csavart, akkor biztosan nem fog kirázódni. Nekem októbertől fent van.
-
varsam
őstag
Tudtok segíteni kérlek?
'98 Passat Variantra (1.8 ADR) mekkora ablaktörlő lapátok kellenek előre? Illetve hol és milyen márkát ajánlotok?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz varsam #112188 üzenetére
Etka mindkét oldalra ezt írja: 3A1955425A (530mm), ha horog van a kar végén, ami érdekes, mer én asszimetrikusra emlékszem, bár az lehet a b5.5 passatra igaz csak. Bosoko-t tudom ajánlani, találkozókon tomcsi a díler.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
válasz bitpork #112178 üzenetére
Micsoda illegalitás jujj( a dízel meg egyébként is alapból 100x szennyezőbb, mindkét auto benzines amiről szó van esetemben 328 és 2.3)...ha stabilabb az auto, akár egy balesetet is el tudsz kerülni, még egy szar berugózó gyári futóművel nem.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
válasz lenko #112192 üzenetére
"Ha eldugul, nem 2ft a cseréje, én kivenném..." Tehát ez véletlenül magától íródott be a hsz-edbe. Tudod mit? Nem Te vagy az első és nem is az utolsó, aki azt feltételezi h feltalálta a spanyol viaszt.
Ezeket az indokokat meg magyarázd egy NKH-snak amikor elkap a mobil kacsa. Előtted is volt topiklankónk aki nagyon bátor volt, aminek egy mobil ellenőrző állomás lett a vége, rendszámlevétellel meg sorok kívüli vizsgával. ( aki még emlékszik Somára)https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
veterán
Hú de sokat írtatok ma Srácok!
Voltam a PoBu-nál, beállították a B1 ajtót, mert nem szépen állt, ill. némi szélzaj is előjött pályán, Sikerült nekik elsőre nem voltam biztos a dologban.
Ugye kénytelen leszek a garancia végéig hivatalos VW szervizbe hordani a Golfot :/ Rákérdeztem, elfogadják a hozott motorolajat, ha annak a számláján is szerepel, hogy megfelel az adott VW szabványnak. Nagy megkönnyebbülés, mert náluk 11-12 ezer Ft az olaj literje Asszem 5,7 liter kell az enyimbe.
-
Piwi
addikt
Munkatársam elment haza Szerbiába mert szétmentek az aszzonnyal és új életet akar kezdeni.
Volt egy kie mazdajuk, amit itthagyott a csajnak, de nem töltött bele fagyálló hűtőfolyadékot(gondolom elfelejtette ) erre ma megadta magát az autót
Ezt érdemli minden ribanc
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Milyen egeret válasszak?
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Mikrotik routerek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs