Hirdetés
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
VR6-Fan
veterán
válasz atos19881101 #59648 üzenetére
X ezer kocsi amit felhúztak addig szóval igen a Janik a műhelyből..
Mert pl kupa sorozatokba 1:1-be ment a motor, meg a VW-nél szoktak ilyen hülyeségeket csinálni hogy túl méretezik a motorokat, lásd sor 5 turbok, 20VT-k (egyes motorok... jellemzően amiknek 20-as csapszeges dugattyúja van), 90/110-es régi tdi-k, VR6, amiből pl gyári motor belsővel kompresszió csökkentés után a 174le-ből csinálsz 400-at megcsigázva és nem egy bírja hanem több ezer világ szerte
erre azt tudom mondani hogy a 8S-90S-be bőven más volt a tervezési szemlélet mint manapság illetve, nem volt szükség arra hogy pl 110le-nél erősebb r4-es dizel motor legyen a palettán, mert a verseny társaknak se volt...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
AndrewTdi
addikt
válasz baluka26 #59650 üzenetére
Ne akard, hogy kiszámoljam.
Amikor még nem ismertem a feleségem, akkor a lakat + fény+ műanyag+ falazások volt kb 500 (falcok nélkül), kerekek gumikkal 300, bőrözés 300(überakciósan), + szőnyeg meg belső elemek fényezése 100, azttán a barna szín + lakat 600, airride 300 körül, első lámpák 60, hátsó nemtom.
Biztos hagytam még ki pár dolgot, de ezek voltak a fő dolgok.Majd mostanság megint megy lakatoshoz, mert az előző csapat nem fényező brigád volt, hanem valami kontárcsapat. Apróbb javítások lesznek rajta.
-
Kiskokó
veterán
válasz MunezXBK #59655 üzenetére
UH XD
Micsoda véletlenek vannak itt..
Szegény A4 Miket megélt már akkor...Csabi én mondtam! Azé nincs ezzel semmi bajod mert már mindent kicseréltek... XD
Amúgy Szarfos 2.5TDI XDJó iggényessenn [link]
XD
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
-
Kiskokó
veterán
válasz bitpork #59657 üzenetére
XD
A How to még oké... XD de ahhoz anyag is kell XDCsabi : Tudom nincs baja, hallotam is jó hangja volt...
de azé... ha én megtudnám az autómról hogy előtte szanaszét volt tuningolva... fuuh
Nem az hogy gáz vagy baj... csak fura belegondolni.. nézd meg azta szép kivágott lököst a Coolerral.. és az összehatás kedvéért még a rendszám is látszik.
Hát igen ilyenkor azért erősen elgondolkozik az ember mekkora lutri is egy Használt autó vásárlás...| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
TaaT
veterán
válasz atos19881101 #59634 üzenetére
Te borzalmasan nem látod át a dolgokat.
Give them hell Ukraine!
-
TaaT
veterán
válasz atos19881101 #59648 üzenetére
"Minek készít a gyár 2x olyan erős motort, ha csak a felét használja ki?"
Megkérdezhetem hány éves vagy?
De tudod mit, mesélek egy történetet: Repülőgép szerencsétlenség, leszakadt egy új boeing függőleges vezérsíkja, 2" vastag karbon konzolok törtek el. Gyárilag 450Kn-t kell elbírniuk, elkezdték a laborban feszíteni préssel és mérték mit bír, +900Kn-nál törtek el.
Give them hell Ukraine!
-
Lenry
félisten
válasz atos19881101 #59648 üzenetére
ugyanazért, amiért gyárt az Intel egyféle processzormagot, amit aztán 40 féle órajelen ad el...
mert az erősebb motor olcsósításából / gyöngítéséből és ezáltal olcsóbb motorként való eladásából fakadó "veszteség" sokéves árusítást követően még mindig kisebb költséget jelent, mint kifejleszteni egy másik motort.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
atos19881101
senior tag
25 vagyok, de ez nem tudom hogy jön ide.
Igen ... +900-nál törtek el. De nem véletlenül határoztak meg hozzájuk 450-et szerintem. A tervezéskor gondolom nem az volt a cél, hogy pont határon vagy ahhoz közel terheljék az alkatrészt, hanem "ráhagyással" dolgoztak, mert ez jött ki optimálisnak ...
Lenry
De gondolom a processzornál nem csak az órajel különbözik.[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
atos19881101
senior tag
válasz atos19881101 #59667 üzenetére
És még annyi, csak hogy tisztázzam magam.
Nem azt mondom, hogy nem hiszem el, hogy pl egy 130 lovas motor blokkja nem egyezhet meg mondjuk egy 100 vagy 90 lovaséval. A blokk az lehet ugyan az ... de hogy nem ugyan azok az alkatrészek kerülnek bele az hótbiztos. Hogy nem csak egy vezérlőszoftver eltérés van a kettő között az is hótbiztos ... És a "csiptuning" csak a vezérlőt piszkálja. Az már más, mikor egy motort átépítenek a megfelelő paraméterekkel, de az már nem csip. Persze ott is lehet sztem badarságokat csinálni ... de befejezem. Csak annyit mondok, hogy az a mérnök aki megtervez egy motort az nem hülye. És a Jani a sarkon nem lesz okosabb nála csak mert "megcsippelt" pár autót és az "jobban megy" ... egy ideig. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Lenry
félisten
válasz atos19881101 #59667 üzenetére
De gondolom a processzornál nem csak az órajel különbözik
pedig sok esetben de.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
!Overdose!
őstag
válasz atos19881101 #59668 üzenetére
Számtalan autó van, ahol 2-3 motor között csak a szoftverben van különbség. Nem igaz, hogy nem érted meg, hogy olcsóbb egy erős motort megtervezni és legyártani, majd különböző teljesítménnyel árulni, mint 2-3 különböző teljesítményű motort megtervezni és legyártani. Runner nemrég írta a milyen autót vegyek topikban, hogy töviről hegyire átnézte a komplett alkatrészkatalógust és nincs az ég világon semmi különbség a leggyengébb és a legerősebb S60-as Volvo dízelmotorjai között a motorvezérlőn kívül. De akár említhetném a Mercedes-t is, ahol a 200 CDI és 220 CDI motorok esetében is ez a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
TaaT
veterán
válasz atos19881101 #59667 üzenetére
"25 vagyok, de ez nem tudom hogy jön ide."
Olyan éretlen kérdéseket teszel fel mint egy 13éves akinek lövése sincs kapitalizmusról, és gyak már mindenki megírta neked a választ de továbbra is jönnek a bugyuta kérdések.
Lenry: Milyen audi mérnökről van szó?
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Lenry
félisten
válasz !Overdose! #59670 üzenetére
Nem igaz, hogy nem érted meg, hogy olcsóbb egy erős motort megtervezni és legyártani, majd különböző teljesítménnyel árulni, mint 2-3 különböző teljesítményű motort megtervezni és legyártani.
pláne Audi-mérnökként
igaz, ez azóta kiszerkesztésre került az 59667-es hozzászólásból[ Szerkesztve ]
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
atos19881101
senior tag
Lehet neked bugyuta kérdések, nem mindenki gondolkodik ugyan úgy mint a másik. ...
Lenry
Igen kiszerkesztettem, mert nem tartozik ide. Hirtelen írtam ...Szerk.:
Előző cikkből a lényeg:Mérnökünk tehát üldögél a százmilliókat érő fékpadnál, és miután tucatnyi lukat fúrt a hengerfejbe, hónapokat töltött a megfelelő turbó kiválasztásával, a fordulatszám, az égési csúcsnyomás és a kipufogógáz-hőmérséklet pontos beállításával, azon töpreng, vajh' hogyan ígérhetnek egyes chiptuningcégek bámulatos teljesítménynövekedést anélkül, hogy a kidekázott határértékeket megsértenék.
A válasz sejthetően: sehogy. Nagy valószínűséggel megsérülnek a határértékek, és pontos mérések híján mindenki csak reméli, hogy az alkatrészek kicsit többet is elbírnak annál, amennyit a gyártó szavatol, meg különben is: hátha az autós sem nyomja olyan sokáig tövig a gázt, hogy a turbó elolvadjon. Ha mégis, az ő baja.
[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
!Overdose!
őstag
válasz atos19881101 #59674 üzenetére
Keresztkérdés a mérnökúrnak: a te értékrendszered szerint, hogy létezhet gyári vagy gyárközeli tuningcég által készített chiptuning garanciával, ha ez az egész akkora boszorkányság?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
TaaT
veterán
-
atos19881101
senior tag
válasz !Overdose! #59678 üzenetére
Kérlek mellőzzük a mérnökurat ... ezért is szerkesztettem ki. ...
Én nem azt mondom, hogy nem létezik. Van .. igen. Az alap kérdés az volt, hogy lehet motort optimalizálni úgy, hogy jobban fogyasszon, és az élettartama is hosszabbodjon. Én erre írtam, hogy ez hülyeség szerintem. ...
Igen közben utána olvastam, valóban van olyan motor, aminél csak a szoftver különbözik. De ez nem általános.
És még egy gondolat egy cikkből:
Összefoglalva elmondhatjuk, hogy mechanikai átalakítások nélkül, csak szoftveresen is tuningolhatók ezek az autók, azonnal érezhető lesz az eredmény és ha nem gátlások nélkül változtatunk a szoftveren akkor az élettartama is csak kis mértékben csökken, függően attól, hogy mennyire használjuk ki a többlet teljesítményt. De akkor a gyártók miért nem ilyen szoftverrel adják ki ezeket az autókat? A válasz elég prózai. Mert akkor nem felelnének meg a környezetvédelmi besorolásnak és extrém körülmények között meg is hibásodnának. A módosított szoftver azt használja ki, hogy a gyártók beépítenek bizonyos biztonsági tartalékokat a motorba mind mechanikusan, mind termikusan.
Magyarul. Nem lesz jobb, csak rosszabb ... csak vannak, akik tojnak a különböző környezeti értékekre.
Taat
Nem vagyok.bitpork
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
Szerintem egy dolgot elfelejt itt mindenki. Lehet h vannak gyári tuning cégek és van megoldás a gyári kiszerelésből többet kihozni, de ott igen keményen le is írják h gyakoribb olaj csere, nagyobb fogyasztás miegymás.
MOD: atos: ne köszönd, mert elbeszéltek egymás mellett. Te arról beszélsz amit a köztudatba beégett csiptuning nem szokott jelenteni, motor vezérlő optimizáció. Ez is létezik. Ismerős elvitte a subaruját csipeltetni és a végén kevesebb lett a lóerő. amikor panaszkodott megmondták neki hogy amit vett csiptuning néven fut, de nem teljesítménynövelést vett hanem optimalizálást.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
TaaT
veterán
válasz atos19881101 #59680 üzenetére
"Nem vagyok."
Fu, majdnem leesett a vércukrom.
"ha nem gátlások nélkül változtatunk a szoftveren akkor az élettartama is csak kis mértékben csökken"
Pont, a rendes csiptuningos emberek itt meg is állnak.
"Magyarul. Nem lesz jobb, csak rosszabb ... csak vannak, akik tojnak a különböző környezeti értékekre."
Mesélj, melyik autó az amelyik nem tojik a környezeti értékekre?
Give them hell Ukraine!
-
atos19881101
senior tag
Értelmezzük még egyszer a mondatot:
"ha nem gátlások nélkül változtatunk a szoftveren akkor az élettartama is csak kis mértékben csökken"
Magyarul: Mindenképpen csökken az élettartam.
Egyik autó sem környezet tudatos valóban. De szánt szándékkal még rosszabbá alakítani nagy felelőtlenség. Lásd katalizátor kiszerelés, EGR dugózás stb.
ui.: Fu, majdnem leesett a vércukrom. - Miattam nem kell.
Szerk.:
De befejeztem.[ Szerkesztve ]
/** while (state(Korso) != BROKEN) go (Korso, &Kut) **/
-
bajnokpityu
félisten
-
TaaT
veterán
válasz atos19881101 #59684 üzenetére
"Mindenképpen csökken az élettartam."
A lényeg az arányokon van. Kis teljesítmény növekedés, kis élettartam csökkenés.
"De szánt szándékkal még rosszabbá alakítani nagy felelőtlenség. Lásd katalizátor kiszerelés, EGR dugózás stb."
Mennyivel lesz környezetszennyezőbb az autóm ha ledugózom az EGR-t?
bajnokpityu: "mi van,ha elbuzerál valamit a skodriban."
Erre úgy tudom ezek alkalmatlanok. Még a tárolt hibakódokat sem tudják kiolvasni, csak az aktívakat.
Give them hell Ukraine!
-
-
Dr.Zoo
senior tag
válasz atos19881101 #59684 üzenetére
Az én szekeremre 15%-ot írt rá Mica.
Gyári 132 ló plusz 15% sacc. 150 ménes.
És nem Kollárművekhez vittem a szekeret.......
Uff, én beszéltem!(egyébként 34 vagyok, és ez. 2. Paszulyom.... )
"decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."
-
AndrewTdi
addikt
A lényeg, hogy Munez kollégénak semmi problémája vele.
-
Lenry
félisten
No, bal1es ajtóm mostmár tuti hülye, mert a zárós-nyitós anomáliát a távirányítóval is csinálja (amiben viszont tényleg csak elemet kellett cserélni), tehát amikor nyomom a nyitást, akkor balelső kivételével mind nyílik, amikor meg zárnék, akkor minden ajtó zár, balelső pedig kinyit.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
Mr.Skynet
senior tag
Sziasztok!
Akadt egy kis problémám a szeretett 2001-es B5 VW Passat 1,9PDTDI kombi... verdánkkal.
Biztos rengetegen ismeritek ezt az isten átka műszerfal pixelhiba kijelzős problémát. Nem most kezdődött, de mostanra elértem odáig, hogy ez már nem kompromisszum kérdése, ez már a használhatatlan kategória:
Tisztában vagyok azzal, hogy a VW cuccok és javításuk nem olcsó dolog, de ez a kijelző és a javítási áruk nálam egy az egybe kicsapta a biztosítékot.
Olvastam olyasmit is, hogy max 6-8 év ezeknek a kijelzőknek az élettartama. Így a bontott műszerfalas megoldásokat szeretném elkerülni, mert ugye kitudja, talán még épp hibátlan a bontott műszerfalas kijelző amit szerzek és nem örülnék, ha eltelne fél év és az is gagyi lenne.
Nem nagyon találtam olyan helyet ahol 25-30K alatt javítanának ilyesmit és őszintén szólva félek is tőle, hogy a meglévőt csupán megpiszkálják valami okos módon és dejó az általuk vállalt 1 év garit kibírja, aztán rá 2 héttel megint gagyi lesz.
Ezért elkezdtem nézegetni az eBay-es jóval barátibb árakat illetve a youtube-os javítós videókat, a szerelés / forrasztás része nem lenne probléma.
Viszont mivel nem szeretnék vaktába rendelgetni ~15ezres dolgokat külföldről, légyszi írjatok véleményeket, hogy ez most tényleg egy ilyen "egyszerű" szerelés / forrasztás lcd cserével megoldható és jó is lesz még mondjuk 4-5évig?
Erre gondoltam. Van valakinek ilyesmivel tapasztalata[ Szerkesztve ]
-
válasz Mr.Skynet #59693 üzenetére
A piszkálós félelmed vicces és alaptalan. pixelfix.net. 31k és cserélve van újra. Helyben megvárod. Nekem a cser után 4 évig, az eladásig hibátlanul ment. Házilag meg csak rutninnal javallt nekikezdeni. Ugye azt tudod hogy az óracsoportot kiveszed és azon forrasztgatsz ami az immót tartalmazza? Ha megszalad a kezed nagyon üzemanyag takarékos lesz a kocsi
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
freaghill
őstag
válasz bajnokpityu #59685 üzenetére
+1
Lenne kis fölös pénzem, már én is futnék Micához
-
Mr.Skynet
senior tag
válasz bitpork #59694 üzenetére
Jó persze biztos nem mindenhol húznak le "kamu" javításokkal én nem ezt állítottam. De hidd el, ha már 1-2 helyen megpróbáltak vagy még rosszabb ha sikerült is átvágni a fejed, akkor Te is elég bizalmatlanul állnál utána minden féle "Jancsi-Pista" szervizhez. Most nem az ilyen PH-s sufni-tuning szervizekre gondolok, hogy sütőbe a csíkozó vga kártyával, aztán ezzel kész is a bga gpu reballing stb-stb. hanem sajnos rendes hivatalos szervizekre.
Lényegre térve viszont még mindig az a 30K ár az amihez úgy állok, hogy inkább haljon ki az egész kijelző összes pixelével együtt, de ennyit nem fizetek érte. Melóban nap mint nap 8 órás műszakban mikroszkóp alatt forrasztok smd alkatrészeket, nem a megszaladó kéz lesz a probléma. Sokkal inkább az, hogy rossz cuccot rendelek hozzá, aminél nagyobb ciki nincs is , sehol egy azonosítót nem találok, csak úgy random repkednek az ifók a neten vw, audi, seat, skoda fis vdo lcd display jó esetben van olyan infó még, hogy 2003-ig bla-bla közbe meg már kép alapjén is egyik így néz ki a másik úgy. Most így rénézésre rendelni elég vicces szerintem.TaaT: biztos igazad van (forgalmiban 3BG van), én inkább csak használom a tütüt, B5 és B5,5 közt sajnos azt sem tudom mi a különbség
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest