- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- iPad topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Nem gyárt több LCD tévépanelt a Sharp
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- RAM topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
ph A ZMK platformmal kompatibilis, porvédővel szállított típus a Logitech MX Keys Mini kedvezőbb árú alternatívájának tekinthető.
-
Zimbabwébe ment a Starlink
it Immáron Zimbabwe területén is hivatalosan működik a SpaceX Starlink műholdas internetszolgáltatása.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
"Külföldön a kit ára konkrétan olcsóbb, mint itthon csak a váz, ez inkább a rohadt nagy probléma."
Hmmm... az tényleg jelentős különbség.
Bevallom, amikor megláttam a cikk címét, és a "bortó fotót", titokban reménykedtem, hogy valamelyest olcsóbb lesz ez a masina. Sajnos nem jött be!
Mindazonáltal nagyon tetszik már pusztán dizájn szempotból is... annyira jól hozza a "retro fílinget"...
Mondjuk a tesztképek egy része nem kifejezetten jó, és én verőfényes időben is készítettem volna fotókat, de funkcionalitásában ez egy tényleg jó "hobbi" gép lehet.
Ahogyan Te is említetted, a mi pénztárcánk vékonyka...
"Aquila non captat muscas."
-
-
jaanoo89
aktív tag
Azt várhatjuk. Attól tartok, az a bajonett átmérő nem úgy lett kiszámolva, hogy hatékonyan tudjon mozogni a stabi batár nagy, fényerős objektíveiknél is. Annó még azt nyilatkozták, hogy ők azért nem raknak bele, mert nem lehet, aztán utána azért nem, mert nekik a képminőség az elsődleges, majd az abszolút csúcs, top X-H1 meg fittyet hányva a "képminőségre" mégis tartalmazott IBIS-t, ami viszont nem olyan hatékony, de legalább van benne.
2 éve felmerült nálam, hogy váltok Fujira, az Olympus mellett ők a másik márka, akik nekem szimpatikusak, de azóta is várom az IBIS-t meg az időjárás állóságot a középkategóriás vázaikba... Mivel egyik sem érkezett meg, így meguntam és bevásároltam jobb objektívekből MFT-re, így viszont oda várok egy teljesen új szenzort, ilyen ez a hobbi.
-
Stauffenberg
nagyúr
De ez egy marketingosztályon kitalált minősítés. Mi van azoknak a kifejezetten népes táborával, akik profiként 6D-vel portréznak vagy esküvőznek? Azt mondta a Canon, hogy nekik csak egy belépő szintű Full Frame gépük van. Na és akkor mi van? Ők legalább tudatosan választottak és/vagy nem ruháztak be erőn felül felszerelésbe.
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #57 üzenetére
Az a poén, hogy ha odamegyek a 6D oldalára, akkor már ez van az oldal tetejére írva, pedig a gép a DSLR amatőröknek kategóriában van:
"Akár ambiciózusabb projektet készítenél, vagy professzionálisan fotóznál, az EOS 6D Mark II megadja neked mindazt, amire szükséged lehet az elkövetkező, izgalmas lépések megtételéhez"
Amilyen kategóriák vannak: DSLR kezdőknek, DSLR amatőröknek (haladóknak) és DSLR profiknak
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Mindkét 6D bejelentésekor landolt nálam a hivatalos sajtóanyag, amiben a célcsoport megjelölése "enthusiasts", ami ugye azt az amatőr fotóst jelöli, aki nem csak családi fotókat kattintgat, hanem ez már a hobbija is egyben.
Na ennyit ér az, hogy mire mondja a gyártó, hogy "pro". Ezzel nem az így kitüntetett vázakat szólom le, csak egyszerűen ennek a felosztásnak az égvilágon semmi értelme nincs, azon túl, hogy egy remek marketinges eszköz arra, hogy szarul érezd magad és késztetést érezz a "hozzád illő" felszerelés megvásárlására. Ha ez +6% profitot hoz globálisan (most csak mondtam egy számot), akkor az ezt kitaláló agytröszt mesés év végi prémiummal gazdagodik és megéri a szerencsétlen 6D mk II-re azt mondani a weboldalon, hogy amatőr gép. Kész.
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #59 üzenetére
6D Mark II egyetlen hátránya igazából a két kártya slot Azért esküvő fotósoknak ez határ eset lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Ezt majd mindenki eldönti magának. Van aki nagy kártyákkal nyomja és amikor látja, hogy telítődik, az első adandó szabad pár percben cserél. De ha ez egy esküvősnél kizáró ok, majd vesz mást. A portréfotósokat ettől függetlenül aligha hatja meg a dolog, ahogy azt sem feltétlenül, aki utazásokat dokumentál.
Na meg csodálom, hogy a filmes korszakban, hogyan maradtak egyáltalán életben a fotósok...
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #61 üzenetére
Tudom, de emlékszel, hogy hogy szétszedték a Nikon Z6, Z7 és az EOS R-t az egy kártya slot miatt
[ Szerkesztve ]
-
jaanoo89
aktív tag
Szerintem ott is csak az esküvő fotósokat zavarta ez, gondolom megörültek, hogy végre lecserélhetik a batár nagy felszerelésüket, aztán koppantak. De jönnek majd a két kártya slotos megoldások is. Elsőre nem is értem, miért akart mindenki minden szempontból megváltást főleg úgy, hogy a CaNikon legnagyobb vetélytársa saját maguk.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Szerintem nem megváltást akartak az emberek, hanem hogy komolyan vegyék a tükör nélküli piacot végre, és ne olyan vázakat adjanak ki, hogy jó, tessék, itt van ez is. Az a helyzet, hogy ha a saját piacukat kannibalizálják, az még mindig a saját piacuk marad. Annyit kellett volna csináljanak, hogy megnézik a legnagyobb MILC riválist, és lemásolják a feature listát, esetleg megpróbálnak hozzátenni, ha tudnak. Az szerintem elnézhető, hogy első generációs vázakban nincs olyan PDAF, mert azt több idő használhatóra fejleszteni, de a két kártya aztán tényleg nagy know-how
-
jaanoo89
aktív tag
válasz #16820480 #65 üzenetére
Nem feltétlen csak a saját piacukat kannibalizálják. Első fecskét megveszik a fanok, néhány amatőr, kisebb szenzorú gépről is oda-oda tévednek páran.
A Canonnál jobb üzletemberek ülnek, mint mérnökök, nekem mindig is ez volt az érzésem. Ha egyből kiadtak volna egy mindenkinek megfelelőt, mit fognak csinálni 2 év múlva, ahhoz akkor már fejleszteni is kéne... ez az első fecske hidd el, visszahozza bőven a fejlesztést, aztán majd legközelebb kiadnak egy olyat, amit most egy csúcs Sony tud, ehhez sem kell akkora fejlesztés és ráérnek csak azután komolyabb pénzeket költeni K+F-re, addigra az olcsóbb tükrösöket leépíthetik és átcsoportosítják az erőforrásokat ide.
-
#31733248
törölt tag
Ha végignézed a Sony FF-re elérhető objektíveket, rájöhetsz, hogy ezt a többi MILC-gyártó egyelőre csak távolról ugatja. Olyan ár-minőség arányt kapsz, amivel egyetlen kisebb szenzoros rendszer sem tud mit kezdeni és a dübörgő eladások miatt ez a különbség csak nőtt az elmúlt években. 500 euró a pengeéles és szépen mosó 85-ös portréobi ára, 700 körül elérhető az 55-ös Zeiss, nagyon nehéz az ilyenekkel "vitatkozni". Beszálltak a külsősök is, a Sigma kihozta a natív Art-sorozatot egészen baráti áron, a Tamron 800 dollár körüli áron jött ki f2.8-as UWA- és alapzoommal, a Samyang 35mm f1.4 is 500 dollár körüli áron megy. Tucatszám vannak olyanok a kínálatban, ami mellé egyszerűen nem tudsz mit tenni a Fuji kínálatából (sem). És melléteszik a legjobb szenzorokat, a legjobb autofókuszt, a legkomolyabb videós tudást - nem véletlenül megy nekik annyira.
-
#16820480
törölt tag
Lehet, csak ugye mire az kijön, már lehet, hogy lesz új A9, meg új A7S, és megint teljesen mással kellene versenyezniük. Ez amúgy üzletileg eddig bejött az utóbbi években a Canonnak, mert láthatóan nagy a piaci részesedésük, de pont az ilyesmi az, amiért sokan utálják őket: tyúklépésben haladnak oldalra-előre, nehogy véletlen ténylegesen kelljen fejleszteniük.
Econ: Pont ez volt az pedig, amiért elméletben is elvetettem, hogy nekem valaha Sony-m legyen. Mert egy dolog, hogy a váz úgy 500€-val drágább, de az obiknál is 6-800€ volt a legolcsóbb, amit vennék rá, és a mostani rendszeremnek megfelelő lenne (mondjuk az 55-ös Zeiss pont ez az árkategória, ami van helyette Fuji 35/2 pedig 300€ körül/alatt mozog általában).
-
arn
félisten
válasz #31733248 #67 üzenetére
Jah alig 2-3x lesz a rendszerarad a fujival osszevetve... en arrol beszelek, amikor megveszik a 2e euros vaz melle a 200 euros obit. Annal jobb valasztas a fuji hasonlo arban - amugy a fujis fixek minoseget es rajzat siman odateszem barmelyik par ezer euros fix melle, de az apsc szenzormeretevel kell egyutt elni. En is sonyra tervezek lepni, epp az 55re, de elore aggodom, hogy meglesz e az a fantasztikus karaktere, mint a 35os fujinak van. Az objektivek kepminosege vhol szubjektiv is.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#31733248
törölt tag
válasz #16820480 #68 üzenetére
(#68) sheratan
Az 55-ös Zeiss mellé nehogy már egy gyengébb fényerejű APS-C obit tegyél csak azért, mert úgy jobban mutatnak a Fuji árak.
(#71) arn
Pont most hoztam a konkrét példákat, mely szerint akár olcsóbb is lesz a rendszered, ha FF Sonyt és nem Fujit veszel. Gondolj bele, a 85-ös portrébi például feleannyiba kerül, mint az ekvivalens megfelelője a Fujinál...
-
arn
félisten
válasz #31733248 #73 üzenetére
A rendszert szamold vegig egy hasonlo minosegu sorral. Lehetoleg hasonlo fenyerovel, mert amugy hol lesz az elonyod az ff vazzal? Minden rendszernek megvannak a gyogyszemei es a jo ar/ertek aranyu dbjai, ami ritkan esik egybe a masikeval.
Engem speciel csak az evk 35os es a 50es erdekelne. Nagyon nem egy arban van a sony, parszor mar kalkulaltam. Igazabol ha egy xt3, xt30 meretu vazban lenne ibis, nem is gondolkodnek valtason..
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
madgie
titán
-
#31733248
törölt tag
válasz #16820480 #74 üzenetére
(#74) sheratan
Ekvivalens fényerőben több, mint egy fényértékkel többet nyújt a Sony 55-öse a Fujiénál. És arra az obira nehéz lenne azt mondani, hogy nem penge...
(#75) arn
Ezekből a méretekből van egy egész maréknyi már a Sonyra, köztük a jó árú f1.4-es Samyangok is.
(#76) madgie
Fikkantani mindig könnyű, de akkor áruld el, ki nyújtja manapság szerinted a legkomolyabb videós tudást, csak nem a Fuji?
-
madgie
titán
válasz #31733248 #77 üzenetére
Én már feltettem a kérdésem: tud már a Sony A sorozata 4K/60p-t? Naugye. Anélkül nehéz legkomolyabb videós tudásról beszélni 2019-ben... bizonyos videós célokra egy GH5 vagy BMPCC is sokkal jobb választás, mint az A7III. Az X-T3 meg pláne, ott a DR400 benne, Eterna mellé, olyan fájlokat köpköd ki, hogy videós oldalról is csak annyit mondanak nekem a kollégáim, hogy üljek meg a seggemen, consumer vonalon nem tudok jelenleg fentebb lépni.
-
madgie
titán
válasz #31733248 #80 üzenetére
Nem írhatom le, amit te szoktál, hogy mindenben a Sony a legjobb
Nekem kell a 4K, hogy tudjam a keystone-t precízen korrigálni, meg kell az 50p, hogy tudjak belőle 25-öt lassítani, hogy finomabb legyen a gimbal/slider mozgása. Ezt így max a Panasonicnál kapnám meg hibrid fényképező/kameraként, a Sonynál nem.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
Fiuk már megint alma vs. körte vita
-
arn
félisten
válasz #31733248 #77 üzenetére
Mivel turaobi lenne nalam, kisebb kellene, 28-35ig ok, f2 kornyeki. sonynal van vagyvagy:
Kalyhacso meretu fenyeros
Rossz rajzu olcso
nem tul fenyerosAmi legkozelebb volt az elkepzeleseimhez, meg a 28 2.8, de nem tul fenyeros
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
madgie
titán
A szempilla-DoF mozgóképnél annyira nem kívánatos, hovatovább én fotóknál is egyre többet rekeszelem az f1.2-f1.4-es fixeimet, mert nem árt, ha valami rendesen látszik is a képeken, nem csak egy techdemó.
De tudjuk, szonival mindig csak nyitott blendés, egyemberes igazolványportrét lövünk, Eye-AF-fel
-
arn
félisten
Jah meg a 2.8 35, ami 2x annyi, mint a fenyerosebb fuji. Bocs, a 2.0 28ra gondoltam korabban - az nem tul jo rajzu. Kb fel eve neztem vegig a palettat, de nem igazan volt kozottuk megfelelo.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
-
jlaudio
tag
Econ ha már mindenáron a Sony-t hasonlitgatod a Fujihoz akkor miért nem egy Sony APSC vázat hasonlitasz az XT-3-hoz? Minek egy FF vázat egy APSC-hez hasonlitani? Ennyi erővel az A7III is összehasonlithatnánk egy GFX 50-hez.
Hogy is áll a Sony az APSC fixekkel vagy a zoomokkal? Ja, hogy szarul, mert leszarja az APSC szegmenst? -
Stauffenberg
nagyúr
De miért ne lehetne összehasonlítani? Az X-T3 sok olyan dolgot tud, ami nem csak az összes APS-C Sony vázon mutat túl, de az A7 III-on is.
Aki ügyet csinál a szenzorméretből az ne nézegesse az X-T3-at, lépjen szépen tovább. Aki viszont nem elsősorban ez alapján, hanem sok szempontot együttesen mérlegelve választ vázat/rendszert, az meg nyugodtan hasonlítsa össze, én azt gondolom, hogy egy jól felszerelt APS-C váz simán összemérhető egy kevésbé eleresztett FF-el.
Ez az FF-et csak FF-el, APS-C-t meg csak APS-C-vel összehasonlítási mánia vezet ahhoz a mentalitáshoz, hogy a nyugati piacon nincs is becsülete nem csak pro, de még haladó amatőr felhasználásnál sem semminek, ami nem FF.
-
#16820480
törölt tag
válasz Stauffenberg #91 üzenetére
Mondjuk jól kitalálták a marketingesek még annak idején ezt a full frame elnevezést, ügyesen azt sugallja, hogy csak ettől kapod meg a teljességet, a többi csak kevesebb, hiányosabb lehet.
-
Teasüti
nagyúr
Kicsit megkésett ez a teszt. Mostanra már úgy kb mindenki átrágta magát vagy háromszor az összes összehasonlításon, aki ezt a gépet vette célkeresztbe. Vagy már meg is vette hónapokkal ezelőtt.
YT-on is már lecsengésben van. Minden youtuber rakott már fel róla videót. Na mindegy, jobb később mint soha.[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
(#81) madgie
"Nem írhatom le, amit te szoktál, hogy mindenben a Sony a legjobb "
Írd le nyugodtan, de utólag ne az legyen, hogy csak miattam volt.
"Nekem kell" -ezen van a hangsúly.
(#82) sheratan
Azonos ekvivalens gyútávnál és nyitott rekesznél jelentős különbség lesz, attól függően, melyik obi mekkora szenzorra rajzol. A 800 eurós Tamron 28-75 f2.8 olyan háttérmosást eredményez a Sony A7-en, amit MFT-n egy 14-38mm f1.4-es obival kapnál meg, APS-C-n pedig egy 18-50mm 1.8-cal. Olyan meg nincs egyik rendszeren sem, de ha lenne, kérnének érte az Olynál 1 milliót... Zajban, dinamikában is jelentős a különbség.
Ráadásul minél több A7-et adnak el, annál alacsonyabbak lesznek az árak és annál nagyobb lesz a Sigma-Tamron-Samyang-Tokina kedve ahhoz, hogy újabb FE-obikat hozzanak ki.
(#88) Matska
"Ha embereket fotózok, akkor jórészt családot, barátokat. Ha egynél többen vannak a képen, muszáj f2-f2.8-ig rekeszelni a 35-öst, hogy ha azt akarom, hogy senki ne vesszen a homályba."
Nálam nagyon vegyes, de elég sok a portréfotóm.
(#90) hemaka
Három f1.4-es obit is kihozott a Sigma jó áron Sony APS-C-re, mind jó gyútávot adnak (16-30-56) és egytől egyig nagyon pengék. De én más Sigmákat is használok MC-11-gyel.
-
arn
félisten
Plane, hogy a mai ujraszabott rendszerekkel es dobott obiparkkal mar semmi ok sincs arra, hogy ragaszkodjanak ezekhez a filmes meretekhez. Akarmekkora lehetne a szenzor, es vicc, hogy miert epp a ff a jo, ami afelett van az mar sok de se a gyartok, se a vasarlok nem mernek mar kilepni ebbol, amit majd 100 eve dobtak be a koztudatba.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
#31733248
törölt tag
Nem csak a full-frame gépek a jók, de zajban, dinamikában, mosodában (összefoglalva: a képalkotás terén) ott kapod a legtöbbet, bizonyos szempontból a legolcsóbban is. Hogy szükséged van-e erre, hogy rászánsz-e annyit, hogy szívesen viszed-e a többet nyújtó, ám nehezebb felszerelést, az más tészta. Mindenki máshol találja meg a számára optimálisnak tűnő ajánlatot.
-
PuMbA
titán
válasz Stauffenberg #64 üzenetére
Ezért nem teljesen pro gépek ezek, csak félig pro-k, mert ha megnézel egy focimeccset vagy egy Forma-1-et, akkor senki sem fényképezik ezekkel. A nagy tételben dolgozó pro-k csak 1DX-szel vagy D4, D5-tel fényképeznek.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz #31733248 #96 üzenetére
Ez bullshit... mindegyik rendszernel hozol egy kompromisszumot arban, meretben, stb. Max a kiherelt hianyos obiparkos canon, nikon, stb apschez kepest. A tobbi rendszer ugyanugy optimalizalva van a vaz, objektivmeretet es fenyerot illetoen, nem az van, hogy egy olyan obit tekersz ra, ami feleslegesen nagy es nagy kort rajzol, es vmi idiota fokusztavra jon ki a crop miatt. Az mft es a fujix is mashol huzza meg a kompromisszumot, max te mast keresel, de konnyen lehet, hogy masnak fontosabb a meret pl. De ott a gfx is, az mar miert felesleges? arra is szanhatsz tobbet, meg jobban tudja azokat az erenyeket, amiket mindig felhozol.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
madgie
titán
A sajtósok nagy része önerőből biztos nem cseréli le a CaNikont, aki meg saját költségén sportfotózik, ott azért már előfordul, hogy Sony-t, Fuji-t, vagy éppen Olympust használ (mert a Forma 1 például az a műfaj, ahol elég frankó a Micro 4/3). A Sony meg a Fuji meg ugye olyat tud, hogy 20 fps-sel darál AF/AE tracking mellett, nulla blackout-tal, ami azért némileg túlmutat már a csattogós gépeken.
Új hozzászólás Aktív témák
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Formula-1
- Linux kezdőknek
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Alkoholista nevelde
- iPad topik
- Elektromos autók - motorok
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen