- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Milyen videókártyát?
- E-book olvasók
- Projektor topic
- Videós, mozgóképes topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali processzoros kérdések órája
Hirdetés
-
SteamWorld Heist II - Középpontban a történet és a küldetések
gp A folytatás érkezésére kicsit még várni kell, az új rész augusztusban debütál.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #33296 üzenetére
Köszönöm a kitartó vizsgálatot! Ezek szerint, ha nekem most ezzel a harmadik panellal 2.2-es gammával, 0-ás fényerővel a linkelt képek közül az egyes és a kettes közt van valahol félúton, akkor nagyon nem lő mellé a kis TV-m ugye? Jól értettem a választ?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
Dexar007
veterán
válasz janos666 #33315 üzenetére
Nem,mert annyit az életben nem adnék ki egy tv-ért.
Egyébként is, Panáéknál szinte ugyan az a fekete mindegyik modellnél tudtommal, vagy legalábbis minimális eltérések vannak,mást meg úgyse látok.
Feketefétisem van rájöttem.mayday00.:
Szerintem még a dobozára is rá kéne írni,hogy ,,energiatakarékos, mert nappal szinte nézhetetlen".[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #33323 üzenetére
"Ja, és ha már itt vagy: Mi a helyzet a Prof mód feketéjével ismételt alaplapcsere után? "
Semmi változás - mindhárom panellel megnéztem - ez bizony firmware (hiba).
Ugyan úgy dupla annyi gerjesztő sor van a tök fekete tartalmon. Illetve a fényerő is maradt azon a kb 90 lumen/m2 szinten amit mértél.
THX-et használok illetve normál módot. Azok ütnek - de nagyon!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
nuke7
veterán
válasz janos666 #33344 üzenetére
Az a legnagyobb baj, hogy valaminek a 0.0004 része alapján ítélet mondani az egészről, eléggé szakmaiatlan dolog - szerintem.
Utana ott van a mozgó kép es álló kép kérdése...
Es akkor ezután meg jon az, hogy a kép eseten kb. 1-2% tomoritesrol beszelunk - ha jol értettem.
Ami gyakorlatilag majdnem az eredeti - nem pedig egy fele akkora mkv-rol volt a kép.
Innentől kezdve ez egy olyan dolog aminek szerintem csak érintőlegesen lenne itt helye.https://youtube.com/user/nuke7
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #33345 üzenetére
Így van, sőt, tovább megyek nem csak, hogy ditheres mint állat, de még clipping is van, mind alul, mind felül. Ezeken túl meg még egy ritka korrekciós fényerő vágás, vagy nem tudom minek nevezzem. Kb 15-30 percenként látni egyszer ilyet, egy jelenet közepén egy kicsit vagy világosabb lesz, vagy sötétebb - de csak egy nűansszal. Érdekes, olyan, mintha rá jönne az algoritmusai alapján, hogy ide most már több, vagy kevesebb panelfényerő kell. Minden esetre szánalmas, hogy a Pana nem tudta engedélyezni a THX módod USB-ről lejátszáskor. Kell vennem egy média pléjert - most már látom, hogy tarthatatlan az állapot így!
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
rgeorge
addikt
válasz janos666 #33491 üzenetére
A legjobb megoldás: az adó küldi a logót, de nem a fő képen, hanem másképp, pl. úgy, mint a műsorinformációkat, és a tv jeleníti meg a logót úgy, ahogy a tv technológiája azt megkívánja (átlátszóság, változó pozíció stb.). Ebbe a külön logókhoz kapcsolt műsorajánlók is beleférnének.
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
89Csabi89
tag
válasz janos666 #33985 üzenetére
Ez nagyon érdekes Leírom a tapasztalataimat.
Ott kezdeném, mert nem mindenki tudja, hogy János tegnap bekalibrálta a 50ST50-esemet is meg a Monitoromat is, az én legnagyobb örömömre .
Nyilván adta magát, hogy a két képet monitoron nézzem meg először, és már elve azzal kezdenék, hogy a két kép között nincs különbség, legalább is ami a monitort illeti, de tényleg semmi. Minden részlet ugyan úgy néz ki!
Fogtam magam, és ráraktam mind a két képet PenDrive-ra és szépen megnéztem a tévén is, nos a RAW egy rakás sz*r, a csajnak a bal oldalon csak a szélsőn 3 tincsén látszanak a részletek jobb oldalon meg csak egyen ott középen, a többi része a képnek full fekete! Még a másik képnél már szépen kezdenek megjelenni a részletek kb. mint a monitoron, viszont kicsit kezd zajos lenni a kép. De egyik kép sincs a közelébe annak amit az eredeti BD-n látok, mikor itthon elindítom a filmet és megállítom pont ennél a jelenetnél, ott eszméletlen csodás az összes részlet az összes fonal vonal látszik, egyszerűen brutálisain lenyűgöző .És még egy kis Samsara, most néztem meg csak azokat a képeket is. Az ST50-en a 3. a legjobb ott már kezd kicsi részlet kirajzolódni, majdhogynem annyi mint a monitoromon az 1. es kép, a 2. és a 3. as említésre se méltó. Túl szürke már a sziklás rész, még az ST50-en az 1. és 2. nem érdemel szót mert ott meg full fekete!
Na erre varrjon valaki gombot
[ Szerkesztve ]
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz janos666 #34064 üzenetére
Tavaly is 3 féle panel volt: az X-féle HD-Ready, az UT-féle konvencionális fullHD és az ST/GT/VT-féle NeoPDP fullHD. Idén várhatóan hozzátesznek egyet: ott lesz az X-féle HD-Ready, az S-féle 2D fullHD, az ST/GT/VT-féle 3D fullHD, illetve a ZT-féle Studio Master Panel. Szerintem ez még beleférhet, tekintve, hogy a költségnövelő negyediknek meg is kérik majd az árát gazdagon.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz janos666 #34066 üzenetére
Tudtommal az UT50 ténylegesen sem Neo-PDP.
Plusz UT60 úgy rémlik nem lesz, de végül is, ez nem oszt, nem szoroz, nélküle is ez már valóban ötféle panel lenne. Mondjuk nem tartom valószínűnek, hogy a VT60 DCI-s lenne (kizártnak tartom, hogy a ZT csodapaneljét tennék abba is), az idei trendet ismerve ez tényleg logikátlan lenne (látom közben szerkeszetted és ez benned is felmerült). Ha mégsem lesz az, akkor megállna a négyféle paneles elméletem. Az ST/GT szerintem biztos nem lesz az, ezt azerintem már most biztosra vehetjük. Így lesz igazán látványos a ZT előnye. Meglátjuk - a Pana végülis megerősítette, hogy továbbra is a plazma a fő fejlesztési platform náluk - hála az égnek.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz janos666 #34068 üzenetére
Igen, kimondták, hogy az OLED lesz a jövő plazmája és hogy valóban erre kívánnak koncentrálni a Sony-val karöltve. Viszont ugye erre még ők maguk is éveket mondtak, mire elkészül, az LCD-vel kapcsolatban meg tudják, hogy eléggé le vannak maradva, tablet/telefon szinten meg aztán tényleg sehol sincsenek. Ergo mégiscsak a plazma az, amiben jelenleg jeleskedni tudnak, pontosan ezért nem adják fel, mert ezt ők is látják. Ha azt kukáznák, gyakorlatilag kiesnének a TV-piacról, amíg be nem tudnak törni az OLED-del és annak árát le nem tudják szorítani. Erről szólt ugye ez a cikk.
Az biztos, hogy 2012-es fejlesztésű panelt kapott az UT50 is, a FFD is egyértelmű, de ettől még lehet eltérő.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #34068 üzenetére
Én is csináltam egy képet a VT50-ről, csak hogy igazolódjon János tényállása:
Az is ragyogóan látszik, hogy miként tudja a TV felenként is használni a subpixeleket (kép alja felé a kék pl) és én most világosodtam meg mi a magyarázata annak, hogy a szem jobban elfogadja a plazma képét, mint az LCD-t: ez kísértetiesen hasonlít arra, ahogy a régi, hagyományos film szemcséi alkotják a képet: kicsi és nagy ezüstbromid részecskék váltakozva alkották a kép részleteit.
Egyébként a képen az RTL klub logo kicsi U betűje látszik
szerk: az is érdekes, hogy a fő pixelek is be vannak egy X alakkal "vágva" illetve a subpixelek sem négyszögek, sokkal inkább valami nyíl alakzat....
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
Dexar007
veterán
válasz janos666 #34172 üzenetére
Én nem éppen így értettem. Hanem,hogy közel ugyanannyi pénzért vagy az 50"-os st50-et tudja választani,vagy a 60"-os e530-at. Főleg ha nem látja a különbséget,akkor egyértelmű,hogy melyiket kell venni.
Viszont ha mindenképp maradni szeretne az 50"-osaknál, akkor inkább az UT-t vegye az E550 helyett.Give me your cum,bull!
-
89Csabi89
tag
válasz janos666 #34000 üzenetére
"De a lényeg az, hogy a TV-den filmlejátszás közben jó legyen a kép, és azt hiszem ez sikerült."
Ahogyan mondod Bár szemmel látható különbségek vannak, mégis azt érzem ez egy finomhangolás a tévé egészét illetően. Viszont most már azt látom ami ténylegesen a filmet jellemzi
Épp tegnap néztünk a WALL-E -t barátnőmmel, és épp panaszkodtam neki mikor bent volt a "lakásán" , hogy valami hiányzik egy kis kontraszt egy kis fehér, mert olyan sötét volt odabent (többet akartam látni), de amikor kinyílt az ajtó és besütött a nap szó szerint megvakultam egy 2ms-ra (Egyébként a lakásba se szeretem ezeket az energiatakarások izzókat, tiszta homály minden látni lehet de mégis alig... nem érzem olyankor jól magam )
Amúgy teljes mértékben meg vagyok elégedve, ha ez nem látszott volna az írásomon
[ Szerkesztve ]
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #34350 üzenetére
Nekem is S2 galaxy van, és azt kell, hogy mondjam, hogy ha ilyen a Kuro fekete, akkor minden rendben van
Érdekes egyébként, hogy a normál feketéjében vannak helyek melyek abszolút feketék (nullásak). Ezt akkor vettem észre elsőnek amikor a google csillagkép meghatározó programját használtam és ott azért egy idő után annyira kitágul már a pupilla, hogy látszik, hogy bizony a majdnem tök fekete alapon van egy csík, mely teljesen totálisan fekete. Nem tudom mi okozza.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #34348 üzenetére
"Ha feltesszük, hogy a ST60-nak lényegesen sötétebb a feketéje, mint a VT50-nek, akkor helyesek a képek. Magas záridő mellett így kell kinézniük (az egyik fekete, a másik sötétszürke)...."
Bocsánat én most először szakmám okán engedd meg, hogy kicsit ellent mondjak mester.
Szóval ahhoz, hogy a VT50 feketéjét ilyenre exponáld, már olyan hosszút kellene exponálni, és olyan nyitott blendével és olyan magas ISO-van, hogy abból a virágból középen csak egy szarrá kiégett fehér atomvillanás lenne, nem pedig kivehető kép. Pont annak okán, hogy a VT50 feketéje 0.01 a fehérje legyen mondjuk 110 THX módban - és az a szürke amit mutatnak ránézésre két blendével világosabb mint a fekete - így azt kapjuk csak gyorsan fejben, hogy a 0.01 -es fekete és a 110 -es fehér közti mintegy 13 és fél blendét kéne a kamerának ábrázolnia, majd még ugye két blendét rá kéne tolni, hogy olyan szürkére sikerüljön exponálni mint amit láttunk, ez a gyakorlatban lehetetlen, mert 15-16 blendéd nem fog át egy fényképezőgép. Tehát pusztán logikai úton teljes biztossággal kizárható, hogy a kép arról szólna, hogy a VT brightness értéke 0-án volt illetve nem játszottak egyéb paraméterrel sem.
Ez a kép bizony kamu...
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
Sanyyka
aktív tag
válasz janos666 #34368 üzenetére
Korán reggel olvastam a Samu telefonos OLED-es írásod és azonnal berohantam a fürdőszobába, hogy megnézzem az S3-am képernyőjét egy YouTube-os "Black screen" teljes képernyős videóval. .
Korábban talán néztem már más kapcsán és jól emlékeztem: teljes sötétségben is látszik a képernyő rendesen.
Tehát az OLED-es tv-ktől sem várhatunk tökéletes feketét és ez az "élő led" nem csak vicces, hanem nagyon pontatlan megfogalmazás is, mivel feszültség alatt az is "dereng"?
Az igazi áttörés tehát az élő-halott led lesz... Ha valaki le tudja majd gyártani javaslom a "Zombi Led" elnevezést levédetni a technológiára.A több telefon képernyőjén - egyébként szinte csak így - halványan látszó egyenlőtlenségek állítólag a ragasztás foltjai.
-
mayday00
őstag
válasz janos666 #34907 üzenetére
Vhs kazetta visszatekerő volt Kimondottam visszatekerésre találták ki.
Mikor anno a kölcsönzőből kihoztuk a kazettát és nem visszatekerve lett visszaadva akkor jött jól ez a visszatekerő. Tékák nélkülözhetetlen kelléke volt
[ Szerkesztve ]
"A vélemény olyan, mint a segglyuk: mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra..."
-
-
Zsoca_D
tag
válasz janos666 #35283 üzenetére
Optimális is csak egy lehet. Az más dolog, hogy ez lehet szubjektív, így nekem lehet, hogy egészen más az optimális, mint Neked. De ami nekem optimális, az NEM lehet optimálisabb. Az optimális egy bizonyos szemszögből ugyanúgy egy csúcs. Mindenképp véglet. Szinte ugyanazt jelenti, mint a tökéletes, csak más környezetben használjuk. Az optimális gyakran egy arányt jelent.
Amúgy megrendeltem ma (tegnap) egy UT50-et. Na, ez NEM optimális számomra, de ez van.
-
Zsoca_D
tag
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #35804 üzenetére
Oké, nekem csak az volt a célom, hogy leírjam a legegyszerűbb módot, melyet még egy nem erre szakosodott végig tud vinni. Egyébként a RAW fehéregyensúly megőrzés teljesen értelmetlen, pont azért mert RAWnál nincs fehéregyensúly - amit alapból a konverterek felkínálnak, az nem más, mint a gép által az expozíció alkalmával mért érték, ami általában sosem igaz.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #35811 üzenetére
A kettes pontban annyira igazad van, hogy valóban amit gyanítasz, az a fő RAW engine író fejlesztők elsődleges célja. Elég csak megnézni, hogy mennyit változott a csúcsfény kezelés az ACR különféle verzióiban. Most már legalább másfél blendét "ment" a motor, most, hogy ez jó vagy rossz, mindenki döntse el maga, én mondjuk látom igen is hasznát, mert egyrészt kulturáltan csinálja, másrészt pl egy esküvő fotózásnál olyan gyors, szinte riporteri munkát kell végezni, hogy nem tudok vacakolni a fénybeállítással minden esetben. Kell az a kis biztonsági háló
Egyes ponthoz azt gondolom, hogy a 16 bit/ csatiról csak le kell valahogy mászni 8/csatira és ott megint csak dolgozik egy algoritmus, ami vagy jó vagy nem. De ez a bajom mindösszesen 1%-át se tenné ki. A maradék 99 az lenne, hogy a gyakorlatban mi ezt is egy művészeti látásmódunk kifejezésére szolgáló eszköznek tekintjük. Nem akarok hulla precíz fehéregyensúlyt, igen is torzítom a valóságot ezzel is, mert így fejezem ki a képi mondandómat.
Amúgy bocsi egy másodpercig sem néztelek amatőrnek - inkább csak a többiek kedvéért írtam le az én álláspontomat. Még azt is megkockáztatom, hogy te többet tudsz az egész folyamat mögöttes matekjáról mint én, mert ahogy egy szobrász sem tud annyit az agyag/márvány anyagi összetételéről mint egy geológus/ geofizikus, én sem foglalkoztam vele teljes mélységben, ezt be kell valljam. Addig érdekel, olyan mélységig ismerkedem ezekkel a dolgokkal, amíg uralnom kell a folyamatot ahhoz, hogy elérhessem azt amit látni szeretnék.
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz janos666 #35949 üzenetére
És sohasem jutsz vele dűlőre magad sem. Te magad is tudod, hogy kumulálódik az állandó képelemek okozta hatás. Minél tovább van jelen a tartós képelem, annál több idő kell az eltűnéséhez is, az arány ráadásul nem is lineáris. A végleges hatás bekövetkezéséhez idő kell, márpedig ha a panel nem tud helyreállni, mivel nincs az a része újra homogenizálva (valaki ugyebár tendenciózusan ugyanazt a csatornát nézi az idő nagy részébe és ugyanoda esik a logó), akkor előbb-utóbb a hatás visszafordíthatatlan, ahogy azt már számos esetben magam is láttam (gondoljunk csak a sokaknak véglegesen beégett RTL-logóra), nem csak NeoPDP készülékek esetében. Tekintve, hogy az UT50 is ghost-ol, ezért érzékeny az ilyen jellegű behatásra (ahogy azt is tudjuk, hogy minden plazma érzékeny rá).
Törvényszerű, hogy van valahol egy határ, ahol ha megszakítod a panel adott helyének terhelését, akkor a folyamat még visszafordítható és van ahol már nem az!
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
hunspikey
őstag
válasz janos666 #35975 üzenetére
Köszi János a szakértői hozzászólást!
Minden elismerésem!
Egyébként, most, hogy leírtad, már kezd körvonalazódni a gondolat, hogy miért van az, hogy egyes ghostok éles fehér anyagtól alakulnak ki rövid idő alatt, de aztán mennek is, ha elkapcsolsz míg nekem pl a legmakacsabb ghostomat eddig egy átlátszó logoval sikerült összeszednem - mert nem vettem komolyan. Majd egy hónapig láttam.... Hál istennek, most makulátlan a panel és ez így is marad, mert mindent kizoomolok azóta.
[ Szerkesztve ]
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz janos666 #35975 üzenetére
Ennek ellenére továbbra is tény, hogy a NeoPDP panelnek mondott (és szerintem ténylegesen is eltérő panelek) jobban ghost-olnak, mint a konvencionálisnak feltüntetettek és nem hinném, hogy ennek az eltérő vezérlés lenne az oka. A cellastruktúra egyértelmű, hogy azonos (ezt már múltkor is leszűrtük a makró alapján), de szerintem a panelek és a gázelegyek továbbra sem, de ezt nyilván sose tudjuk meg 100%-os biztossággal.
Ugyanúgy az is tény, hogy ha nem hagyod a panelt regenerálódni, akkor meghosszabbodik a ghost jelenlétének időtartama is és arányosan mindig hosszabb idővel, mint amennyi terhelést kap. Ez prímán megfigyelhető: ha egy rikító fehér feliratot ott hagyok mondjuk 15 percre a TV-n fekete háttér előtt, akkor úgy fél óra biztos kelleni fog neki változó képtartalommal, mire teljesen eltűnik. Ha ugyanezt a feliratot egy órára (tehát négyszeres időtartamra) hagyom ott, akkor nem négyszer fél óra (tehát nem két óra), hanem legalább 20 óra fog neki kelleni ahhoz, hogy maradéktalanul eltűnjön. Ergo exponenciális a skála, nem lineáris, ez akkor vált igazán világossá számomra, mikor egy egész estén át kinn volt egy durva logó és kb. 3-4 hét volt, mire teljesen kimosódott. Minél hosszabb ideig van jelen a statikus képelem, illetve minél rövidebb időt hagysz a regenerálódásra és ezt megszakítva újra ráerősítesz a statikus elemmel, annál nagyobb eséllyel fog permanensen megmaradni a képtartalom és ennek szerintem pusztán fizikai oka van, a magnézium oxid és foszfor viselkedése. Egy idő után, ha meg is szűnik a terhelés, a panel akkor sem fog tudni azonos módon hozzáöregedni, az eltérés mindig meglesz - ez kb. olyan, hogy ha felfestesz egy feliratot a falra, akkor hiába mész végig az egész falfelületen később egy réteg diszperzittel, akkor is át fog ütni.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
válasz janos666 #36032 üzenetére
Példaképp lefotóztam a G30 féle "fehérmosást" (egy viszonylag keskeny, kb a képernyő nyolcadát kitevő, viszonylag gyorsan balról jobbra szaladgáló fehér csík) 60 másodperces záridővel, és ezalatt nem tudott kiátlagolódni a kép fehérré:[link]
A másik pedig, hogy mit láthatunk egyetlen képkockából rövid záridővel: 1/60 - 1/200 (fent egy PDP, lent egy CRT)
Ugyan ez megtörténik akkor is, mikor nem égbekiáltó a hiba.
CRT-nél a kép egy része hosszabb ideig exponálódik, mint a többi, más része pedig rövid záridőnél egyáltalán nem is exponálódik. Azonos beállításokkal végzett sorozatfelvételben ez mindig véletlenszerűen más és más terület.
PDP-nél még bonyolultabb, mert ott a sub-field driver nem sorról sorra frissít, hanem több alképből pakolgatja össze a teljes képet, így véletlenszerűen fotózgatva véletlenszerűen maradnak ki alkép frissítések.Csinálj egy sorozatfelvételt ugyan azzal a lejátszóval, és hasonlítsd össze azt is!
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen