Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mhmpista #50320 üzenetére

    Én először kezdem elhinni, hogy ezúttal talán igaz lehet a pletyka.
    Ma is többen megkérdezték erről azt a Panasonic alkalmazottat, aki az utóbbi években szivárogtatta az információkat szép apránként a következő generációról, hogy mi a véleménye a legutóbbi hírről, és ilyeneket mondott, hogy ott lesz a felhozataluk a CES-en (tehát nem azt mondta megnyugtatásképp, hogy ott lesznek a plazmák a CES-en, hanem azt, hogy majd ott kiderül) és hogy nyilvánvaló okokból sem válaszolhatna a kérdésre (ezt is úgy fogalmazta meg, hogy ha tényleg nem lesz 2014-es plazmájuk, akkor nem vallhatja most be). De a lényeg az, ahogy ezeket megfogalmazta. Nekem úgy jött le, mint ha ő sem tudná még biztosra, vagyis lehetséges, hogy nem lesz 2014-es PDP linup.
    Már régóta követem a hozzászólásait a HDJ-n, így nagyjából ismerem a fórumos stílusát, illetve, hogy miként szeret játszani a szavakkal, azok hiányával, a mondatok megfogalmazásával, és nekem most ez jött le abból, amit írt, hogy még nem biztos, de lehetséges, hogy nem lesz új plazma.
    Persze ez jelenthetné azt is, hogy még át sem nevezik a készülékeket, mégis folyamatosan gyártják és árulják még határozatlan ideig (fél-egy évig anélkül, hogy bármi történne). Csak hogy arra meg már utalt, hogy év végére a szokásos módon leáll a jelenlegi modellek gyártása, és jövő év elején menetrend szerint elfogynak majd a boltokból, ahogy minden évben. Szóval... :U

    Persze lehet, hogy csak paranoia, vagy direkt azt akarják, hogy a Samsung is elhiggye, hogy nem lesz, pedig nagyon is lesz.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #50419 üzenetére

    Nem a fehér okozza az IR-t, hanem a PDP cellák (al-pixelek) egyenlőtlen igénybevétele. A fehér kép okozza a legintenzívebb terhelést, így például feketével kontrasztba állítva (de az átlagos közepes szürke átlaggal szemben is) ez okozza leghamarabb a képvisszamaradást. Ugyanakkor épp emiatt a homogén teljes képernyős fehér kép esetén is ezzel nyerhető vissza leggyorsabban a homogén állapot. A változó képtartalom is megteszi ezt, aminek végtelen hosszú időre vett átlaga egy szürke képernyőhöz konvergál, csak lassabban (ugyan azt csinálja, mint a fehér, csak kevésbé hatékonyan).

    Ui.: Mikor próbálunk akkor szervezni egy Győr-Sopron környéke túrát?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Megnyugtatásképp beszámolnék róla, hogy 7000-redik üzemórájába lépve ismét végigmértem és frissítettem a 42G30-am beállításait, és még mindig ~0.021 a fekete, illetve ~85 cd/m^2 a fehér fényerő, tehát előbbi nem emelkedett, utóbbi nem csökkent ezalatt a 7000 üzemóra alatt (szerintem innen sokan nem használják ennyit elsődleges mozizós megjelenítőként, hanem eladják vagy legalább is másik szobába, esetleg rokonhoz száműzik addigra, mire a használati szokásaik mellett elérné ezt az üzemórát egy-egy készülékük). A szürke-skála megjelenítése és a színkeverése sem romlott (mondjuk ez utóbbit nem is várnám, de előbbi esetleg szétcsúszhatna, ha jelentős tartós elváltozások történtek volna a panelben). Ismét csak egy picit kellett rajta pöcögtetni (leginkább az RGB vágási és kontraszt értékeken), ahogy legutóbb (ha jól emlékszem 5500 óra körül) is.

    Ja és persze: mindezt PC monitorként élte meg, mégsem égett még bele semmi véglegesen (homogénebb a panel, mint az LCD-k >=95%-án).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #50462 üzenetére

    Akkor én értettem félre valamit (mostanában kihagytam úgy 700 hsz-t a topic-ból :DDD).
    Én ugye azt mondtam, hogy a fehérrel mosol leghatékonyabban. Te pedig azzal válaszolsz, hogy 15 perc fehér képernyős mosás nem ér fel 15 napnyi véletlenszerű képtartalommal. :U

    Egyébként igazad van! Ha nem zavar, hogy egy ideig látod a foltot, akkor teljesen nyugodtan megteheted azt is, hogy nem foglalkozol vele, hanem hagyod, hogy észrevétlenül eltűnjön hasznos üzemeltetés közben. Sőt, igazából ez lenne a "normális" hozzáállás.

    A mosást azoknak szoktam javasolni, akik:
    1: Paranoiások, hogy örökre ottmarad a folt, és ezért nem merik többé nyugodtan használni a plazma kijelzőjüket arra, amire csak szeretnék (pl. pusztán emiatt megvonják maguktól egy TV csatorna vagy videó-játék élvezetét, hogy ne ragadhasson be a statikus képelem, még átmenetileg se).
    2: Akik annyira maximalisták, hogy nem hajlandók elviselni a halvány foltokat a hasznos képtartalmakon (ami mondjuk másképp közelítendő kérdés, ha belevesszük, hogy ha már tudod hogy ott van, akkor hajlamos lehetsz folyamatosan figyelgetni, így elterelve a figyelmed a hasznos képtartalomról).
    + a kettő kombinációja (egy percig is sok, de még fél is tőle).

    Ők mosáskor megtapasztalhatják, hogy tényleg eltűnik idővel a logó, illetve választhatják az agresszív mosást, ha ők ezt érzik megfelelőnek az igényeikhez. (Én is szoktam mosni, mert szeretem, ha minél homogénebb a panel, 100%-ig nyugodt lehetek, hogy nem égetek be semmit PC monitorként használva, az áramot pedig nem sajnálom erre.)

    Ezért írtam be ide is, hogy csatlakozik-e még esetleg környékbéli. Egy valaki meg is tette most Győrből, szóval ha még valaki csatlakozna az észak-nyugati határ környékéről (Sopron-Győr), akkor már kijönne fejenként 10k-ból a kiszállás.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Heffi #50483 üzenetére

    A beépített görgetés egyrészt extrém hideg fehér (nem emlékszem pontosan, de 12000K körül rémlik - összehasonlításképp egy wolfram szálas izzó ~2800K, a napfény pedig ~6500K, ez utóbbi környékére szokás lőni a TV-k *mozi módját is), mert az egy beépített diagnosztikai teszt is egyben, így átlépi a szervizmenüs fehéregyensúly kalibrálási értékeket (pontosabban mélyebbről ered, mint az a lépcső, ahol ezt rátenné a feldolgozó lánc), másrészt pedig alacsony APL-t jelent (régebbi Panasonic-okon durván a képernyő 10-ede, és most nem is tudom fejből, de talán harmada, maximum a fele az újabbakon, tehát mindenképp <=50% APL, szemben a teljes képernyős fehérnél a 100% APL-el, és persze mindez még csak lineárisan értve, nem beleszámolva, hogy gamma görbe szerűen esik a fényerő, mikor elkezd visszavágni a kakaóból az ABL), tehát közel sem vessz vissza belőle annyit az ABL (vagyis inkább semennyit, amúgy meg egy 2011-es G30-on kb. a felére vág vissza apró és teljes kitöltésű fehér közt cd/m^2-ben értve, pl. kb. 85-ról kb. 45-re, de durván 50% APL-ig nem nyúl hozzá, mert abból számítódik az ANSI kontraszt).

    Szóval igen, a nem teljes képernyős görgetés más, és valóban intenzívebb. Ugyanakkor előbbi nem feltétlenül előnyös (nem a hétköznapi fehéregyensúly szerint van járatva), és utóbbi sem éri meg, ha idő szerinti integrált nézel. Mi a jobb, egy pixelt 1 egység ideig 1 egységnyi hatással terhelni, vagy 1/3-ad ideig 1/2 intenzitású hatással? (Ha percekig exponálnál róla egy-egy fényképet, akkor előbbin lenne világosabb a végeredményként kapott fénykép.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Heffi #50488 üzenetére

    Ha még nem vagy kétségbeesve, hogy "Jajj, sohasem fog eltűnni! LCD-t kellett volna venni!" és együtt tudsz vele élni, míg szép lassan eltűnik magától, akkor felesleges és nem igazán tanácsos.

    Ha jobban zavar, mint az hogy elfűtesz némi áramot, és fokozott igénybevételnek teszed ki a készüléket (de semmi olyannak, amit normális körülmények közt ne kéne tudnia gond nélkül kezelnie), akkor érdemes, és ezt javaslom (full fehér).

    Kicsit sarkított példában képzeld el talán úgy, mint ha időnként rendesen rátaposnál az autód gázpedáljára: nem szabadna neki tönkremennie tőle, de ha eleve az utolsókat járja egy alkatrész, akkor könnyen lehet, hogy épp akkor pattan el, és nyilván várhatóan nem abban az autóban lesz a legtöbb kilométer, mikor végleg leselejtezik, amelyiket folyton padlózgatták, hanem inkább abban, amelyiket mindig csak simogatták, de ebben is hatalmas lehet a szórás, és hihetetlen kínzásokat is megélhet egy példány, míg lerobban egy másik, amire mindig vigyáztak, csak épp úgy jött ki a szerencséjük. De ha neked élvezetet nyújt néha megpadlózni, és hiányozna, ha nem tennéd meg időnként, akkor talán másik járművet kellett volna választani: vagy akkora motorral, hogy már attól is megugrik, ha csak simogatod, vagy olyat, amin hiába nyomod a gázt, mert nem történik semmi, csak gurul mint ha a szél fújná.

    Ez itt talán annak felelne meg, hogy vehetsz LCD-t, ha agyonparázod a szellemképeket és a beégés lehetőségét, vagy esetleg nekimehetsz kicsit agresszívebben a kérdésnek és mosathatod.

    Ja, és íjj! Az a napom, mikor nálad jártam egyelőre mínuszos, mert eléggé ki volt centizve, és egyikőtök végül (g?) nem utalt. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Heffi #50490 üzenetére

    "de nyilván tudod" -> Nyilván, csak arra mondtam, hogy ugyan olyat nem tervezek/kívánok még egyet (legalább is ebben az aspektusában). :R

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lemmy9 #50494 üzenetére

    Hogy lehet egy zárójeles megjegyzés közepén kezdeni egy idézetet? :D
    Fogadjuk ezért nem volt érthető, nem azért, mert mostanában megint kezdek leszokni a mások számára is értelmes (és nem mellesleg nyelvtanilag helyes) mondatszerkesztésről? :))

    De egyébként ki lehet találni, hogy mit akartam mondani, csak rá kell jönni melyik tagmondat logikailag melyik másik tagmondathoz tartozik (a sok közül). :P

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rgeorge #50566 üzenetére

    Ha mást nem, akkor az ARC-vel címkézett HDMI-n biztos megy a CEC is, mert utóbbi nélkül nem működik az előbbi sem. De valószínűleg tényleg mindegyiken működnie kéne a CEC-nek ST60 esetén is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dgyuri0123 #50579 üzenetére

    A TV menüjében lehet állítani, hogy milyen kéréseket teljesítsen a ki/be kapcsolás közül.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gógyi #50571 üzenetére

    Nagy általánosságban és megfontolt hozzáállással ez a helyes tanács, hogy várd ki az X üzemórát kalibrálás előtt.

    A PDP kijelzőnél valamilyen exponenciálisan csökkenő ütemben változik a panel. Tehát élete első és utolsó perce közt minél fiatalabb, annál gyorsabb az egységnyi időre eső változás. Már a gyárban is járatják valamennyit, de ez a gyári bejáratási idő is változhat évről évre, ahogy a gyártástechnológia is (ami szintén kihat a kijelző időbeli stabilitására).

    Azért szokás egy 100-500 óra körüli idő után stabilnak tekinteni, mert innentől már jelentősen lassabb a változás. Ugyanakkor igazából itt sem áll meg végleg!

    Ez a szám is változhat készüléktől és attól függően is, hogy épp kit kérdezel. Szerintem a régebbi Panasonic-oknak bőven elég volt 100-200, a Samsung-oknak 200-400 óra, az új Panasonic-okra mondtam 400-500 órát az első tesztek alapján. De ez mind csak egy egy erős empirikus becslés, a tényleges görbéd a véletlenszerűen leosztott készülékedtől és még inkább a használati szokásaidtól fog függeni.
    Itt szoktam sokszor elmondani, hogy ha óvatosságból letekered túlzó példával nullára a kontrasztot, akkor nem hogy 500, de 1000 óta után sem tettél bele annyi pulzálási ciklust, mint maximális kontraszton 100 óra alatt. De az sem mindegy, hogy túlnyomórészt sötét, vagy világos filmeket nézel, sokat számít az átlagos fényerő.

    Már csak azért is jó várni minimum pár hetet, mert ezalatt még nagyobb eséllyel jöhetnek elő a pixelhibák, homogenitási problémák, stb, ami készülék vagy legalább is főalkatrész cserét vonhat maga után, ami szintén (úgymond) érvénytelenítheti a kalibrált beállításokat. tehát mindenképp jobb, ha vár az ember egy-két hónapot.

    Ilyen esetben viszont, ha több, mint fél, akár egy teljes évbe telik belepakolni ezt az óraszámot (és még az sem kizárt, hogy egy év múlva megint elcsábít az új széria és máris TV-t cserélsz, mire túlleszel az 500 üzemórán) akkor nyilván már annak sincs túl sok értelme, hogy ilyen sokáig használd gyári beállításokkal, ha jobbra vágysz.

    Szóval ilyenkor két dolgot szoktam felvetni javaslatként:

    1: "agresszív bejáratás": Mikor nem használod a TV-t, de otthon vagy, olyankor nyomatsz neki egy fehér képet napi pár órán, összesen egy-két hónapon belül úgy 100-200 órán át, ami legalább 200-500 órányi hagyományos üzemnek felel meg (igazából sohasem az órák, hanem a pulzálások száma az érdekes, és egy nem erősen visszatekert kontraszttal a fehér kép sokkal több pulzálást jelent, mint egy szokásos film vagy TV műsor, ami átlagban bőven 50%-os átlag alatt van ehhez képest még akkor is, ha a fehérből visszavág az energiagazdálkodás).

    2: Bekalibráltatod így is, aztán frissítetted mondjuk 500-1000 óra után is.

    Utóbbival kapcsolatban már fontolgatom egy ideje, hogy eleve megjelenjen az árlistámban a listaár feléért végzett szervizszolgáltatás szerű finomhangolást (tehát végigmérem, és szükség szerint pöcögtetek rajta egy picit, ha elcsúszott | csak akkor, ha először is én állítottam be, és nyilván a gázolajat nem mérnék nekem ilyenkor féláron, szóval csak a kalibrálás rész lenne fixen a fele).

    Legalább nekem is több adatom lenne arról, hogy melyik készülék nagyjából milyen üzemben öregszik. Illetve, ez közvetlenül csak minimális hasznot hozna nekem egy ilyen félárú munka, de kevesebb időt is igényelne, így ha megdobná a megrendelések számát, akkor könnyebbé válna beütemezni olyan utakat a friss megrendelőkhöz, ahol többfelé oszlik szét az útiköltség (így a kiszállás rész is olcsóbb lehetne egy ilyen újrakalibrálásnál, mint általában, és valamennyi hasznot is hoznának a friss kalibrálások díjai, amikből így talán több valósulna meg, ha lentebb megy az egy főre eső kiszállás...).

    Ezt esetleg azoknak javasolnám, akik vagy nagyon ritkán használják a TV-t (így aránytalanul sokáig tartana kivárni a szokásos óraszámot), vagy épp másik oldalról nagyon sűrűn (így egy-két év alatt jelentős mértékű, több ezer üzemórát is beletolnak a készülékükbe, és még nem tervezik a cserét a következő egy-két évben, vagyis további pár ezer üzemórán belül). Illetve olyankor lehetne még érdekes, ha valaki úgy érzi, hogy egy szoftverfrissítés megváltoztatta a TV színeit (ami most valódi probléma a Samsung D és E szériájánál, bár konkrétan azzal sajnos nem is nagyon tudok mit tenni, esetleg ha újra frissítenek, mert így csak próbálkozom kierőltetni belőlük valami használhatót).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Jenő76 #50701 üzenetére

    Technológiailag semmi akadálya, hogy csak digitális SD csatornákkal használd a CI kártyát, a szolgáltatók merev gondolkodása viszont vezethet ilyen gyakorlati zsákutcákba, hogy ők csak HD csomag mellé adnak kártyát (de akkor elérhetővé válhat vele a digitális SD is), erről őket kell megkérdezni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dracula #50719 üzenetére

    Én nem láttam még olyan LCD-t, amire egyszerre igaz, hogy egész jó a feketéje (sötét és homogén), és nincs érzékelhető csóvázás a sötét árnyalatokon.
    Az IPS (LG szabadalom) sokkal kevésbé csóvázza a sötétszürkéket, mert közel lineárisan vált, nem exponenciálisan lassulva a kontraszttartomány szélein, mint némely VA panelek (a PVA pedig Samsung szabadalom, bár van még MVA is, de nem manapság és nem TV-kben).
    Viszont az IPS-nek van a leggyengébb feketéje (a legolcsóbb féle TN mellett/után, de azt ebben a topicban inkább már ne említsük meg), ami ráadásul jellegzetesen felfénylik 90 foktól eltérő szögben nézve, tehát még nehezebb vele összehozni, hogy a képernyő szélein is sötét legyen a fekete (pusztán amiatt, hogy oda már más szögből nézel, mint a képernyő közepére, már szinte lehetetlen, hogy ott is ugyan olyan sötét legyen, még ha igazából homogén is a panel, míg minden részét szemből nézed).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Gicz #50761 üzenetére

    Teljes sötétségben még gond nélkül megtalálod a szobában az ST60-at is fekete képpel (ó, még az egy nagyságrenddel sötétebb OLED kijelzős telefont is, ha tényleg tökéletes az árnyékolás és teljesen kitágult már a pupillád), de újságot már nem olvasol mellette. Ha lerakod mellé az IPS-t, már nem lépsz rá véletlenül a fekete macskára. Egymás mellett olyan, mint ha az LCD nem is próbálna fekete lenni, hanem szándékosan sötétszürkén világítana (mondjuk igazából ugye mindkettő[három] csak sötétszürke, csak így relatívan beszélve...).

    Persze, ha nem engeded meg az LCD-nek, hogy fekete képhez letekerje, sőt, akár teljesen lekapcsolja a háttérvilágítást, mert akkor az LCD nyer (úgy még az OLED-et is veri csak ez nyilván nem mértékadó).

    Ha hozzászoksz egy akár Samsung, de főleg ha újabb Panasonic PDP képéhez, akkor mindig olyan lesz egy IPS, mint amin folyamatosan fénylik a fekete (szimuláld ezt úgy, hogy nézd kis szögben felülről, vagy átlós irányból az IPS-t), és mint ha egy műanyag lencsén át néznél mindent.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ldave #50895 üzenetére

    Ne pusztítsd feleslegesen a minőséget. Igen, és nem. Elvileg beleszól a 0. és 5000. órában ide, gyakorlatilag abból lesz nagyobb probléma, ha emiatt lemondasz az 1:1 pixel mappingról (az l végig látható, a többi nem igazán, esetleg rövid ideig a film vége után).

    Lehet. SBS-t mindenképp, de azt nem ajánlom. Tölts inkább le valódi 3D-t. Ha viszonylag újabb a VGA, akkor kimegy belőle 3D-ként.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #50928 üzenetére

    Otthoni felhasználásra összességében már a VT50 is jobb volt, mint a vx300, azóta pedig itt a VT60, sőt, lassan talán már a VT70, ha nem sietős (bár most fogalmam sincs, milyen lesz a 70-es széria, ha lesz, nagy a csend).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mhmpista #51074 üzenetére

    "Ott a legjobb esetben is 1080i" -> Haaa????? :Y :Y :W

    Egy mai TV sorozatnál az 1080i60 az a minden, a tészta, a krém és hab. :F
    Kezdjük ott, hogy nincs is most olyan consumer szabvány, hogy 1080p60 vagy 1080p50. Van 1080p24, 1080i50, 1080i60. Előbbi fixen 24 teljes képkocka. Utóbbi kettőnél eldöntheted, hogy 30 teljes vagy 60 fél képkockát pakolsz bele. A legjobb eredményt a második esetben lehet elérni (persze akkor, ha a kamera 50-60 fps-el pergett). De a lényeg, hogy az 1080i50-be is legalább annyi "valódi" (teljes felbontású) képkockát lehet rakni, mint az 1080p24-be, amit 1:1 vissza is lehet nyerni, de emellett lehetőség van folyamatosabb mozgást is megjeleníteni.

    Persze az, ha 1080i60 a formátum, az még nem garancia semmire, lehet szar a minőség. De ma ezzel érhető el a legélesebb és legfolyamatosabb mozgókép (ha a rögzítés is úgy történt, legalább 30, inkább 60fps-el).

    Én ha csak tehetem, akkor 1080i60-ban (vagy ha EU-s,akkor 1080i50-ben) töltöm le a sorozatokat, amik újrakódolatlanul ~4.5Gb-ot nyomnak ~45 perces részenként, nem 1.5-2Gb-ot. Ha jó minőségben forgattak, és jó minőségű volt a TV adás, akkor gyönyörű lehet az eredmény.

    Ilyen szokott lenni pl. a Game of Thrones az USA béli HBO-ról, 1080i60-ban gyönyörű. Persze mikor kijön Blu-Ray-en, szintén 1080i60-ban, az még egy kicsit szebb, de már a TV adás is kiváló (ott nem fukarkodik a HBO a sávszéllel).
    A britt Doctor Who az 1080i50 HDTV adásban csak tűrhető, mert agyon van tömörítve (agresszíven spórol a sávszélességgel a BBC), de Blu-Ray korongról gyönyörű tud lenni.
    Másik példaként a szintén USA-s Walking Dead az HDTV-s 1080i60 formátumban is szar. Ott tényleg helypocsékolás a steam-rip letöltése, és nem szándékosan gyenge a minőség (vagyis csak részben), mert a későbbi Blu-Ray minősége látványosan jobb, mint a HDTV adásé (az csak annyira szemcsés, amennyire szeretnék a post-apokaliptikus hangulathoz, de nem blokkos, egyértelműen tömörítési hibás, mint a TV adás). Ott az adott csatorna elront valamit a HDTV adásnál, ami nem a formátum hibája (de talán közrejátszik az is, hogy szándékosan szemcsés, fakó a kép ,amit így nehezebb jól tömöríteni, a kis bitráta és a zaj egymás legnagyobb ellenségei, abból zaj és blokkosodás is lesz a végére, csak minőség nem, ha agresszíven tömörítik, a fakó háttereken pedig látványos a blokkosodás és a zaj is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #51101 üzenetére

    Egyes Samsung TV-t tudnak, de csak PC módban. Ehhez PC-nek kell elnevezni a bemenetet és 1080p60-al etetni HDMI-n (sokszor csak HDMI_1-en működik, a többi bemeneten nem). Ilyenkor számszerűen más a középállás értéke, mint hagyományos üzemmódban (ahogy a teljes menü más egy kicsit, a "képjavítók" és a színkezelés jó része is eltűnik/kiszürkül) és negatívba haladva életleníti, elmossa a képet. De olyankor ez teljesen egyértelmű, és nem kérdéses, hogy mi történik (pozitív irányba pedig szokás szerint élesít, alapállásban pont nem nyúl bele).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz s7evcsenko #51151 üzenetére

    Úgy emlékszem némileg mindig szándékosan zajos, és valamelyest fakó is volt. De most ahogy kezdődött ez az évad, nekem is feltűnt, hogy ez szerintem már túlzás.

    A szemcsésség itt inkább szándékos művészi eszköz a poszt-apokaliptikus világképhez.
    Mármint a legolcsóbb és legbugyutább "művészi eszköz", amit "művész" találhat.
    Szerintem igazából csak azért van, hogy elfedje a zombik maszkjainak és a díszletek hibáit, közben pedig nyomassza a nézőt. (Nem csak a sötét jelenetek a zajosak, ahol érthető lenne, a világos szabadtéri jelenetek is feltűnően, és szerintem mesterségesen, digitálisan tovább vannak zajosítva.)
    Még csak nem is atomtámadás volt, hogy minden digitális vagy analóg felvétel zajos legyen a sugárzástól, szóval engem ne idegesítsenek a perlin zajjal, és a digitális szín-szaturáció állítással, hanem csináljanak hihető díszleteket és sminkeket, amiket éles, agyon-szűrőzetlen felvételekkel is meg szabad mutatni, mert úgy is a történetbe illőek maradnak.

    Melyik regényíró scriptel úgy, hogy "most hangyák mászkálnak az olvasó szeme előtt, és felvesz egy szemüveget, amitől elfakulnak a színek, hogy nyomottabbá váljon a hangulata"? LOL. :P
    Ez szerintem mindig is csak nagyon olcsó húzás lehet, ha ilyesmikkel élnek. Pár kivételtől eltekintve, amit itt most nem látok teljesülni (pl. ha egy régi dokumentumfilm hangulatát szeretnék visszaadni, stb, de ez nem is dokumentumfilm stílusú és nem is a múltan játszódik).

    A régebbi részeket Blu-Ray ripből néztem, mert ment már egy ideje, mikor elkezdtem.
    Nem a TV adás bitrátája a gond, mert az AMC-n leadott anyag az ~5.3Gb ~43 percre, ami kifejezetten sok, ~16Mbps. A Blu-Ray is ennek legfeljebb kb. a duplája (a rip pedig kevesebb). Bár ez csak MPEG2, nem AVC, de így is elégnek kéne lennie. Mármint ahhoz mindenképp, hogy ne ragadjon össze a szemcsésség blokkosodássá, mert szerintem most ez történik.
    Persze maga a TV adás formátuma csak egy cső, attól még lehet rosszul tömörítve az adásba kerülő anyag. Ha ez az évad is kijön BD-n, akkor kiderül, ott lehet, hogy nem lesz ennyire mosott a kép. De ez szerintem szándékos, ettől kell depisnek lennie a nézőnek, hosz lehúzták a szín és feltolták a perlin zaj csúszkát (brávó alpha hujujuj :U).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz psg5 #51197 üzenetére

    Milyen hosszút, és méretenként 5k, vagy végösszegben?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Faresz29 #51199 üzenetére

    Igazából egyik mai plazma sem "hardcore gamer"-eknek való.

    Ilyen célra ma talán egy G-Sync vezérlővel tuningolt 144Hz-es LCD a legjobb (2013 végére sikerült utolérni az előző évtizedbeli, magas frissítésre képes analóg CRT-ket amiknek szintén vastagon 10ms alatti lagjuk volt, mint ennek, kb. max 6-7ms, min 1-2ms :D, a jobb egerek is ekörül vannak).

    Plazmából a legjobbak a középkategóriás Samsung-ok PC módban, potom ~16ms körüli laggal, ami lényegében egy frissítési ciklus (1/60*1000, vagyis 60Hz, 60 1/s, ezredmásodpercben).

    A következő egy friss Panasonic az ST60 felett, olyan ~26ms-el (ha jól rémlik, de attól is függ hogy méred és hogy van beállítva, pl. le kell mondani az 1080p PureDirect-ről).

    Az ST60 most az egyik leglassabb, de emlékeim szerint amúgy nem jelentősen lassabb, mint a Samsung-ok PC mód nélkül. Azokkal is el lehet játszogatni offline és nem túl pörgős játékokat (kalandjátékok, szerepjátékok, akár még TPS lövöldözés, stb).

    És olyankor, ha nem fontos az input lag (persze valamilyen szint felett már mindenképp zavaró lesz), olyankor kellemes vizuális élményt kapsz. Olyan kontrasztot és mozgóképfelbontást, amit az említett 144Hz-es LCD-től, vagy jelenleg az említett ST60-at nézve akármelyik mai LCD-től sohasem.

    Nem mondanám, hogy az ST60 "alkalmatlan", csak messze nem optimális. Egyszerűen látható, hogy lassú. De van, aki egész nyugodtan eljátszogat sokkal lassabb LCD-n is (plazmánál szerencsére nem is nagyon van olyan, hogy 100ms közeli/feletti lag, mint némely LCD-knél).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz oncsi #51209 üzenetére

    Hát szerintem csak úgy fog menni, ha veszel egy HDMI-s tunert.

    Esetleg ha bele tudsz tenni egy kompatibilis, dupla-tuneres alaplapot...
    Van kéznél kijelző-panel hibás VT20? De nem tudom menne-e vele a G20 (még talán GT20?). Sőt, a VT20 is nem csak annyiból dual-tuneres, hogy cable+sat, de nem 2x cable + sat?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz junkpod #51212 üzenetére

    A prémium termékeken mindig mindenhol viszonylag magas szokott lenni a kereskedői haszonkulcs, vagyis inkább mondhatjuk úgy, hogy ott ez normális.

    Van, mikor eldobja a megjelenítő a jelet, de előfordulhat, hogy "szikráznak a pixelek", vagy hogy csak egyes képkockákat dob el, de amúgy próbál kirakni minden olyat, amit jónak ítél. Sok hülyeség előfordulhat, csak a videofil és még videofilebb minőség közti különbség az igazi misztikum. :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ldave #51240 üzenetére

    Próbaképp tekerd lentebb a Fényerő-t a TV menüjében. Ha így sem változik, akkor tekerd vissza. Ha csak nagyon kevés pixel villan fel néha véletlenszerűen, akkor ne foglalkozz vele (bár Panasonic-nál még nem nagyon láttam ilyet, Samsung-nál inkább). Amúgy igen, esetleg próbáld ki másik kábellel is, ha most valami noname-et használsz (ha Pana plazma és a Fényerő lentebb pöccintése sem oldja meg), de állóképen könnyebb dolga van az ECC-nek, úgyhogy nem hiszem, hogy kábel.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #51454 üzenetére

    Konkrétan azon a modellen még nem próbáltam a PC módot, de ha olyan, mint a többi közeépkategóriás Dxx(x) és RExx(x) , akkor ~16ms-el az utóbbi évek plazmái közt a leggyorsabb lehet (ilyen módban nincs CMS, de van fehéregyensúly és gamma állítás, illetve RGB 4:4:4 támogatás, vagyis olyan éles a PC forrás képe, mint Panasonic-nál bekapcsolt 1080p PureDirect-el, ami ott lassít, csak kicsit túlszaturáltak a színek, de játéknál ez így még szerintem elmegy).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Neszójábe #51469 üzenetére

    A StarCraft az egyik leg időfüggőbb játék a világon (valós idejű stratégia). Sok koriai pro gamer szinte az életét adja azért, hogy több kattintása legyen másodpercenként. De persze nem mindegy hova kattint, így nincs ideje várni a monitorra, hogy oda ért-e már a kurzor, ahová szerettem volna.

    Nem mondom, hogy az épp az ST60 szintje, de van olyan input lag, ami már mindenkit zavar minden játékban. Képzeld el, hogy 1 percet, nem 1 tized másodpercet késik. Abszolút használhatatlan lesz. A legjobb pedig 0 lenne, a kettő közt változik, hogy ki mikor mit érez meg és mihez tud hozzászokni, mit engednek meg a körülmények. De általánosságban minél magasabb a lag, annál rosszabb, bárkinek bármire (esetleg még nem túl rossz).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dudee #51518 üzenetére

    Igen is, meg nem is.

    Ha egy gyakorlatilag etalonnak tekinthető spectrophotometer-el csinálsz hozzá egy mátrix korrekciót, ami az aktuális i1d2-dhöz (ebben sajnos levegővel érintkeznek és öregszenek a színszűrők, így évről évre újra kell komparálni) érvényes azon az egy adott panelen (ez lehet bármelyik másik G20 is, de G20 kell legyen), akkor igen. Bár a szürke-skála alsó pontját talán inkább nem piszkálnám vele, arra még nem elég jó sötét árnyalatokon egy plazmán.

    Ha nem, akkor sokat téved. Akár, sőt valószínűleg túl sokat (akár többet, mint a gyári THX mód).

    Azt a műszert még igazából semmi másra, csak CRT monitorokra találták ki. Aztán készült hozzá egy LCD mátrix is, mert a kettő közt még könnyen eltalálta, hogy mit használ. És úgy tervezték, hogy minden évben vissza kellett küldeni a gyárba komparálásra. Ha megtetted, és kifizettél egy extra felárat, akkor később kaptál a CRT és LCD mellé egy WCG-LCD mátrixot is, és ennyi. Van "A CRT", AZ LCD" és a "WCG-LCD", nincs G20, G30, LG, Sony, 2010 és 2013, csak egy általános nagyjából vett közelítés.

    Az i1d3 már sokkal jobb.
    Lényegesen jobbak az amúgy légmentesen elzárt, és nem műanyag, hanem üveg színszűrői (korrekciók nélkül sokkal kisebbet téved és időben stabilabb), és úgy oldották meg a gyári kalibrálást, hogy aztán szoftveresen rugalmasan bővíthető, így más, jelenleg akár 7-8 gyári profilt is kapsz hozzá. De gyakorlatilag csak monitorhoz, ha nem veszel hozzá drága TV-s szoftvert, amivel több profil is jön, amit nem az X-Rite, hanem pl. a Spectracal csinál. De még akkor is az a legbiztosabb, ha minden TV-n egyedileg készítesz hozzá mátrix profilt egy spectrophotometer-el (még a Spectracal sem mért végig minden létező TV-t, és ez a fajta spectral sample calibration nem olyan biztonságos, mint egy valós idejű koparálás egy spektróhoz, mert mi van, ha mondjuk a gyártási idő felénél suttyumban panelt cserélt a gyártó az 55F9000-ben [most direkt nemlétező modelt említve]?).

    És persze valami TV-s szoftver is mindenképp kell, pl. HCRT-t használok mostanában én is, ami ingyenes. Még ehhez is van pár spectral sample is, de messze nem elég sok, és ez mind i1d3-hoz való, neked pedig i1d2-d van, ami mára elavult, TV-kre gyakorlatilag használhatatlan.

    Mondjuk a gammát be lehet vele állítani, mert az csak fényerő mérés, de azt meg pont nem lehet túlvariálni a G20-on, mert csak kiválasztod a menüből, hogy 2.2 , 2.4 , 2.6 (de megesik, hogy 2.6 ad ~2.4-et, szóval jó lemérni). Másra egyedül nem használnám, ilyen öregen (hacsak nem komparáltattad a gyártóval 1-2 éve, vagy tartottad tökéletesen fény és páramentes helyen) már CRT monitoron se.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz zsoltee10 #51535 üzenetére

    Ha egy kijelzőn lehetetlen ezt kirakni (feltéve, hogy egészséges ember próbálja), akkor azt ki kell dobni. Attól, hogy nincs jól beállítva, még különböző színeket kell mutatnia, mikor különbözőeket kérnek tőle, még ha egyik sem pont az, amit épp kértek (ha nincs egy kellően nagy palettád különféle színekkel, akkor nem tudsz miből válogatni, mikor be akarod állítani, hogy mikor melyiket használja). Illetve ha egyenesen ellenkező irányba változik a fényerő, telítettség vagy huye, mint kéne, akkor ott már általában finombeállításokkal orvosolhatatlan bajok vannak. Már ha legalább nagyjából be van állítva, magyarul inkább nincs ormótlanul szétbarmolva a beállítás (agyonlőtt kontraszt, felhúzott fényerő és szín, minden hülyeség bekapcsolva maxon, mindez olyan megjelenítőn, ami megengedi, hogy ezeket esztelenül túlhúzd annyira, hogy "kifordul magából" az algoritmus, és már nem csak konzervatív értelemben rontja el a képet, hanem vitathatatlanul hibákat generál, nem azt, amire eredetileg kitalálták, hanem megsüt, megfőz, megéget mindent).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dudee #51537 üzenetére

    Ja igen, azóta az X-Rite megvette a Gretag–Macbeth-et (az i1d2-t még ők tervezték, gyártották és szervizelték), és már úgy két éve kivezették a piacról az összes terméküket, így gyakorlatilag megszűnt a támogatás is.

    De mindegy is, az oda-vissza posta és kalibrálás árából majdnem vehetsz egy sokkal jobb i1d3-at (vagy akár pontosan, ez attól is függ mennyit kénének ma, ha még csinálnák, és hogy épp mennyiért árulják az újabbakat).

    A Standard sem jó (esetleg, ha nappalra mindennél fontosabb a fényerő, és adott készüléken az a legnormálisabb a világosabbak közül, az nem G20 jellemző), a (valamilyen) "mozi" és "THX" módokkal érdemes próbálkozni (úgy általánosságban is minden TV-n).

    Amúgy magas volt a gyártási variancia is. Lehet, hogy mázlid volt, és egy pöpec példányt kaptál. Van aki olyat, amivel többet ártott egy véletlenszerű megjelenítőnek, mint használt. Ez volt vele a legnagyobb baj, ami a 0. naptól érvényben volt, a többi csak később jött.

    Ez most úgy hangzik, mint ha az egy szar lenne. De amúgy nem, csak nem ebbe a korba való. A CRT-k időszakában az akkori elvárásoknak még eleget tett az árához mérten. Csak sokat változott a megjelenítési technológia is (sokféle LCD, különböző háttérvilágításokkal CCFL-től WCG-CCFL-en át LED-ig, és különböző RGB színszűrőkkel, többféle PDP gyártó különböző foszforokkal, amiket többször lecseréltek, pl. a 3D miatt is, kihalt a CRT, jön az OLED, stb), de még az elvárt színvonal is (sokkal jobb képet képesek már hozzánk is eljuttatni a mai szabványok közt, mint régen).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kicsi kecske #51567 üzenetére

    Szerintem összekeverte egy hűtőszekrénnyel. :P

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dudee #51581 üzenetére

    Ha még mindig maradt esetleg valahol 65ST50, akkor azzal is nagyon jól járnál, majdnem azt tudja, amit a 65ST60, a 3D és a feldolgozási sebessége jobb is, és szép nagy. A GT60 jobb, de a mérettel szerintem is többet érnél így, mint azzal a minőségkülönbséggel.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Szemikee #51659 üzenetére

    Panasonic VIERA TX-P55ST60E 350.000
    Ha minimum 55"-os akarsz, akkor mostanában valószínűleg ezzel jársz legjobban.

    Samsung PS60F5500 361.000
    A méretét és az árát is figyelembe véve nem olyan rossz. Csak pár közepes baj vele.
    Egyrészt sok 60"-os Samsung PDP pentile alpixel kiosztású, ami a gyakorlatban kicsit alacsonyabb felbontást jelent, mint a rendes RGB kiosztás (a legtöbb TV), bár TV-nél még nem ég és föld (főleg, ha nem akarsz vele PC-ről vagy friss konzolról játszani). Ezt nem is tudom ki mondhatná meg neked, hogy ez konkrétan ilyen-e, legjobb lenne, ha megnéznéd nagyon közelről (10-20cm-ről), vagy csinálnál makró fényképet, amin látszódnak az alpixelek.
    Másrészt kontrasztarányban messze elmarad a fenti Panasonic-tól, de ebből az LCD-k szintjét simán hozza.
    Mozgáskezelésben pedig az egyik legjobb (ebben a drágább Panasonic-okkal verseng), összességében szerintem a 3D-je is jobb, mint az ST60-é.

    A Samsung C szériáját mindenképp felejtsd el, hacsak nem nevetségesen olcsón (a feltüntetett árak töredékéért) kapod. Azok 2011-es modellek, így szinte biztos, hogy használt (otthon vagy boltban bemutatóként) és/vagy valami kisebb-nagyobb hiba miatt visszaküldött példányok. Nem mellesleg pedig nagy előrelépés volt a C és D széria közt (PDP fronton gyakorlatilag máig a D szériát nevezgetik át F-ig, LCD-nél pedig az E-ig - ott, LCD-nél az F széria megint nagy lépés volt az E után, PDP-nél csak az F8500 az újdonság, a többi régi D-ről átnevezett).

    Az LG TV-it nem ajánlom. Az F széria óta már a Samsung LCD-i is használhatóak. Bár utóbbi kijelzők lassabbak (jobban csóváznak, főleg nagy kontrasztú élek mentén), a képernyő homogenitás már hasonlóan jó (ne kiváló, nem PDP szintű, de használható, LCD szinten egész jó), a kontrasztjuk viszont határozottan jobb, mint az LG paneleinek (amik gyorsabban váltanak, és általában színhelyesebbek, kevésbé szögfüggőek, de sokszor fájdalmasan a feketéjük).
    Az LG-nél PDP-k sem az igaziak, kb. annyira elmaradnak a Samsung PDP-k mögött, mint a Samsung-ok a Panasonic-ok mögött (már amikor nem az F8500-ast nézzük, ami kicsit más, de árban úgyis ritkán jön szóba, pl. nálad sem).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #51665 üzenetére

    A Sony-nál pedig inkább az ár/érték arány szokott kedvezőtlen lenni. Szóval, ha mindenképp LCD-t akarsz és nem fáj annyira az árazásuk, akkor általában nem rossz ötlet egy népszerűbb Sony modellt választani. De ha itt és így kérdezed, akkor gondolom nem zártad ki a PDP-ket és azokat is a kosárban tartva szeretnél egy olyat, ami minél inkább megéri az árát, amely ár lehetőleg nem túl magas. -> Ez pedig szerintem a listáról az ST60 lesz.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Szemikee #51691 üzenetére

    Van játék mód az ST60-nál is, pontosabban minden képmódban be lehet kapcsolni egy játék mód kapcsolót, míg a VT30-nál külön képmód volt rá. A különbség, hogy a VT30-nál ez tényleg csak egy képmód, ami semmi mást nem csinál (csak egy, többé-kevésbé paraméterezhető, és alapbeállításban egy újabb egyedi színvilágú képmódot ad a listához, tehát bármi lehetne a fantázianeve, de ők ezt szánták játékokhoz), az ST60-nál pedig tényleg csökkenti az input lagot (ami tényleg számít is játékoknál, mert színekben elvileg ugyan az kell nekik, mint a BD filmeknek). Az már csak az ironikus oldala ennek a levezetésnek, a VT30 így is, úgy is gyorsabb (de nem a VT30 a kifejezetten gyors, az ST60 a szokatlanul lassú). :U

    Ha nagyon kritikus a gyors játék, akkor Samsung plazma és PC mód. Ha ennyi pénzt adnál egy régi VT30-ért, akkor még az F8500-ra is rápislanthatsz. Az hozza a VT30 minőségét, csak kapsz belőle bontatlant is.
    De magamnak most 50GT60-at vennék, azzal is el lehet játszani, a képe pedig az egyik legjobb, miközben az ár még nem szúrja át a plafont. Kár, hogy nincs belőle >50".

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz junkpod #51721 üzenetére

    Bár nem törvényszerűen, de általában nagyobbak.
    Minél kisebb a hézag, annál jobb. Szebben olvad össze a szemedben képpé a pixelhalmaz, és könnyebben vezérelhető, avagy precízebb lehet a kijelző. (Ez például a vetített kép egyik előnye, hogy ott már optikailag is kicsit jobban összesimulhatnak a pixelek.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Van most egy ráérős potyautam, ha valaki gondolja és ráér, most olcsóbb (0-2000Ft) kiszállással ráérhetek egy TV kalibrálására ha Jászberény-Hajdúszoboszló útra esik (még max Debrecen).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    (#51746) BullZeye + (#51747) MasterMark
    Az LCD válaszideje, és az, ha túl sokáig világít az állókép.
    Nemrég találtam ezt a nagyon jó kis tesztgyűjtemény: UFO test
    Lehet vele játszogatni LCD-n és PDP-n (netán OLED-en) is, különösen jó az interpolációs algoritmusok hibáinak szemléltetésére is, de főleg mondjuk ha klón módban nézzük egy LCD-n és egy PDP-n, és közben előbbin ki-be kapcsolgatjuk a black frame insertion-t (már ha tud olyat az adott készülék).
    A linkelt eye tracking teszt lényege, hogy ha a felső, álló UFO-t nézzük, akkor álló helyzetűnek és élesnek láthatjuk a fehér függőleges vonalakat, viszont ha az alsó, mozgó UFO-t követjük a szemünkkel, akkor nem csak a mozgó UFO, de ugyan ezek a függőleges vonalak is elkezdenek LCD-n (néha színes, máskor szürke, de általában lágy) csóvákat, PDP-n rövidebb (inkább színes, de gyakran még zajos) kontúrokat hagyni.
    Ez részben a kijelző hibája, de nem kizárólag. PDP-n és OLED-en is lesz ilyenkor valami, mert 60fps mellett erősen kéne vibráltatni, hogy ne legyen. Ez igazából alsó határ, 100 felett lenne ideális.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz KTTech #51828 üzenetére

    Nekem sikerült beleégetni a Galaxy S kijelzőjébe a Sygic sebességkorlát kijelzését. Élénk piros karika, benne a számmal, mint a KRESZ tábla, ami mindig a jobb felső sarokban ült, ha kocsikáztam (mindig el volt indítva pl. a traffipax jelzés miatt, és "csak úgy" akkor is ha tudtam hova megyek). És PDP-vel ellentétben ezt nem lehetett csak úgy "kimosni". Igaz, ezt már csak akkor vettem észre, mikor eladás előtt átvizsgáltam, és persze 50-60" körüli TV méretben még 4k felbontással is sokkal nagyobbak a pixelek, így fajlagosan sokkal tartósabb lehet a foszforrétegük (na meg nem kell napfényben használni, elég sötét szobában).

    Az előnyök pedig nyilvánvalóak. Extrém kontraszt, tetszés szerint akár még CRT-hez közelebbi duty cycle, mindezt könnyebben kivitelezve magasabb pixelsűrűséggel. Egyértelműen jobb technológia, mint a PDP, csak PDP-vel ellentétben itt nem tudom mi okuk lesz a jobb modelleket viszonylag olcsón adni (mint pl. az ST50 széria árazása volt). Az utóbbi években mi kvázi lefejtük a vergődő üzletágat. Ha minőségükhöz mérten árazták volna a PDP-ket az utóbbi években, akkor nem lett volna ilyen rózsás a helyzet, és ennyire jó vétel a PDP. Az OLED-nél mi indokolja, hogy olcsón adják a jót?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Voice24 #51948 üzenetére

    Ha van YCC, akkor az nyer, bővebben pedig legtöbb TV-nél az YCC 4:2:2, olyan Panasonic TV-nél érdemes próbálkozni a 4:4:-el, ahol bekapcsolható az "1080p PureDirect" (aminek elég hülye neve van, de gyakorlatilag csak ezt csinálja, átvált 4:4:4 módba 4:2:2-ből).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #52058 üzenetére

    Én azért még kíváncsi vagyok, hogy a Samsung:
    A: Kikémkedte időben, hogy Pana lelép, így ő sem kezdett gyártani 2014-re :P
    B: Beönti a már 2014-re legyártott paneleket a Tiszába (kedvencem :DDD)
    C: Árulják még egy évig, büszkén verve a mellük, hogy nekik még megy ;]

    Az LG amúgy tényleg úgy el van tűnve, mint ha nem is lenne. A Samsung viszont szerintem maga sem tudta, hogy mit akar, mert idén az átnevezősdi mellett volt valódi fejlesztésük is. Így hogy a Pana lelép, így játszhatják tovább az átnevezős játékot, ha szeretnék, mert nincs kitől lemaradni, a csúcsmodell pedig nyugodtan mehet drágán, azon úgy legalább még haszon is van, ha kel el belőle. OLED-jük még úgysincs elég, és azt még drágábban akarják árulni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Norbi 72 #52068 üzenetére

    Én előbb választanám az LG PDP-jét, mint az LG LCD-jét. De ha az összes elérhető LCD-ből válogathatok, akkor már nem olyan egyértelmű az LG PDP, mint a bármilyen mai és megfizethető LCD, illetve egy mai középkategóriás Panasonic vagy Samsung PDP kérdése. Könnyen lehet, hogy végül LG PDP jönne ki, de nem lenne olyan egyszerű kérdés, mint mikor itt van a többi PDP is, és így rá sem akarok nézni igazán az LCD-kre (vagy épp az LG PDP-kre).

    Amiben különösebb gondolkodás és részletesebb mérlegelés nélkül is jobb az LG PDP, mint az LCD-k úgy általában, az csak a szögfüggetlen betekintés, a kontrasztja LCD szintű (sőt, egy kontrasztosabb féle LCD el is verhet egy-egy LG PDP-t), a mozgóképkezelése jobb, mint a legtöbb LCD-é, de közelébe sem ér a Samsung PDP-knek, és szerintem akár egy jól működő BFI-vel tápolt LCD is utolérhetné, az árnyalatkezelése pedig egy gyengébb LCD szintjén van (gyengébb, nem hulladék, mert LCD-k közt olyan is van, az LG PDP-it viszont nem nevezném annak).

    Szóval csak az velük a baj, hogy van jobb alternatíva a piacon. Akár abszolút minőségben, akár ár/érték arányban. Sőt, rögtön kettő is, és a Samsung azért kínál egész olcsó FullHD PDP-ket is.

    Ha nem lenne (lesz) alternatívája, akkor a fenti a kép máshogy fest. De ezután sem csak LG PDP és LG LCD lesz a piacon. (Reméljük.) Lesz más, ha mást nem LCD gyártó. Na meg majd OLED...

    Most pl. a közepes Samsung F LCD-k is meglepően jók LCD-hez és az árukhoz képest. Úgy mondanám, hogy már használhatóak, nem olyan, mint pár évvel ezelőtt sok LCD, és persze még ma is pár olyan LCD, hogy szinte büntetés nézni (mikor még meg sem kellett mozdulnia a képnek, hogy tényleg sírva rohanjak). Viszonylag értelmes kontrasztjuk van (néhány évvel ezelőtti PDP szint), közepesen gyenge, de nem borzalmas mozgáskezeléssel, viszonylag homogén kijelzővel, nehezen, de egy személyre tolerálható betekintési szögekkel. Szóval ha nem lenne alternatívájuk, akkor talán megpróbálnék boldogulni velük ahelyett, hogy leszokok az itthoni filmezésről és PC játékról. Bár itthon még nem teszteltem őket így (és nem is nagyon akarom, míg itt a Pana G30, mert emellett nehezebb szépeket mondani róluk, mint úgy egy LCD kupacból kiemelve).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #52086 üzenetére

    Ahogy olyanok is, amik BD50-en jöttek, de tényleg elég volt lecsípni az extrákat, és esetleg pár SD hangsávot a HD hang mellől, hogy elférjen BD25-ön. Attól is függ, hogy milyen hosszú a film, hisz ez 1.5 és 3 óra közt változhat, továbbá AVC-vel kisebb bitráta is elég, mint MPEG2-vel (mondjuk ez manapság viszonylag ritka, hogy BD-n MPEG2 és nem AVC van).

    Amúgy tényleg azt tartom legértelmetlenebbnek, mikor valamit újrakódolnak pl. átlag 32Mbps-ről átlag 28Mbps-re, és úgy teszik rá BD25-re (mert amúgy egy hangsávval sem fér rá extrák nélkül sem). A minőségvesztés nagyobb lesz, mint a méretkülönbség. Ez csak azoknak jó, akik saját koronggyűjteményt akarnak írni otthonra (nyomtatott címkés tokokban kirakni a polcra, mint ha eredetik lennének), de praktikusan BD25 lemezekre, mert olcsóbbak, mint a BD50-esek (vagy nem is tud a viszonylag olcsó és/vagy régi írójuk BD50-et írni). Vagy mivel van sok eredeti BD-jük is, így nem akarnak médialejátszót, és a BD lejátszót akarják használni a warez anyagokhoz is, stb. De ilyenkor is jobb lenne, ha az eredeti keringene a neten, és aki BD25-öt akar írni belőle, az megoldaná magának otthon, úgy ahogy ő szeretné.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Stooner #52117 üzenetére

    Szerintem mondhatjuk azt, hogy gyakorlatilag mindegy mennyit meg egy nap.
    Alapesetben minden TV-re 2 év garanciát kapsz, és mindegyik csak addig megy garantáltam, aztán minden véletlenszerűvé válik. Egy viszonylag olcsó plazma is mehet még +5 évet is akkor is, ha napi 12 órát hajtják, és egy viszonylag drága LED-es LCD is eldurranhat két hónappal a garancia lejárta után, ha úgy hozta a véletlen.
    Persze minél többet használod, annál jobban öregszik, de szerintem ez nem nem predeterminálja egyértelműen a várható életkorát, szerintem többet számít a véletlen.
    Szerintem ne ez alapján válassz, mert plazmánál is nagy valószínűséggel nem a kijelzőpanel fog kiöregedni, hanem az elektronika durran el (valószínűleg a tervezett elavulásnak megfelelően), ahogy egy LCD-nél is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Gicz #52186 üzenetére

    Igen, a márciusi dátumnak én sem láttam túl sok értelmét, mert az utóbbi években is mindig december körül állt le a régi széria gyártása és nagy tételű kiszállítása, onnantól már a következő szériával kezdték feltölteni a raktárakat, a boltokban pedig szép lassan elfogyott a készlet nagy része március tájékáig, mikortól forgalomba kerültek az új modellek, és hivatalosan kifutottak a régiek. (Most csak úgy durva kerekítésekkel, mert nyilván nem láttam, hogy pontosan mikor mit csináltak, de valahogy így ment.)

    Bár érdekes lett volna, ha abban a három hónapban valami olyasmit csinálnak, mint a Pionner (az utolsóként bezáró gyárban még letoltak pár 9.5G-s KRP-500 monitort, ami aztán évekig legendás lehetett). Meg ugye ha nincs csere, akkor ilyen szempontból mindegy lett volna pár hónap, ha nekik valamiért úgy esik jól.

    De amúgy ja... Most már én is ezen gondolkoztam, hogy nem halogathatom 1-2 hónapnál tovább, hogy 50GT60 legyen a 42G30-ból. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ágógreen #52285 üzenetére

    A GT60 és ST50 is gyorsabbak (utóbbi talán még gyorsabb Játék módban).
    Milyen videó? Felvették legalább 30fps-el (bár az még csak konzoljáték szint, PC-n érdemes és kellemesebb 60fps-el játszani, ha megoldható), hogy mennyit késik egy CRT-hez képest?
    Ezt inkább érezni kell, mint látni. Biztos van olyan is, aki nem érzi (főleg ha már hozzászokott korábban), de szerintem olyan is, akinek ez már tolerálhatatlan játékra.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #52430 üzenetére

    A How to train your dragon és a Legend of the Guardians nekem nem csak a képe miatt tetszett (utóbbi folytatását még nem láttam, de van). Az első 3D-s Ice Age rész-t alig tudtam végignézni, pedig a maga idejében tetszett az első 2D rész.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz B-L-A-C-K #52583 üzenetére

    De, valahogy így van. Szerencse, hogy ide jöttél először. :C

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz tisn #52600 üzenetére

    Azért nem sokan járnak ide az USA-ból (itthon 60"-os a ZT60).

    (#52620) Ágógreen

    50"-t szerintem még bárhová el lehet helyezni, ahol nem egy légtérben van az ágy, gázsütő, WC csésze, és főbejárat.

    Aki olyan ízlésű, és az adott TV is tetszik neki, annak akár még dísznek is elmegy. Egyébként pedig nagyban befolyásolja azt, hogy mennyire kihívó a szobában, hogy asztalon áll, vagy falon függ, csupasz fal előtt, vagy körbebástyázva szerényekkel.

    50"-t szerintem még el lehet úgy helyezni 25m^2-en is, hogy szinte keresni kelljen, ha ki van kapcsolva (pl. mindkét oldalról sok üvegfelületet tartalmazó szekrényajtók esnek a síkjába, és már elkezd beolvadni a TV, ha alulról és felülről is raksz valamit, ami a TV síkjába esik, akkor szinte a szekrénysor része lesz még 50" felett is). Persze a szoba közepére állítva 32" is nagy lesz ehhez.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    (#52631) Ágógreen - Visszamenőleg írtam még #52628-hoz.

    (#52630) tisn - Tehettem volna oda egy smile-t, mert azzal indultam, csak ez meg eszembe jutott.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz erdoke #52734 üzenetére

    Nagyon túllovagoljátok ezt a pentile dolgot!

    A filmeket (legalább is a fogyasztói kiadványokat) YCC 4:2:0-ben tömörítik, és miden TV alapesetben (nem Samsung PC vagy Panaosnic 1080p PureDirect módokban) 4:2:2-ben számol, ami azt jelenti, hogy a pixelek fényereje ugyan 1920x1080 (ez legyen 4 egység), a színe viszont egyik (2:2 egység), vagy mindkét (2:0 egység) irányban a fele.

    Ehhez képest a Samsung féle RGBG pentile csak az al-pixelek harmadát spórolja ki a képből úgy, hogy a zöld, ami általában a legtöbb fényerőért felel, mindig a helyén van, csak a virtuális pixel színét megadó kék és piros van felváltva ismételgetve.

    Tehát egy RGBG pentile kijelzőn jó eséllyel elő lehet állítani egy YCC 4:2:0 (DVD, Blu-Ray, DVB-x) forrásanyag összes meglévő pixelét, mint virtuális pixel. (De talán dobjuk be a kosárba, hogy a Blu-Ray is veszteségesen tömörített képet hordoz, amiben így mindig lesz némi banding, vagyis nem tökéletes a felbontás.)

    Még akár azt is mondhatnánk, hogy az ilyen tartalmakhoz ideális választás lehet a pentile, ha ez valamilyen más előnyhöz juttat minket, mint például magasabb lehetséges fényerő, vagy jelen esetben inkább az előállítási költség, ami itt valamennyire még az eladási árba is leszivárog...

    Ha ezt is beleszámolod, és nem kötsz rá PC-t vagy játékkonzolt, és játszol játékokat, nézel RGB képeket, akkor a pentile kb. nulla gyakorlati jelentőséggel bír!

    (#52735) krx21

    Le szoktam írni amilyen sűrűn tehetem. Csak itt pl. sokan ellenzik ezt, így nem hangoztatom, hogy aztán elhangoztassák, hogy szerintük nem jó így. :D
    Pedig meg lehet indokolni, hogy miért lehet ez is jó alternatíva.
    De mikor kimondottan tőlem kérnek TV ajánlást, akkor szinte senkinek nem ajánlok kvázi PC monitor használatra PDP-t. Locutus volt az egyik, de őt pl. már lassan egy évtizeddel korábbról ismertem, más most nem is nagyon jut eszembe.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák