Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Szerintem nem a grafikában lesz lemaradva a PC, hanem a játékok GPGPU kihasználásába.
    Míg a PS4-en az egységes címtérben tényleg lehet hatékonyan fizikát és egyebeket számoltatni, elég nagy memória sávszélességgel és kapcsolattal a CPU-GPU között addig PC-n másolgatni kell az adatokat ezáltal sokkal kevésbé hatékony lesz ez a rész, és ehhez fog kelleni plussz erőforrás (vagy butítás) a PS4 játékokhoz képest.

    Az fogjuk inkább látni a grafika kb azonos, de a fizika a megjelenített objektumok száma, viselkedése... neadjisten interaktivitása más lesz esetleg. :)

    Nem véletlen hogy nem terjednek a GPGPU cuccok PC-n még mindig, akárhol nézzük. Jópár ilyen alkalmazásfejlesztő leírta a legnagyobb probléma az, hogy amit nyerne időben a kódolással GPU-n, azt elvesztik a két memória közötti másolgatással pl. Ezért van az hogy sok videó kódoló alig jobb, vagy egyenesen rosszabb mint CPU-n magában. Vagy csak bizonyos részeit lehet GPU segítséggel elvégezni.
    A játékokban a fizika, és a megjelenítési feladatok során is pont ugyanez a munkamegosztási probléma áll fenn PC-n. (És akkor még nem is vettük bele hogy WDDM, DX, stb modellen kell átvinni a feladatot, míg egy PS4 esetében ez gyakorlatilag egy lépésben együtt mehet párhuzamosan.)

    Igen a PC is ide fog jutni előbb utóbb... de tuti nem idén... és még csak nem is jövőre szerintem.
    Viszont mikor utoléri a konzolt ezen a téren, akkor nagyon le fogja hagyni azis igaz (ha élettartamot nézünk).

    Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m

Új hozzászólás Aktív témák