- SSD kibeszélő
- RAM topik
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- Projektor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Házimozi belépő szinten
- Milyen asztali médialejátszót?
Hirdetés
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Sztori trailert kapott az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A DLC a tervek szerint jövő hónap végén debütál PC-n és konzolokon.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
leviske
veterán
Akkor a Larrabee nem SoC lesz? És a Fusion akkor nem is kimondottan az ellenfele? Csak mert, hogy 1 szóval nincs említve a cikkben.
-
DarkByte
addikt
Remélhetőleg a SIGGRAPH során még fog további információkra fény derülni. Nagyon kíváncsi vagyok az Intel -nek mit sikerül összekovácsolnia.
Apropó, X4500 -as IGP -ről remélem hamarosan olvashatunk tesztet a PH hasábjain, kiterjedve a HD tartalmak gyorsítására. (igazából a kevésbé szabványos x264 -es mkv -s videók lejátszására lennék kíváncsi mondjuk Media Player Classic Home Cinema -val )
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Elég ütősnek hangzik, főleg az x86 kompatibilitás miatt. Gondolom, így egyszerűbben programozható, mint az ATi/nV karik, ráadásul a játékok igényeihez való jobb alkalmazkodás is egyenletesebb teljesítményt adhat. Reméljük, a nagy öregek is átvesznek belőle ötleteket!
Az egyenletes skálázhatóság - gondolom - a csipen belüli magokra vonatkozik, és nem a küön tokba szerelt procikra.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
leviske
veterán
válasz janpotocki #2 üzenetére
Akkor eddig nagyon tévedésben éltem.
(#3) DarkByte: Egy nagy IGP tesztnek én is örülnék.
(#4) Bici: Az AMD kezében ott vannak az alapanyagok, de az nV-nak tudtommal nincs semmilyen X86-os fejlesztése amiből meríthetne.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát kb. rá lehet mondani, hogy a Fusion lesz az AMD-s ellenfél. A Larrabee majd ott lesz nagyon jó amikor visszatér a szoftveres renderelés és a programozók saját egyéni renderelőt írnak majd.
Teljesítményt nem nagyon mondtak, de annyit már ebből ki lehet számolni, hogy 2,4GHz-es órajelen és 24 Larrabee maggal működő chip olyan gyors lehetne a jelenlegi alkalmazásokban, mint egy RV770, vagy egy G200.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
shabbarulez
őstag
SoC, az System on Chip az majd az Atom következő generációja lesz és még egyéb Atomra épülő egyéb alkalmazáshoz tervezett chipek.
A Fusion általános célú magokat és GPGPU-ra alkalmas magokat, esetleg speciális alkalmazás specifikus magokat(pl. video encode/decode, titkosítás) tartalmazó tartalmazó chip az AMD részéről. Intel fronton annak a párja a TeraScale project ami azonos felépítésre törekszik majd a jővőben. Általános célú IA magok mellett(ami lehet most akár Atom, akár Core) erős SIMD képességel rendelkező magokat is tartalmaz, mint amilyen a Larrabee. E mellett ott is meglennének a speciális, alkalmazás specifikus magok.
A Larrabee ellenfele a Radeonok következő, egyre inkább általános célra is jobban programozható GPGPU változatai lesznek. Ezek többféle módon oda kerülhet majd a userek gépeibe. Akár önálló video kártya formájában, de akár cpu socketbe illeszthető formában is mondjuk egy többutas rendszer esetén. De általán célú cpu-val együtt integrált formába is, ami főleg a mobil rendszereknél lesz kiemelt fontosságú, de az olcsóbb desktop rendszereknél is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az egészet röviden úgy kell elképzelni, hogy a 3D-s renderelés egy ponttól elkezdett átalakulni. AZ elején szoftver-es renderelés volt, majd a kialakult a fix funkciós hardveres renderelés (3Dfx volt az első úttörő). Jött a Direct3D API ami vitte előre a fejlődést. A DX8.0-tól megjelent a vertex és pixel feldolgozás programozhatósága, majd a DX10 ezt kiegészítette a Geometry Shaderrel. Jelenleg itt tartunk. A közeljövőben a teljes eddig használt feldolgozási futószalag programozhatóvá válik (ez egy átmeneti időszak lesz). Erre a területre jön az AMD Fusion és tulajdonképpen a Larrabee is. A Larrabee, mint látszik teljesen általános felépítésű rendszer, nagymértékben párhuzamos feldolgozásra felkészítve. A Fusion-nak annyiban lesz előnye, hogy a benne rejlő magok nem mind lesznek általánosak, tehát a CPU core mellett lesz benne speciális területre fejlesztett GPU core is. Ergo az átmeneti időszakban elég kevés a Larrabee esélye a Fusionnal szemben. A következő jövőbeli lépcsőfokban pedig eltűnik az eddig megszokott és kialakított futószalag és visszatér a szoftver-es renderelés. Ez az a terület amire a Larrabee lett tervezve. Tulajdonképpen az Intel átugrotta azt a bizonyos átmeneti időszakot. Ami logikus, hiszen az Ati fejlesztésű GPU magok ellen gyakorlatilag semmi esélye nem lenne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Rive
veterán
Hát kb. rá lehet mondani, hogy a Fusion lesz az AMD-s ellenfél.
???A Fusion (sajnos) csak egy CPU-GPU heggesztés. Ez meg itt egy dedikált grafikus feldolgozóegység, általános célú lapba, CPU mellé. A két cuccnak ebben a körben lényegében semmi köze egymáshoz.
[ Szerkesztve ]
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nem fog sikerülni. Az első Fusion ivadék a 2009 végén vagy 2010 elején debütáló Swift lesz. Ami a következő generációs Shrike mobil platformba jön. Ez még egy nagyon kezdetleges koncepciója a Fusion-nak, de ténylegesen az első egyede a projectnek.
Az első Larrabee 2009 végén vagy 2010 elején lehet kint tehát az majd az R800 szériás Radeonokkal vagy azok továbbfejlesztésével fog vetekedni. Nagy valószínűséggel nem lesz sok esélye a 45nm-es Larrabee példányoknak, mert 2010 elején még a DX10 kihasználása lesz a szempont a fejlesztőknek ami nagyon kedvez az egyszerűbb hardvert felvonultató Radeonoknak. A Larrabee sokkal bonyolultabb rendszer lesz ... GPGPU-ként jól fog vizsgázni, de GPU-ként kevés lesz.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Fusion több lesz annál. Első körben megjelenő Swift tényleg "csak" egy CPU-GPU lesz, de a következő generációk már több meglepit fognak tartogatni.
A Larrabee-re én inkább GPGPU-ként néznék... Az egész olyan lesz, mint az R600 megjelenése, az a chip egyszerűen "megelőzte a korát" kategória. Na most a Larrabee Grafikus chipként már "nagyon megelőzte a korát" kategória.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Az AMD-nek addigra nagyon össze kellene szednie magát, mire eljön a Larrabee ideje, különben megint egy core2-phenom szintű felállással lesz gazdagabb az informaika történelme...
Az AMD-nek is az x86 szinten kellene erősítenie, hiszen - ezek szerint - ez a jövő.
Uhhh, újra végigolvasva elég üres hsz lett. Ezért off.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az AMD annyira nem kiabálja ki a terveit... De valószínűleg speciálisan ilyen hardvere, mint a Larrabee nem lesz, csak hasonló.
Az nV az nem marad a Hing-end szegmensben, ők szépen lelépnek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sandormaster
aktív tag
Na most jönn a low kérdésem
Ez a Larrabee egy kártya lesz amit be tudunk majd dugni a PCI-E-be?! Lesz egy rakás magja és mindenre jó lesz nem csak a játékok gyorsítására?!
Fuhh...jól jönne egy GYIK kezdőknek -
#06658560
törölt tag
Nagyon láma megközelítés: akkor ha jól értem, amíg rendes Dx X szériák vannak, addig egy szoftveresen elosztott cumó nem képes felvenni a versenyt egy hardveres meogldással szemben. Azazha van N feldolgozóegységem, akkor hardveresen jobban ki tudom használni, mint szoftveresen, a számítási igényt és a terheléseket figyelembe véve? OpenGL-vel mi a szitu?
Egy ilyen rendszerre akkor a jövőben egyszerűbb lesz akár grafikus felületeket is tervezni? És Os függetlenné tehetők lesznek a 3D számításokat igénylő alkalmazások? -
LordX
veterán
... és az Intel újból feltalálja a kere.. a Cell-t (csak x86 alapokon).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #22 üzenetére
Itt nem a szoftveresen elosztott dolgokon van a hangsúly. A jelenlegi GeForce és Radeon kártyák a DX10 pipeline-nak megfelelően tervezett célhardverek (a DX10-et most csak a technológia miatt említem, az OpenGL is hasonló pipeline-t használ). Bár már jól felhasználhatók általános célra a mai GPU-k a fő tervezési szempont mégis a grafikus feldolgozás (főleg a geometriai transzformációk és a raszterizálás irányában). A Larrabee jóval általánosabb felépítésű, és kétségtelen, hogy erre halad a kor, de mégis nagy ugrás ez a hardver a mostani rendszerekhez képpest.
A távolabbi jövőben a legtöbb gyártónak a Larrabee-hez hasonló rendszere lesz már, mert a szoftveres renderelés tulajdonképpen visszatér.A Larrabee alapötlete nagyszerű, de sok kérdés van a kivitelezésben. A Siggraph slide-ból már páran kiszámolták a FEAR alatti elméleti teljesítményt. 8 darab 1GHz-es Larrabee Core 1600x1200 ban 4xAA-val 38-40FPS körül lőhet átlagban. Mivel az anyag kimondja, hogy elméletben a skálázódás közel arányos, így el lehet játszani a számokkal különböző mag mennyiség és órajelek mellett.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
robyeger
addikt
a programozástechnikailag és hardveres felépítményben nem is lesznek hasonlóak az AMD Shrike kódnevű 40nm-es fusion processzorával, ami vélhetőleg két Phenom magot és egy RV710 ATI grafikus magot fog egybe tokozni 2009. 2nd-évére. Játékokban és GPGPU-ként is DirectX11 alól összemérhetők lesznek, tehát egymás piaci ellenfeleiként debütálhatnak.
Keresem a 9th Company: Roots Of Terror játék magyar feliratos változatát,mindenféle megoldás érdekel; Intel Pentium-D940/''C1''stepping/ (1.3V-200x16) @ (1.43V-333x12) 4Ghz
-
Raymond
félisten
A masik Larrabee topicba raktam be, ide talan jobb lesz
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
"A Siggraph slide-ból már páran kiszámolták a FEAR alatti elméleti teljesítményt. 8 darab 1GHz-es Larrabee Core 1600x1200 ban 4xAA-val 38-40FPS körül lőhet átlagban"
Meg annyi se. Egy Larrabee unit alatt egy darab 1 Ghz core-t ertenek a PDF-ben es ott ez all:
"Figure 10 shows the number of Larrabee units required to render sample frames from the three games at 60 frames/second. These results were simulated on a single core with the assumption that performance scales linearly. For Half Life 2 episode 2, roughly 10 Larrabee Units are sufficient to ensure that all frames run at 60 fps or faster. For F.E.A.R. and Gears of War, roughly 25 Larrabee Units suffice."
1600x1200 4xAA allatt ertendoek az eredmenyek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Bgs
senior tag
-
Bgs
senior tag
Azert en megvarnam a szoftveres hatteret mielott nagy optimistan linearisan szamolok a magokkal... Van ahol jo kozelitessel igaz, van ahol egyaltalan nem. A szamitasok jellege miatt feltehetoleg eleg jo lesz a hatasfok, de a linearitassal nem dobaloznek meg a fejlesztes ilyen korai fazisaban...
Bgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
-
Bgs
senior tag
No igen, elsonek elso viszont a 'gyorsito' kategoria gyakran santitott
Az NV1-es mar tudott jo dolgokat, de az meg nem kapott (jatek)szoftver tamogatast (csak egy kis MS szembeszelet ).Bgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
-
Bgs
senior tag
Marhasagnak azert en sem tartom, de a teljesitmeny magszammal valo megszorzasa meg papiron sem egzaktul igaz. Ha pl. nincs eleg tennivalo, (nem darabolhato eleg jol fol a szamitas), akkor pedig magszam novekedesevel tovabb romlik az egyenlet. Majd jovore okosabbak leszunk, ha lesznek meresi eredmenyek.
Bgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
-
Dr. Akula
félisten
Elméletben, technikailag lehet. De azt azért ki is kéne használni. A physx is jó volt mint ötlet, de támogatása 0, gyakorlatilag ki is halt (jó, az nv megvette és bohóckodik vele, de eredmény még - vagy már - semmi). A 64 bitet is előbb vezette be az amd, de amíg az intel ki nem jött vele, gyakorlatilag senki se használta (az az 1-2 linuxos hobbiember nem értékelhető eredmény a windowsos felhasználók millióihoz képest). Az amd most méginkább nincs abban a helyzetben hogy versenyezzen az intellel. Tehát ha még jobb is lenne, akkor se fogja senki se használni. Tetszik vagy nem, ezt a meccset is az intel nyerte.
#14 Abu:
Ez igaz, de az intel sztem nem rövidtávra tervez (az i740-nel már megégette magát), hanem erőből fogja átnyomni a megoldását a piacon, ahogy az MS az xboxot a konzol piacon. Ha több pénzed van mint a konkurrenciának, előbb-utóbb kihullik a versenyben.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Az RV770-ben van 160 darab (10x16) maximum 5 komponenst feldolgozo egyseg. Innen a "800SP" ahogy ok nevezik. Egy Larrabee core 16 komponenst tud feldolgozni egyszerre, tehat 800/16 = 50 darab kell hogy a 800SP-nek megfelelo mennyiseg meglegyen. Az orajelek persze masok mindket termeknel. Es a belso felepites is igy ezek a szamok nem mondanak semmit.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
lenox
veterán
En azt nem latom meg at, hogy oke, hogy Larrabee, meg Sandy Bridge, de mi hajtja?
Szoval oke, hogy sok mag, meg igy processzalunk vagy ugy, de hogy raknak ala memoria savszelesseget meg latenciat? Ugyebar a Sandy Bridge-nel van mondva 64 GB/sec gyors memoria, szal latszik, hogy mas is feltette mar a kerdest, de kerdem en, hogy akar a 64 GB/sec is hogy viszonyul a mostani leggyorsabb kartyak 128 GB/sec folotti sebessegehez? Mert hogy lassabb, azt latom, meg sokszor kiderult mar, hogy szamit a sebesseg, szoval valami technika ide is fog kelleni...
-
shabbarulez
őstag
A Terascale project a memória rendszer fejlesztésére változatásokat vezet majd be. A jővőben L3 vagy L4 cache formájában egy viszonylag nagy méretű dram cache kerüle a proci mellé. Ezt több fázisban 3 féle képzeli el az Intel, amelyek egyre közelebb helyezik a cpu-hoz ezt a memóriát így egyre rövidebb távolságon, egyre több adatvezetékkel egyre nagyobb sávszélességet lehet vele elérni, egyre kisebb késleltetés mellett.
Itt van erről egy összefoglaló ábra: [link]
Maga a cikk pedig itt található: [link]Idén februárban az ISSCC keretében ezt a nagy áteresztő képességű dram cachet már be is mutatták, itt egy cikk róla:
Intel: Áttörés a fedélzeti processzormemóriák terén [link]Ez még 65nm-en készült 2Ghz órajel mellett 128GB/s adatátvitelre képes ami a gyártástechnológia javításával tovább fokozható és így elérhető az előbb linkelt ábra 100-200GB/s tartományát megcélzó 2D planar MCP kialakítás. Ezt valamelyik cikkben 2010 felé prognosztizálta Intel, így akár elképzelhető hogy a Sandy Bridge esetén már találkozhatunk ilyen megoldással. Bár véleményem szerintem először ez csak a szerver Xeon chipek privilégiuma lesz és a 22nm-es 450mm-es gyártósorok bevezetése előtt nem valószínű hogy mainstreamebb chipek esetén is megjelenik.
Egyébként a 3D stackinget, ami végső megoldás lesz majd szintén prezentálta már az Intel anno 2 éve az őszi IDF-en amikor bemutatta a 80 magos Polaris fejlesztői chipjét ami alkalmazta a 3D stacking technológiát. Szóval az Intel már jó ideje dolgozik ezen a problémán is a TeraScale project keretében, idővel ennek meg is lesznek majd a kézzelfogható eredményei is.
-
Bgs
senior tag
válasz shabbarulez #41 üzenetére
Hat nem tudom... vegyunk nominalis sebessegeket az egyszeruseg kedveert. Egy jo mai gepben a memoria+gpu memoria ossz savszelessege 160GB/sec korul van. Ezzel szemben van az Intel 128-at tud. Es nyilvan mindket teruleten lesz fejlodes a kovetkezo ket ev folyaman, nem csak az Intel laborjaiban.
Az meg kulon tema, hogy mennyivel lesz dragabb egy egybeintegralt megoldas, a kulon memoriasnal.
En tovabbra is hagyok egy egeszseges adag skepticizmust magamban, aztan ne legyen igazam
Bgs Kek modolt farmer, SMP bicska, spam taszito ing, integralt karora, personal firewall gatya, antisztatikus zokni, 5 sec alatt rebootolhato cipo.
-
CYBERIA
őstag
Túl nagy a nyomás.
APU: AMD, MB: AMG :) A peresztrojka nálunk olyan gyors, hogy már ma jobban élünk, mint holnap! | Tudja Mohnke, a nyugati demokráciák dekadensek. Előbb-utóbb alulmaradnak a szigorúan fogott keleti népekkel szemben. | Volvo och SAAB beundrare. | A vér nem válik vízzé.
-
Raymond
félisten
Ha a cache-t, 3D stacking-et stb. el is felejted egy pillanatra. Ma csinalsz 8 darab GDDR5 chip-el tobb mint 128GB/s-t. Erre dobj meg mondjuk masfel evet es a chipek szamanak novelese nelkul ott vagy a 200GB/s kornyeken.
Mod: MB->GB
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
őstag
Az intelnek ez a koncepcióa szép és jó, de mi ebben a forradalmi nagy durranás? Hasonlót már megcsináltak a cell-ben is és most az ibm az új kifejezetten 64-biten is rendesen muzsikáló cell változatot már nyomatja szerverekben. És persze hozzá kell tennem hogy 65nm-en, szóval ha azzal is áttérnek 45nm-re illetve még kisebbre akkor leszek kiváncsi mennyire lessz majd az intel partiban vele.
izé
-
Raymond
félisten
A koncepcio hasonlo, csak a ket termek mas-mas piacot helyez eloterbe. A teljesitmenyhez:
A CELL-ben van 8 darab 128bit szeles vektorokat feldolgozo SPU a Larrabee-ben pedig egy blokkban van 8 darab 512bit szeles vektorokat feldolgozo mag (es a cikkek szerint azt az 512bit-es adat lehet atomizalt is, nem kell hogy egy vektor legyen de a reszletek meg homalyosak). A vegtermekek pedig egy vagy tobb (egyelore max 6-rol volt szo) ilyen blokkbol all. Az elonyt/hatranyt kiszamolhatod magadnak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- SSD kibeszélő
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- RAM topik
- Mesterséges intelligencia topik
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Dacia topic
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ÁRGARANCIAI! Új nVidia Quadro Tesla Radeon Pro videokártyák rendelésre 3 év gar. 27% áfá
- Zotac Twin Edge OC RTX 3060 Ti
- GIGABYTE RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 92.000.-
- ASUS ROG Strix GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5 192bit /Gyári állapot/Csavarmatrica/Beszámítás/
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 92.000.-
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen