- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- SSD kibeszélő
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen SSD-t vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
it A jelentések szerint az USA hosszú idő után döntött, és visszavonta a Huawei kapcsán kiadott exportlicencet az Inteltől és a Qualcommtól. Ez mindegyik félnek nagy probléma lehet.
-
Destiny 2 - Végre megérkeztek a régóta várt új pályák
gp A PVP csomag mindenki számára ingyen elérhető lett a minap.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #134 üzenetére
tervezett avultatás valóban mítosz.
de a szervizköltség komoly része a profitnak, ezért imádják a flottát autómárkáék, és ezért épít be irreális kötelező szervizköltséget a tesla, hogy valamivel ellensúlyozza a nem létező meghibásodást.
de tervezett avultatás valóban nincs. de komoly pénzeket húznak le az emberről a javítás során, és az nem a márkaszervizben landol ahogy hiszik tévesen, hanem a brutal draga eredeti pótló alkatrészek gyártójánál -
csuszi
aktív tag
1. az elektromos autó ellenében, hogy amíg nincs tiszta áram, az sem zöld.
nem értem ezt az érvelést.
- a belső égésű motor, ha megveszel is pöfögni fog, mindig, örökké, ha fene fenét eszik is.
- az elektromos lehet most RÉSZBEN pöfög, valahol máshol, de legalább máshol, nem az orrod alatt, nincs zajszennyezése, kontrollálni lehet a máshol szennyezést könnyebben, és ami a legfőbb, ha ez mind nem lenne igaz, akkor is annak van olyan jövője, hogy valaha nem 0%, hanem 10-20-30-100% tiszta üzemű lesz. ott legalább esély van rá...értem? menni kék előre, még ha most kicsit büdös is.
2. ezeket a konspirációs elméleteket se értem. ha lenne forradalmi technika, ami eltávolodna bármilyen szegmensben a versenytársaktól, abban a pillanatban megjelenne. kivétel, ha kartelleznek. de nehogy azt higgyük már, hogy 50-100-bármikor megjelenő új márka kartellezik egyfolytában és háttéralkukat kötnek, hogy én jó fej leszek és nem lépek elő a varázselektroszupergazdaságos autómmal, de akkor ti se, meg ti se, meg senki se, majd csak ha a gonosz arab bácsik, meg orosz bácsik, mind kisajtolták a maguk fekete aranyát. háhogyne...most kitalálnék egy ilyen techet, másnap már bahamákon figyelnék 30 leszbi-biszex kombó csajjal, ti meg hallgatnátok, hogy a bmw vagy porsche vagy rizsrakéta megcsinálta a tutit és felszántaná a piacot 90-10%ra, Ő vs többi láma. már akinek eladnám nem 20 fillérért. vagy aki megölne érte. bad luck.
3. legalább egy viszonylag intelligens oldalon ne kelljen már pajeszozást meg holozást hallgatnom, így is felfordul a gyomrom a primitív cimkézős nyomorult demagógia mentén a többi portálon...vagy ha van is ilyen retard, legalább gyomlálnák, ennél azért lehetnénk előrébb egy info/tech portálon, ez nem a kuruc.[ Szerkesztve ]
-
csuszi
aktív tag
válasz Vadmeggy #149 üzenetére
szerintem itt nem élő vízre kell gondolni, azt nem lehet szivattyúzgatni fel-le, kényünk kedvünk szerint.
az atom erős, biztonságos, jó. egyelőre.
de nem lehet végleges megoldás, a maradványt meg eltemetjük. nem vagyok hülye zöld, de az atom csak tüneti kezelés. nem szabad baszogatni amíg nincs jobb, de le kell róla állni mihamarabb, vagy csak halmozzuk az atomtemetőket? nem megoldás hosszú távon, gondoljunk már bele, tisztán jellemző az eddigi hozzáállására az emneriségnek, majd lesz valahogy holnapután, az még odébb van, faszt érdekli.
ismétlem kell, szükséges rossz, de fokozatosan el kell menni a megújuló irányába, ami sajnos most még megoldhatatlan az energiatárolás miatt. de a cél a 100% nap, hő, víz, szél. lehet 100, lehet 500 év múlva, de ennek kell teljesülnie. -
csuszi
aktív tag
válasz Vadmeggy #151 üzenetére
"Ennyi vizet pedig egészen biztos, hogy valami közeli tóból vagy folyóból nyernek, nem slaggal töltik fel "
attól még hogy élőbőlé nyered, az még lehet holt."Én nem hiszek a megújuló energiaforrásokban. Nagyon kevés helyen lehet csak hatékonyan üzemeltetni őket."
erre írtam, még nem alkalmas. és mit gondolsz ha végig gondolod hol voltunk technikailag 1900-ban, hol leszünk 2100ban? 2500ban? fejlesztés, jövő. a belső égésű motor se 3 lityit fogyasztó szuper biztonságos kényelmes xy szuper autókkal indult. meg ez úgy mindenre igaz, nem is rossz milyen aranyos kis számítógép ketyeg itt az asztal alatt, ahhoz képest mekkora és milyen teljesítményű volt 50 éve.
képzelt riport onnan:
aahh nem hiszem hogy a számítógépnek van jövője, maradjon inkább az abakusz, nagy, drága, pontatlan, elromlik, sok energia, szar az egész... mondjak plusz példákat? tudok kb 1000-et -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #152 üzenetére
"Melyik autómárka szereti a flottavásárlókat?"
mind."hangsúlyozom, autógyárnak, nem kereskedőnek."
én is hangsúlyoztam, gyárról beszélek, amikor a nem utángyártott alkatrész sokszor annyiba kerül, mint az utángyártott nem official.
kérlek olvass e témában totalcar cikkeket, pont ugyanerről írnak a tervezett avultatás témakörben. hogy baromság, de a szervizen néha több haszon van, mint magán az autón ők azért szerintem láttak már autógyárat belülről. természetesen belső ford/audi/totyota/stb diagrammal és kimutatással nem szolgálhatok csak alkatrészárakkal, amikor a vw-mnek veszek valami officialt akkor gúvad a szemem, a "nem official" meg töredéke. biztos azért, mert a vw többe kerül, nem azért mert érdekes árréssel dolgoznakmásodik része a kommentnek.
épületgépészet és szigetelés stb, az az energiafelhasználás egy szelete. a közlekedés a másik. egyik nem üti a másikat. csökkentheted a közlekedési energiaigényt persze, de ennek mi köze ahhoz, hogy a járművek maguk lehetnek MAJD x év múlva környezetbarát, hatékony, zöld elektromos autók?
sziontén ahogy említettem, éppen 200 tonnás számítógépek, vagy gőzmodzonyok. majd lesznek azok is egyre jobbak. a 2013-as tesla, ami kinn poroszkál kalifornia útjain 100ezer dodoért, mennyivel jobb mint egy szaros 10 évvel ezelőtti elektromos verda? milyenek lesznek 50 év múlva?miért kell állandóan mo.-on olyan kommenteket olvasni, hogy de hát ez szar, az is marad? nem volt elég példa a fejlődésre a technika története során?
maximum irányt kell vizsgálni. nem környezetszennyező, pöfögő autó a cél. ha az erőművek fejlettebbek lennének, akkor már hatalmasat ugornánk a cél felé. és még akkor az autó maga nem is fejlődött tapodtat sem.
hát méga ha lásd cikk jobb akkupakk kerülne bele, ne adj isten kevésbé környezetterhelő előállítással és elhasználódás utáni kezeléssel?ezt nem befolyásolja, hogy az épületeket bőven lehet fejleszteni, amikor e kategóriásak hazánkban a nyomorultak, és az a+os lenne a kívánatos. a kettő nem zárja ki egymást.
amíg az ember utazni fog, márpedig fog. kérdés mivel. -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #171 üzenetére
"De, ellenben nem ugyan onnan jön, nem ugyanarról a szerszámról, nem ugyanazon az úton- a gyár´nál nem tárolják, megy direkbe a kereskedöhöz. Más a lánc- és a minöség is mögötte."
ez bullshit, terelés.
attól hogy nem x városból, hanem y városból megy, attól még út van mögötte, előtte. szállítják, pont.
a minőségnek meg kell felelnie, vagy nem engedélyezi az anyagyár a gyártást.
tárolják azt is. mit gondolsz ott nem kell logisztika? lejön a sorról és megy a kereskedőhöz?logikátlan az érvelésed. van egy autó, vannak benne alkatrészek. a gyári drágább, pont. az utángyártott nem, pont. a minőségi elvárás ugyanaz, vagy nem engednék piacra (összeesküvéselméletet nem kérek, hogy háde szarabb mert ez az érdeke meg stb).
máshonnan:
a firkász attól nem lesz hülye, hogy újságíró helyett firkásznak hívod.
rakj össze egy autót egyenként alkatrészből, szigorúan gyáriból, semmilyen szervizelési, kereskedői árat ne nézz, csak ha megrendeled egyenesen a gyártótól! még össze se kell raknia, ugyanúgy rendelkezik az alkatrészekkel, ugyanúgy gyártja le, csak az egyik csavar jobbra megy összeszerelésbe, a másik balra szervizeshez.
tippeljük meg, mennyivel lesz drágább az egyenként összerakott autó.
5x? 7x? 10x?
ilyen arányokban gondolkozz...
ott is más az útvonal? másik gyártósor? más logisztika? még összeszerelés sincs, mégis sokszoros ár jön ki. hogy is van ez? -
csuszi
aktív tag
1. tapasztalatom nem ezt mutatja. csak gyárit rakattam mindenből. aztán kipróbáltam pár utángyártottat, lekopogom semmi bajuk.
2. tegyük fel igazad van. belecsöppentél egy vitába, ha megnézed az előzményeket, láthatod a hsz. második felében másfelől közelítem meg a kérdést.
hogyan lehetséges az, hogy ha csomagban (egyben veszem meg) az autót, akkor 3-5-50millió forint, ha darabokban akkor a sokszorosa, pedig össze se kell szerelniük? minden ugyanaz, mégis sokszor drágább darabjaiban. hát itt van az a kutya elásva, hogy a szervizbe érkező gyári alkatrészeken igenis jelentős árrés van, amit szeretnek a gyártók. -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #175 üzenetére
első fele: nem értünk egyet ez már így marad.
második: nagykerről beszélek, gyártól kapják. mivel látom a haszonkulcsot, nem az az egy plusz árrés adja a tetemes különbséget. a tízmilliót sem értem hogy jön ide, 10milliót rendelnek a gyárnak gyártásra, és 1db-ot alkatrésznek józsinak? nem inkább 10millió az audinak aki felhasználja az éppen aktuális igénynek megfelelően? -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #178 üzenetére
"Oda majd a beszállító esetleg ha akar gyárt saját maga"
ezt hívják utángyártottnak.
ha úgy van ahogy te mondod, hogy rendelnek gyártásra és a többit a beszállító intézi két kérdésem van:
- amikor rendelek miért az x márkától kapom a cuccot (vagyis a nagyker)
- miért engedné ki a kezéből a gyár a piac ezen szegmensét? nem kell neki a pénz? -
csuszi
aktív tag
másik amit nem értek.
totalcaros firkászok. 100ezrek olvassák őket. minden bejegyzésre ugranak a trollok, ha hibát vélnek. szakmabeliek kommentelnek, gyáraktól, kereskedőktől, szerelők, tulajok.
az adott cikk alatt egyetlen hozzád hasonló ellenkezést sem olvastam.
kerek perec leírták, a flotta a nagy biznic, meg a szervizelés tetemes hányada a nyereségüknek alkatrész felől.
senki nem ekézte a cikket vagy a felvetést. -
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #183 üzenetére
"A gyárnak egy eladott harminc autós tétel évi tizenmilla között kerekítési hibának is kicsi."
ccc ezt írtam
"a flotta a nagy biznic, meg a szervizelés tetemes hányada a nyereségüknek alkatrész felől."csikós írta az ominózus cikket
annyira véded az álláspontod, megkérdem 2 autógyártásban dolgozó barátom a témáról (értsd vezetők, mérnökök, nem szerelők. )
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #187 üzenetére
nem kell az értetlent adni annál okosabb vagy Te. egy kis darab a gátló, egy kis darab a lengés, egy kis darab a fékpofa stb.
megveszed az autót x millióért, mennyit költesz rá amíg bontóba nem kerül? szerintem többször annyit, persze teljes életutat nézve. ha van egy csinos összeg a végén, kár azon molyolnod, hogy kevés egy darab lengés a milliós autóhoz képest, ha tudjuk hogy végeredményben az évek alatt csak összejön az autó áránál csinosabb összeg, amin árrés van, nem kevés.cikket megkeresem.
-
csuszi
aktív tag
válasz #06658560 #190 üzenetére
"Józan paraszti ész elég kellene legyen hozzá, hogy mindenki belássa, az autógyárnak nincs nagy haszna az alkatrészforgalmazásból"
keresem a cikket, jó sok a merítés, lehet nem lesz meg. vagy elhiszed ha nem lesz meg, vagy nem mi állt benne,
ha veszek egy autót, úgy ahogy mondod, kegyetlen tré százalékosan a haszon, túlélés üzemmódban vannak.
de ha veszek egy eredeti alkatrészt, teszem azt 30rugóért, ami okosba 10 is lehetne, akkor hol a józan paraszti ész, hogy a gyártó keres-e rajta izomból vagy nem?vicces. pont most válaszolt az egyik barátom. ahhoz túl komoly szinten dolgozik, hogy szopassam hogy névvel hivatkozok rá egy ph topicban. pm.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kötelező BIOS frissítéssel orvosolná a Core CPU-k stabilitási gondját az Intel
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- SSD kibeszélő
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- ASUS routerek
- További aktív témák...
- nVidia RTX 3080 Ti 12GB Founders Edition + GARANCIA
- Dell Latitude 3310, 13,3" HD Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB RAM, 256GB SSD, WIN 10/11
- GameBoy Advanced SP (AGS-001) + Final Fantasy V és némi ajándék.
- Samsung Galaxy TAB A8 /// Szinte ÚJ // Számla + GARANCIA
- Acer játékra is,15,6", FullHD,6.gen.core i7,GT940 4!!/6GB VGA,8GB Ram,SSD+HDD,jó akku
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest